لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

طول عمر و دوام انواع لوله های آب چقدر است؟

تاریخ انتشار : 1401/04/21نویسنده: صادق مالکیزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 637

هیچ‌کس نمی‌خواهد لوله‌کشی خانه خود را تعویض کند. بااین‌حال، تعیین طول عمر لوله‌های شما ممکن است دشوار باشد، زیرا به زمان نصب و جنس آنها بستگی  دارد.  بعلاوه لوله‌کشی خانه‌ها باهم متفاوت است و تشخیص دوام آنها دشوار است. بااین‌وجود، لوله‌ها از مواد رایجی ساخته می‌شوند که پیش‌بینی زمان تعویض آنها را ممکن می‌سازد. 

انواع لوله‌کشی

مس:  مس از مصالح رایج ساختمانی است و بین 70 تا 80 سال دوام می‌آورد. اگر خانه شما اخیراً با لوله‌کشی مسی ساخته شده است، احتمالاً وضعیت لوله‌کشی شما مناسب است. اگر خانه شما قدیمی تر است، بهتر است از یک لوله‌کش در مورد تعویض لوله‌کشی مشورت بخواهید. مس ممکن است خورده شود و خوردگی می‌تواند آب شما را آلوده کند. 

برنج:  برنج که از مس، کمتر رایج است، طول عمر بیشتری دارد. برنج آلیاژی از مس و روی است و بین 80 تا 100 سال دوام می‌آورد.  امروزه، برنج کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا حاوی مقادیر کمی سرب است که ممکن است منجر به مشکلات دیگری شود.

بیشتر بخوانید:  آموزش لوله کشی سینک

فولاد گالوانیزه:  این نوع لوله از جنس فولاد است که جهت جلوگیری از خوردگی، روکش روی شده است. این لوله‌ها بین 80 تا 100 سال عمر می‌کنند، بااین‌حال، مستعد زنگ‌زدگی هستند و ممکن است پس از چند سال شروع به زنگ زدن کنند. زمانی که بحث لوله‌کشی باشد، این مشکلِ لوله‌های گالوانیزه، آنها را غیرقابل‌اعتماد می‌کند. این نوع لوله‌کشی عمدتاً تا پیش از دههٔ 60 میلادی  در ساختمان‌سازی استفاده می‌شدند و در حال حاضر به دلیل عامل زنگ‌زدگی زیاد استفاده نمی‌شوند. 

چدن:  این لوله‌ها شبیه فولاد گالوانیزه هستند زیرا بین 80 تا 100 سال عمر می‌کنند و ممکن است به مرور زمان زنگ بزنند. 

پی‌وی‌سی:  درحالی‌که در ابتدا لوله‌های پی‌وی‌سی فقط تا 45 سال عمر می‌کردند، پیشرفت‌های فناوری منجر به دوام بیشتر آنها  شده است، به این معنی که لوله‌های PVC ممکن است 70 سال یا بیشتر عمر کنند. پی‌وی‌سی به‌اندازه لوله‌های فلزی بادوام نیست، اما خوردگی ندارد و فلز را وارد آب شما نمی‌کند. به همین دلیل است که صاحب‌خانه‌ها معمولاً پی‌وی‌سی را انتخاب می‌کنند. 

پلی بوتیلن:  پلی بوتیلن که نسبت به لوله‌های دیگر ارزان‌تر است، دوام کمتری نیز دارد. در واقع، پس از استفاده گسترده از آن بین اواخرِ دهه 70 و اواسط دهه 90، صاحبان خانه متوجه شدند که این نوع لوله بسیار سست و  شکننده است و تنها پس از 10 تا 15 سال متلاشی می‌شود. بعید است که این لوله‌ها را در خانه خود داشته باشید، اما اگر دارید، سریعاً آنها را بررسی کنید. 

سرب:  لوله‌های سربی می‌توانند تا 100 سال عمر کنند، اما برای سلامت خانواده شما بسیار خطرناک هستند. به همین سبب، لوله‌های سربی باید دراسرع‌وقت تعویض شوند. سرب بسیار سمی است و درصورتی‌که به مدتی طولانی در معرض آن قرار بگیرید، به‌آسانی شما را بیمار می‌کند. 

                             


بهترین و نزدیکترین لوله کشی / تاسیسات ساختمانی در تهران را در بیزاَپ  پیدا کنید!

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است