لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

8 روش صحیح برای تمیز کردن وسایل روزمره

دسته بندی :خانه و ساختمان
تاریخ انتشار : 1401/06/03نویسنده: ثمین آقا بالاییزمان مطالعه: 8 دقیقهنظر: 0بازدید: 181

دانستن نحوه شستن صحیح اشیاء روزمره از همان ابتدا به شما امکان می‌دهد برای مدت طولانی‌تری از آن‌ها لذت ببرید. گاهی اوقات بهترین گزینه شستشوی ماشینی است؛ اما هنوز اقدامات احتیاطی زیادی وجود دارد که باید انجام دهیم و استفاده از "مواد تشکیل‌دهنده" مناسب در "دستورالعمل" ما می‌تواند تجربه شستشوی دل‌پذیرتری را ایجاد کند. در موارد دیگر، شستن با دست لازم است تا از آسیب دیدن اشیا و محو شدن زودهنگام رنگ آن‌ها جلوگیری شود. ما در بیزاپ متوجه شده‌ایم که در هر موقعیتی چه روش‌هایی را انتخاب کنیم و چه مراحلی را برای آماده کردن وسایل خود برای شستن و سپس خشک‌کردن با بهترین نتیجه انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: موثرترین روش تمیز کردن وسایل استیل

1. حوله‌ها

 

حوله‌های خود را به‌طور جداگانه با استفاده از گرم‌ترین تنظیم آب ممکن در ماشین لباسشویی خود بشویید. یک فنجان سرکه اضافه کنید و فعلاً از مواد شوینده یا نرم‌کننده استفاده نکنید. بعدازاینکه همه‌چیز خوب مخلوط شد، دستگاه را متوقف کنید و حوله‌ها را حدود یک ساعت خیس کنید. سپس ماشین را دوباره روشن کنید و اجازه دهید چرخه شستشو کامل شود. در این زمان یک فنجان دیگر سرکه و نرم‌کننده معمولی خود را اضافه کنید. گزینه دیگر جایگزینی سرکه با مقداری آب‌لیمو است که می‌تواند حوله‌های بسیار نرم و تمیزی به شما بدهد. دستگاه را مجدداً راه‌اندازی کنید؛ و بعدازاینکه همه‌چیز تمام شد، حوله‌ها را بلافاصله داخل خشک‌کن قرار دهید.

2. جین‌ها

اول‌ازهمه، شایان ذکر است که نیازی به شستن زیاد شلوار جین نیست. درواقع، انجام این کار می‌تواند باعث شود که آن‌ها خیلی سریع محو شوند؛ بنابراین هر 4 تا 6 هفته یک‌بار کاملاً مشکلی ندارد مگر اینکه لکه‌های واقعاً بدی روی آن‌ها وجود داشته باشد. قبل از شستن، شلوار جین را از داخل بچرخانید تا بتوانند رنگ خود را بیشتر حفظ کنند. از مواد شوینده محافظ رنگ یا سرکه استفاده کنید و از کمترین سیکل چرخش و دمای ممکن استفاده کنید. اگر گزینه‌ای برای شستشوی ملایم یا شستشوی دستی در دستگاه شما وجود دارد، در استفاده از آن‌ها تردید نکنید.

3. کیسه‌های خرید قابل‌استفاده مجدد

 

اول‌ازهمه، برچسب را بررسی کنید، زیرا کیسه‌های خرید از مواد مختلفی ساخته‌شده‌اند. خبر خوب این است که اکثر کیسه‌های خرید نخی و پارچه‌ای را می‌توان در ماشین شست. از گرم‌ترین آب ممکن و یک شوینده معمولی استفاده کنید. کیسه‌های پلاستیکی را با دست در آب گرم بشویید. کیسه را به سمت بیرون بچرخانید تا به گوشه‌ها برسد، 2 قاشق غذاخوری صابون ظرف‌شویی اضافه کنید و 15 دقیقه خیس کنید. آن‌ها را قبل از نگهداری کاملاً خشک‌کنید. اگر کنار ظرف‌شویی نیستید، سعی کنید از دستمال‌های ضدعفونی‌کننده استفاده کنید و همچنین اجازه دهید کیف شما خشک شود.

4. کفش‌ها

 

ابتدا کثیفی و زباله‌های سطحی را با دستمال مرطوب پاک کنید و قبل از شستن با آب گرم و صابون، کف پاها را با مسواک تمیز کنید. کفی ها و توری‌ها را بردارید و همه‌چیز را جداگانه در ماشین لباسشویی قرار دهید. کفش‌ها را در یک کیسه توری قرار دهید و برای محافظت آن را ببندید. آن را با آب سرد یا گرم روی چرخه ملایم تنظیم کنید. آب داغ باعث ضعیف شدن، ترک خوردن یا ذوب شدن چسب‌های چسب می‌شود. از نرم‌کننده پارچه نیز استفاده نکنید زیرا می‌تواند باقیمانده‌ای باقی بگذارد که بعداً کثیفی بیشتری را جذب می‌کند. در پایان فرآیند شستشو، کفش‌ها را در هوای آزاد قرار دهید و قبل از پوشیدن آن‌ها حداقل 24 ساعت اجازه دهید خشک شوند. از خشک‌کن استفاده نکنید، به کفش شما آسیب می‌رساند.

5. پرده‌های حمام

 

پرده حمام را بردارید و داخل ماشین لباسشویی بگذارید. آن را برای یک‌بار از درجه حرارت کم تا متوسط با آب گرم تنظیم کنید این یک گزینه خوب برای اکثر آسترها است. فقط از آب سرد یا گرم برای پلاستیک‌ها استفاده نکنید، زیرا شکننده شده و آسیب خواهند دید. در اینجا می‌توانید از سرکه نیز استفاده کنید؛ اما از نرم‌کننده پارچه استفاده نکنید زیرا فقط بوی شیمیایی عجیبی به پرده شما می‌دهد. یک چرخه ملایم انتخاب کنید و پس از شستن، آن را آویزان کنید تا خشک شود. مراقب باشید و از خشک‌کن استفاده نکنید آن‌ها می‌توانند آستر را ذوب کرده و آن را و همچنین خود خشک‌کن را خراب کنند.

6. بالش‌ها

 

دوباره برچسب را بخوانید تا متوجه شوید بالشی که با آن سروکار دارید قابل شستشو با ماشین لباسشویی است یا خیر. بهتر است بالش‌های مصنوعی یا خیلی قدیمی را به این روش نشویید زیرا ممکن است درست در ماشین لباسشویی از بین بروند. همچنین بالش‌های پر، لاتکس، گندم سیاه یا مموری فوم را در ماشین لباسشویی قرار ندهید. دستگاه را روی یک چرخه ملایم تنظیم کنید و دما را مطابق برچسب روی بالش انتخاب کنید. از مواد شوینده معمولی استفاده کنید و دستگاه را روشن کنید. در صورت لزوم یک چرخه آبکشی اضافی اضافه کنید. این کار به‌طور کامل آثار شوینده را از بین می‌برد و به خشک شدن سریع بالش کمک می‌کند. بالش‌های خود را دو بار در سال بشویید. متأسفانه شستن مکرر آن‌ها زیاد بهداشتی نیست.

7. اسباب‌بازی‌های پرشده

 

اطمینان حاصل کنید که برچسب نشان می‌دهد که آیا پارچه اسباب‌بازی شما درواقع قابل شستشو است یا خیر. اگر مقداری پولک روی اسباب‌بازی وجود داشته باشد، پس از شستشو در ماشین دوام نمی‌آورد. اگر با توپ‌های فوم کوچک پرشده است، شستن دست را انتخاب کنید. ابتدا لباس‌ها یا قسمت‌هایی که قابل جدا شدن هستند را بردارید و همه را در یک کیسه توری قرار دهید. قبل از قرار دادن آن در ماشین لباسشویی، همه آن را با محلول سرکه رقیق‌شده خیس کنید. اسباب‌بازی را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید و مقدار بسیار کمی ماده شوینده ملایم به آن اضافه کنید. نرم‌کننده پارچه معمولاً غیرضروری است سرکه باید به اسباب‌بازی کمک کند نرم و کرکی بماند. دستگاه را روی آب سرد و ملایم‌ترین چرخه ممکن تنظیم کنید. هرگز از آب داغ برای این اهداف استفاده نکنید، زیرا برای اسباب‌بازی بسیار مضر است. در آخر اجازه دهید اسباب‌بازی در هوا خشک شود. اسباب‌بازی خشک را پرکنید و به فرزندتان برگردانید.

8. سوتین‌ها

ظرف‌شویی را با آب گرم پرکنید و مواد شوینده ملایم و بدون الکل را در آن مخلوط‌کنید. اگر مطمئن نیستید از شامپو بچه استفاده کنید. سوتین‌ها را اضافه کنید، اما مطمئن شوید که فقط رنگ‌های مشابه را باهم بشویید. اجازه دهید 10 - 15 دقیقه در آنجا خیس بخورند، اگر سوتین‌ها واقعاً کثیف هستند، آن‌ها را به مدت یک ساعت بگذارید. سوتین‌ها را بچرخانید و له کنید و با آب تمیز بشویید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که آب شفاف شود و صابونی باقی نماند، سپس می‌توانید اجازه دهید آن‌ها در هوا خشک شوند. گزینه دیگر این است که آن‌ها را روی یک حوله بگذارید و آن‌ها را با یکدیگر بپوشانید. سوتین‌ها را به‌آرامی فشار دهید تا رطوبت اضافی از بین برود. آن‌ها را فشار ندهید. شکل کاپ را تغییر دهید و بگذارید سوتین‌ها در هوای آزاد خشک شوند.

چه نکات دیگری از تجربه خود دارید؟ چه راه‌حل‌های مفید دیگری برای همراهی با توصیه‌های فوق‌الذکر می‌توانید ارائه دهید؟

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است