لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

ده تا از زیباترین آبشارهای جهان

تاریخ انتشار : 1401/06/21نویسنده: ثمین آقابالاییزمان مطالعه: 10 دقیقهنظر: 0بازدید: 221

انواع مختلفی از مسافران در این دنیا وجود دارد. دوستداران شهری، دوستداران جنگل، دوستداران شلوغی با تاکسی؛ و سپس معتادان ساحلی هستند که برای آن‌ها بهشت بودن یا نبودن در ساحل مسئله نیست، بلکه این است که کدام ساحل نسبت ماسه سفید به اقیانوس آبی بهینه را دارد؛ و سپس عاقل‌ترین مسافران: کسانی که عاشق آبشار هستند. شوخی نیست که مفهوم آبشاری از آب در آسمان، هرچند ساده، بارها و بارها ثابت می‌کند که یکی از شگفت‌انگیزترین شگفتی‌های طبیعی زمین است؛ و اگرچه گاهی اوقات شکار مناظر عالی آبشار می‌تواند مسیری بسیار مناسب را به همراه داشته باشد، اما احساس تماشایی ریزش غبار تازه بر روی صورت و نگاهی به عظمت ناب دنیای طبیعی راهی ارزشمند برای گذراندن یک روز یا دوره است؛ بنابراین ما شما را با این لیست مفید از زیباترین آبشارهای جهان آشنا کرده‌ایم تا شما را به ماجراجویی بعدی راهنمایی کند.

بیشتر بخوانید: 10 جزیره زیبا و افسانه ای یونان

1. آبشار جوگ، هند

1. آبشار جوگ، هند

در اعماق ایالت کارناتاکا، آبشار باشکوه جوگ (یا جوگا) قرار دارد که به‌عنوان دومین آبشار شیب‌دار در سراسر هند نیز شناخته می‌شود. این آبشار در ارتفاع 830 فوتی (253 متری)، مناظری عالی از سراشیبی بر فراز منظره‌ای سرسبز هندی را ارائه می‌دهد؛ بنابراین، اساساً، اگر شما یک معتاد آبشار هستید که از طریق هند سفر می‌کنید، آبشار جاگ باید در لیست شما باشد. کی بریم؟ اگرچه در طول سال دلپذیر است، اما بهار تا اوایل تابستان (آوریل تا جولای) بهترین زمان برای تعادل عالی بین سطح آب بالا و گرمای کم است، زیرا دما بین 23 تا 32 درجه سانتی‌گراد باقی می‌ماند. درواقع، حرفه‌ای‌ها در اوج فصل باران‌های موسمی می‌روند، زمانی که گفته می‌شود آبشارها در قوی‌ترین حالت خود هستند.

2. آبشار ساترلند، نیوزلند

آبشار خیره‌کننده ساترلند در جزیره جنوبی نیوزلند واقع شده است. اگرچه هیئت منصفه هنوز در مورد اینکه آیا آبشار ساترلند با ارتفاع 1904 فوتی (580 متری) بلندترین آبشار نیوزلند باشد، بررسی می‌کند، مطمئناً به‌اندازه‌ای چشمگیر است که حتی سخت‌ترین افراد را هم خوشحال کند. اگرچه از سال 1890 به آبشار ساترلند سفر می‌شود، بسیاری از کوهنوردان هنوز از کیفیت مسیر دورافتاده و غیرعادی پیاده‌روی در مسیر میلفورد شگفت‌زده می‌شوند، به‌ویژه در زمستان نیوزلند که فصل کم در نظر گرفته می‌شود و به خاطر آب‌وهوای غیرقابل‌پیش‌بینی تکه‌هایی از این مسیر معروف است. کی بریم؟ کوهنوردان بی‌تجربه به تابستان، معروف به اواخر اکتبر تا اوایل آوریل، پایبند خواهند بود؛ اما هوای زیر باران یا آفتاب، آبشار ساترلند مطمئناً منظره‌ای برای دیدن است، در مسیری که گاهی اوقات «بهترین پیاده‌روی در جهان» نامیده می‌شود.

مسیر: آبشار ساترلند، نیوزیلند

2. آبشار ساترلند، نیوزلند

3. آبشار گلفوس، ایسلند

جایی در رودخانه قدرتمند اولفوسا، آبشار گلفوس، نمادین‌ترین آبشار ایسلند و نشانه‌ای واقعی از زیبایی طبیعی و یخی که در سراسر کشور یافت می‌شود، سرازیر می‌شود. گلفوس اغلب از بالا مشاهده می‌شود، منظره‌ای دراماتیک را ارائه می‌کند: به نظر می‌رسد که آبی که از صخره سرازیر می‌شود به‌سادگی در هوا ناپدید می‌شود. اگرچه زمانی آن‌قدر قدرتمند بود که به‌عنوان منبعی برای تولید برق در نظر گرفته می‌شد، آبشار فقط 104 فوت (32 متر) است؛ اما اجازه ندهید اعداد و ارقام شما را گول بزنند، نیروی محض آب جاری چیزی است که گلفوس را تبدیل به یکی از جاذبه‌های توریستی می‌کند. کی بریم؟ مانند بقیه ایسلند، هوای گرم تابستان و روزهای طولانی نفس‌گیر بهترین زمان برای دیدن آبشارها با شکوه تمام است. بسیاری پیشنهاد می‌کنند که بعدازظهر، حدود ساعت 3 بعدازظهر تا 4 بعدازظهر، برای بهترین نور از صخره‌ها بازدید کنید.

مسیر: آبشار گلفوس، ایسلند

3. آبشار گلفوس، ایسلند 

4. آبشار کایتور، گویانا

آبشار کایتور، واقع در اعماق آمازون، به‌عنوان یکی از گنجینه‌های گران‌بها در جنگل‌های بارانی و به‌طورکلی آمریکای جنوبی در نظر گرفته می‌شود. اگر حجم آب را می‌شمارید، بزرگ‌ترین آبشار است، پس برای خیس شدن آماده شوید!

کایتور که در ارتفاع 741 فوتی (226 متری) قرار دارد، نگاهی اجمالی به شکوه و عظمت چشمگیر طبیعت و همچنین کمی ماجراجویی الهام‌بخش دارد؛ اما فریب مکان کمی دورافتاده را نخورید کایتور در سال 1870 کشف شد و تقریباً از آن زمان تجربه سفری است که باید ببینید. کی بریم؟ آب‌وهوا در این منطقه می‌تواند تا حدودی غیرقابل‌پیش‌بینی باشد و تعیین زمان بهترین دیدن آبشار را دشوار می‌کند. یک روز گرم (اما نه گرم) و خشک را هدف قرار دهید. فصل خشک در گویانا از مارس تا ژوئن ادامه دارد و زمان مناسبی برای برنامه‌ریزی ماجراجویی شماست.

مسیرها: آبشار کایتور، گویانا

4. آبشار کایتور، گویانا 

5. آبشار پلیتویس، کرواسی

وقتی به آبشار فکر می‌کنید، ممکن است بلافاصله اروپای شرقی را تصور نکنید؛ اما رد شدن از آبشار پلیتویس در کرواسی یک اشتباه تازه‌کار واقعی است. آبشار پلیتویس که بخشی از پارک ملی دریاچه‌های پلیتویس (بزرگ‌ترین پارک ملی کرواسی) است، با ارتفاع 255 فوت (77 متر)، آن را به مکانی دیدنی تبدیل می‌کند! ما را باور نمی‌کنید؟ فقط از حدود 1 میلیون بازدیدکننده سالانه که از سال 1949 هرسال به این آبشارهای زیبا سفر می‌کنند، بپرسید. کی بریم؟ تابستان (ژوئیه، آگوست، سپتامبر) فصل اوج گردشگری است و دلیل خوبی دارد. تابستان‌های کرواسی دارای دمای گرم و آسمان آفتابی است. بااین‌حال، قیمت‌ها ممکن است در این فصل زیاد شوند و هوا گاهی از گرم به داغ تبدیل می‌شود. برای تجربه‌ای کمتر شلوغ و فرصتی برای تماشای چند رنگ پاییزی، پاییز ممکن است بهترین گزینه باشد.

مسیر: آبشار پلیتویس، کرواسی

5. آبشار پلیتویس، کرواسی 

6. آبشار یوسمیتی، کالیفرنیا، ایالات‌متحده آمریکا

کمتر کسی زیبایی چشمگیر پارک ملی یوسمیتی کالیفرنیا را تجربه کرده است؛ و هنوز کمتر کسی به لطف و عظمت آبشارهای واقعاً سر به فلک کشیده یوسمیتی توجه کرده است (آن‌ها در ارتفاع 2425 فوتی یا 740 متری هستند) و با خواندن ستایش به خانه بازنگشتند. آبشار یوسمیتی، به‌طور واضح، کاملاً عظیم و کاملاً زیبا است؛ و اگرچه پیاده‌روی به سمت آبشار بالا ممکن است سخت باشد، بدون شک ارزش تجربه کردن را دارد. بااین‌حال، به اندازه کافی بزرگ است که برای کسانی که قادر به سفر به قله نیستند، از فاصله دور لذت ببرند. کی بریم؟ بهار بهترین فصل برای بازدید از آبشار یوسمیتی است زیرا گل‌های وحشی شکوفا می‌شوند و هوا گرم اما معتدل خواهد بود. اجازه ندهید افسانه "آب‌وهوای کالیفرنیا" شما را فریب دهد، بازدیدکنندگان زمستانی یوسمیتی می‌توانند انتظار برف و مناظر آبشار تا حدی در معرض خطر را داشته باشند.

مسیر: آبشار یوسمیتی، کالیفرنیا

6. آبشار یوسمیتی، کالیفرنیا، ایالات‌ متحده آمریکا 

7. آبشار نیاگارا، نیویورک و انتاریو

چه زمانی یک آبشار همچنین بازدید از دو کشور به قیمت یکی است؟ هنگامی‌که آن آبشار، نیاگارا قدرتمند است که به‌طور معروف در مرز ایالات‌متحده (از طریق ایالت نیویورک) و انتاریو، کانادا قرار دارد. این آبشار به طرز چشمگیری در ارتفاع 167 فوتی (یا 99 متری برای شما کانادایی‌ها) است، اما به همان اندازه طولانی است که برای همیشه ادامه دارد؛ و درحالی‌که سمت کانادایی دارای یک شهر توریستی برای گذراندن آخر هفته است، بخش آمریکایی بیشتر در مناظر طبیعی و دیدنی تجارت می‌کند. هر دو ارزش دیدن برای تجربه کامل از دیدن آبشار را دارند. کی بریم؟ برای دیدن آسمان آبی و آبشارهای مرتفع، بین ماه‌های می و سپتامبر بازدید کنید؛ و درحالی‌که کسانی که در زمستان به سفر می‌روند نباید انتظار داشته باشند که آبشار یخ بزند، اما باید خود را جمع کنند یا خطر یخ زدن خود را داشته باشند.

مسیرها: آبشار نیاگارا، نیویورک و انتاریو

7. آبشار نیاگارا، نیویورک و انتاریو 

8. آبشار فرشته، ونزوئلا

آبشار فرشته با ارتفاع واقعاً چشمگیر 3212 فوت (979 متر)، مرتفع‌ترین آبشار منفرد جهان است. به بلندترین آبشار لیست ما اشاره نکنیم! برای بازدیدکنندگان ونزوئلا، این یک جاذبه کاملاً ضروری است. ازآنجایی‌که ارتفاع زیاد آن به اندازه کافی حیرت‌انگیز نبود، آبشار فرشته نیز به‌عنوان میراث جهانی یونسکو در نظر گرفته شد و ادعا شد که توسط کاشف مشهور سر والتر رالی در جستجوی شهر الدورادو کشف شده است. بازدیدکنندگان مدرن آبشار سفری کاملاً به سمت بالا را دارند، زیرا آبشار فرشته هنوز کاملاً دورافتاده در نظر گرفته می‌شود؛ اما شکارچیان بی باک آبشار با بازدید از یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های روی زمین پاداش خواهند گرفت. کی بریم؟ اکثر سفرهای رودخانه، اگر نگوییم همه، بین ژوئن و دسامبر انجام می‌شود، زمانی که سطح آب به اندازه کافی بالا است تا از عبور رودخانه ایمن اطمینان حاصل شود و مناظر درخشان ترین هستند. ممکن است سفر در زمان‌های دیگر سال امکان‌پذیر نباشد، بنابراین بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید. مسیر: آبشار فرشته، ونزوئلا

8. آبشار فرشته، ونزوئلا 

9. آبشار ایگوازو، آرژانتین و برزیل

مانند آبشار نیاگارا، آبشار ایگوازو یک مکان خاص برای دو کشور است، زیرا در مرز آرژانتین و برزیل قرار دارد؛ اما اگر دو مهر در پاسپورت شما دلیل کافی نیست، این آبشارها بزرگ‌ترین سیستم آبشار جهان نیز محسوب می‌شوند. اگرچه ایگواسو تنها 269 فوت (82 متر) قد دارد، پرده آب آن بیش از 5249 فوت (1600 متر) امتداد دارد. درواقع آن‌قدر طولانی است که وقتی النور روزولت به آن نگاه کرد، شایعه شد که او فریاد زد "بیچاره نیاگارا!" او را باور نمی‌کنی؟ برو خودت ببین. کی بریم؟ آبشار در تمام طول سال خوش‌منظره است، بنابراین بهترین زمان برای رفتن به تمرکز شما بستگی دارد. در ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه، آبشارها در قوی‌ترین حالت خود هستند، اما ممکن است هوا مرطوب و بارانی باشد. ماه‌های مارس/آوریل و آگوست/سپتامبر شما را در آب‌وهوای خشک تر می‌بینند، اما ممکن است آبشارها کمی شلوغ‌تر باشند.

مسیر: آبشار ایگوازو، آرژانتین و برزیل

9. آبشار ایگوازو، آرژانتین و برزیل 

10. آبشار ویکتوریا، زامبیا و زیمبابوه

جای تعجب نیست که در بالای لیست مشهورترین آبشار جهان دیده می‌شود: آبشار ویکتوریا واقعاً فرمانده است. آن‌ها در مرز زامبیا و زیمبابوه قرار دارند و از طریق شهر زیمبابوه غربی به همین نام قابل‌دسترسی هستند؛ بنابراین، چرا آبشار ویکتوریا شماره یک است؟ اگرچه از نظر فنی بلندترین (فقط 355 فوت یا 107 متر) یا عریض‌ترین آبشار نیست، آبشار ویکتوریا به دلیل ورقه چشمگیر آبش که به‌سرعت در حال سقوط است به‌عنوان بزرگ‌ترین آبشار در جهان شناخته می‌شود. این آبشارها نمادین هستند و بسیاری از بازدیدکنندگان آفریقا سفری ویژه به زامبیا یا زیمباوه می‌کنند تا از مناظری که توسط بسیاری «یک‌بار در طول عمر» توصیف می‌شود تماشا کنند. محبوبیت آبشار ویکتوریا که از اوایل قرن گذشته به‌عنوان یک مکان توریستی محبوب شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر افزایش یافته است و احتمالاً در سال‌های آینده نیز به رشد خود ادامه خواهد داد. کی بریم؟ آب‌وهوای معتدل در تمام طول سال در اطراف آبشار ویکتوریا تنها بر محبوبیت آن می‌افزاید. بااین‌حال، تابستان‌ها می‌تواند گرم و خیلی خشک باشد تا آبشار را به شکل کامل ببینیم و بهترین مناظر را در صاف‌ترین آسمان بین ماه‌های مارس و آگوست ایجاد می‌کند.

مسیرها: آبشار ویکتوریا، زامبیا و زیمباوه

10. آبشار ویکتوریا، زامبیا و زیمبابوه 

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است