لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

طرز تهیه بستنی رولی تایلندی با خامه و شیر در خانه

تاریخ انتشار : 1401/04/22نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 1بازدید: 1097

طرز تهیه دسر یخی محبوب تایلندی را در خانه یاد بگیرید.

مدت زمان آماده‌سازی: 20 دقیقه

مدت زمان کلی: 20 دقیقه

مناسب برای:  4 نفر

            می‌دانید که من در مورد چه صحبت می‌کنم؛ آن بستنی‌های شیرین و خامه‌ای که در یک فنجان کوچک در کنار هم قرار گرفته‌اند و با مواد رنگارنگ تزیین شده‌اند. بستنی رول شده یک دسر منجمد است که منشا آن از تایلند است و اغلب به آن بستنی رول شده تایلندی یا بستنی سرخ شده می‌گویند. بسیاری این معجون خامه‌ای را به عنوان خوراکی‌ای می‌شناسند که هر تابستان صفحه‌ی اینستاگرام آن‌ها را پر می‌کند. اگر فکر می‌کردید فقط می‌توانید بستنی رول‌شده را از مغازه بخرید، ما خبرهای خوبی برایتان داریم؛ درست کردن بستنی رولی در خانه خودتان آسان است، و باور کنید یا نه، فقط به دو مواد اولیه نیاز دارید، به اضافه ترکیب‌هایی که خودتان انتخاب می‌کنید.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه بستنی یخی کتو

نکته‌ای از برندی میلوی؛

اگر در فریزر خود جایی برای نگهداری تعداد زیادی سینی ندارید، این روش را برای تبدیل آشپزخانه خود به یک فروشگاه بستنی رولی امتحان کنید. تکه‌های یخ خشک که در اکثر فروشگاه‌های مواد غذایی موجود هستند، را خریداری کنید. با استفاده از دستکش‌های محافظ در برابر حرارت و با احتیاط شدید، یخ خشک را در یک سینی فر بریزید و ظرف را پر کنید. سپس سینی بستنی رولی خود را روی آن قرار دهید. یخ خشک کل سینی شما را سرد نگه می‌دارد و رول کردن بستنی را بسیار آسان‌تر می‌کند. اگر یخ خشک باعث سفت شدن بیش از حد بستنی شما شد، سینی را از روی یخ خشک بردارید و دوباره امتحان کنید. این کار به تمرین و ریتم نیاز دارد، اما وقتی روش انجام آن را پیدا کردید، در تهیه بستنی رولی در خانه حرفه‌ای خواهید شد.

مواد لازم:

1 پیمانه خامه غلیظ

1 قوطی شیر غلیظ شده شیرین شده 400 گرم

مقدار خیلی کم نمک

طعم دهنده‌های اختیاری: آجیل خرد شده، بیسکوییت کرم شکلاتی، پودر کاکائو، مربای توت فرنگی، اسمارتیز، کارامل، خمیر کوکی

مواد اختیاری برای تزیین: پاستیل خرسی، موچی، میوه تازه، ترافل رنگی، تکه‌های کیک، چیپس شکلات، چوب شور

طرز تهیه:

مرحله 1

خامه غلیظ، شیر غلیظ شده شیرین و نمک را در یک کاسه با هم مخلوط کنید.

مرحله 2

پایه بستنی خود را روی یک سینی فر فلزی معمولی یا لبه‌دار بریزید. مطمئن شوید که ضخامت آن کمتر از نیم سانت باشد. 0.3 سانتی‌متر ایده آل است. فقط باید کل کف سینی را بپوشاند.

مرحله 3

اگر می‌خواهید مواد طعم دهنده را اضافه کنید، آن‌ها را روی سینی بپاشید و از یک لیسک سیلیکونی استفاده کنید تا با دقت مواد را به طور مساوی در سراسر پایه بستنی‌تان پخش کنید.

مرحله 4

سینی فر را حداقل 4 ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملا یخ بزند.

مرحله 5

پس از این که بستنی شما کاملا منجمد شد، سینی فر را از فریزر خارج کنید. سینی را از طرف طول به سمت خود قرار دهید. از یک کاردک آشپزخانه فلزی که لبه‌ی تیز یا صاف دارد استفاده کرده و بستنی را با دقت به نوارهای پهن 7 سانتی‌متری برش دهید. در مرحله بعد، از کاردک خود برای بلند کردن لبه‌ی نوارهای بستنی استفاده کنید و سپس به آرامی هر نوار را (با زاویه 45 درجه) رول کنید و به سرعت از بالا به پایین این کار را انجام دهید. اگر برای رول کردن نیاز به کمک دارید، می‌توانید از یک چاقوی کره‌خوری استفاده کنید تا نوارها را به شکل رول درآورید. برای انتقال رول آماده شده به ظرف سرو خود از انبر استفاده کنید (کاسه‌های لبه‌دار را از قبل خنک کنید، رمکین برای این کار بهتر است). این کار را با باقیمانده بستنی یخ زده روی سینی فر تکرار کنید.

بستنی رولی

مرحله 6

با هر چیزی که می‌خواهید آن را تزیین کنید.

یادداشتی از سرآشپز:

برای بهترین نتیجه، کاسه بستنی و کاردک‌های خود را حداقل 1 ساعت قبل از رول کردن بستنی در فریز بگذارید تا از آب شدن بستنی در حین رول کردن جلوگیری شود.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
تصویر کاربر
حمید رضا صادقی اصفهان
درود بر شما خوبان روزگار سپاس فراوان از همراهی جنابعالی و دوستان ،بینهایت عالی و فوق‌العاده است
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است