لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

6 دلیل شگفت انگیز برای آن که دوش بگیرید!

دسته بندی :سلامتی و پزشکی
تاریخ انتشار : 1401/04/06نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 509

برخی از ما حمام را گرم دوست داریم و برخی دیگر متعهد به فواید حمام سرد هسیتم. اما هیچ کس نمی‌تواند انکار کند که یک دوش خوب چقدر می‌تواند حال ما را خوب کند. اگر روز سختی را در محل کار سپری کرده‌اید یا فقط می‌خواهید برای ادامه‌ی روز پیش رو احساس شادابی بیشتری داشته باشید، حمام می‌تواند بدن، ذهن و روح شما را آرام کند.

احتمالاً به همین دلیل است که دیو هافمن با دوش گرفتن 174 ساعته رکورد جهانی گینس را به ثبت رسانده است. جدا از این که بعد از حمام بوی خوبی می‌دهیم و آماده می‌شویم تا روز خود را شروع کنیم، حمام کردن فواید سلامتی دیگری نیز دارد که بسیاری از ما از آن‌ها اطلاعی نداریم.

تیم بیزآپ، تحقیقاتی را بررسی کرده است تا دلایل علمی بیابد که چرا باید در مورد دوش گرفتن هیجان‌زده‌تر باشید.

بیشتر بخوانید:   افزایش آرامش ذهنی

1. شما را روی فرم نگه می‌دارد

اگر دوست دارید به راحتی مقداری کالری اضافی را آب کنید، خبرهای خوبی برای شما داریم. گرفتن دوش آب سرد ممکن است به کاهش وزن کمک کند. طبق این ادعا، سلول‌های چربی قهوه‌ای زمانی که در محیطی سرد قرار می‌گیرند، مانند دوش گرفتن، با سوزاندن چربی گرما تولید می‌کنند.

2. قند خون شما را کاهش می‌دهد

قند خون شما را کاهش می‌ دهد 

دوش گرفتن می‌تواند قند خون را کاهش دهد، حتی گاهی بهتر از ورزش. اگرچه این دلیلی برای حذف ورزش نیست، اما یک مطالعه نشان می‌دهد که وقتی شرکت‌کنندگان به جای ورزش، حمام آب گرم ‌گرفتند، حداکثر سطح قند خون آن‌ها بعد از غذا خوردن تقریباً 10 درصد کمتر بود. اگرچه واکنش کل قند خون به هر دو فعالیت مشابه بود، اما قابل ذکر است که حمام آب گرم تأثیر قابل توجهی بر سطح قند خون پس از خوردن غذا داشت.

3. می‌تواند به کاهش سینوس‌های خشک یا گرفته کمک کند

می‌ تواند به کاهش سینوس‌ های خشک یا گرفته کمک کند 

اگر از بیدار شدن با بینی گرفته و سردرد هر روز صبح خسته شده‌اید، برای تسکین سینوس‌های خود یک حمام آب گرم بگیرید. تقریباً مانند یک مرطوب کننده هوا یا بخورآب داغ عمل می‌کند. بدون وارد شدن به جزئیات پیچیده، بخار می‌تواند به پاکسازی مجرای بینی و گلو کمک کند، که به شما امکان می‌دهد بهتر نفس کشیده و احساس گرفتگی کمتری داشته باشید.

4. می‌تواند اضطراب را کاهش دهد

اگر روز بدی را سپری می‌کنید، یکی از بهترین راه‌حل‌ها این است که یک حمام طولانی و آرامش‌بخش داشته باشید. اگر این عملی نیست، یک دوش آب گرم سریع نیز کار ساز است. حمام کردن در آب داغ جدا از این که پوستی نرم و تمیز به شما می‌دهد، به دلیل ترشح اکسی توسین می‌تواند اضطراب و استرس را کاهش دهد. این هورمون با اثرات ضد استرس مرتبط است.

5. عضلات گرفته را شل می‌کند

یک درمان خانگی ساده و موثر برای ریکاوری عضلات، ریلکس کردن در داخل وان آب گرم است. افراد معمولی و محققان به این کار باور بسیار شدیدی دارند زیرا تنش عضلانی را در سراسر بدن کاهش می‌دهد و گردش خون را بهبود می‌بخشد. این امر باعث انعطاف بیشتر عضلات و همچنین دامنه حرکتی بیشتر می‌شود.

6. استقامت را افزایش می‌دهد

فواید ورزش به طور گسترده‌ای شناخته شده است، اما مزایای حمام کردن نه. اما وقتی این دو را با هم ترکیب کنید، سطح کاملاً جدیدی از استقامت و سلامتی مطلوب را به دست خواهید آورد. بر اساس یک مطالعه، گرفتن دوش آب سرد قبل از تمرین می‌تواند استقامت و توانایی بدن شما را برای انجام تمرینات با شدت بالاتر و برای مدت زمان طولانی‌تر افزایش دهد.

 


بهترین و نزدیکترین 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است