لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

9 رفتار که شما را ملاحظه‌کار و با اعتمادبه‌نفس جلوه می‌دهد

تاریخ انتشار : 1401/06/12نویسنده: صادق مالکیزمان مطالعه: 8 دقیقهنظر: 0بازدید: 228

مطالعات نشان می‌دهند اگر در عمل نشان دهید برای دیگران اهمیت قائلید، نه‌تنها دوستانتان زیاد می‌شوند، بلکه باعث ارتقای شغلی نیز می‌شود. روان‌شناسان می‌گویند که افرادی که دوست‌داشتنی هستند، شانس بیشتری برای موفقیت شغلی دارند و این تصادفی نیست. دوستی همراه با اعتمادبه‌نفس ما را جذاب‌تر می‌کند که به نوبه خود باعث می‌شود دیگران به سمت ما جذب شوند.

تیم بیزاپ از اهمیت تأثیر خوب، ‌روی افراد آگاه است، بنابراین 9 عادت رفتاری را معرفی می‌کنیم که شما را دوست‌داشتنی‌تر و مطمئن‌تر کنیم.

بیشتر بخوانید:  تکنیک هایی برای جلب اعتماد مشتریان

1. وقتی به شما قهوه یا چای تعارف می‌شود، درخواست آب کنید

1. وقتی به شما قهوه یا چای تعارف می‌ شود، درخواست آب کنید 

قبل از شروع مصاحبه شغلی، احتمالاً به شما قهوه یا چای تعارف می‌شود. حتی اگر می‌خواهید جرعه‌ای نوشیدنی گرم بنوشید، به یاد داشته باشید؛ در مصاحبه شغلی هستید، نه در یک کافه. کسی باید برای سفارش شما به آشپزخانه بدود، و منتظر ماندن برای آن، سکوتی ناخوشایند ایجاد می‌کند.

در عوض، یک لیوان آب درخواست کنید. نه‌تنها شما را سرحال می‌کند، بلکه کسی را هم به‌زحمت نمی‌اندازید که این رفتار باعث می‌شود دیگران از شما برداشت خوبی داشته باشند.

2. وقتی مردم با شما صحبت می‌کنند، سری تکان دهید

2. وقتی مردم با شما صحبت می‌ کنند، سری تکان دهید 

وقتی مردم صحبت می‌کنند سر تکان دادن، عادت خوبی است زیرا به آنها نشان می‌دهد که درگیر مکالمه هستید. وقتی سرتان را به نشانه موافقت تکان می‌دهید، هم صحبت شما متوجه می‌شود که به حرف‌های او توجه می‌کنید. بااین‌حال، مراقب باشید که زیاده‌روی نکنید؛ تکان دادن بیش از حد سر نشان‌دهنده فردی غیرقابل‌اعتماد است که سعی می‌کند با همه چیز موافق باشد.

3. نظر مردم را جویا شوید

3. نظر مردم را جویا شوید 

بسیاری از ما به دلیل اینکه نمی‌خواهیم مزاحم کسی شویم، از نظرخواهی یا نصیحت دیگران دریغ می‌کنیم. چیزی که فراموش می‌کنیم این است که مردم‌ دوست دارند، قدرشان دانسته شود. با مشاوره خواستن،  نشان خواهید داد که برای نظر آنها ارزش قائل هستید. ازآنجایی‌که مردم عموماً جذب افرادی می‌شوند که جایگاه بالایی برایشان متصور هستند، احتمالاً همین تصور را هم نسبت به شما خواهند داشت.

4. به‌جای اینکه بگویید غذای مانده دارید، بگویید غذا بیشتر درست کرده‌اید

4. به‌ جای اینکه بگویید غذای مانده دارید، بگویید غذا بیشتر درست کرده‌ اید 

انتخاب کلمات، بخش بزرگی از درک دیگران از ما و احساس آنها نسبت به ما است. اگر به دوستانتان چیزی پیشنهاد می‌دهید که قبلاً پخته‌اید، به آنها نگویید که می‌توانند غذاهای باقی‌مانده را بخورند. این باعث می‌شود احساس کنند که فقط به دنبال راهی برای خلاص شدن از غذای باقی‌مانده هستید تا لازم نباشد آن را دور بریزید. برعکس، اینکه بگویید غذای اضافی درست کرده‌اید، بسیار بهتر به نظر می‌رسد و شما را فردی دلسوز جلوه می‌دهد.

5. عیب‌های خود را آشکار کنید

5. عیب‌ های خود را آشکار کنید 

هیچ‌کس کامل نیست، بنابراین  تظاهر به بی‌عیب‌ونقص بودن هیچ فایده‌ای ندارد. نادیده‌گرفتن عیب‌های خود یکی از ویژگی‌های افراد غیرقابل‌اعتماد است؛ بنابراین، اگر نمی‌خواهید غیرقابل‌اعتماد ظاهر شوید، از اشتباه کردن نترسید.

افرادی که نقص‌های خود را آشکار می‌کنند، صادق‌تر دیده می‌شوند که نشانه‌ای از اعتمادبه‌نفس بالاست. به‌علاوه، دیگران شما را دوست‌داشتنی‌تر و جذاب‌تر می‌بینند، زیرا به‌جای اینکه شما را به چشم تهدید ببینند، می‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند.

6. هنگام آوردن غذا آوردن برای افراد، فهرستی از ترکیبات آن را در مکانی قابل‌مشاهده قرار دهید

6. هنگام آوردن غذا آوردن برای افراد، فهرستی از ترکیبات آن را در مکانی قابل‌ مشاهده قرار دهید 

بالاخره زمانی در مهمانی یا جشنی شرکت خواهید کرد که همه باید چیزی برای خوردن بیاورند. اگر درباره سایر افراد حاضر در رویداد (مثلاً همکاران) اطلاعات کافی ندارید، فهرستی از ترکیبات غذا را روی کاغذ بنویسید و آن را روی ظرف غذا قرار دهید. به‌این‌ترتیب، افرادی که دارای آلرژی، حساسیت غذایی یا محدودیت‌های غذایی هستند، بدون نگرانی غذا را میل می‌کنند.

7. عین آدم‌های علامه دهر رفتار نکنید

7. عین آدم‌ های علامه دهر رفتار نکنید 

صحبت با افرادی که خود را علامه دهر می‌دانند، مأیوس‌کننده است. اگر فکر می‌کنید اگر همانند یک فرد علامه دهر صحبت کنید، دیگران جذبتان می‌شوند، کاملاً اشتباه است. افراد از شما روگردان خواهند شد. اصرار بر این امر نشان می‌دهد که برای پنهان کردن عدم اعتمادبه‌نفس، خودنمایی می‌کنید.

مهم‌تر از آن، افراد همه‌چیزدان، به‌عنوان فردی فریبکار و تهدیدآمیز جلوه می‌کنند که جذاب نیستند.

8. وقتی مردم به شما می‌گویند چیزی را دوست دارند، آن را بنویسید تا بتوانید بعداً آن‌ را بخرید

8. وقتی مردم به شما می‌ گویند چیزی را دوست دارند، آن را بنویسید تا بتوانید بعداً آن‌ را بخرید 

خرید هدایا برای بسیاری از ما تجربه‌ای استرس‌زا است، زیرا هیچ ایده‌ای برای خرید هدیه ندارید. بااین‌حال، گوش‌دادن به سرگرمی‌ها و آرزوهای افراد، این کار را آسان می‌کند. راز هدیه دهنده خوب بودن، توجه به اطرافیانتان است. وقتی شخصی که برایتان مهم است چیزی را که دوست دارد یا نیاز دارد ذکر می‌کند، آن را یادداشت کنید. دفعه بعد که برای او هدیه می‌خرید، دقیقاً می‌دانید که به دنبال چه چیزی باشید.

9. اگر دوستتان، تلفن‌هراسی دارد، برای تماس با او برنامه‌ریزی کنید

9. اگر دوستتان، تلفن‌ هراسی دارد، برای تماس با او برنامه‌ ریزی کنید 

تلفن‌هراسی (افرادی که ممکن است دوست نداشته باشند با تلفن صحبت کنند یا حتی ترسی از تماس‌های تلفنی دارند) در میان افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی (نوعی اضطراب است که با ترس و اضطراب شدید در موقعیت‌های اجتماعی شناخته می‌شود) رایج است. برای آنها، برقراری یا دریافت تماس می‌تواند باعث ناراحتی و فشار شود. به همین دلیل، آن‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا از پاسخ‌دادن به تماس تلفنی یا تأخیر در برقراری تماس اجتناب کنند.

اگر متوجه شدید که دوستتان این رفتار را نشان می‌دهد، تصور نکنید که او به شما اهمیتی نمی‌دهد. در عوض، تماستان با او را زمان‌بندی کنید؛ این باعث می‌شود او کمتر دچار اضطراب شود.

آیا ترفندی می‌شناسید که شما را فردی دوست‌داشتنی کند؟ آن را با ما به اشتراک بگذارید!

                             


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است