لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

10 اشتباه رایج در هنگام انتخاب کفش تابستانی

دسته بندی :مد و زیبایی
تاریخ انتشار : 1401/06/28نویسنده: صادق مالکیزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 112

مثل همیشه در این زمان از سال، قفسه‌های فروشگاه‌ها پر می‌شوند از کفش‌های تابستانی برای هر سلیقه - چه از نظر فرم، چه رنگ و چه از نظر قیمت. اما، برای داشتن ظاهری زیبا، باید سلامت، راحتی و بهداشت پا را نیز به یاد داشته باشید.
ما در وب‌سایت بیزاپ تصمیم گرفتیم با تهیه یک راهنمای مصور درباره اشتباهات رایج مردم هنگام انتخاب کفش تابستانی، به شما در انتخاب درست کمک کنیم!

مطلب پیشنهادی:  کفش های سفید خود را برق بیاندازید

10. کفی خیلی تنگ

10. کفی خیلی تنگ

پوشیدن کفشی که کف آن برای پاهای شما خیلی تنگ است، احساس ناخوشایندی ایجاد می‌کند. علاوه بر این، این مشکل ممکن است باعث تغییر شکل مفاصل پا و پدیدار شدن بونیون (پینه) در انگشتان شست شود. کفش‌ تنگ ممکن است باعث شود ناخن داخل گوشت پا رشد کند و پوست پا تحریک شود که در نهایت باعث شکل‌گیری میخچه می‌شود.

9. فیت نبودن رویه کفش

وقتی کفش فیت نباشد، انحنای پا و انحنای زیره کفش با هم جور نمی‌شوند. در نتیجه، پای شما روی تمام سطح کفش قرار نمی‌گیرد، بلکه فقط روی دو نقطه بیرونی آن قرار می‌گیرد: یکی زیر پاشنه و دیگری زیر توپ کف پا (استخوان توپی زیر انگشت شست). پوشیدن چنین کفش‌هایی باعث اختلال در گردش خون و ایجاد میخچه، تعریق بیش از حد و پا درد می‌شود.

8. بلندی بیش از حد کفی کفش

8. بلندی بیش از حد کفی کفش

کفی بیش از حد بلند یکی از ویژگی‌های رایج دمپایی‌ها و صندل‌ها است، بخصوص دمپایی‌های لا انگشتی در چنین کفش‌هایی، معمولاً فاصله بین نوک انگشتان پا و لبه جلویی کف پا بیش از حد است. فاصله عادی  نباید از 1 سانت بیشتر باشد. این حاشیه  باعث آزادی پا در داخل کفش می‌شود. وقتی حاشیه خیلی زیاد باشد، راه‌رفتن غیرطبیعی و ناامن می‌شود - و باعث تحریک بیماری‌های بافتی و مفصلی می‌شود. علاوه بر این، هنگام بالارفتن از پله‌ها، ممکن است زمین بخورید.

7. کفی خیلی کوتاه

زمانی که کفی صندل خیلی کوتاه است، باید دائماً آن را با انگشتان پا نگه دارید تا از پا در نیاید. این شرایط باعث می‌شود ماهیچه‌ها همیشه منقبض بمانند و بارِ روی پا به طور نابرابر توزیع شود. همچنین، خطر شکستن پاشنه پا و آسیب‌دیدگی شدید وجود دارد. هنگام امتحان کردن کفش‌های جدید، حتماً بررسی کنید که کفی آن کوتاه نباشد.

6. کفش بیش از حد گشاد

زمانی که کفش‌هایتان خیلی گشاد می‌شوند، تقریباً تنها چیزی که مانع از افتادن آن‌ها می‌شود انگشتان پا هستند. در نتیجه، عضلات پا بیش از حد کار می‌کنند. این شرایط شاید باعث شود طرز راه‌رفتن شما زشت شود. علاوه بر این، پوشیدن چنین کفش‌هایی می‌تواند منجر به تغییر شکل انگشتان پا و مفاصل، پیدایش پینه‌ها و درد زانو و کمر شود.

5. کفش خیلی بزرگ

5. کفش خیلی بزرگ

وقتی کفش‌ خیلی بزرگ می‌پوشید، هر بار که پایتان را بلند می‌کنید، ماهیچه‌ها را منقبض می‌کنید تا از افتادن کفش جلوگیری کنید. این شرایط ممکن است باعث  شود تلوتلو بخورید و تعادل خود را از دست بدهید. کفش‌هایی که سایز آن‌ها خیلی بزرگ است به‌اندازه کفش‌هایی که خیلی تنگ هستند مضر هستند و به‌احتمال زیاد باعث ایجاد میخچه می‌شوند.

4. کفش‌های ساخته شده از مواد غیرطبیعی

در ماه‌های تابستان توصیه می‌شود کفش‌های ساخته شده از مواد طبیعی مانند چرم یا منسوجات بپوشید. پوشیدن کفش‌ چرم تقلبی در هوای گرم  برای سلامتی شما خطرناک است، زیرا دمای بالا باعث می‌شود تا اجزای مختلف شیمیایی با پوست واکنش داشته باشند. علاوه بر این، چنین کفش‌هایی تهویه ضعیفی دارند که می‌تواند منجر به عفونت قارچی، پوست‌ رفتگى‌  و جراحت شود.

3. پوشیدن کفش چرم ورنی (براق)

3. پوشیدن کفش چرم ورنی (براق)

در گرم‌ترین زمان سال، بهتر است هر روز کفش‌های ورنی نپوشید. چنین کفش‌هایی در زمینه گردش هوا و جذب رطوبت سابقه خوبی ندارند. علاوه بر این، این کفش‌ها نسبت به آسیب‌های مکانیکی و تغییرات دمایی آسیب‌پذیر هستند (وقتی دماسنج به -10 درجه سلسیوس کاهش می‌یابد یا بالاتر از 25 درجه سلسیوس می‌رود، احتمال ترک‌خوردنشان وجود دارد).

2. پوشیدن کفش‌های جلو بسته با پای برهنه

2. پوشیدن کفش‌های جلو بسته با پای برهنه

در تابستان، پوشیدن کفش‌های جلو بسته با پای برهنه منجر به عرق کردن شدید و زمخت شدن پوست پاشنه‌ها می‌شود. پوشیدن چنین کفش‌هایی با جوراب توصیه می‌شود. اگر هوا برای جوراب‌های معمولی خیلی گرم است، از جوراب‌های بدون  آستر  استفاده کنید.

1. پوشیدن کفش‌های کف تخت

1. پوشیدن کفش‌های کف تخت

پوشیدن کفش‌های کف تخت برای بیش از 1 تا 2 ساعت در روز می‌تواند به‌سلامت شما آسیب برساند. چنین کفش‌هایی اثرِ ضربه پاشنه پا به کف زمین را کاهش نمی‌دهند، در نتیجه اسکلت شما با هر قدم ضربه‌های ریز را دریافت می‌کند.
یکی دیگر از اشکالات این نوع کفش است که پاهای شما، همیشه تحت‌فشار و کشش است که خطر رگ‌به‌رگ شدن، پیچ‌خوردگی و آسیب‌های دیگر را افزایش می‌دهد. همچنین وزن بدن شما به طور مساوی در طول پا توزیع نمی‌شود. می‌توانید با استفاده از کفی‌های ارتوتیک (طراحی و ساخت دستگاه‌ها و کفش‌های مورداستفاده برای کمک به افراد مبتلا به مشکلات پا)، این اثرات مضر را تا حد زیادی کاهش دهید، اما بهترین انتخاب شما برای کفش روزمره، کفش‌هایی است که شکل خود را حفظ می‌کنند و پاشنه آنها بین 2 تا 4 سانت است.


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است