12 نوع ماساژ متناسب با شما

  • دسته‌بندی: سلامتی و پزشکی
  • 1401/06/01
  • نویسنده: ثمین آقا بالایی
  • زمان مطالعه: 7 دقیقه
  • نظر : 0
  • تعداد بازدید: 60

اولین ماساژ بیش از 4000 سال پیش در چین انجام شد. از آن زمان تاکنون، انواع مختلفی از ماساژ ایجادشده است و دانستن اینکه کدام‌یک برای شما بهترین است، می‌تواند سخت باشد. کلید دریافت بیشترین فواید از ماساژ درمانی این است که نوع مناسب را بر اساس نیازهای شخصی خود انتخاب کنید. بیزاپ در حال ارائه برخی از رایج‌ترین انواع ماساژهای درمانی است و اینکه برای چه افرادی مناسب است.

بیشتر بخوانید:  لیفت صورت در خانه

1. ماساژ آروماتراپی

1. ماساژ آروماتراپی 

این ماساژ با روغن‌های ضروری مانند اسطوخودوس و اکالیپتوس است که ممکن است مستقیماً روی پوست اعمال شوند یا در طول جلسه در اتاق پخش شوند. به گفته موسسه ملی سرطان (NCI) این ماساژ برای افرادی که دارای اضطراب، افسردگی، بی‌خوابی، حالت تهوع و درد هستند عالی است.

2. ماساژ سنگ‌داغ

2. ماساژ سنگ‌ داغ 

برای این ماساژ، سنگ‌های صاف و گرم شده روی قسمت‌های خاصی از بدن قرار می‌گیرند. سنگ‌ها از سنگ‌های آتش‌فشانی ساخته‌شده‌اند که گرما را در خود نگه می‌دارند و بین 130 تا 145 درجه حرارت می‌یابند. اگر تنش و درد عضلانی، بی‌خوابی یا استرس را تجربه می‌کنید، ماساژ سنگ‌داغ ممکن است برای شما مفید باشد. طبق یک مطالعه مشخص‌شده است که این ماساژ با فشار متوسط به‌ویژه برای مبتلایان به آرتریت روماتوئید مفید است.

3. ماساژ نقطه ماشه‌ای

3. ماساژ نقطه ماشه‌ ای 

این ماساژ برای مقابله با "گره‌های عضلانی" است به‌خصوص زمانی که کمردرد یا گردن درد را تجربه می‌کنید. درمانگر نقاط خاصی از بدن شما را هدف قرار می‌دهد و فشار می‌آورد تا درد عضلانی شما را کاهش دهد.

4. ماساژ تایلندی 

ماساژ تایلندی مستلزم آن است که شخص ماساژ داده‌شده به‌طور فعال در ماساژ شرکت کند، زیرا کشش‌هایی مانند یوگا در آن وجود دارد. ازآنجایی‌که ماساژ کشش زیادی دارد، به‌ویژه برای افرادی که در ورزش فعال هستند مانند ورزشکاران و کسانی که نیاز به حرکات کششی دارند مفید است. ماساژ می‌تواند به کاهش استرس، افزایش انرژی، تسکین سردرد و بهبود گردش خون و دامنه حرکت کمک کند.

5. ماساژ قبل از تولد 

ماساژ دوران بارداری را می‌توان در هرزمانی از بارداری انجام داد. ماساژ در دوران بارداری می‌تواند به تنظیم هورمون‌ها، کاهش تورم و درد و کاهش استرس و اضطراب کمک کند.

6. ماساژ زوج‌ها 

این ماساژی است که می‌توانید با پارتنر، دوست یا اعضای خانواده خود در یک اتاق انجام دهید. اساساً، این می‌تواند از هر نوع ماساژ انتخابی باشد و حتی ممکن است شامل استفاده از سونا یا اسکراب بدن و انجام پدیکور باشد. ایده این است که شما در کنار همسرتان باشید و از اوقات آرامش‌بخشی باهم به‌عنوان راهی برای پیوندتان لذت ببرید؛ بنابراین، برای افرادی که به دنبال انجام فعالیت‌های مشترک و بهبود روابط خود هستند، بسیار مناسب است.

7. ماساژ درمانی بدن در آب 

این ماساژ همچنین به‌عنوان "واتسو" شناخته می‌شود، این ماساژ با حمایت و حرکت آرام فرد در آب با حرکات ظریف و روان باعث آرامش می‌شود. به کاهش تنش عضلانی و افزایش دامنه حرکتی کمک می‌کند. ماساژ برای افرادی که از درد یا سفتی عضلات رنج می‌برند مفید خواهد بود.

8. ماساژ سوئدی 

ماساژ سوئدی یکی از محبوب‌ترین انواع ماساژ است زیرا می‌تواند آرامش‌بخش و انرژی‌زا باشد. این شامل انواع مختلفی از حرکات ضربه‌ای همراه با حرکت مفاصل است. این ماساژ برای افرادی که می‌خواهند به آرامش برسند و تنش را از بین ببرند بهترین است.

9. ماساژ بافت‌های عمیق 

ماساژ بافت عمیق زمانی است که فشار با استفاده از ضربات عمیق آهسته برای هدف قرار دادن لایه داخلی عضلات اعمال می‌شود. با انجام این کار، به درمان درد عضلانی و بهبود سفتی کمک می‌کند. این برای افرادی که در فعالیت‌های بدنی بسیار زیاد شرکت می‌کنند یا کسانی که آسیب یا درد مزمن دارند مناسب است.

10. ماساژ آشیاتسو

10. ماساژ آشیاتسو 

ماساژ آشیاتسو مانند ماساژ بافت عمیق است اما با پا انجام می‌شود نه دست. درمانگر با پای برهنه روی پشت فرد راه می‌رود درحالی‌که به نرده‌ها تکیه داده است. وزن درمانگر فشار بیشتری را نسبت به سایر انواع ماساژ اضافه می‌کند. برای افرادی که می‌خواهند درد مزمن، استرس را کاهش دهند و انعطاف‌پذیری را بهبود بخشند، خوب است.

11. ماساژ تکنیک انتشار فعال

11. ماساژ تکنیک انتشار فعال 

این ماساژ با نام مستعار ART، بافت نرم بدن شما را با شناسایی، جداسازی و هدف قرار دادن ناحیه آسیب‌دیده درمان می‌کند. به‌این‌ترتیب، برای مقابله با آسیب‌های بافت نرم، مانند استفاده بیش‌ازحد و آسیب‌های ورزشی مؤثر است. همچنین می‌تواند به تسکین درد و سفتی کمک کند.

12. ماساژ صندلی

12. ماساژ صندلی 

در این ماساژ از صندلی مخصوص طراحی‌شده استفاده‌شده و فردی که روی آن نشسته با لباس کامل است. اغلب شامل ماساژ گردن، شانه‌ها، پشت، بازوها و دست‌ها می‌شود. ازآنجایی‌که صندلی ماساژور قابل‌حمل است، استدلال شده است که ماساژ برای افراد شاغل در مطب مفید است، زیرا می‌تواند با کاهش استرس به آن‌ها استراحت دهد. به نظر شما کدام‌یک از این انواع ماساژ مناسب شماست؟ آیا ماساژی را امتحان کرده‌اید که فکر می‌کنید برای شما خوب است؟

 


بهترین و نزدیکترین سالن ماساژ در تهران را در بیزاَپ پیدا کنید!


نظرت واسه ما مهمه، لطفا ثبتش کن!

wave