لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

هنگام ارسال سفارش به مشتری این نکات را رعایت کنید!

دسته بندی :کسب و کارها
تاریخ انتشار : 1400/07/24نویسنده: تارا صابونیزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 387

پیدا کردن بهترین راه برای ارسال محصولات مشتریان می‌تواند تا حدی چالش برانگیز باشد. به عنوان یک کسب و کار، تحویل سفارشات، کاری فراتر از چاپ کردن لیبل‌های ارسال و بسته بندی کردن محصولات است. شما باید روش‌های مختلف تحویل بسته به مشتری، بسته‌بندی، گزینه‌های ارسال و بسیاری از موارد دیگر را در نظر بگیرید. در این جا قصد داریم چند نکته در مورد نحوه ارسال محصولات به مشتریان‌تان برای شما بگوییم. با ما همراه باشید.


گزینه‌های مختلف برای تحویل بسته به مشتری


پیش از اینکه استراتژی مناسب برای تحویل بسته‌ها را انتخاب کنید باید در این مورد به صورت جدی فکر کنید. در حین انجام این کار فاکتورهای مختلف را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین استراتژی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. به طور مثال باید هر مدل تحویل بسته به مشتری را تک به تک به طور اختصاصی برای کسب و کار خود بررسی کنید. مزایا و معایب آن را بررسی کنید و سپس تصمیم خود را بگیرید. ممکن است یک روش برای کسب و کار دیگری جواب داده باشد اما برای شما مشکل ایجاد کند. در هنگام انجام بررسی بهترین روش تحویل بسته حجم سفارشاتی که دریافت می‌کنید، نوع محصولاتی که می‌فروشید و میزان زمانی که می‌توانید برای این کار صرف کنید را در نظر بگیرید. به صورت کلی 3 روش برای ارسال بسته به مشتریان وجود دارد:

  • ارسال محصولات توسط پیک اختصاصی فروشگاه

ارسال محصولات توسط پیک اختصاصی فروشگاه یکی از روش‌های رایج ارسال محصولات است. این روش به خصوص در میان فروشگاه‌هایی که تازه کار خود را شروع کرده‌اند رواج بیشتری دارد. در این روش فروشنده تک تک مراحل ارسال و تحویل بسته به مشتری را خودش انجام می‌دهد. یکی از دلایل محبوبیت این روش این است که فروشنده به طور کامل روی تمامی فرآیندهای ارسال بسته کنترل دارد. همچنین این روش هزینه نسبتا پایین‌تری نسبت به سایر روش‌ها دارد و این موضوع برای کسب و کارهای نوپا مزیت بسیار بزرگی است. هر چند این روش برای شروع کسب و کار می‌تواند روش بسیار مناسبی باشد، اما پس از مدتی ممکن است این موضوع تغییر کند و با پیشرفت کسب و کارتان دیگر استفاده از این روش به‌صرفه نباشد، زیرا در درجه اول این روش زمان بسیار زیادی از شما می‌گیرد. این موضوع شاید در ابتدای کار شما را اذیت نکند، اما با گسترش فروشگاه بهتر است شما این زمان را صرف جنبه‌های دیگری از کسب و کارتان کنید. جنبه‌هایی مانند برندسازی، مارکتینگ و تامین محصولات فروشگاه.

ارسال محصولات به مشتریان

  • برون‌سپاری فرآیند ارسال محصولات

کسب و کارهای بسیاری هستند که فرآیند ارسال محصول را به طور کامل برای شما انجام می‌دهند. در این روش‌ها شما تنها باید فروشگاه خود را بگردانید و سفارشات مشتریان را ثبت کنید. در واقع شما تمام فرآیند ارسال محصول از جمله بسته‌بندی، ارسال و اطمینان پیدا کردن از رسیدن بسته به مشتری را به یک شرکت واسط می‌سپارید. از جمله شرکت‌هایی که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد که شما می‌توانید برای این کار به آن‌ها مراجعه کنید شرکت پست ایران، تیپاکس، الو پیک و اسنپ باکس هستند. از جمله مزایایی که این روش دارد این است که زمان بسیار کمتری از شما می‌گیرد و شما می‌توانید زمان خود را صرف جنبه‌های دیگر کسب و کار خود کنید.

  • فروش محصولات به صورت دراپ شیپینگ

فروش محصولات به صورت دراپ شیپینگ یکی از روش‌های فروشی است که امروزه محبوبیت نسبتا زیادی پیدا کرده است. در این روش شما به عنوان فروشنده به صورت مستقیم دسترسی به محصولاتی که می‌فروشید را ندارید بلکه شما تنها سفارشات را ثبت می‌کنید، سپس اطلاعات مربوط به سفارش را به تولیدکننده محصول می‌دهید. سپس تولیدکننده، خود محصول را برای مشتری می‌فرستد. این استراتژی فروش مزایای بسیاری دارد: اولین مزیت این روش این است که لازم نیست سرمایه زیادی را برای این روش خرج کنید و این موضوع شروع کار را بسیار راحت‌تر می‌کند. استفاده از دراپ شپینگ همچنین به شما کمک می‌کند تا محصولات بسیار متنوع‌تری را برای فروش در فروشگاه خود داشته باشید اما مشکلی که این روش دارد این است که شما دیگر نظارتی به فرآیند ارسال ندارید و کنترل کیفیت محصولات برای شما ممکن نیست.

بیشتر بخوانید:   خطرات از دست دادن مشتری + راهکارهای جلوگیری از آن
 

روند ارسال محصول


گزینه‌های مختلف برای بسته‌‌بندی محصولات


بسته‌بندی خوبِ محصولات، می‌تواند تاثیرات مثبت بسیاری برای کسب و کارتان داشته باشد، زیرا بسته‌‌بندی محصول اولین چیزی است که به چشم مشتری می‌آید و برداشت اولیه از تجربه خرید از فروشگاه شما بر اساس آن گرفته می‌شود. پس مهم است که زمان بگذارید و یک بسته‌‌بندی مناسب برای محصولات خود انتخاب کنید. خوب است که یک محدوده بودجه برای هزینه بسته‌بندی محصولات بگذارید و بر اساس آن بهترین گزینه را انتخاب کنید. بسیار مهم است که بهترین تجربه ممکن را در زمان آنباکس کردن بسته برای مشتری خود به ارمغان بیاورید. این کار اندکی دشوار است، زیرا شما مشتریان خود را در زمان باز کردن محصولات نمی‌بینید. اینکه شما بسته‌‌بندی محصولات خود را به صورت اختصاصی برای خود طراحی کنید تا حدی می‌تواند محصول شما را هیجان انگیزتر کند و علاوه بر آن به برندسازی برای شما کمک می‌کند.

راه‌های استفاده کردن از بودجه بسته‌بندی به بهترین شکل

در اینجا برخی از نکاتی که به شما کمک می‌کند در هزینه بسته‌بندی محصولات صرفه‌جویی کنید ذکر کرده‌ایم:

  • به حداقل رساندن ابعاد بسته: با به حداقل رساندن ابعاد بسته‌ای که برای ارسال استفاده می‌کنید علاوه بر اینکه در متریال مورد استفاده برای تولید بسته صرفه‌جویی می‌کنید، هزینه ارسال بسته نیز به دلیل سبک‌تر شدن بسته کمتر می‌شود.
  • استفاده از بسته‌های محکم برای بسته بندی: خیلی مهم است که بسته‌بندی که برای محصولات خود استفاده می‌کنید به اندازی کافی محکم باشد تا از محصول شما محافظت کند. اگر این طور نباشد ممکن است محصولات شما در زمان ارسال خراب شوند و ضرر بسیاری به شما وارد شود.
  • خرید متریال مورد نیاز برای بسته‌بندی به صورت فله‌ای: خرید این متریال به صورت فله‌ای می‌تواند هزینه مورد نیاز را بسیار کاهش دهد.

تحویل بسته به مشتری


گزینه‌های ارسال محصولات به مشتریان


امروزه به دلیل افزایش تعداد فروشگاه‌های آنلاین، رقابت بسیار زیادی در این زمینه شکل گرفته است. ارسال محصولات از مواردی است که به یک فروشگاه کمک می‌کند در این رقابت پیروز شود. هر چه هزینه ارسال شما پایین‌تر باشد و مدت زمان ارسال کوتاه‌تر شانس بیشتری برای پیروزی در این رقابت دارید. تعیین هزینه و زمان ارسال به موارد بسیار زیادی بستگی دارد. در اینجا به برخی از روش‌هایی که می‌توانید هزینه ارسال محصولات خود را بر اساس آن تعیین کنید اشاره می‌کنیم:

  • تعیین هزینه بر اساس وزن و سایز محصول: در این روش شما بر اساس سایز و وزن محصول خود هزینه ارسال را مشخص می‌کنید.
  • در نظر گرفتن مقصد بسته: در این روش شما علاوه بر در نظر گرفتن وزن و سایز بسته مقصد آن را نیز در نظر می‌گیرید. بدیهی است که هر چه مقصد دورتر باشد زمان و هزینه بیشتری برای ارسال آن صرف می‌شود و شما می‌توانید این موضوع را در نظر بگیرید و هزینه ارسال را تعیین کنید.
  • تعیین هزینه ارسال بر اساس نوع محصول: در این روش شما نوع محصول را در تعیین هزینه نیز در نظر می‌گیرید، به طور مثال هزینه بیشتری برای ارسال اجناس لوکس و یا شکننده در نظر می‌گیرید.

همکاری با شرکت‌های باربری برای ارسال محصول


در ایران گزینه‌های بسیاری برای باربری و ارسال محصولات وجود دارد. مهم است که شما آن‌ها را بررسی کنید و بهترین گزینه را برای کسب و کار خود اتخاب کنید. در اینجا برخی از آن‌ها را برای شما ذکر کرده‌ایم:

  • اداره پست ایران
  • تیپاکس
  • الو پیک
  • و ...

صرفه‌جویی در هزینه ارسال محصولات


در اینجا برخی از نکاتی که می‌تواند به شما برای صرفه‌جویی در هزینه پست و یا ارائه قیمت پایین‌تر برای ارسال محصولات به مشتریانتان کمک کند را ذکر می‌کنیم:

  1. شما می‌توانید با یکی از شرکت‌ها قرارداد ببندید که در این صورت شرکت به دلیل داشتن تعداد سفارش بالا هزینه کمتری بابت ارسال محصولات از شما بگیرد.
  2. شما می‌توانید گزینه‌های مختلفی برای ارسال محصولات برای مشتریانتان در نظر بگیرید. در این صورت آن‌ها می‌توانند روش و یا شرکتی که به آن اعتماد بیشتری دارند را انتخاب کنند.

تحویل سفارش به مشتریان


نکاتی در مورد ارسال سفارش برای مشتریان


  1. اگر امکانش هست گزینه ارسال رایگان برای مشتریان خود در نظر بگیرید: ارسال رایگان می‌تواند مشوق بسیار خوبی برای خرید از فروشگاه شما برای مشتریان باشد. اما این را در نظر بگیرید که تنها هنگامی که از نظر مالی امکانش وجود دارد به این گزینه فکر کنید.
  2. طرح کلی قوانین مربوط به ارسال محصولات را برای مشتریان مشخص کنید: خوب است که قوانین مربوط به ارسال محصولات و یا پس گرفتن محصولات را برای مشتریان خود مشخص کنید. این موضوع کمک می‌کند که در این زمینه اختلافی پیش نیاید.
  3. استفاده از روش‌های پیگیری محصولات: حتما پس از ارسال محصولات کد رهگیری محصول را به مشتری بدهید تا بتواند مرسوله خود را پیگیری کند.
  4. استفاده از بیمه برای محصولات در زمان ارسال: اکثر شرکت‌های باربری این گزینه را دارند که در ازای پرداخت اندکی هزینه بیشتر محصول شما بیمه شده و در صورت بروز هر گونه مشکل در هنگام ارسال از جمله خراب شدن محصول و یا گم شدن آن خسارت وارده را جبران می‌کنند. پیشنهاد می‌شود که حتما از این گزینه استفاده کنید.
  5. ارسال ایمیل تایید سفارش برای مشتری: ارسال یک ایمیل تایید سفارش برای مشتری کمک می‌کند تا اعتماد مشتری بیشتر جلب شود.

ارسال محصولات فروشگاه خود را از همین امروز شروع کنید


انتخاب روش‌های مناسب برای ارسال محصولات به مشتری می‌تواند تا حدی پیچیده باشد. شما با در نظر گرفتن اطلاعات بالا می‌توانید بهترین روش برای ارسال محصولات را برای کسب و کار خود انتخاب کنید و اطمینان داشته باشید که از نتیجه رضایت خواهید داشت.


بهترین مشاوره کسب و کار در اطرافت رو توی بیزاَپ پیدا کن!


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است