لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

7 موضوع شگفت‌انگیز که می‌تواند چرخه خواب شما را مختل کند

دسته بندی :سلامتی و پزشکی
تاریخ انتشار : 1401/05/26نویسنده: مسعود سلجوقیزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 207

حدود 30 درصد افراد از بی‌خوابی مزمن رنج می‌برند و با افزایش سن و میزان تحصیلات، تعداد کسانی که از قرص‌های خواب‌آور استفاده می‌کنند، افزایش می‌یابد. ممکن است تعجب کنید که چرا بعد از تنظیم یک پروسه طولانی آماده‌سازی قبل‌از خواب هنوز هم به‌اندازه کافی نمی‌خوابید. مشکل شاید در کوچک‌ترین چیزهایی باشد که شما حتی به آن‌ها فکر نکرده‌اید.

ما در اینجا به موانع احتمالی بر سر راهِ داشتن یک استراحت شبانه کامل اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:   8 روش طبیعی و کاربردی برای داشتن خواب بهتر

ملافه مصنوعی

ملافه‌های ساخته‌شده از مواد طبیعی خنک‌تر هستند و قابلیت تنفس بهتری را برای شما ارائه داده و رطوبت را بهتر جذب می‌کنند. برعکس، ملافه‌های مصنوعی گرما را نگه داشته و موجب تعرق شبانه می‌شوند. به‌این‌علت، شما تمام شب لول می‌خورید و احتمالاً از تحریک برخی پارچه‌های مصنوعی رنج می‌برید.

اسانس 

اسانس

اگرچه برخی از اسانس‌ها مانند اسطوخودوس به ما کمک می‌کنند تا احساس آرامش داشته باشیم، اما بسیاری از آن‌ها برعکس عمل می‌کنند. وجود اسانس‌ها در اتاق‌خواب شما می‌تواند موجب بیداری شما در شب شود. علاوه‌براین، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که اسانس را مستقیماً روی بالش خود می‌پاشید، به یاد داشته باشید که برخی از اسانس‌ها می‌توانند باعث سوختگی شیمیایی شده و هورمون‌های شما را هم تحت تأثیر قرار دهند. بنابراین اختلال در چرخه خواب می‌تواند به دلیل عدم تعادل هورمونی هم باشد.

مشکلات تیروئید 

مشکلات تیروئید

کسانی‌که مشکلات تیروئید دارند از آپنه خواب (وقفه در تنفس) رنج می‌برند. این موضوع می‌تواند باعث بیداری‌های منظم شود، بنابراین پس از یک خواب شبانه، ممکن است به‌جای انرژی، احساس خستگی کنید. اختلال عملکرد تیروئید اغلب منجر به اختلال در ریتم شبانه‌روزی نیز می‌شود.

کمبود منیزیم

منیزیم یک عنصر ضروری است که بر توانایی خواب شما تأثیر می‌گذارد. اگر بدن شما فاقد این ماده مغذی باشد، شاید برای شما دشوار باشد که احساس آرامش را تجربه کنید. علاوه‌براین، انقباض عضلانی یا سندرم پای بی‌قرار نیز به دلیل سطوح پایین منیزیم ایجاد می‌شود. به‌این‌علت است که مکمل‌ها اغلب برای درمان بی‌خوابی استفاده می‌شوند.

گیاهان 

گیاهان

هنگام قراردادن گیاهان در اتاق‌خواب خود باید مراقب باشید. برخی از گیاهان خانگی می‌توانند برای انسان سمی باشند. اگر از آسم رنج می‌برید، در صورت حساسیت به برخی گیاهان ممکن است حتی دچار بیماری شوید. علاوه‌براین، وجود کپک یا سایر باکتری‌های موجود در خاک  گیاهان نیز تأثیرگذار بوده و درنتیجه کیفیت خواب شما را بدتر می‌کنند.

سندرم پای بی‌ قرار

سندرم پای بی‌قرار

این سندرم معمولاً با تمایل به حرکت اندام به دلیل احساسات ناخوشایند در پاها شناخته می‌شود. در صورت ابتلا به این سندرم، ممکن است مجبور شوید خواب بیدار شده تا خزیدن، سوزن‌سوزن‌شدن یا احساس سوزش در پاها را متوقف کنید. شدت آن متفاوت است و بیشتر در افراد بالای 50 سال دیده می‌شود. این سندرم می‌تواند علت اصلی و یا یکی از دلایل اختلال خواب باشد.

خوابیدن با بخاری روشن

در شب، دمای بدن ما اندکی کاهش یافته تا سیگنالی به معنی رسیدن زمان خواب را به ما بدهد. بااین‌حال، اگر بخاری در اتاق‌خواب روشن باشد، بدن شما ممکن است تشخیص ندهد که زمان خواب است. علاوه‌بر‌این، بخاری‌ها مقدار زیادی مونوکسید کربن تولید می‌کنند که می‌تواند مقادیر زیاد آن برای سلامتی ما مضر باشد.

طبق تجربه شما، آیا چیزهای دیگری وجود دارند که خواب شما را مختل کند؟ چگونه با آن‌ها کنار میایید؟

 


بهترین و نزدیکترین کالای خواب و سرویس خواب در تهران را در بیزاَپ پیدا کنید!

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است