لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

استراتژی‌ های مارکتینگ با استفاده از IGTV اینستاگرام

دسته بندی :تکنولوژی
تاریخ انتشار : 1401/02/19نویسنده: تارا صابونیزمان مطالعه: 12 دقیقهنظر: 0بازدید: 556

استفاده از محتوای ویدیویی بدون شک یکی از مهم‌ترین بخش‌های استراتژی‌های بازاریابی است. افرادی که از اینساتگرام برای بازاریابی استفاده می‌کنند برای استفاده از محتوای ویدیویی می‌توانند از Instagram TV استفاده کنند که به آن IGTV نیز می‌گویند. شما با استفاده از IGTV می‌توانید ویدیوهای طولانی‌تری نسبت به ویدیوهای عادی اینستاگرامی پست کنید. از آن جایی که اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی موجود در سطح جهان است مارکتینگ اینستاگرام می‌تواند نقش بسیار مهمی در استراتژی بازاریابی شما داشته باشد. استفاده از IGTV می‌تواند به شما کمک کند تا به شکل بهتری با مخاطبینتان ارتباط برقرار کنید.
بیشتر بخوانید: ترفندهای برتر استوری اینستاگرام در سال 2022

اما IGTV چگونه کار می‌کند و بهتر است چه نوع محتوایی در IGTV صفحه خود به اشتراک بگذاریم؟ در این مقاله قصد داریم به تمامی این سوالات پاسخ بدهیم. با ما همراه باشید.

IGTV چیست؟

IGTV یکی از امکانات اینستاگرام است که به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوهای طولانی مدت در صفحه خود به اشتراک بگذارند. در حالت عادی طولانی‌ترین ویدیویی که کاربران می‌توانند در اینستاگرام به اشتراک بگذارند 60 ثانیه است. اما در IGTV حداکثر مدت زمان ویدیو 60 دقیقه می‌باشد.

این ویژگی در سال 2018 به اینستاگرام اضافه شد و به عنوان یک رقیب برای یوتیوب در نظر گرفته شد. طی سال‌های اخیر IGTV تغییرات بسیاری را نیز متحمل شده. به طور مثال با توجه به رفتار کاربران دکمه آیکون IGTV از اینستاگرام حذف شد. یا با این که IGTV به صورت یک اپلیکیشن مجزا نیز وجود دارد، داشتن آن برای کاربران و سازندگان ویدیو الزامی نیست. بلکه راه‌های بسیاری برای دیدن ویدیوهای IGTV در اینستاگرام وجود دارد. به طور مثال تمام ویدیوهای IGTV در صفحه کاربران قابل مشاهده هستند.

نحوه استفاده از IGTV

گزینه پست کردن ویدیوهای IGTV برای تمامی کاربران اینستاگرام در دسترس است و کاربران می‌توانند تمامی ویدیوهای بالای 60 ثانیه خود را در IGTV پست کنند.

برای این کار کافی است در صفحه اینستاگرام خود پست کردن ویدیو را به صورت عادی شروع کنید. وقتی روی گزینه Next کلیک کنید دو انتخاب به شما می‌دهد. می‌توانید ویدیو را به عنوان یک ویدیو کوتاه پست کنید (تنها 1 دقیقه از ویدیو پست می‌شود)، یا ویدیو را به صورت یک ویدیو طولانی و به عنوان IGTV به اشتراک بگذارید. گزینه IGTV را انتخاب کنید.

سپس باید تصویر کاور IGTV را انتخاب کنید. برای این کار می‌توانید یک تصویر جدید آپلود کنید و یا یکی از فریم‌های خود ویدیو را انتخاب کنید. اندازه پیشنهاد شده برای تصویر کاور 420px در 654px است (نسبت 1:1.55(.

آی جی تی وی اینستاگرام

در قدم بعدی شما می‌تواند برای ویدیو خود توضیحات اضافه کنید. اضافه کردن توضیحات و تصویر کاور مناسب کمک می‌کند تا کاربران بیشتر به ویدیو شما توجه کنند و بازدید بیشتری داشته باشد. پس حتما تلاش کنید تا تصویر کاور و عنوان جذابی برای ویدیو خود انتخاب کنید.

گزینه‌های دیگر پیش از انتشار ویدیو:

اضافه کردن ویدیو به دنباله‌های ویدیو: اگر شما کلکسیونی از ویدیوهای مرتبط و یا مشابه دارید می‌توانید آن‌ها را به عنوان دنباله IGTV پست کنید.

پست کردن یک پیش‌نمایش از ویدیو: این گزینه نیز به صورت پیشفرض در نظر گرفته شده و پیشنهاد می‌شود که حتما بگذارید به همین صورت بماند. گذاشتن یک پیش‌نمایش یا همان preview یک پست در صفحه شما ایجاد می‌کند که 15 ثانیه از IGTV را در ابتدا نمایش می‌دهد و سپس این گزینه را کاربر می‌دهد که ادامه آن را در IGTV تماشا کند.

تنظیمات پیشرفته: یکی از تنظیمات پیشرفته IGTV به شما این اجازه را می‌دهد که ویدیو را به صورت همزمان در فیسبوک نیز به اشتراک بگذارید. همچنین گزینه‌های دیگری نیز هستند که به شما اجازه می‌دهند شریک تجاری خود را در ویدیو تگ کنید و یا کپشن‌هایی که به صورت اتوماتیک تولید می‌شوند برای پست خود بگذارید.

ویژگی‌های ویدیوهای IGTV

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های و مشخصاتی که یک ویدیو IGTV باید داشته باشد و خوب است پیش از ساختن ویدیو آن‌ها را بدانید عبارتند از:

  • مدت زمان ویدیو: اگر با موبایل کار می‌کنید حداکثر طول ویدیویی که آپلود می‌کنید 15 دقیقه و اگر از وب اپلیکیشن آپلود می‌کنید حداکثر طول ویدیو 60 دقیقه می‌باشد.
  • ابعاد ویدیو: برای ویدیوهای عمودی اندازه 9:16 و برای ویدیوهای افقی 16:9.
  • ویدیو حداقل 30 فریم بر ثانیه باشد
  • حداکثر اندازه فایل: برای ویدیوهای کمتر از 10 دقیقه 650MB و برای ویدیوهای بالای 10 دقیقه 3.6GB.
  • فرمت ویدیو: MP4
  • اندازه تصویر کاور: 420px در 654px

استراتژی‌های مارکتینگ IGTV

ممکن است شما بدانید که چطور یک ویدیوبرای IGTV بسازید، اما چه محتوایی برای این کار بهتر است؟ چگونه می‌توان ویدیویی برای اینستاگرام ساخت که بهترین بازده ممکن را داشته باشد؟

در این جا ما یک سری ایده برای ساخت یک ویدیو IGTV در اختیار شما قرار می‌دهیم. به علاوه برخی از مهمترین نکات هنگام ساخت ویدیو را برای شما بازگو می‌کنیم.

خوب است بدانید که شما می‌توانید Live های اینستاگرام خود را به صورت IGTV به اشتراک بگذارید. به این صورت این لایوها تا هر زمان که بخواهید در صفحه شما می‌مانند. البته این موضوع بستگی به نوع و موضوع لایو شما نیز دارد. گاهی ممکن است فرد نخواهد لایو خود را در صفحه خود نگه دارد. پس این موضوع کاملا اختیاری است و بستگی به موضوعات لایو و مخاطبینتان دارد.

5 نوع ویدیوی IGTV

ویدیوهای آموزشی:

پست کردن ویدیوهای آموزشی می‌تواند یک روش بسیار خوب برای جذب مخاطب به صفحه شما باشد و به ارتباط شما با مخاطبین فعلیتان کمک کند. راه‌های بسیاری برای ساختن ویدیوهای آموزشی و یا how-to برای برندها وجود دارد.

امروزه مخاطبین ویدیوهای DIY یا همان Do it you self افزایش بسیاری داشته. شما می‌توانید در این راستا فعالیت کنید و ویدیوهای آموزشی مفیدی در این زمینه بسازید. اگر شما یک برند لباس هستید می‌توانید ویدیوهایی در زمینه نکات مهم هنگام انتخاب لباس و ست کردن آنها با هم بسازید. اگر نقاش هستید می‌توانید ویدیوهای ساده آموزش نقاشی بسازید و ...

یک مصاحبه ترتیب دهید:

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی برای ارتباط افراد با یک‌دیگر و شناخت افراد جدید است. شما می‌توانید از این شبکه اجتماعی استفاده کنید و با افراد مختلف در زمینه‌های متفاوتی مصاحبه کنید. انتخاب این افراد و موضوعات به زمینه فعالیت شما بستگی دارد. به طور مثال اگر یک دفتر مهاجرتی دارید می‌توانید مصاحبه با افرادی که تجربه موفقی در زمینه مهاجرت داشته‌اند انجام بدهید.

(تصویر، نمونه ویدیو مصاحبه)

ساخت ویدیوهای پشت صحنه

اگر یک شرکت و یا برند دارید احتمالا اتفاق‌های جالبی در محیط کار شما رخ می‌دهد. از این فرصت استفاده کنید و این مسائل را به مخاطبین خود نشان دهید. به طور مثال می‌توانید دفتر کاری خود را به آن‌ها نشان دهید و یا با کارمندان صحبت کنید. این کار کوچک می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در ارتباط مخاطبین با برند شما بگذارد.

ویدیوهای تبلیغاتی خلاقانه بسازید:

به جای ساختن ویدیوهای ساده تبلیغاتی که در آن تنها محصول جدید خود را نمایش می‌دهید یک قدم جدید بر دارید و به نحوه دیگری محصول را معرفی کنید. به طور مثال شرکت اپل برای معرفی محصول خود یک ویدیو ساخت که در آن کاربران لپ‌تاپ‌های اپل برخی ویژگی‌های لپ‌تاپ خود را که پیش از آن نمی‌دانستند متوجه می‌شدند. شما نیز می‌توانید با توجه به شرکت و برند خود تبلیغات خلاقانه‌ای بسازید.

با این کار شما می‌توانید مشتریان جدید جذب کنید و مشتریان قدیمی شما نیز بیش از پیش جذب برند شما می‌شوند.

میزبان یک گیم شو باشید:

هر نوع مخاطبی که داشته باشید، گیم شو یا همان مسابقه‌های تلویزیونی یکی از بهترین راه‌های سرگرم کردن و ارتباط با مخاطبانتان هستند. ممکن است راه انداختن مسابقه ای در IGTV که متناسب با شرکت و یا برند شما باشد در ابتدا کار دشواری به نظر برسد. اما با کمی خلاقیت و تفکر احتمالا راهی برای این کار پیدا می‌کنید.

به طور مثال اگر یک برند عطر دارید، می‌توانید از دو نفر بخواهید تا محبوب‌ترین رایحه برند شما را حدس بزند.

10 توصیه برای بهود عملکرد IGTV

ویدیو افقی یا عمودی؟

این را در نظر داشته باشید که IGTV برای ویدیوهای عمودی ساخته شده، پس هنگام ضبط ویدیو این موضوع را در نظر بگیرید. این را در نظر داشته باشید که کاربران بیشتر به صورت عمودی از گوشی موبایل خود استفاده می‌کنند. انتظار نداشته باشید که برای دیدن ویدیو شما گوشی خود را بچرخانند و به صورت افقی آن را مشاهده کنند.

بهتر است از همان ابتدا ویدیو خود را به صورت عمودی صبط کنید. اگر هم به صورت افقی ضبط می‌کنید ویدیو خود را به صورتی ادیت کنید که در صورت مشاهده آن به صورت عمودی مشکلی به وجود نیاید. برای این کار می‌توانید از اپلیکیشن‌های ادیت ویدیو استفاده کنید.

مدت زمان ویدیو را متناسب نگه دارید

درست است که شما می‌توانید ویدیو  IGTV خود را تا 60 دقیقه آپلود کنید، اما به این موضوع توجه کنید که طول ویدیو حتما متناسب با محتوا باشد. به عبارتی تلاش نکنید ویدیو 5 دقیقه‌ای پشت صحنه خود را 15 دقیقه کش بدهید. طولانی شدن ویدیو می‌تواند از علاقه مخاطب به دیدن سایر ویدیوهای شما کم کند.

ویدیوها را متناسب با مخاطبین خود بسازید

از ابزارهای تحلیلی شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید تا به طور کامل مخاطبین خود را بشناسید. جنسیت، سن و ملیت آن‌ها را تشخیص بدهید تا بتوانید محتوای بهتر و متناسب با سلیقه مخاطبین خود بسازید. همچنین مهم است که هنگام ساخت ویدیو به دسته‌های مختلف مخاطبین خود توجه کنید و محتوای مناسب برای آن‌ها بسازید. به طور مثال با توجه به جنسیت، نژاد و پیشنه آن‌ها.

از زیرنویس استفاده کنید:

IGTV این امکان را می‌دهد که برای ویدیوهای خود زیرنویس بگذارید. استفاده از زیرنویس به چند دلیل توصیه می‌شود. اولین دلیل این است که برخی از مخاطبین شما ممکن ناشنوا و یا کم شنوا باشند. به همین دلیل شما باید محتوای خود را به گونه ای بسازید که برای تمامی گروه‌ها قابل فهم و در دسترس باشد.

دلیل دوم این است که تحقیقات نشان اده که 85% افراد ویدیوهای شبکه‌های اجتماعی خود را با صدای کم و یا بدون صدا می‌بینند. همچنین طبق یک نظرسنجی اعلام شده که اگر ویدیو شما زیرنویس داشته باشد احتمال این که افراد آن را تا انتها مشاهده کنند 80% بیشتر است. به همین دلیل در صورت داشتن زیرنویس بازدیدهای ویدیوهای شما به طور چشم گیری افزایش می‌یابد.

از متن‌های پاپ‌آپ استفاده کنید

منظور از متن پاپ‌آپ متن‌های است که ناگهان روی قسمتی از ویدیو شما نمایش داده می‌شود. استفاده از متن پاپ‌آپ به طور چشمگیری در رساندن پیام به مخاطب موثر است و باعث می‌شود مخاطب به ویدیو توجه بیشتری کند. شما می‌توانید این متن را در هر جایی از فریم خود که می‌خواهید و با هر استایلی که دوست دارید قرار دهید.

یک راه عالی برای استفاده از متن پاپ‌آپ این است که نکات اصلی خود را با متن روی صفحه در طول ویدیو تکرار کنید.

از هشتگ استفاده کنید

هشتگ‌ها تنها برای استفاده در پست‌های قدیمی اینستاگرام نیستند. بلکه می‌توانید از آن‌ها در در توضیحات ویدیو IGTV خود استفاده کنید. سعی کنید از هشتگ‌هایی که بیش از اندازه استفاده می‌شوند استفاده نکنید. به طور مثال #food یا #travel. سعی کنید بیشتر از هشتگ‌های اختصاصی برند خود استفاده کنید، اما نه آنقدر اختصاصی که کسی آن‌ها را پیدا نکند.

به تصاویر کاور توجه کنید

IGTV به شما اجازه انتخاب تصویر کاور برای ویدیوتان را می‌دهد. پس از انتشار ویدیو تصویری که انتخاب می‌کنید در فید اینستاگرام شما به نمایش گذاشته می‌شود. اگر شما خودتان یک تصویر برای کاور ویدیو انتخاب نکنید الگوریتم اینستاگرام خودش یک تصویر کاور برای ویدیو شما انتخاب می‌کند. به همین دلیل ممکن است یک تصویر بی‌ربط به ویدیو کاور ویدیو شما شود و مخاطب را جذب نکند.

به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که حتما زمان بگذارید و یک تصویر خوب و مرتبط برای کاور ویدیو خود انتخاب کنید.

بازی کردن با قسمت‌های مختلف IGTV

شما می‌توانید یک زمانبندی نسبی برای ویدیوهای IGTV در نظر بگیرید و مخاطبینتان را نسبت به آنچه در قسمت‌های بعدی IGTV رخ خواهد داد کنجکاو کنید. و یا در جاهای دیگر در این مورد صحبت کنید. به طور مثال کمی پیش از گذاشتن IGTV یک استوری اینستاگرام بگذارید که در مورد ویدیو جدیدتان بگویید، یا یک خلاصه از قسمت‌های قبلی IGTV بگذارید.

برندسازی را فراموش نکنید

IGTV قسمتی از استراتژی بازاریابی محتوا شما می‌باشد. به همین دلیل باید به گونه‌ای ساخته شده باشد که مخاطبین شما بتوانند برند و یا شرکت شما را با توجه به آن بشناسند. پس هنگام ساختن IGTV المان‌هایی که باعث دیده شدن برندتان می‌شوند را در نظر بگیرید. به طور مثال از رنگ‌ها و یا لوگو استفاده کنید. حتی می‌توانید چند قدم جلوتر روید و از افرادی که در ویدیو هستند بخواهید لباس‌هایی که برند شما روی آن‌ها مشخص هستند بپوشند.

نتایج خود را اندازه بگیرید

مانند تمامی محتواهای موجود در شبکه‌های اجتماعی این موضوع اهمیت دارد که نتایج را اندازه بگیرید. برای این کار می‌توانید از ابزار تحلیل اینستاگرام استفاده کنید. سپس ببینید چه تعدادی محتوای IGTV شما را مشاهده کرده‌اند. به اعداد و ارقام تمامی ویدیوهای خود توجه کنید و دقت کنید که چه تغییراتی در طول زمان رخ می‌دهد. همچنین می‌توانید با زمان پست گذاشتن و موضوعات بازی کنید تا بهترین فرمول برای برند خودتان را پیدا کنید.

نتیجه‌گیری

IGTV یک روش جالب و خلاقانه برای جذب مخاطبین برای یک برند یا شرکت است. تنها با اندکی برنامه‌ریزی و یک استراتژی بلند مدت، IGTV می‌تواند یک ابزار قدرتند برای رشد شبکه اجتماعی شما باشد.


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است