لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

تفاوت بین حمله عصبی و حمله ناشی از استرس؛ به زبان ساده

تاریخ انتشار : 1401/04/29نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 238

زندگی امروزه فشار زیادی بر روان و جسم ما وارد می‌کند این حجم از فشارها می‌تواند بر روی بدن تاثیرات متفاوتی داشته باشد اما بیشترین واژه هایی که امروزه می‌شنویم حملات عصبی و یا ناشی از استرس است اگرچه غالب مردم تصور می‌کنند که این دو حمله همانند یکدیگر بوده و یک نوع تاثیر بر روی بدن دارند اما در واقعیت چنین نیست.

 در این مقاله ابتدا به تفاوت میان حملات ناشی از عصبانیت و استرس می‌پردازیم و سپس علائم آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم و در پایان چند توصیه‌ی کوتاه خواهیم داشت که در صورت تجربه‌ی چنین حملاتی چه باید بکنید:

حمله ناشی از عصبانیت چیست؟

 این حمله یکی از شایع‌ترین اتفاقاتی که ممکن است در طول روز برای شما بیفتد، در واقع اگر چیزی بیش از اندازه شما را عصبی کند یا شما از چیزهای ساده به شدت برنجید، روان شما واکنشی نشان خواهد داد که اصطلاحاً به حملات عصبی شناخته می‌شود.

 حمله ناشی از استرس چیست؟

این حمله اکثراً ریشه در ترس ما دارد زمانی که موقعیت‌هایی در زندگی ما پیش می‌آید که بیش از حد چالش‌برانگیز است. ما حملات استرسی همراه با تپش بالای قلب حالت تهوع و کمبود اکسیژن در ریه‌ها را تجربه می‌کنیم. این حمله کاملاً ناگهانی بوده و تاثیرات آن می‌تواند کوتاه یا بلند مدت باشد. اکثراً حملات ناشی از استرس در اثر فوبیاهای متفاوت رخ می‌دهد علائم شایعی که در چنین حملاتی وجود دارد بیشتر فیزیکی خواهد بود شما می‌توانید با شناخت موقعیت‌هایی که نسبت به آن فوبیا دارید از حملات استرسی جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید:   اضطراب تان را به صورت طبیعی کم کنید

علائم شایع در حملات ناشی از استرس زیاد یا عصبانیت در هر دو مورد احساس ترس فراوانی می‌کنید اما در حملات ناشی از استرس امکان حرکات فیزیکی بدن کاهش پیدا می‌کند این در حالی است که غالباً کسانی که دچار حملات عصبی می‌شوند دست به ضرب و شتم می‌زنند برای مدت کوتاهی احساس می‌کنید که جهان دور سر شما می‌چرخد و این غالباً در اثر استرس زیاد است.

 در هر دو مورد ممکن است بیش از حد عرق کنید

 احساس کنید که هوا با اینکه سرد است شما از درون می سوزید و یا با اینکه دلیلی برای سرما وجود ندارد بی دلیل بدنتان می‌لرزد

 در هر دو مورد دردهای شکمی و سردرد های مزمن را تجربه خواهید کرد و احساس سرگیجه خشکی دهان لرزش شدید دستان از موارد شایع برای هردو حمله است

 اما در صورتی که این حملات به ما رخ داد چه باید کرد؟

 در ابتدا فراموش نکنید که این حملات به صورت ملایم و در تعداد دفعات کم طبیعی است و هر کدام از ما در اثر فشار و استرس روانی ممکن است واکنش هایی نظیر حملات عصبی و استرسی از خود نشان دهیم اما در کنار آن در صورت بروز هرگونه حمله حتماً به یاد داشته باشید که باید نفس عمیق بکشید مخصوصاً زمانی که حملات عصبی را تجربه می‌کنید.

 هرگز تصمیم گیری نکنید

سعی کنید از افراد فاصله بگیرید تا امکان برخورد کلامی یا فیزیکی به حداقل برسد

 در صورتی که تپش قلب فراوان داشتید از پزشک خود کمک بگیرید

 به آهنگ های ملایم گوش کرده و سعی کنید حواستان را از موردی که باعث شده حمله عصبی و استرس زا برای شما پیش بیاید کاملاً پرت کنید

سعی کنید پیاده روی منظم داشته باشید

از نوشتن حالات و خاطراتتان غافل نشوید تا دقیقا علت این حملات را متوجه شوید

در صورت بروز مداوم این حملات با یک روانشناس صحبت کنید.


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است