لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

7 اشتباه اصلی در دکوراسیون + راه حل

تاریخ انتشار : 1401/08/02نویسنده: ثمین آقا بالاییزمان مطالعه: 10 دقیقهنظر: 0بازدید: 175

دلیل بزرگی که بسیاری از مردم برای انجام یک پروژه تزئینی به کار نمی‌گیرند این است که می‌ترسند اشتباهی پرهزینه مرتکب شوند. برای اینکه اعتمادبه‌نفس لازم برای شروع طراحی رویایی خود را به شما بدهیم، در اینجا فهرستی از هفت اشتباه اصلی طراحی که می‌تواند کل پروژه شما را تحت تأثیر قرار دهد، همراه با عکس‌هایی از اتاق‌هایی که این کار را به‌درستی انجام می‌دهند، آورده شده است. این‌ها را برای راهنمایی و ایده‌ها مرور کنید و سپس به دنبال طراح داخلی باشید که با دیدگاه شما هماهنگ باشد و بتواند رویاهای شما را به واقعیت تبدیل کند.

بیشتر بخوانید:  20 ایده برای طراحی و دکوراسیون اتاق نشیمن خانه های کوچک

7 اشتباه اصلی در دکوراسیون + راه حل 

1. انتخاب رنگ در ابتدا

درحالی‌که رنگ از بسیاری جهات یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های طراحی شما است (مخصوصاً ازنظر متراژ مربع خالص)، این بدان معنا نیست که لزوماً باید اولین چیزی باشد که انتخاب می‌کنید. به‌عنوان‌مثال، مبلمان و دکور به‌خوبی هماهنگ شده در این اتاق‌خواب توسط آندره وست دیزاین می‌تواند با تعدادی رنگ کار کند.

راه‌حل: هنگامی‌که بر روی برخی از وسایل ضروری پارچه خود (فرش، بالش، پارچه، اثاثه یا لوازم داخلی) قرار گرفتید، انتخاب یک رنگ هماهنگ از روی یک فن یا مجموعه‌ای از رنگ‌ها نسبتاً آسان است. پیدا کردن پارچه‌هایی که واقعاً دوست دارید پس از اجرای طرح رنگ بسیار سخت‌تر است.

1. انتخاب رنگ در ابتدا 

1. انتخاب رنگ در ابتدا 2 

2. خرید مبلمان بدون اندازه‌گیری

قضاوت در مورد مقیاس مبلمان زمانی که روی یک نمایشگاه بزرگ قرار دارد، دشوار است. به همین دلیل است که صاحبان خانه‌ها گاهی از دیدن این که میز قهوه‌ای یا قسمتی زیبا که در یک نمایشگاه دیدند، وقتی در اتاق نشیمنشان نشسته است، به نظر می‌رسد که کل اتاق را می‌خورد، شوکه می‌شوند. راه‌حل: اگر می‌دانید چه اندازه‌هایی را می‌خرید، می‌توانید اجازه دهید اعداد سرد شما را درزمانی که چشم‌هایتان حقه‌بازی می‌کنند راهنمایی کنند. مساحت موجود برای هر قطعه اصلی را اندازه بگیرید (حتی با نوار علامت بزنید) تا بتوانید محدوده اندازه قابل قبولی را پیدا کنید.

2. خرید مبلمان بدون اندازه‌گیری 

این اندازه‌ها را هنگام خرید مبلمان همراه خود داشته باشید و به آن‌ها پایبند باشید. اگر عاشق چیزی خارج از محدوده سایز خود شده‌اید، بپرسید که در اندازه‌های مختلف وجود دارد یا آن را اندازه‌گیری کنید و اندازه‌ها را به خانه بیاورید تا در فضای خود بچسبانید تا مطمئن شوید که اندازه‌ای است که از آن راضی هستید.

2. خرید مبلمان بدون اندازه‌گیری 2 

3. خرید فقط از یک فروشگاه

خرید یکجا این روزها رایج است، اما تجهیز کل خانه (یا حتی فقط یک اتاق) از یک فروشگاه منجر به یک داستان بصری بسیار جالب‌تر از صرف زمان برای خرید می‌شود.

3. خرید فقط از یک فروشگاه 

راه‌حل: بوتیک‌هایی را امتحان کنید که خطوط طراحی متفاوتی دارند یا فروشگاه‌های آنلاینی که از تولیدکنندگان و برندهای مختلف طراحی می‌کنند. به‌این‌ترتیب، حتی اگر یک سبک یا دوره ترجیحی داشته باشید، خانه شما هنوز هم بی‌نظیر به نظر نمی‌رسد. راه‌حل دیگر همکاری با یک طراح داخلی است. این حرفه‌ای‌ها به طیف وسیعی از محصولات و گزینه‌های سفارشی دسترسی دارند.

3. خرید فقط از یک فروشگاه 2 

4. خرید کل مجموعه

صحبت از خرید یک مرحله‌ای، (اگرچه برخی مخالف‌اند) این است که به خرید مبلمان در یک مجموعه مشابه، مانند سوئیت اتاق‌خواب یا مبل و صندلی عاشقانه، رضایت دهد. درحالی‌که این ممکن است میانبری برای دستیابی به یک سبک هماهنگ بدون فکر زیاد باشد، اما نتایج جذابیت کمتری نسبت به یک ترکیب کوچک دارند.

4. خرید کل مجموعه 

راه‌حل: روی یک قطعه اصلی بنشینید و به دنبال کالایی باشید که بدون تطابق کامل با یکدیگر هماهنگ باشد. طراحی نهایی طعم شخصی بیشتری خواهد داشت، چیزی که در کاتالوگ یافت نمی‌شود. جزئیاتی که می‌توانید بین قطعات مختلف انتخاب کنید شامل رنگ، جنس (مانند نوع عمومی روکش یا روکش فلزی)، تافت یا پلیسه، سبک پاها، خطوط صاف در مقابل گرد و دوره طراحی است. استفاده از چند مورد از این اتصالات به ارتباط قطعات کمک می‌کند، بنابراین می‌توانید از هماهنگی آن‌ها مطمئن باشید.

4. خرید کل مجموعه 2 

5. هرگز انتخاب جسورانه‌ای نداشته باشید

درحالی‌که هیچ‌کس نمی‌خواهد یک نقاشی آخر هفته را به اشتباه آخر هفته گذشته اختصاص دهد، ترس از تصمیم‌گیری ماجراجویانه می‌تواند منجر به فضایی شود که احساس آرامش یا رضایت‌بخش نمی‌کند. در مقابل، این فضا توسط (چانگو و کو) نشان‌دهنده هیجانی است که یک دیوار برجسته و رنگ‌های برجسته می‌تواند به اتاق بیاورد.

راه‌حل: هرازگاهی ریسک کنید. مطمئن باشید که اگر یک دیوار دراماتیک را انتخاب کردید، همیشه می‌توانید روی آن با تکه‌های سبک و شاداب (مانند نقاشی دیواری سفید یا مبلمان با رنگ خنثی) لایه‌هایی از آن را بپوشانید تا ظاهر را تا زمانی که احساس می‌کنید قابل زندگی باشد رام کنید؛ و اگر درنهایت از آن خسته شدید، می‌توانید روزی آن را تغییر دهید.

5. هرگز انتخاب جسورانه‌ای نداشته باشید 

6. خیره‌کننده کردن همه‌چیز

برعکس اشتباه قبلی این است که انتظار داشته باشید هر قطعه‌ای که روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنید، یک نمایش خیره‌کننده باشد. حتی در فضاهای بسیار دراماتیک، برخی از عناصر باید پایه‌های ساده‌ای باشند که به نقاط کانونی می‌رسند. به آن مانند آشپزی فکر کنید؛ یک دستور غذای عالی ممکن است ادویه‌های وسوسه‌انگیز داشته باشد، اما برای کمک به بهتر کردن آن طعم، به نمک هم نیاز دارد. راه‌حل: اگر یک اثر هنری جسورانه، پرده‌های زیبا یا پارچه‌های پر جنب‌وجوش دارید، بگذارید قطعات دیگر (مانند روکش مبل یا فرش بزرگ) به زیبایی ساده باشند.

6. خیره‌کننده کردن همه‌چیز 

6. خیره‌کننده کردن همه‌چیز 2 

هنگام انتخاب یک آیتم یا ماده جدید برای ادغام، مطمئن شوید که چگونه آن را در کل پالت قرار می‌دهد، به‌جای اینکه آن را به‌خودی‌خود در ارزش اسمی قرار دهید. یک بالش تک‌رنگ یا پتوی خاکستری آرام ممکن است هنگام خرید خیره‌کننده نباشد، اما ممکن است همان چیزی باشد که یک فضا به آن نیاز دارد.

7. رها نکردن گذشته

خلاص شدن از شر به‌هم‌ریختگی روزهای گذشته ممکن است سخت باشد، اما از بین بردن خاطرات بد طراحی می‌تواند حتی سخت‌تر باشد. بااین‌حال، این واقعیت که شما در یک روند وحشتناک زندگی کرده‌اید، نباید شما را برای همیشه از یک ایده زیبا دور کند. برای مثال، اگر لوازم طلایی براق دهه‌های گذشته شما را ناامید کرده است، ممکن است بخواهید ذهن خود را به روی وسایل برنجی مات که امروزه مد روز هستند باز نگه‌دارید. راه‌حل: این واقعیت که شما با پاره شدن کاغذدیواری بد یا رنگ بد زندگی کرده‌اید، نباید به این معنی باشد که یک ابزار دکوری قدرتمند را برای همیشه پشت سر گذاشته‌اید. با تکنولوژی امروز، گزینه‌ها فقط بهتر می‌شوند و شما منابع بسیار خوبی در دسترس دارید که به شما کمک می‌کند در آینده اشتباه نکنید. پس ادامه دهید، آن گرایش طراحی وسوسه‌انگیز را دوباره امتحان کنید. بالاخره شما فقط یک‌بار زندگی می‌کنید، اما در طراحی، هر چیزی قدیمی دوباره جدید می‌شود؛ و اگر پذیرا باشید، ممکن است استایلی جسورانه پیدا کنید که برای همیشه دوستش خواهید داشت.

7. رها نکردن گذشته

7. رها نکردن گذشته 2 

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است