لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

راهکارهای دستیابی به سلامت روان و شادکامی

تاریخ انتشار : 1401/04/13نویسنده: مسعود سلجوقیزمان مطالعه: 7 دقیقهنظر: 0بازدید: 489

"هرقصه‌ای که من می‌سازم، من را می‌سازد. من می‌نویسم تا خودم را بسازم"

ماه می، ماه آگاهی از سلامت روان است که برای حمایت و آموزش مردم در مورد واقعیت‌های سلامت روان نام‌گذاری شده است. سلامت روان موضوعی است که همه را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ چه بدانید چه ندانید، استرس و اضطراب دنیای مدرن به همه ما می‌رسد.

ماه آگاهی از سلامت روان با قباحت‌زدایی، هدفش کمک به مردم برای رفع نیازهای سلامت روان و شادکامی عمومی است. به‌همین‌دلیل مهم است که به دیگران درباره آنچه این ماه نشان می‌دهد و راه‌هایی که همه ما می‌توانیم مشکلات سلامت روان خود را در زندگی خود برطرف کنیم، آموزش دهیم. یک راه عالی برای پرداختن آرام و آگاهانه به این موضوع، تفکر در طرز فکر دیگران است.

به افتخار ماه آگاهی از سلامت روان، از اعضای تیم خود خواستیم تا برخی از جملات الهام‌بخش سلامت روان موردعلاقه خود را به اشتراک بگذارند: جملاتی از اندیشمندان، شخصیت‌های تاریخی، و افراد برجسته مدرن و از همه طبقات. امیدواریم این نقل‌قول‌ها آگاهی را در مورد مسائل مربوط به سلامت روان گسترش داده، به ما این امکان را بدهد که خود و یکدیگر را با مهربانی ببینیم.

چالش: غلبه بر موانع

همه ما در زندگی با چالش‌های بزرگ و کوچک روبرو هستیم. این چالش‌ها می‌توانند شامل موارد متنوعی باشند، از گیرکردن در ترافیک گرفته تا از دست‌دادن یک عزیز. همان‌طور که نقل‌قول‌های بهداشت روانی زیر نشان می‌دهند، سلامت روان قوی و متمرکز می‌تواند به شما کمک کند تا با این چالش‌ها روبرو شده و بر آن‌ها غلبه کنید.

"روزهای سخت هرگز پایدار نخواهند بود، اما افراد سرسخت چرا"  -  رابرت اچ. شولر، نویسنده

"در روزهای سخت، وقتی فکر می‌کنم که دیگر نمی‌توانم تحمل کنم، دوست دارم به خودم یادآوری کنم که میزان موفقیت من برای پشت سرگذاشتن روزهای بد از گذشته تاکنون 100 درصد است و این خیلی خوب است." -  مربی زندگی و نویسنده میشل ویدنبنر

"آن‌طور که من می‌بینم، اگر رنگین‌کمان را می‌خواهی، باید باران را تحمل کنی!" - نوازنده و بشردوست دالی پارتون

"درست زمانی که کرم ابریشم فکر کرد دنیا در حال پایان است، تبدیل به یک پروانه شد." - ناشناس

ضرب‌المثل ژاپنی: "هرگز نمی‌دانید اوضاع چگونه پیش خواهد رفت".

بیشتر بخوانید:   4 روش برای اینکه مغزتان را نجات دهید!

چالش: عشق به خود

تمرین عشق‌ورزیدن به خود می‌تواند برای بسیاری از ما چالش‌برانگیز باشد، به‌خصوص برای کسانی‌که تمایل دارند وقت و انرژی خود را به دیگران اختصاص دهند. اما مراقبت از سلامت روانی خود به این معنی است که با دلسوزی با خود رفتار کنید و برای موفقیت‌های خودبه‌خود پاداش بدهید – همان‌طور که این نقل‌قول‌ها نشان می‌دهند.

"کاری را انجام بده که کسی را خوشحال کند. چیزی بساز که کسی را شگفت‌زده کند. چراغ امید کسی باش که ناامید است."  -  دیو گرول

"همیشه بالاترین میله را برای خود داشته باشید. هرروز از خواب بیدار شوید و مهم نیست که چقدر احساس بدی دارید، بخواهید چیزی را برای بهتر شدن تغییر دهید. کاری را انجام دهید که کسی را خوشحال کند. چیزی خلق کنید که الهام‌بخش کسی باشد. نور کسی باش وقتی‌که ناامید است." - نوازنده دیو گرول

"من می‌گویم، به روش خودت بازی کن. آنچه مردم می‌خواهند را بازی نکنید. شما آنچه را که می‌خواهید بازی می‌کنید و به مردم اجازه می‌دهید آنچه را که انجام می‌دهید درک کنند، حتی اگر پانزده، بیست سال طول بکشد." - پیانیست و آهنگ‌ساز تلونیوس مونک

"هر داستانی که می‌سازم، من را می‌سازد. من می‌نویسم تا خودم را بسازم کنم." - نویسنده اکتاویا ای. باتلر

"کوه‌ها و دره‌هایی را به خاطر بیاور که تو را به اینجا رسانده‌اند. چیزهایی را که هرگز فکر نمی‌کردید انجام دهید اما انجام دادید را به خاطر بسپارید. شما ممکن است راه درازی در پیش داشته باشید، اما هرگز میزان پیشرفت خود را بی‌اعتبار نکنید." -هنرمند مورگان هارپر نیکولز

 

چالش: خوش‌بینی و انگیزه

انگیزه به ما این امکان را می‌دهد که با انرژی و تمرکز به چالش‌های زندگی خود نزدیک شویم. این موضوع اغلب با خوش‌بینی و اراده شروع می‌شود: تصور یک نتیجه مثبت و تلاش برای تحقق آن.

 این نقل‌قول‌های مربوط به سلامت روان به دنبال جنبه مثبت موقعیت‌ها و شرایط و البته استفاده از آن برای سوق‌دادن شما در جهت  اقدام‌کردن است.

"به‌زودی همه‌چیز خوب خواهد شد، فقط در آنجا بمانید و زیاد نگران آن نباشید." - هنرمند آدام جی کورتز

"تعجب‌کردن یعنی یادگرفتن، حیرت‌کردن یعنی رشدکردن، تعجب‌کردن یعنی زندگی‌کردن. با شگفتی زندگی کنید، زیرا در سادگی شگفتی پاسخ‌ها نهفته است." - آبیجیت ناسکار، عصب‌شناس

"این چیزی نیست که اتفاق می‌افتد؛ این کاری است که شما انجام می‌دهید که تفاوت ایجاد می‌کند." - تونی رابینز، انسان‌دوست و نویسنده

"زندگی مانند موسیقی است برای خودش. ما در یک زمان حال ابدی زندگی می‌کنیم و وقتی به موسیقی گوش می‌دهیم، به گذشته گوش نمی‌دهیم، به آینده هم گوش نمی‌دهیم، به زمان حال‌ کش‌آمده و گسترده گوش می‌دهیم." - نویسنده آلن واتس

"طوری نفس نکشید که انگار ترس باعث آن شده است، جوری نفس بکشید که انگار عشق باعث نفس‌کشیدن شماست. طوری نفس بکشید که انگار شادی دلیل نفس‌کشیدن شماست." اقتباس از نقل‌قول معروف اوشو

کاری که می‌توانید در این ماه انجام دهید

چنین نقل‌قول‌هایی برای تقویت تفکر مثبت مؤثر بوده و یافتن راه‌حل برای چالشی که با آن روبرو هستید را آسان‌تر می‌سازد. ماه می، ماه سلامت روان،  فرصتی عالی برای رسیدگی یا بهبود سلامت روان خود و تأثیرگذاری بر اطرافیانتان است.

اگر در‌حال‌حاضر زندگی برای شما چالش‌برانگیز است، در اینجا چند پیشنهاد سریع وجود دارند که ممکن است مفید باشند:

یک یادداشت با پیام مثبت را به صفحه اصلی کامپیوتر خود سنجاق کنید - چیزی مثبت و نشاط‌آور در مورد خودتان، در جایی که بتوانید به‌راحتی آن را ببینید.

یک مجله قدردانی راه‌اندازی کنید. ثابت شده است که روزنامه‌نگاری تأثیر مثبتی بر سلامت روان افراد دارد. هر روز زمانی را برای نوشتن در آن اختصاص دهید (هرچند مختصر) و از آن برای بیان احساسات، صحبت در مورد ترس‌ها و فهرست کردن دستاوردهای مربوط به آن روز استفاده کنید.

با کارفرمای خود در مورد منابع بهداشت روانی که ممکن است شرکت شما در دسترس داشته باشد صحبت کنید. برای مثال، منابعی مانند ابزار درمانی آنلاین که می‌تواند کمک مفیدی باشد.

از این ماه (و هر ماه) برای کار روی سلامت روان خود استفاده کنید

داشتن روان سالم و قوی، کلید شادی عمومی ما و رضایتی است که از زندگی به دست می‌آوریم. همه ما با چالش‌ها و موانعی روبرو هستیم که می‌تواند بر سلامت روان ما تأثیر بگذارد. با پذیرش این حقیقت و جستجوی راه‌هایی برای پرداختن به آن، می‌توانیم به خود کمک کنیم تا زندگی شادتر و سالم‌تری داشته باشیم.

نقل‌قول‌های ذکرشده در بالا راه‌های ساده و آسان برای روشن‌کردن روز خودتان و دیگران هستند. می‌توانید با به اشتراک‌گذاشتن این نقل‌قول‌ها با فردی که نیاز به شنیدن آن‌ها دارد، حس  خوب و مثبت را منتقل کنید. البته می‌توانید موارد دلخواه خود را نیز اضافه کنید!

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است