لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

آنچه باید از تعمیر کفپوش لمینت بدانید!

تاریخ انتشار : 1401/03/30نویسنده: مسعود سلجوقیزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 785

 نصب پنل‌های جدید

کف‌پوش لمینت یک ماده‌ی بادوام و ماندگار است، اما ضدآسیب نیست. برخوردهای کوچک می‌توانند منجر به خراش‌های جزئی و آسیب‌هایی شوند که می‌توانند از طریق اقدامات نسبتاً آسان بهسازی خانه و توسط خودتان اصلاح شوند. با‌این‌حال، آسیب‌های جدی‌تر ممکن است نیاز به جایگزینی یک یا چند تخته یا کاشی لمینت داشته باشند، کاری که مناسب حال یک پیمانکار یا فرد حرفه‌ای است.

 نصب پنل‌ های جدید

تعمیر آسیب‌ جزئی

 گاهی اوقات، چیزی که آسیب به نظر می‌رسد، فقط کثیفی است که می‌توان آن‌را با کمی زحمت پاک کرد. این امر در مورد لکه‌ها و علائم ایجادشده توسط مداد رنگی، مداد و موارد مشابه نیز صادق است. نظافت منظم تا حد زیادی باعث می‌شود که کف‌ها نو و تمیز به نظر برسند. بنابراین، توصیه‌های تمیز‌کردن سازنده‌ی کف‌پوش را درنظر بگیرید. اگر سازنده‌ی آن را نمی‌شناسید، نکات ارائه‌شده توسط انجمن جهانی کف‌پوش را در مورد تمیز‌کردن کف‌پوش‌های لمینت مطالعه کنید.

متأسفانه، نمی‌توانید آسیب‌ها و خراش‌های جزئی روی کف‌پوش لمینت را مانند کف‌های چوبی از بین ببرید، اما چند گزینه وجود دارند که به شما این  امکان را می‌دهند تا آسیب‌ها را برطرف کنید. مدادها و نشانگرهای خاصی در رنگ‌های مختلف طراحی شده‌اند تا شبیه رنگ‌های موجود در چوب و سنگ به‌نظر برسند و برای تعمیرات نقطه‌ای طراحی استفاده می‌شوند. می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه‌های‌ لوازم‌خانگی و فروشگاه‌های سخت‌افزار به‌دست بیارید. برای استفاده از نشانگرها، محل آسیب‌دیده را رنگ کنید و سپس با یک پارچه‌ی تمیز پاک کنید.

 

بیشتر بخوانید:  چگونه می‌ توان کفپوش چوبی را تمیز و درخشان کرد؟

 

نمونه‌ای از کف‌پوش را به فروشگاه ببرید تا طیف مناسبی را برایش انتخاب کنید. همیشه ایده خوبی است که نمونه‌هایی از هر نوع کف‌پوشی را که نصب کردید در خانه نگه دارید تا برای مواردی مانند این که به قطعه اضافی نیاز دارید، بتوانید از آن استفاده کنید و یا در صورت لزوم، برای تعمیرات بیشتر هم از آن کار بگیرید.

استفاده از کیت‌ های تعمیر

استفاده از کیت‌های تعمیر

 برای خراش‌های عمیق، به کیت تعمیر کف‌پوش لمینت نیاز دارید. اکثر کارخانه‌ها آن‌ها را تولید می‌کنند. پرگو، شرکتی که کف‌پوش لمینت را به ایالات متحده معرفی کرد، کیت تعمیر کف‌پوش پرگو را به‌فروش می‌رساند. در بسیاری از ‌این محصولات، کیت حاوی بتونه برای پرکردن خراش است، رنگ‌هایی که با هم مخلوط می‌کنید تا بتونه با بقیه قسمت‌های کف‌پوش هماهنگ شود و درواقع یک درزگیر شفاف و مناسب است. اکثر کیت‌ها مشابه هستند، برخی از آن‌ها شامل چاقوهای بتونه، کاسه برای مخلوط‌کردن و موارد مشابه‌اند.

برای استفاده از کیت، اطراف خراش را با محلول تمیزکننده توصیه‌شده پاک کنید و سپس بتونه را اعمال کنید. اینجاست که کار مشکل می‌شود: رنگ‌های کف لمینت آن‌قدر زیاد است که به‌احتمال زیاد نیاز به ترکیب چند رنگ برای به دست‌آوردن رنگ مناسب برای تعمیر کف‌پوش لمینت خواهید داشت. برخی از کیت‌ها حاوی نمودار رنگی هستند که یک سایه و نسبت رنگ‌ها را نشان می‌دهد که باید با هم ترکیب شده تا به آن رنگ برسند.

هنگام مخلوط‌کردن، توجه داشته باشید که رنگ نهایی بتونه احتمالاً کمی تیره‌تر از زمانی که برای اولین‌بار با هم مخلوط می‌شود، به نظر خواهد رسید. بهتر است یک مرتبه رنگ را روی یک تکه مقوا یا یک صفحه‌کاغذی مخلوط کنید و بگذارید قبل از ادامه کار کاملاً خشک شود تا بتوانید نتیجه نهایی را مشاهده کنید. ممکن است مجبور شوید قبل از رسیدن به سایه مناسب، چند مرتبه این کار را انجام دهید.

وقتی از رنگ راضی هستید، با استفاده از یک چاقوی ‌بتونه پلاستیکی تمیز، خراش را با بتونه پر کنید، زیرا یک چاقوی فلزی ممکن است کف را خراش دهد. وصله را با کف اطراف همسطح کنید. اگر چسب پس از خشک شدن منقبض شد، مقدار بیشتری بمالید. وقتی راضی بودید، از روکش شفاف برای محافظت از آن استفاده کنید.

مقابله با مشکلات بزرگ

 آسیب‌های گسترده کف‌پوش، مستلزم تعمیرات بیشتر است. اغلب کف‌پوش‌های آسیب‌دیده نیازمند تعویض تخته‌ها و کاشی‌های آسیب‌دیده و نصب تخته‌های جدید هستند. قبل از اقدام به تعمیر یا سپردن کار آن به پیمانکار، مهم است که در وهله اول علت آسیب‌دیدگی تخته لمینت کف و راه‌‌حل‌های مشکل را مشخص کنید.

برخی از مشکلات رایج عبارت‌اند از: تاب‌برداشتن و بالاآمدن. تاب‌برداشتن به معنای شرایطی است که تخته تحت شرایطی دیگر صاف باقی نمی‌ماند و بالاآمدن تخته حالتی است که تخته‌ها در کنارهم فشرده شده و بالا می‌آیند.

گاهی‌اوقات، نصب اشتباه کف، دلیل بالاآمدن یا تاب‌برداشتن آن است. کف‌های لمینت، کف‌های شناور هستند، به این معنی که تخته‌ها یا کاشی‌ها به یکدیگر چسبیده‌اند اما هیچ چیز دیگری ندارند. آن‌ها نه به کف زیرین میخ می‌شوند و نه به پایه‌های اطراف محیط اتاق. بین کف‌پوش و دیوارهای اتاق باید یک فاصله 2 تا 4 سانتی‌متری وجود داشته باشد. اگر این‌طور نباشد، انبساط و انقباض تخته‌ها می‌تواند منجر به آسیب شود.

یکی‌دیگر از اشتباهات رایج نصب، زمانی‌است که نصاب قالب‌گیری قاچی را به کف میخ می‌کند. حالت قاچی، نواری از قالب‌بندی است که در پایین تخته نصب می‌شود، قالب‌ قاچی باید در پایین تخته وصل شود، نه به کف.

کف زمینی که به‌درستی آماده نشده باشد نیز می‌تواند منجر به مشکلاتی شود. اگر مطمئن نیستید که چه چیزی باعث این مشکل شده است، دستورالعمل‌های سازنده را برای نصب بررسی کنید. انجمن کف‌پوش لمینت آمریکای شمالی دستورالعمل‌های کلی را برای نصب، از جمله سازگاری محصول و آماده‌سازی کف زمین را ارائه داده‌است.

آبی که از یک لوله یا وسایل دارای نشتی به زیر کف‌پوش نفوذ می‌کند نیز می‌تواند منجر به تاب‌برداشتن و آسیب‌های دیگر کف‌پوش شود. رطوبت بیش‌از‌حد نیز می‌تواند به کف زیرین آسیب برساند. نشتی باید قبل از نصب کف‌پوش جدید رفع شود.

 

تعویض کف‌پوش لمینت

 چه خودتان کار را انجام دهید و چه یک پیمانکار یا کارشناس استخدام کنید، دو راه برای جایگزینی پارکت لمینت آسیب‌دیده وجود دارد. ابتدا نیاز است تا با از بین‌بردن تخته‌ها و یا کاشی‌هایی که در امتداد دیواری که به موازات تخته‌های لمینت قرار دارد، به سطح موردنظر برسید.

اولین قدم این است که قالب قاچی واقع‌شده در امتداد دیوار را بردارید. آن را به‌آرامی بچرخانید تا پس‌از اتمام کار بتوان از آن دوباره استفاده کرد. بین آخرین ردیف کف‌پوش و دیوار باید شکاف کوچکی وجود داشته‌ باشد. ازآنجایی‌که بیشتر لمینت‌ها با سیستم کلیک و قفل نصب می‌شوند، از قسمتی زبانه پانل در شیار پانل بعدی کلیک می‌کند، به‌راحتی جدا می‌شوند.

از دیوار تا ناحیه آسیب‌دیده کارکنید. یک پانل یا پانل‌های جدید جای بخش‌های آسیب‌دیده را می‌گیرند. شماره‌گذاری پانل‌ها به گونه‌ای است که به ترتیب به‌هم برگردند. هنگامی‌که پانل‌ها دوباره در جای خود قرار گرفتند، قالب قاچی را دوباره وصل کنید.

پانل‌های لمینت قدیمی‌تر به‌یکدیگر چسبیده هستند. احتمالاً نمی‌توانید بدون ‌آسی‌ رساندن آن‌ها را حذف کنید. بنابراین، اگر ازاین روش استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که کف‌پوش کافی در دسترس دارید.

حذف لمینت آسیب‌دیده

 اگر آسیب از دیوار دور است که از این تکنیک استفاده کنید و یا اگر با کفی سروکار دارید که پانل‌ها به یکدیگر چسبیده‌اند، می توانید کف آسیب‌دیده را با استفاده از یک اره مدور برش دهید.

پیمانکاران روش‌های خاص خود را برای این نوع تعمیرات دارند. یک روش این است که یک جعبه به اندازه 5 سانتی‌متر در داخل لبه های پانل قرار دهید، اینکار به ایجاد سوراخ‌های کوچک در گوشه‌های جعبه و گوشه‌های پانل کمک می‌کند. تیغه یک اره مدور را در داخل پانل قرار دهید و در امتداد خط مشخص شده و در گوشه‌های پانل برش دهید. سپس، بخش مرکزی را بردارید.

با از بین‌رفتن قسمت مرکز، برش‌های برجسته از لبه‌ها تا درزهای پانل ایجاد کنید. ممکن است پانل‌ها تکان بخورند تا زمانی که لبه‌ها از پانل‌های بعدی آزاد شوند. شاید برای انجام این بخش به انبردست نیاز داشته باشید. اگر لایه زیرین در حین اره‌کردن آسیب دید، از یک چاقوی کمکی برای برش‌دادن آن به پانل‌های اطراف استفاده کنید. لایه زیرین آسیب دیده را با یک گزینه مناسب جایگزین کنید.

نصب پانل‌های جدید

 از آنجایی‌که کف از قبل در جای خود قرار دارد، ممکن است قراردادن تخته جدید در موقعیت موردنظر به‌خصوص در سیستم اتصال کلیک و قفل دشوار باشد،. یک راه‌حل این است که لب پایینی که از شیار بیرون‌زده را با استفاده از یک چاقو برش دهید. ممکن است مجبور شوید کناره و/یا لبه را نیز برش دهید. برای ایجاد برش‌های تمیز ممکن است مجبور شوید چندین برش انجام دهید. اگر با یک سیستم چسب قدیمی کار می‌کنید، هر چسب خشکی را که روی پانل های مجاور پیدا می کنید بردارید.

وصله با یک چسب تایید شده در جای خود ثابت می‌شود. چسب را در اطراف لبه‌ها و داخل شیار پانل جایگزین بمالید. پانل را در جایش قرار دهید. با استفاده از یک پارچه مرطوب، چسبی را که به سطح بالا چسبیده را پاک کنید. یک جسم سنگین را روی وصله قرار دهید تا چسب خشک شود.

این وصله ممکن است از کف اطراف متمایز شود، اما با گذشت زمان و تمیز‌کردن منظم، در نهایت شبیه کف اطراف خواهد شد.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است