لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

7 ایده نوستالژیک بستنی که می‌توانید در خانه درست کنید

تاریخ انتشار : 1401/06/27نویسنده: مرضیه درگاهیزمان مطالعه: 15 دقیقهنظر: 0بازدید: 161

با این دستور العمل‌هایی که پر از مواد خامه‌ای، رنگارنگ و سرد هست، می‌توانید بستنی‌های دوران کودکی خود را در خانه مجدد درست کنید. از شیرینی کلاسیک گرفته تا مخروط‌های برفی، دستور بستنی خوشمزه داریم که خانواده شما در کل تابستان از آن لذت خواهند برد. طعم شیرین نوستالژی را تنها می‌توانید با این بستنی‌های شیرین و خوشمزه در کنار خانواده‌تان بچشید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی توت فرنگی رژیمی

یخ کیک توت‌فرنگی

این پاپ‌ها خیلی خوب هستند! دستور از سرآشپز بانی. آنها یادآور بستنی کیکی توت‌فرنگی هستند که می‌توانید همراه با کوکی‌های سفید و صورتی در بیرون بخرید. با خیال راحت از مخلوط پودینگ بدون شکر استفاده کنید. تعداد پاپ‌هایی که می‌توانید داشته باشید به اندازه قالب شما بستگی دارد.

یخ کیک توت‌ فرنگی 

آماده‌سازی: 10 دقیقه

زمان اضافی: 8 ساعت

زمان کلی: 8 ساعت 10 دقیقه

سرو: 8 نفر

بازدهی: 8 پاپ یخ‌زده

مواد لازم:

• 8 کوکی ساندویچ وانیلی (مانند کوکی‌های ساندویچ اصلی اوریو طلایی)

• 8 عدد توت فرنگی پوست گرفته

• 2 قاشق غذاخوری شکر سفید

• 2 قاشق غذاخوری آب

• 1 (3.4 اونس) بسته پودینگ فوری با طعم چیزکیک و فیلینگ پای

• 2 فنجان شیر

 مراحل آماده‌سازی:

مرحله 1

کوکی‌ها را داخل مخلوط‌کن قرار دهید. با درجه بالا مخلوط کنید، مخلوط کن را خاموش کنید تا برخی مواقع مواد را هم بزنید تا کوکی‌ها به خرده‌های ریز تبدیل شوند. برعکس کنید.

مرحله 2

در مخلو‌ط‌کن تمیز، توت‌فرنگی، شکر و آب را با هم مخلوط کنید. با درجه بالا هم بزنید تا نرم شود.

مرحله 3

مخلوط پودینگ و شیر را در ظرفی بزرگ ترکیب کنید. حدود 2 دقیقه با همزن مواد را هم بزنید تا غلیظ شود. خرده‌های کوکی را هم بزنید.

مرحله 4

3/1 قالب پاپ یخی را از مخلوط پودینگ پر کنید. به صورت لایه لایه تا 3/2 قالب را از پوره توت‌فرنگی پر کنید؛ سپس یه صورت یکدست بقیه قالب را از ترکیب باقیمانده پودینگ پر کنید. چوب را داخل قالب بگذارید و به مدت یک شبانه روز داخل فریزر قرار دهید. پس از یخ زدن، اگر درآوردن بستنی از قالب سخت بود، کمی زیر شیر آب گرم نگه دارید.

ساندویچ بستنی شکلاتی کلاسیک

دندان‌های خود را در این شیرینی کلاسیک فرو کنید و از طعم غنی و خامه‌ای تابستانی آن لذت ببرید. ساندویچ های خود را با چیپس های شکلاتی بپوشانید تا یک طعم خوب را تجربه کنید.

این ساندویچ بستنی بسیار ساده است که دقیقاً مثل ساندویچ بستنی‌های دوران کودکی است. مزه‌اش درست مثل مزه‌های بستنی‌هایی است که از مغازه می‌خریدیم: نرم، چسبناک، کوکی جویدنی دور نرم، بستنی وانیلی.

ساندویچ بستنی شکلاتی کلاسیک 

آماده‌سازی: 30دقیقه

پخت: 10 دقیقه

زمان اضافی: 30 دقیقه

زمان کلی: 1 ساعت 10 دقیقه

سرو: 6

بازدهی: 6 ساندویچ بستنی

مواد لازم:

• اسپری پخت و پز روغن نباتی

• ½ فنجان آرد همه منظوره

• 1 قاشق غذاخوری آرد همه منظوره

• ¼ قاشق چایخوری نمک کوشر

• ¼ قاشق چایخوری جوش شیرین

• ⅓ فنجان پودر کاکائو هلندی الک شده

• 3 قاشق غذاخوری کره بدون نمک، نرم شده

• ¼ فنجان شکر سفید

• شکر قهوه ای روشن 2 قاشق غذاخوری

• ½ قاشق چایخوری عصاره وانیل خالص

• ⅓ فنجان شیر کامل، در دمای اتاق

• بستنی وانیلی 6 پیمانه

مراحل آماده‌سازی:

مرحله 1

فر را در دمای 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتی‌گراد) از قبل روشن کنید. ورقه پخت را با آستر سیلیکونی مانند Silpat® خط بکشید. آستر را با آسپری پخت اسپری کنید و آن را آنقدر بمالید تا مطمئن شوید کاملاً همه جا را پوشانده است.

مرحله 2

2/1 فنجان به اضافه 1 قاشق غذاخوری آرد، نمک، جوش شیرین و کاکائو را در یک کاسه با هم مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شوند. اگر به نظر می‌رسد مخلوط هنوز کلفت و درشت است، الک کنید.

مرحله 3

کره، هر دو شکر و وانیل را در ظرف دیگری با کاردک مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. مخلوط آرد را به همراه شیر اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر یکدست و سفت شود. کفگیر را با اسکوپ بیسکویت پاک کنید و 12 قاشق از خمیر را روی ورقه پخت آماده شده بریزید.

مرحله 4

مواد را در مرکز فر قرار دهید تا اینکه قسمت بالای کوکی دیگر مرطوب و براق نباشد و بگذارید به مدت 9 الی 10 دقیقه بماند. از فر خارج کنید و تابه را روی پیشخوان 5 بار بزنید و تکان دهید تا کوکی‌ها جا بیفتند و فشرده شوند. اجازه دهید کوکی‌ها در دمای اتاق داخل ماهیتابه به مدت 15 دقیقه سرد شوند.

مرحله 5

 ورقه پخت را به فریزر انتقال دهید تا کوکی‌ها سفت شوند، به مدت 15 دقیقه بگذارید همین طور بمانند.

مرحله 6

از فریزر خارج کنید و با بلند کردن آستر سیلیکونی کوکی‌ها را به دقت از ماهیتابه خارج کنید. در سطح هر کوکی با لبه تیز چوب غذاخوری 10 یا 12 سوراخ ایجاد کنید. مجدد داخل فریزر بگذارید تا آماده سرهم‌بندی شوند.

مرحله 7

وقتیکه سرهم شدند، از فریزر خارج کنید. یک کوکی را وارونه کنید، 1 پیمانه بستنی را روی آن قرار دهید و با کوکی دوم ساندویچ کنید. سریع سرو کنید یا در بسته‌بندی پلاستیکی بپیچید و قبل از سرو به مدت 3 ساعت فریز کنید. همه این‌ کارها را برای ساندویچ‌های باقیمانده انجام دهید.

پاپ‌های موزی

پاپ‌ های موزی 

اینن دستور غذای خوب و مناسب برای بچه‌ها را می‌توانید از موزهای اضافی باقیمانده در یخچال تهیه کنید. میوه های نصف شده را در شکلات ذوب شده آغشته کنید و با گردوی خردشده تزیین کنید.

من و خواهرانم این دستور را دوست داریم. دستور خوب و آسانی است و بچه‌ها آن را دوست دارند. می‌توانید روی مواد، آجیل خردشده یا هر چیزی از این نوع که در خانه دارید بپاشید.

آماده‌سازی: 20 دقیقه

زمان اضافی: 5 دقیقه

زمان کلی: 25 دقیقه

سرو: 8 نفر

بازدهی: 8 پاپ موزی

مواد لازم:

• 1 (12 اونس) کیسه چیپس شکلات

• ¼ فنجان آب نبات های رنگی پاشیده می شود

• ¼ فنجان گردوی خرد شده

 • 4 عدد موز به صورت ضربدری از وسط نصف کنید

مراحل آماده‌سازی:

مرحله 1

خرده شکلات را داخل ظرف مایکرویو قرار دهید و مایکرویو را در دمای پایین بگذارید تا حدود 2 دقیقه خرده‌ها کاملاً ذوب شوند. خرده‌های ذوب شده را هم بزنید تا نرم شوند. پودر و آجیل خردشده را در کاسه‌های کم عمیق جداگانه قرار دهید.

مرحله 2

هر موز را در شکلات ذوب شده خوب غرق کنید، سپس در پودر قند و آجیل خرده شد بغلتانید. موزهای آغشته شده به مواد را روی کاغذ مومی بگذارید و داخل فریزر بگذارید تا شکلات کاملاً سفت شود، به مدت 5 دقیقه داخل فریزر بمانند.

پاپ فاج شکلاتی

از بستنی مورد علاقه خود لذت ببرید. تنها چیزی که نیاز دارید مخلوط پودینگ فوری، شکر و شیر است تا شیرینی ابریشمی ایجاد کنید که هر بار می‌خورید از آن لذت ببرید. کودکان عاشق این بستنی‌های خامه‌ای، یخی و خوشمزه هستند. می‌توانید یکی از اینها را برای جشن چهارم جولای آماده کنید.

پاپ فاج شکلاتی 

زمان آماده‌سازی: 15 دقیقه

زمان اضافی: 2 ساعت 45 دقیقه

زمان کلی: 3ساعت

سرو: 8 نفر

بازدهی: 8 سرو

مواد لازم:

• 1 بسته مخلوط پودینگ شکلاتی فوری 1 (3.9 اونس)

• ½ فنجان شکر سفید

• 3 فنجان شیر

مراحل آماده‌سازی:

مرحله 1

در ظرف مخلوط‌کن، پودینگ، شکر و شیر را با هم مخلوط کنید. ترکیب را داخل فنجان پلاستیکی کوچکی بریزید ( اگر قالب پاپ یخی ندارید) و داخل فریزر بگذارید. وقتی همه چیز مرتب بود، اگر از فنجان‌های پلاستیکی استفاده می‌کنید مواد را داخل چوب دستی چوبی قرار دهید. پس از یخ زدن سرو کنید.

پاپ‌های یخی قرمز و سفید

پاپ‌ های یخی قرمز و سفید 

همه‌ی ما با این خوراک سه رنگ چه تابستان‌ها که سر نکردیم و خاطره نداریم. این کیک پنیر یخ‌زده را که با میوه‌های تازه و پنیر خامه‌ای درست شده است، به عنوان دسری تازه برای بزرگسالان امتحان کنید. آیا راه بهتری برای یک جشن ملی با این بستنی قرمز، سفید، و به نوعی آبی وجود دارد؟ قبل از اینکه پاسخ دهید، باید اشاره کنم که آن‌ها در واقع یخ چیزکیک توت فرنگی و زغال اخته هستند.

زمان آماده‌سازی: 15 دقیقه

پخت: 5 دقیقه

زمان اضافی: 10 ساعت 15 دقیقه

زمان کلی: 10 ساعت 35 دقیقه

سرو: 6 نفر

بازدهی: 6 پاپ یخی

دستور تهیه شربت ساده:

4/3 فنجان شکر

4/1 فنجان آب

لایه توت‌فرنگی:

• 1 ⅓ فنجان توت فرنگی تازه خرد شده

لایه کیک پنیر:

• 4 اونس پنیر خامه ای، نرم شده

لایه بلوبری:

• 1 اینچ فنجان زغال اخته تازه

مراحل آماده‌سازی

مرحله 1

شکر و آب را داخل یک ماهیتابه با حرارت متوسط مخلوط کنید تا اینکه شکر حل شود و تبدیل به شربت شود که معمولاً 2 الی 3 دقیقه طول می‌کشد. شربت را بگذارید تا در دمای اتاق سرد شود.

مرحله 2

توت‌فرنگی، 2/1 1 قاشق غذاخوری شربت را داخل مخلوط‌کن ریخته و هم بزنید تا نرم شود. ترکیب توت‌فرنگی را در کف 6 قالب پاپ یخی ریخته؛ داخل فریزر قرار دهید تا سفت شود که حداقل 1 ساعت لازم است.

مرحله 3

پنیر خامه‌ای و 2/1 1 قاشق غذاخوری شربت را با هم در یک کاسه بزنید تا یکدست شود؛ 1 قاشق غذاخوری ودکا را با همزن بزنید. ترکیب پنیر را در قالب یخی روی لایه توت‌فرنگی سفت شده بریزید، داخل فریزر بگذارید تا لایه پنیر کرمی به مدت حداقل 1 ساعت در یخچال سفت شود.

مرحله 4

بلوبری و 2/1 1 قاشق غذاخوری شربت را داخل مخلوط‌کن بهم بزنید تا یکدست شود. ترکیب بلوبری را روی لایه چیزکیک سفت شده بریزید، داخل فریزر بگذارید تا کاملاً سفت شود، بهتر است یک شبانه روز بماند.

بارهای شکلاتی جادویی

به گفته‌ی (معده غذایی)، بستنی‌های شکلاتی خوشمزه که با هر ذائقه‌ای سازگار است. همچنانکه پوسته روی شکلات خیس است، می‌توانید مقداری آجیل خرده شده بپاشید.

بارهای شکلاتی جادویی 

زمان آماده‌سازی: 15 دقیقه

زمان اضافی: 8 ساعت 15 دقیقه

زمان کلی: 8 ساعت 30 دقیقه

سرو: 3نفر

بازدهی: 3 بستنی

مواد لازم:

• بستنی شکلاتی 1 پیمانه

• 3 عدد چوب دستی کاردستی

پوسته سخت شکلات فوری:

• 2 فنجان شکلات چیپسی نیمه شیرین

• ⅔ فنجان روغن نارگیل

مراحل آماده‌سازی:

مرحله 1

ورقه آشپزی را با کاغذ مومی پهن کنید.

مرحله 2

درب ظرف بستنی را بردارید. با سرعت عمل، ظرف را از روی بستنی جدا کرده و بستنی را روی سطح کار به پهلو برگردانید. چوب‌های دستی را در کناره بستنی فرو کنید و آنها را به طور مساوی از هم جدا کنید. بستنی را بین چوب‌ها برش دهید و 3 نوار ایجاد کنید.

مرحله 3

نوارهای بستنی را در ورقه آشپزی آماده شده مرتب کنید، داخل فریزر قرار دهید تا کاملاً سفت شود، بهتر است 8 الی 24 ساعت بماند.

مرحله 4

خرده‌های شکلات و روغن نارگیل را در یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو ترکیب کنید، در فواصل 30 ثانیه‌ای در مایکروویو حرارت دهید، هر بار خوب هم بزنید تا مخلوط پوسته سفت شکلاتی یکدست شود، 1 الی 2 دقیقه کافی است.

مرحله 5

1 نوار بستنی را روی فنجان اندازه‌گیری جدا نگه دارید و ترکیب پوسته سفت شکلاتی را روی نوار بریزید تا کاملاً همه قسمت‌ها را پوشش دهد. چند ثانیه صبر کنید تا شکلات خشک شود و ترکیب پوسته سخت شکلات را یکبار دیگر روی نوار بریزید تا پوسته ضخیمی تشکیل شود. نوا را به پشت در کاغذ مومی بگذارید. همین کار را با نوارهای دیگر و ترکیب پوسته سخت شکلات تکرار کنید.

مرحله 6

به مدت 15 دقیقه آنها را داخل فریزر بگدارید تا کاملاً یخ بزنند.

تاپینگ مخروطی برفی

یک تاپینگ مخروطی برفی خوشمزه و شربتی را فقط در 3 دقیقه درست کنید. روی یخ تراشیده شده بریزید تا یک غذای دست ساز کاملاً شیرین درست کنید.

تاپینگ مخروطی برفی 

زمان آماده‌سازی: 3 دقیقه

زمان کلی: 3 دقیقه

سرو: 6 نفر

بازدهی: 6 سرو

مواد لازم:

• 1 بسته پودر مخلوط نوشیدنی با طعم پانچ استوایی 1 (4 اونس)

• ¾ فنجان آب

مراحل آماده‌سازی:

مرحله 1

ترکیب نوشیدنی و آب را داخل بطری ترکیب کنید؛ آنقدر تکان دهید تا خوب مخلوط شوند. روی یخ تراشیده شده فشار دهید.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است