لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

20 ایده خلاقانه برای مرتب کردن ابزار و لوازم کارهای هنری

تاریخ انتشار : 1401/04/13نویسنده: مرضیه درگاهیزمان مطالعه: 12 دقیقهنظر: 0بازدید: 776

آیا از گشتن سوزن در انبار کاه خسته شده‌اید؟ قرار دادن ابزار و وسایل در جای درست باعث بالارفتن بهره‌‌وری و کاهش ناامیدی و خستگی می‌شود.

مجموعه‌هایی از رنگ، شیشه مداد رنگی، سبد نخ؛ آماده باشید تا هدایای مخصوص تعطیلات را تهیه کنید یا فقط در فضایی استراحت کنید که با دست خود کارهایی را خلق کرده‌اید. چه یه جای کوچک یا یک کابینت، یا کل اتاق را در اختیار داشته باشید که در آن کارهای خلاقانه انجام می‌دهید، تمیز و در دسترس نگه داشتن ابزارها و مواد باعث می‌شود تا شروع کار برایتان آسان شود. در اینجا 20 ایده برای دسته‌بندی پارچه، کاغذ و غیره ارائه کرده‌ایم.

مرتب کردن کاموا ها 

کامواها را بر اساس رنگ دسته‌بندی کنید

نه تنها شکل ظاهر کامواها این طور زیبا به نظر می‌رسد، بلکه گروه‌بندی آنها بر اساس رنگ موجب می‌شود تا انتخاب آنها برای کارهای بعدیتان هم راحت‌تر شود. اگر وسایلتان را داخل قفسه‌ها چیده‌اید، از جداکننده برای جلوگیری از واژگون شدن شمع‌ها استفاده کنید. گزینه دیگر، انتخاب یک واحد ذخیره‌سازی با محوطه کوچک و مکعبی شکل است.

کاغذهای رول شده را داخل یک سبد بگذارید

با استفاده از سبد سیمی بلند، یک استند چتری یا یک سبد بزرگ، رول‌های کاغذ کادو و کاغذ نقاشی را تمیز و مرتب کنار هم بچینید. از باز کردن رول‌های بسته شده با طناب، بندهای تاب‌دار دور کاغذها یا باز کردن نوارهای پلاستیکی جداً خودداری کنید.

 

بیشتر بخوانید:  روش‌های ساده برای داشتن میز کار مرتب

 

کاغذهای باز را داخل کشو بگذارید

تک تک ورقه‌های کاغذ نقاشی و دفترچه یادداشت را بر اساس رنگ و نوع در کشوهای شیشه‌ای دسته‌بندی کنید. یکی دیگر از انتخاب‌های خوب، یک سازمان‌دهنده کاغذ است که پیش دبستانی‌ها از آن برای نگهداری کاغذ نقاشی استفاده می‌کنند. صرف نظر ازاینکه چه روشی را درنظر بگیرید، نکته مهم این است که از انباشته کردن بیش ازحد زیاد کاغذهای مختلف در کنار هم برحذر باشید به خاطر اینکه ممکن است نتوانید چیزی را که می‌خواهید به راحتی پیدا کنید.

ابزارها و وسایل کوچک را داخل سطل‌های شفاف در دار قرار دهید

مطمئناً برای این منظور می‌توانید روی جعبه‌های عکس یا جعبه‌های کفش برچسب بزنید، چراکه با یک نگاه خیلی راحت می‌توانید ببینید داخل جعبه چیست. برای قرار دادن وسایل کوچک از ظرف مستطیلی پلاستیکی شفاف در دار استفاده کنید. با برچسب زدن اینکه محتویات داخل ظرف چیست ترتیب ونظم خوبی به باکس‌ها می‌دهید.

کاغذهای بزرگ و بوم نقاشی را در سازمان‌دهنده عمودی یا باکس مختص وسایل هنری دسته‌بندی کنید

کاغذهای سایز بزرگ، تخته پوستر و بوم نقاشی باید در جایی نگهداری شوند که خم یا تا نشوند در غیر اینصورت خراب می‌شوند. اگر فقط چند تکه بزرگ دارید، کیف هنری کاغذی ارزان را بردارید. اگر کلکسیون بزرگتری دارید، شاید بخواهید آنها را در سازمان‌دهنده هنری بزرگ نگهداری کنید.

مرتب کردن پارچه 

پارچه‌ها را با توجه به رنگ در قفسه‌ها بچینید

درست مانند کاموا، پارچه‌ها معمولاً با توجه به رنگ خیلی خوب دسته‌بندی می‌شوند. وسایل خود را تا کرده و درقفسه بچینید. اگر خیلی با پارچه‌ها کاری ندارید، بهتر است آنها را در جای بسته و درکشوهای چوبی نگهداری کنید که به دور از گردوخاک و نور باشند.

کارهای در دست اجرا را داخل سبد یا ظروف نگهداری کنید

کارهایی که در دست اجرا هستند می‌توانند یکی از دلسردکننده‌ترین چیزها برای نگهداری در قسمت صنایع دستی باشند. توجه داشته باشید که وسایل خود را داخل سبدهای محکم دسته‌دار نگهداری ‌کنید بنابراین به راحتی می‌توانید آنها را از محل موردنظر برداشته به فضای کار برده و دوباره سرجایش بگذارید. 

پارچه‌ها را داخل کشوهای سیمی قرار دهید

اگر چیدن پارچه‌ها در قفسه‌های باز کمی زشت به نظر می‌رسد، در عوض برای نگهداری پارچه‌ها، می‌توانید از کشوهای سیمی استفاده کنید. با این کار، راحت می‌توانید رنگ و نقش ونگار پارچه‌های دوست‌داشتنی خود را ببینید اما برای حفظ آراستگی، حتماً فضای بیشتری را در نظر بگیرید.

پارچه‌ها را داخل کمد آویزان کنید

آیا کمی فضای اضافی در کمد دارید؟ چوب لباسی سازماندهنده عالی برای پارچه به حساب می‌آید؛ برای بیشتر کردن فضا، برای نگهداری چند لباس از نوع طراحی‌شده آن استفاده کنید. اگر می‌خواهید پارچه‌ها را آویزان کنید، فقط پارچه‌های محکمتر را آویزان کنید و پارچه‌های ظریف را داخل کشو یا قفسه بگذارید.

مرتب کردن نخ

قرقره‌ها را روی قفسه نخ قرار دهید

همیشه ارزش ندارد که اقلام ذخیره‌سازی تکه کاره بخرید، اما قفسه نخ واقعاً بهترین راه برای مرتب نگه داشتن قرقره‌ها به شمار می‌آید. قفسه‌ها بیشتر از یک قرن است که برای این کار ساخته شده‌اند، بنابراین پیداکردن نسخه‌های چوبی قدیمی در بازارهای کوچک و  عتیقه‌فروشی‌ها نسبتاً راحت است. یا می‌توانید مدل جدید آن را از فروشگاه صنایع دستی یا آنلاین خریداری کنید.

نصب وسایل به گیره دیواری 

ابزارها را روی تخته گیره آویزان کنید

گیره‌ها و قلاب‌ها برای نگه داشتن ابزار و وسایل مانند قیچی، حلقه‌های گلدوزی و قرقره‌ها در دسترسند. از سبد وتخته رسم گیره‌دار  استفاده کنید.

قیچی‌ها را به ریل آهنربایی وصل کنید

ریل چاقو آهنربایی تنها مختص آشپزخانه نیست ـ یکی را بالای میز کاردستی خود نصب کنید تا قیچی در دسترستان باشد. این وسیله هم‌چنین ظروف ادویه آهنربایی پر شده از اقلام کوچک مانند مهره و پولک‌های رنگی را نگه می‌دارد.

وسایل کوچک را داخل شیشه‌های دردار نگه دارید

شیشه‌های ادویه، شیشه‌های مربا، شیشه‌های دارو و شیشه های دردار و دهن گشاد از جمله ظروف به صرفه‌ و عالی برای نگهداری وسایل کوچک مختص صنایع دستی مانند چسب واشی و دکمه هستند. وسایلی که تمیزکردنشان سخت است مانند پولک‌ و مهره باید همیشه درون ظروف دردار نگهداری شوند چراکه فقط کافی است یک ضربه به آنها بخورد تا همه جا پخش و پلا شوند.

وسایل درون ظروف 

قرار دادن قلمو، سوزن بافندگی و خودکار درون ظروف سرباز

وسایل بلند و باریک مثل قلموی رنگ، مدادهای رنگی، ماژیک وقلاب قلاب بافی زمانی تمیز و مرتب باقی می‌مانند که داخل ظروف شیشه‌ای ساده یا ظروف بازیافتی گذاشته شوند. اگر نقاش هستید، قلموهایتان را در ظروف مجزا بگذارید و بر اساس نوع‌شان دسته‌بندی کنید: آبرنگ، اکلریک، چسب.

از سبدهای دسته دار برای مواد پرکاربرد استفاده کنید

استفاده از سبدهای سرباز دسته‌دار نسبت به سطل‌های دردار راحتتر است، بنابراین این ظروف را برای مواد پرکاربرد انتخاب کنید. در دستفروشی‌های به دنبال سبدهای ارزان باشید و دیگر نگران کمی رنگ ریخته‌شده نخواهید بود (چونکه سبدی که مواد را درآن قرار داده‌اید خیلی گران نبوده است).

پایه کیک طبقه‌ای را به صورت جعبه قابل‌حمل تغییر کاربری دهید

پایه یا استندهای کیک‌های طبقه‌ای با دو یا چند طبقه می‌توانند گزینه خوبی برای قراردادن وسایل مختلف باشند. آن را در مرکز میز کار خود قرار دهید و در صورت نیاز به فضای بیشتر آن را روی قفسه یا زمین بگذارید. برای اینکه وسایلتان از داخل آنها نریزند، از مدل‌های لبه‌دار استفاده کنید.

میز خیاطی تا شو 

یک میز خیاطی تاشو ایجاد کنید

اگر فضای کمی دارید، میز تاشو و میز اتو را می‌توان در کمد نزدیک با چرخ خیاطی و صندوقچه پارچه روی قفسه کتاب کوچک نگهداری کرد. زمانیکه آماده خیاطی هستید میزی را باز کنید، سپس وقتیکه به فضا نیاز دارید آن را تا کنید.

از چرخ به عنوان فضای ذخیره استفاده کنید

زمانیکه به فضای بیشتری نیاز دارید، می‌توانید کابینت‌های غلتکی را کناری بگذارید آن‌ها را تا دو عمق روی هم قرار دهید یا داخل کمد بچرخایند. و زمانی که کار داشتید آن‌ها را بیرون بکشید. 

میز چند کاره 

از میز معمولی یا میز ناهارخوری به صورت دوگانه استفاده کنید

صندلی یا میز ناهارخوری اغلب تنها قسمت پرمصرف برای کارهای دستی شما محسوب می‌شود. اما تمیزکردن دوباره آن ممکن است کار سخت و دشواری باشد. برای اینکه تمیزکاری راحتی داشته باشید، می‌توانید روی میزکارتان رومیزهای پلاستیکی ارزان قیمت یا رول‌های کاغذی بزرگ بیاندازید و پرمصرف ترین لوازم خود را در جعبه‌هایی قرار دهید که به راحتی می توانید آنها را بردارید و در عرض چند ثانیه از محل کار به انبار ببرید.

تخته سیاه روی دیوار 

کارهایی که قرار است انجام دهید را روی تخته سیاه فهرست کنید

از متخصصان فوق‌سازمان‌یافته که باید در پروژه‌های متعدد در رأس قرار بگیرند، راهنمایی بگیرید و با فهرست تخته سیاه، هدایای تعطیلات خود را مدیریت کنید. تخته سیاه به دلیل ماهیت بصری خود به شما کمک می‌کند تا ایده هدایا، فهرست خرید و کارهایی که باید در حین تعطیلات و پس از آن انجام دهید را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است