لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

8 اشتباه که دندان های شما را نابود میکند

دسته بندی :سلامتی و پزشکی
تاریخ انتشار : 1401/05/31نویسنده: محمد اوجاقیزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 226

تقریباً  2.4 میلیارد نفر از پوسیدگی دندان رنج می‌برند. بدون این که متوجه شویم مرتکب اشتباهاتی در طول روز می‌شویم که منجر به بیماری‌های مربوط به دندان و از دست دادن پول‌مان می‌شوند.

ما در بیزآپ می‌خواهیم از این اشتباهات خودداری کرده و خوشحال می‌شویم از هر گونه دندان درد جلوگیری کنیم.

بیشتر بخوانید:  دندان هایتان را بعد از صبحانه مسواک نزنید!

نادیده گرفتن بوی بد دهان

نادیده گرفتن بوی بد دهان 

بوی بد دهان می‌تواند نشان دهنده عدم رعایت بهداشت یا بیماری لثه باشد. گاهی اوقات ما خودمان متوجه بوی نامطبوع آن نمی‌شویم اما افرادی که با آن‌ها صحبت می‌کنید می‌توانند بوی آن را استشمام کنند. در این مورد، یک راه آسان برای فهمیدن آن وجود دارد؛

داخل مچ دست خود را لیس بزنید

5 تا10 ثانیه صبر کنید

مچ دست را بو بکشید

همچنین می‌توانید با استفاده از انگشت یا یک تکه پنبه به پشت زبان خود بکشید. سعی کنید زیاد این‌ کار را انجام ندهید تا حالت تهوع به شما دست ندهد.

2. نوشیدن بعد از مسواک زدن

بله، مطمئناً، صبح‌ها بعد از مسواک زدن چیزی می‌خورید و می‌نوشید. اما بسیار مهم است که طعم مسواک شما آخرین طعم روز باشد و بعد از آن نه چیزی بخورید و نه بنوشید. حتی نوشیدن چای درست قبل از خواب نیز می‌تواند روی دندان‌های شما تاثیر منفی بگذارد.

3. بعد از مسواک زدن دندان‌های خود را بشویید

پس از مسواک زدن، ممکن است دهان خود را با آب بشویید. اما آن را  قورت ندهید، سعی کنید جرعه جرعه آن را بنوشید! این عادت پوسیدگی دندان  را تا 25 درصد کاهش می‌دهد.  طعم آن ممکن است شدید باشد، اما به زودی به آن عادت خواهید کرد.

4. مسواک نزدن به اندازه کافی

صرف روزانه فقط 30 ثانیه روی دندان‌ها به سختی می‌تواند به نتیجه خوبی منجر شود. حتی امکان دارد باعث پوسیدگی و سایر مشکلات دندانی بشود. قانون 2 دقیقه را رعایت کنید. حداقل 30 ثانیه روی هر یک از 4 قسمت دهان وقت صرف کنید.

5. مسواک زدن خیلی شدید

5. مسواک زدن خیلی شدید 

وقتی در حال جلا دادن دندان‌هایتان هستید، ممکن است آن‌ها را خیلی شدید مسواک بزنید . متأسفانه با این کار فقط مینای دندان آسیب می‌بیند و دندان‌های خود را حساس می‌کنید. همچنین مهم است که یک مسواک مناسب خود انتخاب کنید. بهتر است در این زمینه با دندان‌پزشک خود مشورت کنید.

6. مسواک زدن بلافاصله بعد از غذا

6. مسواک زدن بلافاصله بعد از غذا 

لطفاً توجه داشته باشید که مسواک زدن بلا‌فاصله بعد از غذا ممکن است روی مینای دندان شما تأثیر منفی بگذارد، به خصوص اگر چیزی اسیدی مصرف کرده باشید. حدود 30 دقیقه بعد از غذا مسواک بزنید.

7. عدم تعویض مسواک

طبق گفته محققان ، معمولاً توصیه می شود که مسواک خود را هر 3 ماه یکبار عوض کنید. در غیر این صورت، باید به  محض این‌که موهای برس مسواک ساییده شدند  این کار را انجام دهید . در این صورت مسواک زدن شما مفید خواهد بود و همه جای دندان‌های‌تان تمیز می‌شود.

8. تعویض نکردن مسواک در هنگام بیماری

مسواک باکتری‌های داخل دهان را از بین نمی‌برد. وقتی مریض هستید، فقط آن را عوض کنید تا بعداً برای بار دوم به بیماری مبتلا نشوید. و مطمئن شوید که مسواک‌تان با مسواک‌‌‌های دیگر در روزهایی که بیمار هستید تماس نگیرد.

آیا اطلاعات جدیدی در این مقاله پیدا کردید؟ چه عادات دندانی دیگری اغلب نادیده گرفته می شوند؟ لطفا تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است