لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

ساخت ظرف جواهرات به شکل برگ

تاریخ انتشار : 1401/06/06نویسنده: مرضیه درگاهیزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 352

از شاخ و برگ استوایی و گل رس با قالب‌گیری آسان جایی برای گوشواره، کلیدها و دیگر اقلام کوچک درست کنید.

ساخت ظرف جواهرات به شکل برگ 

کار با خاک رس بسیار آرامش‌بخش است. شکل دادن به چوب مثل میدان جنگ می‌ماند، چونکه نیاز به برش و تراش دارد، اما قالب‌گیریث خاک رس بسیار آسان است که همه‌چیز را جالبتر می‌کند.

ظرف جواهرات به شکل برگ برای خودتان بسازید 

برای درست کردن این ظروف زیبا، ما استفاده از خاک رس در هوا خشک شده یا خاک رس پلیمر توصیه می‌کنیم چراکه هیچ کدام نیازی به کوره ندارد. در عوض، این خاک‌ها را می‌توان در هوا یا در اجاق خشک کرد.

من معمولاً با خاک رسی کار می‌کنم که در هوا خشک می‌شود چراکه طبیعی است و مثل کارکردن با خاک رس سنتی است. خاک رس پلیمر بو می‌دهد و احساس متفاوتی دارد.

برای راحت بودن، باید این کار را روی میز یا صندلی نوشتن با سطحی صاف انجام داد نه روی یک چوب رستیک. نگران لکه‌ها نباشید: شما می‌توانید به راحتی با پارچه مرطوب از شر آنها خلاص شوید.

ابزار و مواد:

- خاک رس هوا خشک یا پلیمری (برای پلیمر، طبق دستورالعمل روی بسته خشک شود)

- وردنه

- 2 نوار چوبی با ضخامت مساوی (حدود ⅜ اینچ)

- برگ‌هایی از گل برگ انجیری که به نام‌های فیلودندرون و گیاه پنیر سوئیسی نیز معروفند. برگ‌هایی را انتخاب کنید که طرحی نسبتاً شکسته و سوراخ‌های کوچک مشخصه گیاه استوایی دارند. من از یک برگ با طرح اصلی و دیگری با بازشو استفاده کردم و با اولی نتیجه بهتری گرفتم.

-  ابزار مجسمه سازی سفالی یا خلال دندان چوبی

- پخت پوست

- اسفنج

- دستمال کاغذی

- کاسه به عنوان قالب استفاده شود

- کاغذ سنباده

دستورالعمل:

1، خاک رس را خمیر کنید.

2، به آرامی خاک رس را با وردنه صاف کنید.

3، وقتیکه گل حدود سه چهارم اینچ ضخامت پیدا کرد، نواری از چوب را در هر طرف قرار دهید و دوباره با وردنه صاف کنید. از نوارها به عنوان راهنما استفاده کنید تا مطمئن شوید که گل ضخامت یکسانی دارد.

نحوه ساختن ظرف جواهرات 

4، برگ را روی گل قرار دهید و طرح کلی آن را با استفاده از ابزار مجسمه سازی یا خلال دندان روی گل بکشید.

5، برگ را بردارید و رد را در طول طرح برش دهید. 

6، از آنجاییکه رد هم‌چنان شکننده است، با دقت آن را روی کاغذ روغنی بگذارید تا آسیبی نبیند. اسفناج را را کمی آب مرطوب کنید و آن را روی لبه‌ها بکشید تا صاف شوند و هر گونه نقص از بین برود.

روش ساختن ظرف جواهرات به شکل برگ 

7، برای اینکه ظرف حس واقعی‌تر پیدا کند، رگه‌های از برگ را روی آن بکشید. سپس با اسفنج مرطوب این خطوط را مرطوب کنید. وقت بگذارید و آرام باشید.

چگونه یک ظرف نگهدارنده جواهرات بسازیم 

با کشیدن خطوط مشخص آغاز کنید که بتوانید به راحتی در صورت لزوم با اسفنج آن را پاک کنید. زمانیکه طرح برایتان رضایت بخش بود، مجدد خطور را با فشار بیشتر روی گل انتقال دهید تا مشخص‌تر شود.

چگونه نگهدارنده جواهرات بسازیم 

8، داخل کاسه‌ای که به عنوان قالب استفاده می‌کنید، مقداری دستمال کاغذی بریزید و سپس برگ سفالی را که هنوز روی کاغذ پوستی قرار دارد، داخل آن قرار دهید. آن را به قالب فرم دهید.

9، بگذارید قالب در هوا خشک شود تا اینکه کاملاً سفت شود. میزان طول کشیدن آن بستگی به رطوبت دارد. من توصیه می‌کنم حداقل 72 ساعت قبل از بیرون آوردن آن از قالب صبر کنید. متوجه شدید همانطوریکه گل خشک می‌شود سفید می‌شود.

10، به محض اینکه ظرف کاملاً خشک شد، روی آن کاغذ سنباده بزنید تا عیوب آن برطرف شود و سطحی تا حد امکان صاف ایجاد کنید.

بهترین روش ساختن جعبه جواهرات با شکل برگ 

در این عکس، شما دو ظرف جواهرات خشک و آماده استفاده را می‌بینید. آنها با رنگ سفید اصیلشان زیبا هستند، اما شما می‌توانید با سلیقه خود رنگ کنید یا چند لایه لاک بزنید تا محافظت بیشتری به آنها بدهد. سپس از آنها برای ذخیره چیزهای کوچک مورد علاقه خود یا به عنوان سینی‌های تزئینی استفاده کنید.

مونسترا دلیسیوسا به یُمن برگ‌های زیبایش انتخاب خوبی است، اما مطمئنم اگر از شاخ و برگ‌های دیگر به عنوان الگو استفاده کنید، نتیجه به همان اندازه خوب به نظر می‌رسد.

 


بهترین و نزدیکترین مرکز

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است