لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

۶ عادت صبحگاهی که به پوست شما آسیب می‌رسانند

تاریخ انتشار : 1401/06/14نویسنده: صادق مالکیزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 214

 شاید روال مراقبت از پوست شما کاملاً متناسب با نیازهای پوستتان باشد، اما هنوز هم این احتمال وجود دارد که اشتباهاتی ناآگاهانه، بین شما و چهره‌ای بی‌نقص فاصله بیندازند. دلایل ناشناخته‌ای وجود دارند که باعث جوش‌های آزاردهنده یا چین‌وچروک زودرس می‌شوند، از خوردن صبحانه تکراری گرفته تا محدوده کردنِ کرم ضدآفتاب به بیرون از خانه.

در وب‌سایت بیزاپ تصمیم گرفتیم که بیشتر این موضوع را موشکافی کنیم و در نتیجه به عاداتی رسیدیم که در عین شگفتی به پوستتان آسیب می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: 17 ماده غذایی ضد پیری پوست

۱. خوردن همیشگی اوت میل (بلغور جو دو سر پرک) برای وعده صبحانه 

یک کاسه بلغور جو دوسر، وعده‌ای خوشمزه و سالم برای صبحانه است. اما اگر هر روز آن را می‌خورید، ممکن است ناخواسته به بدن و پوستتان آسیب وارد کنید. وقتی بیش از حد بلغور جو دوسر می‌خورید، بدن خود را از سایر مواد مغذی ضروری محروم می‌کنید که به نوبه خود ممکن است منجر به سوءتغذیه شود و پوستتان را خشک و پوسته‌پوسته کند.

۲. طولانی دوش گرفتن

۲. طولانی دوش گرفتن 

دوش صبحگاهی طولانی‌مدت بسیار لذت بخش است، به‌خصوص وقتی هوا سرد است. اما عادت انجام روزانه آن می‌تواند سلامت پوست شما را به خطر بیندازد. آب داغ به لایه محافظ پوست آسیب می‌رساند. این لایه، رطوبت مورد نیز پوست را در خود حفظ می‌کند. آسیب به آن باعث می‌شود روند پیری تسریع شود. اگر صورتتان را زیر دوش می‌شوید، ممکن است به مویرگ‌های صورتتان آسیب بزنید زیرا آب داغ باعث گشاد شدن آن‌ها می‌شود.

 ۳. نوشیدن قهوه با شکم خالی

 بسیاری از مردم نمی‌توانند صبح خود را بدون یک فنجان قهوه داغ تصور کنند. قهوه علاوه بر خوشمزه بودن، در واقع می‌تواند برای پوست شما مفید باشد. اما اگر آن را هر روز قبل از صرف صبحانه بنوشید، ضرر آن برای پوست بیشتر از فایده‌اش است. قهوه یک ادرارآور قوی است، به این معنی که ممکن است باعث کم‌آبی نسبی بدن شما شود. این موضوع به نوبه خود خروج سموم از بدن را از طریق پوست دشوارتر می‌کند و لذا پوست را بیشتر در معرض چین‌وچروک‌های زودرس قرار می‌دهد.

۴. محدودکردن ضدآفتاب به روزهای آفتابی

۴. محدودکردن ضدآفتاب به روزهای آفتابی 

وقتی در تابستان خارج از منزل هستید، کرم ضدآفتاب به محافظت از پوست شما کمک می‌کند، اما استفاده از آن در منزل می‌تواند از پیری پوست جلوگیری کند. اگرچه شیشه‌ای که در اتومبیل‌ها، خانه‌ها و پنجره‌های اداری استفاده می‌شود، تا حد زیادی اشعه‌های UVB (اشعه فرابنفش موج میانی) را مسدود می‌کند، با این جال پوست شما همچنان در برابر اشعه‌های مضر UVA (اشعه فرابنفش موج بلند) آسیب‌پذیر است؛ بنابراین، حتی اگر تمام روز را در دفتر کار می‌کنید و زمان زیادی را در خارج از منزل نمی‌گذرانید، باز هم بهتر است از ضدآفتاب استفاده کنید تا پوستتان برای مدت طولانی‌تری جوان بماند.

۵. تغییر ندادن برنامه مراقبت از پوست

۵. تغییر ندادن برنامه مراقبت از پوست 

 وقتی صبح عجله دارید که از خانه خارج شوید، راحت‌تر است که از همان پاک‌کننده و مرطوب‌کننده گذشته استفاده کنید. خرید کرم‌ها و ماسک‌هایی که برای نوع پوست شما مؤثر است، مطمئناً راحت است. با این ‌وجود، اگر هر روز همان محصولات تکراری را استفاده کنید، به‌هیچ‌وجه به پوست شما کمکی نمی‌کند. برای اینکه پوست خود را در بهترین حالت حفظ کنید، متخصصان پوست توصیه می‌کنند برنامه مراقبت از پوست خود را با فصول سال تغییر دهید و با خنک‌تر شدن هوا از پاک‌کننده لایه‌بردار به سمت پاک‌کننده ملایم‌تر بروید.

۶. استفاده از شوینده‌ی صورت اشتباه

۶. استفاده از شوینده‌ ی صورت اشتباه 

 اگر تابه‌حال متوجه شده‌اید که وقتی از خواب بلند می‌شوید، صورتتان چرب به نظر می‌رسد، توضیحی علمی برای آن وجود دارد. بدن شما در طول شب آب از دست می‌دهد و به‌عنوان راهی برای جلوگیری از کم‌آبی بدن، شروع به تولید سبوم (ماده چربی تولید شده توسط غدد سباسه) بیشتری می‌کند و باعث می‌شود که با صورت چرب از خواب بیدار شوید. اگر نمی‌توانید این چربی را تحمل کنید و می‌خواهید صورتتان مات به نظر برسد، از پاک‌کننده‌های قوی استفاده نکنید. بهتر است صورت خود را با آب ولرم و با استفاده از یک پاک‌کننده ملایم بشویید و قبل از خشک‌شدن از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

آیا هیچ یک از اشتباهات بالا را مرتکب شده‌اید؟ آیا ترفند دیگری می‌شناسید که بخواهید با وب‌سایت بیزاپ به ​​اشتراک بگذارید؟


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است