لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

5 روش طبیعی برای باز کردن انواع مختلف منافذ پوست

تاریخ انتشار : 1401/06/16نویسنده: ثمین آقابالاییزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 175

منافذ بزرگ‌‌‌ شده اغلب روی پیشانی، بینی و چانه ظاهر می‌شوند و چهره شما را خراب می‌کنند و می‌توانند شما را ترغیب کنند که یک لایه فراوان کرم پودر زیرساز استفاده کنید. اما راه‌های بهتری برای رفع این مشکل وجود دارد.

شایع‌ترین دلیل وجود این منافذ فعالیت بیش از حد غدد چربی است. اغلب با پوست چرب، مقدار زیادی سبوم ترشح می‌شود. در نتیجه منافذ پوست بزرگ می‌شوند. اگر به موقع به این مشکل رسیدگی نشود ممکن است دچار آکنه شوید.

ما در بیزآپ دستور‌‌‌ العمل‌های طبیعی را جمع‌آوری کرده‌ایم و می‌خواهیم به شما کمک کنیم تا از شر آن‌ها خلاص شوید و استفاده از کرم پودر را فراموش کنید.

بیشتر بخوانید:  6 عادت صبحگاهی که به پوست شما آسیب میزند

5 روش طبیعی برای باز کردن انواع مختلف منافذ پوست

تنها چرب بودن پوست دلیل بزرگ شدن منافذ نیست. دلایل زیادی برای بروز این مشکل وجود دارد: کم‌آبی، تصفیه ناکافی و لوازم آرایشی تزئینی بی‌کیفیت. همچنین در هوای گرم، تحت تاثیر اشعه ماوراء بنفش، منافذ پوست منبسط شده و تعریق افزایش می‌یابد.

مصرف زیاد شیرینی‌ها، غذاهای پرچرب، شور و تند و غذاهای حاوی مواد نگهدارنده و تقویت کننده طعم نیز تاثیر بدی روی پوست می‌گذارند. تعادل هورمون‌ها نیز بر وضعیت پوست تأثیر می‌گذارد. اگر به خاطر بارداری یا دلایل دیگر تعادل هورمونی نقض شود، منافذ صورت منبسط می‌شوند.

پوست ما نیاز به تنفس دارد و باید روزانه صورت‌مان را از آلودگی، لوازم آرایشی‌تزئینی و ذرات مرده پوست پاک کنیم. مهم است که یاد بگیرید چگونه و به درستی از پوست صورت خود مراقبت کنید.

پوست ما نیاز به تنفس دارد و باید روزانه صورت‌مان را از آلودگی، لوازم آرایشی‌تزئینی و ذرات مرده پوست پاک کنیم. مهم است که یاد بگیرید چگونه و به درستی از پوست صورت خود مراقبت کنید. 

در مرحله اول، مرطوب کردن و تغذیه پوست را فراموش نکنید و کرم مناسب با پوست چرب انتخاب کنید. از متخصصان مورد نظر بپرسید چه نوع کرم هایی می‌توانند اثر سیستوژنیک داشته باشند و منافذ شما را مسدود کنند.

دوم اینکه آب بیشتری بنوشید و به اندازه کافی بخوابید. آب از کم‌آبی پوست جلوگیری می‌کند و خواب بر تعادل هورمونی ما تأثیر می‌گذارد. سعی کنید پوست خود را خوب تمیز کنید.

اکنون، بیایید روی دستور‌ العمل‌های طبیعی موجود برای انواع مختلف منافذ تمرکز کنیم.

منافذ بزرگ‌ شده

منافذ بزرگ‌ شده 

برای تنگ کردن منافذ صورت راه‌های مختلفی  وجود دارد:

تکه‌های یخ درست کنید. هر روز صبح و عصر صورت خود را با آن پاک کنید و نواحی مدنظر را به دقت ماساژ دهید.

هر 3 روز یکبار از ماسک خاک رس استفاده کنیدچون‌که بر روی پوست اثر باکتری‌کش و تقویت‌کننده دارد. ترجیحا از خاک رس سفید و آبی استفاده کنید که منافذ را باریک می‌کند و چربی صورت را از بین می‌برد. یک قاشق غذاخوری خاک رس را در آب گرم حل کنید. غلظت آن باید پایدار باشد. ماسک را در یک لایه ضخیم بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب گرم بشویید.

با استفاده از سفیده تخم‌مرغ ماسک درست کنید و از شر این مشکل خلاص شوید. یک سفیده تخم‌مرغ را با دو قاشق چای‌خوری آب‌‌ لیمو مخلوط کنید و یک لایه نازک از آن را به صورت خود بمالید و دراز بکشید. وقتی کاملا خشک شد، آن را با آب گرم بشویید. نگران نباشید.در طول فرآیند ماسک روی صورت شما سفت می‌شود.

منافذ افتاده

منافذ افتاده 

اگر دچار افتادگی منافذ هستید، علاوه بر ماسک‌، موارد زیر را روزانه انجام دهید:

یک قاشق آب آلوئه ورا را با سفیده تخم‌مرغ مخلوط کنید. آن را بر روی پوست صورت بمالید. این‌کارکمک می‌کند تا منافذ تنگ‌تر شوند و چربی پوست ازبین برود.

دو قاشق غذاخوری نشاسته سیب‌زمینی را با نصف یک سیب سبز پوره شده مخلوط کنید. این ماسک به شما این‌امکان را می‌دهد که جوش‌های سر سیاه را از بین ببرید و لکه‌های ناشی از سن و کک و مک را کاهش دهید.

دو قاشق جو دوسر یا آرد ذرت را به سفیده تخم‌مرغ اضافه کنید. این مخلوط برای پوست‌های بالغ مناسب است و صورت پرمنفذ را کاملا صاف و تمام عناصر کمیاب مورد نیاز پوست را تامین می‌کند.

منافذ سر سیاه

منافذ سر سیاه 

اگر منافذ شما سرسیاه هستند، به این معنی است که آن‌ها به اندازه کافی مسدود شده‌اند. برای خلاص شدن از شر این مشکل، دستور العمل‌های زیر را با تکه‌های یخ و ماسک‌های ساخته شده از خاک‌رس یا سفیده تخم‌مرغ به برنامه روزانه خود اضافه کنید (ماسک ها باید متناوب باشند):

3 قاشق غذاخوری عسل را با 1 قاشق پودر دارچین مخلوط کنید. به دلیل خاصیت ادویه، اسکراب برای لایه برداری ملایم پوست کاملاً مناسب است. صورت را برای چند دقیقه ماساژ دهید و آن را با آب گرم بشویید تا منافذ باز شود.

شیر را با ژلاتین به نسبت مساوی مخلوط کنید و آن را با آب گرم یا مایکروویو حرارت دهید تا ژلاتین حل شود. محلول به صورت خود بمالید. برای سهولت در برداشتن آن بعد از ماسک، زمانی که لایه اول خشک شد، یک یا دو لایه دیگر اضافه کنید. بعد از 20تا25 دقیقه، آن را بردارید. اگر پوست حساسی دارید و این روند برای شما خیلی دردناک است، ماسک را با آب‌گرم بشویید. پس از آن، از یک مرطوب‌کننده آرامش‌بخش استفاده کنید.

از نوارهای مخصوص بر روی بینی استفاده کنید. می‌توانید آن‌ها را از داروخانه، سوپرمارکت یا از یک فروشگاه آنلاین خریداری کنید.

اسکراب را همراه ماست و نمک به صورت بمالید. مواد لازم: 4 قاشق غذاخوری ماست‌ ساده، 1 قاشق چای‌خوری نمک، 1 قاشق چای‌خوری آب لیمو و 1 قاشق غذاخوری عسل. ماست و نمک را با هم مخلوط کنید و با احتیاط هم بزنید تا نمک کاملا حل شود. سپس آب لیمو و عسل را اضافه کنید. یک بار دیگر، همه چیز را کاملاً مخلوط کنید. اسکراب را به صورت بمالید و ماساژ دهید. بر روی بینی وپیشانی چند لایه اضافه کنید و مخلوط را به دقت روی پوست بمالید. بعد از 10 دقیقه با آب گرم بشویید.

منافذ سرسفید

منافذ سرسفید 

به یاد داشته باشید که منافذ می‌توانند محل رشد عفونت باشند و در طولانی مدت باعث التهاب شوند که به صورت یک شکاف برای همیشه خواهد ماند. بنابراین، مهم است که منطقه آسیب دیده را به خوبی ضد‌عفونی کنید.

جوش‌های سرسفید اصلا فشار ندهید، زیرا این امر منجر به تحریک، عفونت و ظاهر شدن جوش‌ها یا جای زخم می‌شود.

برای درمان این مدل جوش‌ها در خانه می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

اسید سالیسیلیک به کشتن باکتری‌های سطح پوست کمک می‌کند اما به جای پاک کردن منافذ، لایه برداری سلول‌های پوست در فولیکول‌های مو را کند و از مسدود شدن منافذ جلوگیری می‌کند. می‌توان آن را به صورت پماد یا به صورت مایع خریداری کرد. این دارو همچنین پوست را تحریک می‌کند، بنابراین آن را مستقیماً روی جوش‌ها بمالید و از تماس با پوست اطراف خودداری کنید.

بعد از حمام یا دوش آب‌گرم، زمانی‌که پوست مرطوب شد، روغن درخت چای را با دقت به وسیله گوش‌پاک‌کن روی منافذ  سر‌سفید پوست بمالید.

منافذ جای زخم آکنه

منافذ جای زخم آکنه 

برای خلاص شدن از شر این نوع مشکل منافذ پوستی، جدای از تمام نکات بالا، این کار را انجام دهید:

صورت خود را تا حد امکان با دست نمالید. عادت بازی کردن با چانه، پیشانی و خاراندن مدام چشم‌ها را کنار بگذارید زیر باعث حساسیت پوست می‌شود.

انجام منظم حمام بخار و استفاده از لوسیون، جوشانده گل همیشه بهار و بابونه می‌تواند مفید باشد. برای لوسیون‌ها، می‌توانید یک ماسک را که به چند لایه تا شده برش دهید، آن را در یک آبگوشت تازه گرم مرطوب کنید و قبل از رفتن به رختخواب روی صورت خود بمالید.

جوشانده‌های گیاهی برگ درختان توس یا گزنه و ریشه بیدمشک یا قاصدک علاوه بر اثر ضد‌التهابی بر متابولیسم شما تأثیر مفیدی خواهد داشت.

وقتی صحبت از درجه متوسط ​​یا شدید آکنه می‌شود، بهتر است به جای این موارد به پزشک مراجعه کنید. علاوه بر این، آکنه‌های ماندگار و زیاد می‌تواند نشانه بیماری و اختلالات داخلی باشد.

هرگز سعی نکنید آکنه‌های ملتهب و چرکی را از بین ببرید. مخصوصاً در مثلث نازولبیال. ماهیت خون رسانی به این ناحیه به گونه ای است که در صورت فشار زیاد، محتویات چرکی غده به راحتی وارد جریان خون و سپس مغز می شود.


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است