لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

8 اشتباه در طراحی آپارتمان های کوچک

تاریخ انتشار : 1401/06/27نویسنده: ثمین آقابالاییزمان مطالعه: 8 دقیقهنظر: 0بازدید: 87

هر چه یک آپارتمان کوچک‌تر باشد، دکوراسیون آن سخت‌تر است. هر تصمیم به‌ظاهر بی‌ضرر (مانند قرار دادن یک میز قهوه‌خوری جلوی مبل) می‌تواند آپارتمان را ازنظر بصری بزرگ کند یا حتی کوچک‌تر به نظر برسد. ما در بیزاپ توصیه‌های طراحان را در مورد تزئین آپارتمان‌های کوچک خوانده‌ایم و اکنون می‌دانیم کسانی که در این مکان‌های کوچک زندگی می‌کنند اغلب چه اشتباهاتی مرتکب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: 20 ایده برای دکوراسیون اتاق نشیمن خانه های کوچک

1. فرش‌های کوچک

1. فرش‌ های کوچک  

فرش‌های کوچک مکان را کوچک‌تر نشان می‌دهند و فرش‌های بزرگ برعکس. به‌عنوان‌مثال، اگر فقط یک میز قهوه‌خوری روی فرش قرار بگیرد، خیلی کوچک است؛ و اگر بتوانید یک میز، یک طرف کاناپه و پایه‌های جلویی یک صندلی راحتی روی آن قرار دهید، به‌اندازه کافی بزرگ است. علاوه بر بزرگ‌تر نشان دادن مکان، فرش‌ها می‌توانند مکان را به قسمت‌هایی تقسیم کنند. به‌عنوان‌مثال، اگر نمی‌خواهید صفحه‌نمایش یا کمدهای بلند را در وسط اتاق قرار دهید تا محل خواب را از محل کار خود جدا کنید، می‌توانید از فرش برای این کار استفاده کنید.

2. نبود نور کافی

2. نبود نور کافی 

یک یا حتی 2 منبع نور برای یک آپارتمان کوچک کافی نیست. برای اینکه مکان بزرگ‌تر به نظر برسد، باید هر گوشه تاریک را روشن کنید. نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که نور باید با در نظر گرفتن نیازهای شما قرار داده شود. اگر می‌خواهید در گوشه سمت راست بدوزید، در سمت چپ رنگ کنید و در وسط بخوانید، حداقل به 3 منبع نور نیاز دارید. بهتر است هنگام بازسازی این موارد را برنامه‌ریزی کنید زیرا قرار دادن لامپ‌های کف در آپارتمان‌های کوچک ایده خوبی نیست: آن‌ها فضای بسیار ارزشمندی را اشغال می‌کنند.

3. خطوط افقی

3. خطوط افقی 

هرچه مکان کوچک‌تر باشد، خطوط عمودی بیشتری باید وجود داشته باشد. ممکن است چندتکه مبلمان افقی درهم‌وبرهم (مانند یک کاناپه یا تخت) وجود داشته باشد، اما نه بیشتر؛ اما بقیه باید عمودی باشند؛ بنابراین، به‌جای پرده‌های کوتاه، بهتر است از پرده‌های بلندی استفاده کنید که به زمین می‌رسد. رنگ نیز مهم است: طراحان توصیه می‌کنند از رنگ‌هایی استفاده کنند که با دیوارها مطابقت دارند. نکته این است که پرده‌ها و دیوارها شبیه به هم باشند.

3. خطوط افقی 

در مورد گیاهان هم همین‌طور: گلدان‌های بلندتر بخرید

4. مبلمان ساخته‌شده از مواد "سنگین"

4. مبلمان ساخته‌ شده از مواد "سنگین" 

مبلمان ساخته‌شده از شیشه و سایر مواد شفاف فضای شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. شما همچنین می‌توانید سطوح بازتابنده‌ای را انتخاب کنید که به نظر برسد آینه‌های زیادی وجود دارد. همین امر در مورد قفسه‌های باز نیز صادق است، اما به شرطی که بین وسایل موجود در قفسه فاصله وجود داشته باشد. در غیر این صورت، هوا از بین می‌رود. همچنین، به‌جای رنگ‌های تیره، چیزهایی را بخرید که با رنگ‌های روشن‌تر ساخته‌شده‌اند.

5. دیوارها و سقف در یک رنگ

5. دیوارها و سقف در یک رنگ 

با رنگ‌ها و الگوها آزمایش کنید. یک راه‌حل عالی برای یک آپارتمان کوچک‌تر، خطوط عمودی است که دیوارها را بلندتر نشان می‌دهد. به‌هرحال، اگر سقف را با رنگی روشن‌تر از دیوار رنگ‌آمیزی کنید، می‌توانید به همان اثر برسید. همچنین، اگر می‌خواهید از چیزی تیره استفاده کنید، باید به رنگ زمین نزدیک‌تر باشد.

6. مبلمان بدون پا

6. مبلمان بدون پا 

مبلمان روی پاهای بلندتر به نظر می‌رسد که شناور هستند زیرا می‌توانید به‌وضوح کف را در زیر آن ببینید. این تصور را ایجاد می‌کند که اتاق بزرگ‌تر ازآنچه هست است.

7. آینه‌های کوچک

7. آینه‌ های کوچک

اگر سالن شما باریک است، می‌توانید یک آینه به یکی از دیوارها آویزان کنید که اتاق را بسیار بزرگ‌تر نشان می‌دهد. هنگام انتخاب آینه برای اتاق نشیمن، یک قانون ساده را به خاطر بسپارید: آینه را جلوی پنجره آویزان کنید. نور بیشتری را منعکس خواهد کرد. از آینه‌های بزرگ نترسید آن‌ها طوری جلوه می‌دهند که انگار اتاق دیگری پشت سرشان هست.

8. تلویزیون در سطح چشم یا پایین‌تر است

8. تلویزیون در سطح چشم یا پایین‌ تر است 

وقتی صحبت از آپارتمان‌های کوچک می‌شود، بهتر است تلویزیون‌ها را بالاتر از سطح چشم قرار دهید. در حالت ایده آل، شما باید آن را به دیوار آویزان کنید. برای تماشای چیزی، باید سر خود را بلند کنید، بنابراین دیوارها بالاتر ازآنچه واقعاً هستند به نظر می‌رسند. علاوه بر این، با انجام این کار شما فضایی را در زیر تلویزیون ایجاد می‌کنید تا چیز دیگری را در آنجا قرار دهید. آیا در یک آپارتمان بزرگ زندگی می‌کنید یا کوچک؟ آیا از ترفندهایی برای بزرگ‌تر نشان دادن آن استفاده می‌کنید؟


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است