لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

16 شی عادی که می‌توانند ظاهر هر اتاقی را کوچکتر کنند

تاریخ انتشار : 1401/08/10نویسنده: مرضیه درگاهیزمان مطالعه: 12 دقیقهنظر: 0بازدید: 76

طراحی داخلی مدرن تضمین نمی‌کند که محل شما راحت باشد. آن کلاً درباره جزییات کوچکتر است. گاهی اوقات، چیزهای ساده مثل پرده، کاغذدیواری یا فرش می‌تواند نسبت‌های خانه شما را تغییر دهد. با کمک آنها، می‌توانید اتاق‌تان را از نظر بصری بزرگتر یا کوچکتر کنید و هم‌چنین نور را تنظیم کنید.

در بیزاپ، متوجه شدیم که چه اشیای از نظر بصری اتاق را در ارتباط با بهترین چیزها کوچکتر می‌کند تا با آنها جایگزین کنیم.

بیشتر بخوانید:  چگونه فضای سفید خانه خود را جذاب تر کنیم؟

1، کاغذدیواری با گل‌های درشت

کاغذ دیواری گل درشت توجه زیادی را به خود جلب می‌کند و اتاق را کوچکتر می‌کند. اگر می‌خواهید اثر مخالفی داشته باشد، کاغذ دیواری با رنگ‌های روشن‌تر و گل ریز انتخاب کنید. این نوع کاغذ دیواری نور بیشتری را منعکس می‌کند و اتاق بازتر و دلبازتر می‌شود.

2، قفسه کتاب سرباز

قفسه کتاب سرباز ظاهر شلوغ و درهم‌برهمی دارد. اگر اتاق کوچک باشد، باعث کوچکتر نشان دادن اتاق می‌شود. طراحی کیم گوردون می‌گوید:

چیزی را امتحان کنید که در دارد چراکه با استفاده از آن می‌توانید هر چیزی که باعث شلوغی می‌شود را پنهان کنید.

شما می‌توانید تمام کتاب‌های موردعلاقه‌تان را بخوانید اما آنها را در قفسه نگه دارید که با طرح رنگ اتاق شما کار میکند و از شلوغی بیش از حد چیزها، از نظر بصری جلوگیری می‌کند، به بزرگتر نشان دادن اتاق شما کمک می‌کند.

3، مبل راحتی ال شکل

 

ظاهراً این روزها همه عاشق این مدل مبل هستند، اما آن‌ها می‌توانند جریان فضا را محدود کنند و اتاق کاربردی به نظر نیایید. مبل ال شکل برای مناطق دنج در فضای باز بزرگ عالی هستند، اما وقتیکه اتاق کوچک باشد، چندان خوب نیست.

4، نگه داشتن دکور در جلوی چشم

ممکن است نفهمید که نگه داشتن هر چیزی در جلوی چشم باعث این می‌شود فضا کوچکتر به نظر آید، مهم نیست چقدر سقف شما کوتاه باشد. اما بلندتر جلوه دادن سقف کار سختی نیست و بنابراین، اتاق را بزرگتر نشان دهید.

جان لیندن طراح داخلی می‌گوید:

قفسه‌ها، دکوراسیون، تمام این وسایل آن را بالاتر از حد نرمال نشان می‌دهد. این کمک می‌کند تا چشم بیشتر به سمت سقف جلب شود. به نوعی، به معنای واقعی کلمه فضای بیشتری را نیز اضافه می کند.

همچنین، او توصیه می‌کند که کتاب، دوچرخه و سایر وسایل را از روی زمین بالا و پایین بیاورید تا ظاهراً فضای بیشتری ایجاد شود.

5، قراردادن اشتباه آیینه

حتماً، شما می‌توانید از آیینه برای دیدن خود استفاده کنید، اما ویژگی‌های انعکاسی آن می‌تواند به سود شما باشد. اما پریتچارد، ویراستار مجله انگلیسی کانتری لیوینگ توصیه می‌کند، آیینه را جلوی پنجره بگذارید. چون باعث انعکاس نور طبیعی به اتاق می‌شود که اتاق خواب یا پذیرایی را از نظر بصری جادارتر می‌کند.

6، مبل در ورودی اتاق

صندلی‌ای که کنار در قرار می‌دهید، می‌تواند اتاق نشیمن، آشپزخانه یا اتاق خواب را به هم ریخته کند و باعث می‌شود احساس کنید که اتاق به اندازه کافی جادار نیست. در صورت امکان، مبلمان بسیار بزرگ را روی یک دیوار گروه‌بندی کنید. این به بزرگتر شدن فضا و اضافه کردن چند اینچ فضای اضافی به اتاق کمک می‌کند.

7،صندلی و کاناپه که نمی‌توانید زیر آن را ببینید

 

کاناپه یا صندلی که نمی‌توانید زیر آن را ببینید حجیم‌تر هم به نظر می‌رسد. اینکه بتوانید زیر مبل خود را ببینید می‌تواند باعث شود که اتاق شما تمیزتر و کمتر شلوغ به نظر آید و فضای بیشتری را به اتاق می‌دهد.

8، مبلمان با پشتی بلند

تخت، صندلی یا پافی که خیلی بلند نیست ظاهر اتاق را جادارتر می‌کند. در اتاق خواب، تخت کوتاه به سبک آسیایی مناسب است. برای پذیرایی، صندلی باپشتی خیلی بلند انتخاب نکنیدچراکه فضای شما را دلبازتر نشان می‌دهد.

9، پرده‌های ضخیم

پرده‌های ضخیم ساخته شده از ساتن یا مخمل سقف را کوتاهتر نشان می‌دهد و ظاهراً دیواری نامرئی در اتاق ایجاد می‌کند. علاوه بر این، جلوی نور ورودی از پنجره را می‌گیرد. پارچه‌های لخت و صاف، مانند کتان، فضای داخلی را زنده‌تر می‌کنند.

10، پتوی تیر یا چندرنگ روی مبلمان نرم

رنگ‌های تیره از نظر بصری فضا را کوچکتر می‌کنند. این قاعده نیز در ارتباط با مبل نرم هم صادق است ( خصوصاً با تودوزی رنگ روشن). پتوی تیره نور اتاق را می‌گیرد و از نظر بصری فضا را تنگ‌تر می‌کند. پوشش چند رنگ همین تاثیر را دارد. رنگ‌های روشن اندازه اتاق را بزرگتر می‌کنند.

11، فرش کوچک جلوی مبل یا تختخواب

این خیلی خوبه که صبح وقتی از خواب بلند می‌شویم پایمان روی فرش گرمی قرار گیرد، خصوصاً اگر هوا آن روز سرد باشد. هنگام انتخاب این جزییات داخلی، مهم است به اندازه آن هم فکر کنید. فرش کوچک فضای داخلی خانه را تنگ‌تر و زشت‌تر می‌کند. برای جلوگیری از این اثر، باید فرشی را انتخاب کنید که برای آن فضا مناسب باشد یا اصلاً فرشی نیاندازید. کل قطعات مبل، یا تنها پایه‌های جلوی آن باید روی فرش قرار گیرند. رنگ‌های روشن روی چیزهایی مثل کاغذدیواری یا پرده‌ها نیز باعث می‌شود تا ما فکر کنیم که فضا بزرگتر است.

12، اسباب‌بازی بزرگ

 

اسباب‌بازی‌های توپر بزرگ مانند خرس‌های عروسکی به خانه شما زیبایی می‌بخشند، اما فضای بسیار ارزشمندی را اشغال می‌کنند. اسباب‌بازی‌ها توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند، بنابراین دیگر نمی‌توانید فضای داخلی را ببینید. اگر خانه شما واقعا بزرگ نیست اما بچه دارید، اسباب بازی‌ها را در سبدها یا جعبه‌های زیبا نگه دارید.

13، پنکه سقفی

خنک نگه داشتن خانه و بزرگتر کردن فضا نباید روی هم تاثیر بگذارند. ماری گراهام می‌گوید: «پنکه سقفی خیلی زیاد فضای اتاق را بد می‌کند وباعص ایجاد سایه‌ها می‌شود که مهم نیست دقیقاً کجا هستید، او توصیه می‌کند در عوض از پنکه سفید یا چراغ نور کم استفاده کنید.

14، لامپ کف

لامپ کف به تنهایی نمی‌تواند برای روشن کردن فضا کافی باشد چراکه باعث عدم تعادل در اتاق می‌شوند. درحالیکه این لامپ‌ها ممکن است سقف‌ شما را روشن کنند، آنها نور کمی به بقیه اتاق می دهند و آن را کوچک و تاریک می‌کنند. بهتر است از لامپ‌ها مختلف استفاده کنید که نور یکسانی می‌دهند.

15، مبل که مقابل دیوار قرار گرفته است

مالکین آپارتمان‌های کوچک اغلب سعی می‌کنند تا مبلشان را کنار دیوار قرار دهند. این به نظر منطقی می‌آید، اما نیتجه خوبی ندارد. اگر همه مبل خود را مقابل دیوار بگذارید، باعث می‌شود تا جلوی نور را به اتاق بگیرد.

طراح داخلی، آن هپفر، راه‌حل ساده‌ای را برای این مشکل مطرح می‌کند:

می‌توانید از مبلمان شناور دور از دیوار استفاده کنید. ممکن است خلاف واقع به نظر برسد، اما برای اینکه اتاق نشیمن بزرگتر به نظر برسد، مبلمان را به دیوار فشار ندهید. در عوض، مبلمان را دور از دیوارها قرار دهید تا حس تعادل بهتری در فضا ایجاد کنید.

16، سقف کشسان

سقف کشسان در برابر سایش مقاوم است، راحت قابل نصب است و هم‌چنین دامنه وسیعی از رنگ‌ها را دارد. ولی، چنین سقف‌هایی یک عیب بزرگ دارند که شما باید هنگام بازسازی یا خرید خانه دقت کنید ـ آنها اتاق را کوچکتر می‌کنند نه از نظر بصری بلکه از نظر کاربردی.

هنگامیکه نصب می‌شوند، طول اتاق بسته به تکنیک و مواد تا حدود 11 اینچ کاهش می‌یابد که برای آپارتمان کوچک بسیار مهم است. اگر سقف چند سطح دارد، باعث می‌شود اتاق کوچک به نظر برسد.

 


برای دسترسی به بیش از 10000 متخصص خدمات خانه و ساختمان روی لینک کلیک کنید

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است