لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

کلید باز کردن قفل های زنگ زده این مقاله است!

تاریخ انتشار : 1401/03/29نویسنده: صادق مالکیزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 3426

شاید قفلی کتابی باشد که برای قفل‌کردن سوله ابزار خود از آن استفاده می‌کنید، یا شاید قفل دِدبولت (نوعی قفل خاص که از قفل‌های فنری متفاوت است و باید حتماً با کلید باز شود)؛ اگر زنگ‌زده باشد، احتمالاً پشت در گیر می‌کنید، حتی اگر کلید را به همراه داشته باشید. مشکل این است که زنگ‌زدگی، مانع از لغزش دندانه‌های کلید زیرِ زبانه‌های فنری، در مکانیسم قفل می‌شود و آن را به بالا هُل می‌دهد. مقداری روغن روان‌کننده، می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

به آن اسپری روان‌کننده بزنید

اسپری‌های  روان‌کننده برای آزادکردن قفل‌های زنگ‌زده ایده‌آل هستند، زیرا هدف از طراحی آنها، حل کردن زنگ‌ها است.  مطمئن شوید که قوطی اسپری شما دارای یک لوله اکستنشن (لوله باریک و بلندی که به اسپری متصل می‌شود) باشد تا بتوانید اسپری را به عمق قفل برسانید.

گام 1

لوله اکستنشن را به داخل شکاف اسپری فشار دهید، سپس انتهای لوله را داخل قفل قرار دهید و مقدار زیادی اسپری کنید. نباید زیاده‌روی کنید، هرچند شاید متوجه شوید مقداری از روان‌کننده از سوراخ کلید بیرون می‌ریزد. آن را با پارچه پاک کنید.

گام 2

لوله را بردارید و مقداری روان‌کننده روی کلید اسپری کنید. حتی اگر کلید زنگ‌زده به نظر نمی‌رسد، روان‌کننده به آن کمک می‌کند تا راحت‌تر زیر زبانه‌ها بلغزد.

گام 3

۱۰ تا ۳۰ دقیقه منتظر بمانید تا روان‌کننده، زنگ‌خوردگی را حل کند، سپس کلید را امتحان کنید. چندین بار آن را به جلو و عقب بچرخانید تا ببینید آیا می‌توانید زنگ‌زدگی را رها کنید یا خیر، اما فشار بیش از حد نیاورید زیرا ممکن است کلید را بشکنید. اگر جواب نداد، روان‌کننده بیشتری اسپری کنید، ۱۰ دقیقه دیگر صبر کنید و دوباره امتحان کنید.

بیشتر بخوانید:  آموزش آسان و کاربردی کم کردن صدای لولای در 

روغن گرافیت بزنید

گرافیت زنگ را از بین نمی‌برد، اما مکانیسم قفل و کلید را روان می‌کند و ممکن است به لغزش دندانه‌ها از زیر زبانه کمک کند. می‌توانید روان‌کننده گرافیت را به‌صورت بطری یا تیوب فشاری خریداری کنید. همچنین می‌توانید کلید را با مداد روغن‌کاری کنید.

گام 1

از یک بطری فشاری، مقداری گرافیت روی قفل بپاشید.

گام 2

مقداری گرافیت روی کلید اسپری کنید یا با نوک یک مداد گرافیتی سیاه، کلید را بمالید.

گام 3

کلید را بلافاصله داخل قفل قرار دهید و سعی کنید آن را بچرخانید. لازم نیست منتظر بمانید تا گرافیت زنگ را از بین ببرد، زیرا این کار را نخواهد کرد. اگر کلید نمی‌چرخد ​​سعی کنید قفل و کلید را با گرافیت بیشتری روغن‌کاری کنید. اگر گرافیت کارساز نبود، باید روان‌کننده بیشتری اسپری کنید.

 


بهترین و نزدیکترین فروشگاه فقل و یراق در تهران را پیدا کن.

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است