لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

42 دستور پخت عالی پاستا برای شام

دسته بندی :آشپزیغذای ملل
تاریخ انتشار : 1401/06/13نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 12 دقیقهنظر: 0بازدید: 208

تعداد کمی از مواد غذایی اصلی آشپزی به اندازه پاستا دلپذیر هستند، و ما دستور پخت‌های آسان پاستا با انواع مختلف آن را برای اثبات داریم. از بچه‌ها گرفته تا بزرگسالان، پاستا همیشه جواب درستی است وقتی کسی می‌پرسد "شام چی داریم؟"

چرا؟ چون که پاستا به خوبی با بسیاری از غذاها، طعم‌ها و انواع مختلف سبک‌های آشپزی هماهنگ می‌شود. در اینجا، دستورالعمل‌های ساده و خوشمزه پاستا را جمع آوری کرده‌ایم که هر آشپز خانگی یا دوستدار پاستا باید آن را بدانند. دستور پخت‌ها از دستور کلاسیک‌ دلپذیر مانند مک اند چیز و پاستا لینگوینی با سیر و سالامی خشک گرفته تا دستور پخت‌های سالاد پاستا (و بادمجان!) و دستور‌های سالم‌تر در غذاهای نودلی متفاوت است.

هر نوع غذای نودلی که الهام بخش بشقاب شما باشد، قول می‌دهیم با این دستور پخت‌های آسان پاستا ظرف چند دقیقه یک شام خوشمزه را روی میز داشته باشید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پاستا ایتالیایی

پاستا پستو بروکلی کبابی

پاستا پستو بروکلی کبابی 

پستو بروکلی یک راه عالی برای استفاده از کل کلم بروکلی است. برشته کردن ساقه‌ها و گل بروکلی بهترین طعم آن را نشان ‌می‌دهد. بیشتر آن به یک پستوی پر مغز و پنیری تبدیل می‌شود، اما برخی از گل‌های آن برای حجیم کردن این پاستا سبز و پر هیجان باقی می‌مانند. دستور پخت پاستا، از این سالم و بهتر نمی‌شود.

دستور پخت

آیا ساقه کلم بروکلی را دور ریخته‌اید؟ این پستو کلم بروکلی بهترین دلیل برای نگه‌ داشتن آ‌ن‌ها است. ساقه‌های کلم بروکلی را برش داده و در فر همراه با گل‌های بروکلی بگذارید تا برشته شوند. یک مقدار کمی از گل‌های بروکلی با پاستا مخلوط می‌شود، اما بقیه برای تهیه پستوی پر مغز، پنیری و خوش طعم کنار گذاشته می‌شود. این پستو بسیار عالی است و می‌توان از آن در هر دستور پخت دیگری که به پستو نیاز دارد استفاده کرد. پاستا معمولی را با یک غلات کامل مانند کاموت، فارو یا گندم کامل عوض کنید. یا اگر می‌خواهید می‌توانید آن را با پاستا برنج قهوه‌ای و بدون گلوتن درست کنید.

مدت زمان آماده‌سازی: 10 دقیقه

مدت زمان کلی پخت: 30 دقیقه

مناسب برای: 4 نفر

مواد لازم

1 بوته‌ کلم بروکلی 600 گرمی

2 حبه سیر، له شده

3 قاشق غذاخوری روغن زیتون

¾ قاشق چایخوری نمک کوشر

¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده

250 گرم پاستا غلات کامل (مانند برنج قهوه‌ای، کاموت یا گندم کامل)

¼ فنجان بادام خام

2 قاشق غذاخوری پنیر پکورینو رومانو رنده شده، به علاوه مقداری بیشتر برای سرو (اختیاری)

1 قاشق چایخوری پوست لیمو به اضافه 1 قاشق غذاخوری آب لیمو تازه (از 1 لیمو)

3 فنجان آروگولا

طرز تهیه:

مرحله 1

فر را با دمای 400 درجه فارنهایت از قبل گرم کنید. ساقه کلم بروکلی را از سر آن جدا کرده؛ پوست کنده و نازک حلقه حلقه کنید. گل بروکلی را به قسمت‌های کوچک برش دهید و همراه با ساقه، سیر، 1 قاشق غذاخوری روغن، ¼ قاشق چایخوری نمک و ⅛ قاشق چایخوری فلفل روی یک سینی فر لبه‌دار بریزید. حدود 20 دقیقه در فر بگذارید تا زمانی که حسابی برشته شود، و هر از گاهی آن‌ها را در سینی جابه جا کنید.

مرحله 2

در همین حال، یک قابلمه بزرگ از آب و نمک فراوان را به جوش بیاورید. پاستا را اضافه کنید و طبق دستور روی بسته‌بندی بپزید. 1 فنجان آب پاستا را نگه داشته و سپس آن را آبکشی کنید.

مرحله 3

1 فنجان گلِ کلم بروکلی آماده شده را در یک کاسه بزرگ ریخته و باقی آن را در غذاساز بریزید. آب پاستا پخته شده، بادام، پنیر، پوست لیمو، آب لیمو، 1 فنجان آروگولا و 2 قاشق غذاخوری روغن باقیمانده، ½ قاشق چایخوری نمک و ⅛ قاشق چایخوری فلفل را اضافه کنید. حدود 1 دقیقه تا زمانی که پستو یکدست شود همه را مخلوط کنید.

مرحله 4

پاستا را همراه با گل‌های بروکلی کبابی شده درون کاسه‌ای بریزید. سپس آن را با پستو و 2 فنجان باقیمانده آروگولا مخلوط کنید. در صورت تمایل، پنیر بیشتری روی آن بریزید.

پاستا پریماورا

پاستا پریماورا 

دستور پخت‌های پاستا پریماورا بسته به ترجیح شما می‌توانند شیک‌تر یا ساده‌تر باشند، اما هیچ چیز بهتر از دستور کلاسیک آن نیست. این دستور پایه‌ای و ساده پاستا پریماورا فقط چند دقیقه طول می‌کشد، و همچنین دستور پخت پاستا میگو نیز هست؛ میگو، پنیر بز، سالسا و مارچوبه آن را به یک پاستا سالم و سریع تبدیل می‌کند.

دستور پخت

مدت زمان آماده‌سازی: 5 دقیقه

مدت زمان کلی پخت: 10 دقیقه

مناسب برای: 4 نفر

مواد لازم:

½ جعبه 450 گرمی ماکارونی زیتی

نصف دسته مارچوبه (حدود 12 عدد)، به تکه‌های 5 سانتی‌متری خرد شود

450 گرم سالسا تازه و ملایم

110 گرم پنیر بز نرم

1 قاشق چایخوری شکر

½ کیسه 450 گرمی میگو پخته

طرز تهیه

مرحله 1

پاستا را طبق دستور روی بسته‌بندی بپزید. مارچوبه را در 5 دقیقه آخر پخت اضافه کرده و سپس آبکشی کنید.

مرحله 2

در همین حین، سالسا را در یک ماهیتابه بزرگ روی حرارت متوسط گرم کنید و 2 تا 3 دقیقه مرتباً هم بزنید تا آب گوجه‌ها گرفته شود.

مرحله 3

پنیر بز و شکر را با هم مخلوط کرده و حرارت دهید تا یکدست شود. میگو را اضافه کنید و به آرامی حدود 2 دقیقه هم بزنید تا حرارت ببینند.

مرحله 4

سس را روی پاستا ریخته و هم بزنید.

ارزش غذایی

در هر وعده: 402 کالری؛ چربی 8 گرم؛ چربی اشباع شده 4 گرم؛ کلسترول 28 میلی‌گرم; سدیم 727 میلی‌گرم؛ پروتئین 28 گرم؛ کربوهیدرات 53 گرم؛ شکر 8 گرم؛ فیبر 3 گرم؛ آهن 6 میلی‌گرم؛ کلسیم 102 میلی‌گرم

لازانیا

لازانیا 

تعداد کمی از دستور پخت‌های پاستا مانند لازانیا نمادین هستند. لازانیا برخی از بهترین ویژگی‌های غذایی راحت را ترکیب می‌کند؛ پنیری بودن، خامه‌ای بودن و سهولت در آماده شدن. این دستور پخت کلاسیک لازانیا باید در هر آشپزخانه‌ای ثابت باشد و همچنین یک افزودنی عالی برای هر کسرول است.

دستور پخت:

ترکیبی از چهار پنیر ریکوتا، پروولون، موزارلا و پارمزان- تضمین می‌کند که این کسرول کلاسیک کامل و خوشمزه است.

مدت زمان آماده‌سازی: 30 دقیقه

مدت زمان کلی پخت: 45 دقیقه

مناسب برای: 9 نفر

مواد لازم:

350 گرم گوشت چرخ کرده بدون چربی

2 حبه سیر، خرد شده

1 شیشه 750 گرمی سس پاستا گوجه فرنگی (یا سس پاستا مورد علاقه شما)

1 قوطی 400 گرمی گوجه فرنگی خرد شده

1 قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک

4 قاشق غذاخوری ریحان تازه خرد شده

1 پنیر ریکوتا کم چرب 450 گرمی

1 فنجان پروولون رنده شده یا پنیر مخلوط ایتالیایی

1 عدد تخم‌مرغ

½ قاشق چایخوری فلفل قرمز خرد شده

12 ورق لازانیا پخته شده

1 بسته 250 گرمی موزارلای شیر 2 درصد، رنده شده

⅓ فنجان پارمزان تازه رنده شده

طرز تهیه:

مرحله 1

گوشت گاو را در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط، به قطعات کوچک خرد کنید، حدود 5 دقیقه یا تا زمانی که گوشت صورتی نباشد، آن را بپزید. سیر را اضافه کنید و 1 دقیقه تفت دهید. سس پاستا، گوجه فرنگی، سرکه و 2 قاشق غذاخوری ریحان را اضافه کنید. مخلوط را بگذارید بجوشد؛ حرارت را کم کرده و به مدت 10 دقیقه به آرامی بجوشانید.

مرحله 2

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت از قبل گرم کنید. در یک کاسه کوچک، ریکوتا، پروولون، 2 قاشق غذاخوری ریحان، تخم‌مرغ و فلفل قرمز خرد شده را با هم مخلوط کنید. ¾ فنجان از مخلوط سس پاستا را در کف یک ظرف مخصوص قرار دهید. 3 عدد ورق لازانیا پخته شده را روی آن بگذارید، سپس یک سوم مخلوط ریکوتا را به طور مساوی روی لازانیا‌ها بریزید. یک سوم موزارلا را روی آن بپاشید و ¾ فنجان از مخلوط سس پاستا را روی آن بریزید. لایه‌ها را تکرار کنید و با ¾ فنجان مخلوط سس پاستا و 3 عدد ورق لازانیا کار را تمام کنید. سس باقیمانده و پارمزان را روی آن بریزید و با فویل بپوشانید.

مرحله 3

به مدت 30 دقیقه در فر بپزید؛ فویل روی آن را بردارید و به مدت 15 دقیقه یا تا زمانی که حباب‌هایی ظاهر شوند، بپزید. از فر خارج کنید. قبل از سرو بگذارید 15 دقیقه خنک شود. با باقیمانده ریحان لازانیا را تزئین کنید.

ارزش غذایی

در هر وعده: 822 کالری؛ چربی 32 گرم؛ چربی اشباع 17 گرم؛ کلسترول 134 میلی‌گرم؛ سدیم 1828 میلی‌گرم؛ پروتئین 3399 گرم؛ کربوهیدرات 94 گرم؛ شکر 15 گرم؛ فیبر 10 گرم؛ آهن 4 میلی‌گرم؛ کلسیم 640 میلی‌گرم

اسپاگتی کدو سبز با کره‌

اسپاگتی کدو سبز با کره‌ 

کدو سبز ستاره این دستور پخت پاستای خوش طعم، خامه‌ای و سالم است. این دستور پخت نیز آسان است: تنها چیزی که لازم است این است که کدو سبز رنده شده را با سیر، موسیر، روغن زیتون، نمک و فلفل بپزید تا زمانی که لطیف و یکدست شود.

دستور پخت:

طعم کره همراه با کدو سبز در هر ذره از این پاستا  لذیذ و خامه‌ای کاملا حس می‌شود. کدو سبز رنده شده در کنار عطر و طعم قوی سیر و موسیر پخته می‌شود. وقتی به نظر می‌رسد که می‌توان آن را مانند کره روی نان پخش کرد (که ما نیز به شدت این ترکیب را توصیه می‌کنیم) آن وقت است که می‌دانید آماده شده است. حداکثر 20 دقیقه زمان می‌برد تا آماده شود. مقدار کمی کره طعم فوق‌العاده‌ای به این دستور پاستا کدو سبز می‌دهد. پاستای معمولی را با یک گزینه غلات کامل مانند کاموت، فارو یا گندم کامل عوض کنید. یا با پاستا برنج قهوه‌ای آن را بدون گلوتن درست کنید.

مدت زمان آماده‌سازی: 30 دقیقه

مدت زمان کلی پخت: 30 دقیقه

مناسب برای: 4 نفر

مواد لازم:

4 کدو سبز متوسط (حدود 900 گرم)، رنده شده (حدود 5 و ½ فنجان)

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

2 عدد موسیر، خرد شده

2 حبه سیر متوسط، ریز خرد شده

⅛ قاشق چایخوری فلفل سیاه

¾ قاشق چایخوری نمک دریایی دانه ریز

250 گرم اسپاگتی برنج قهوه‌ای، اسپاگتی گندم کامل، اسپاگتی کاموت یا اسپاگتی فارو

1 قاشق غذاخوری کره بدون نمک

برگ ریحان تازه، در صورت بزرگ بودن خرد شوند

طرز تهیه:

مرحله 1

کدو سبز رنده شده را در یک کاسه بزرگ قرار دهید؛ با دستمال کاغذی رطوبت اضافی آن را بگیرید. روغن را در یک تابه نچسب بزرگ روی حرارت متوسط گرم کنید. موسیر و سیر را اضافه کنید؛ بپزید، حدود 2 دقیقه هر از گاهی هم بزنید تا نرم شوند. کدو سبز، فلفل و 2/1 قاشق چایخوری نمک را اضافه کنید. 18 تا 20 دقیقه تا زمانی که سبزیجات نرم شده و حجم آن‌ها نصف شود، بپزید و هر از گاهی هم بزنید. (مواد باید تقریباً قابل پخش روی نان باشد.)

مرحله 2

در همین حین، یک قابلمه بزرگ از آب و نمک را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. پاستا را اضافه کنید و طبق دستور روی بسته‌بندی آن را آماده کنید. 1 فنجان از آب پاستا را نگه داشته و سپس پاستا را آبکشی کنید.

مرحله 3

پاستا و آب پاستا را به مخلوط کدو سبز در تابه اضافه کنید. کره و 4/1 قاشق چایخوری نمک باقیمانده را نیز اضافه کنید. روی حرارت کم بپزید، ، حدود 2 دقیقه گهگاهی هم بزنید تا مخلوط خوب جا بیفتد و سس کمی غلیظ شود. پاستا را به طور مساوی در 4 کاسه بریزید. با برگ ریحان آن را تزئین کنید.

کسرول اسپاگتی مرغ

کسرول اسپاگتی مرغ 

لازانیا ممکن است پاستا کسرولی باشد که امتحانش را پس داده است (البته به همراه پاستا زیتی پخته شده)، اما از اضافه کردن یک کسرول جدید به لیست غذاهای خود نترسید: این دستور پخت پاستا مرغ مانند یک فتوچینی آلفردو است، همراه با سس لطیف و رویه پنیر خامه‌ای.

دستور پخت

اگر پاستا مورد علاقه شما فتوچینی آلفردو است، به سرعت عاشق این اسپاگتی مرغ خامه‌ای و پنیری خواهید شد. پنیر مغزدار و نمکی آسیاگو یک سس کامل و لطیف درست می‌کند، اما مقداری آب لیمو و مقداری سبزی تازه طعم‌ها را متعادل نگه می‌دارند. از آن جایی که این غذا در سینی گریل فر آماده می‌شود، به همین دلیل حتی برای شلوغ‌ترین شب‌های هفته نیز به اندازه کافی آسان است. با نان سیر یا یک سالاد ساده در کنارش آن را سرو کنید. اگر می‌خواهید پروتئین دیگری را امتحان کنید، به جای مرغ بریان، میگو یا خرچنگ پخته را انتخاب کنید.

مدت زمان آماده‌سازی: 40 دقیقه

مدت زمان کلی پخت: 40 دقیقه

مناسب برای: 8 نفر

مواد لازم:

450 گرم اسپاگتی

4 قاشق غذاخوری کره شور

¼ فنجان آرد همه منظوره

2 ½ فنجان شیر پر چرب

350 گرم پنیر آسیاگو، رنده شده (حدود 4 و ½ فنجان)

1 قاشق چایخوری نمک کوشر

3 فنجان مرغ بریان ریش شده (حدود 300 گرم)

3 قاشق غذاخوری ریحان تازه‌ی ریز خرد شده، به علاوه مقداری بیشتر برای سرو

3 قاشق غذاخوری جعفری تازه‌ی ریز خرد شده، به علاوه مقداری بیشتر برای سرو

3 قاشق غذاخوری پیازچه تازه‌ی ریز خرد شده، به علاوهم قداری بیشتر برای سرو

1 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه (از 1 لیمو)

طرز تهیه:

مرحله 1

طبقه داخل فر را در قسمت وسط قرار دهید. و آن را با حرارت کم از قبل گرم کنید. داخل یک ظرف مخصوص فر را به میزان کمی روغن ریخته و پخش کنید.

مرحله 2

طبق دستورالعمل موجود بر روی بسته‌بندی پاستا، آن را بپزید. نصف فنجان از آب پاستا را نگه داشته و سپس آن را آبکشی کنید.

مرحله 3

کره را در یک تابه بزرگ روی حرارت کم آب کنید. آرد را اضافه کرده و حدود 2 دقیقه مدام هم بزنید تا حباب درست شود. حرارت را کمی زیاد کنید؛ شیر را به آرامی با همزن اضافه کنید. 5 تا 6 دقیقه آن را پخته و هر از گاهی با قاشق چوبی هم بزنید تا سس غلیظ شود. پنیر و نمک را اضافه کنید، حدود 2 دقیقه بپزید و مدام هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله 4

مواد را از روی حرارت بردارید. مرغ، ریحان، جعفری، پیازچه، آب لیمو و پاستا پخته شده را با هم مخلوط کنید. در صورت نیاز، آب پاستا پخته شده را هم اضافه کنید تا سس خامه‌ای داشته باشید. سپس مواد آماده شده را در ظرف از قبل چرب شده بریزید.

مرحله 5

ظرف را دورن فر بگذارید تا حدود 4 دقیقه بپزد. با ریحان، جعفری و پیازچه اضافه آن را تزئین کرده و بلافاصله سرو کنید.

پاستا کاربونارا

پاستا کاربونارا 

دستور پخت‌های ترند شده پاستا ممکن است بیایند و بروند، اما دستور پخت پاستا کاربونارا برای همیشه باقی می‌ماند. در این پاستا کلاسیک کاربونارا از بیکن، زرده تخم‌مرغ و پارمزان برای درست کردن در خانه استفاده شده است.

دستور پخت:

مدت زمان آماده‌سازی: 25 دقیقه

مدت زمان کلی پخت: 25 دقیقه

مناسب برای: 4 نفر

مواد لازم:

450 گرم پاستا لینگوین یا اسپاگتی

6 تکه بیکن، خرد شده

4 عدد زرده تخم‌مرغ

1 پیمانه پارمزان رنده شده

½ قاشق چایخوری نمک کوشر

¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه

½ فنجان برگ جعفری تازه، خرد شده

طرز تهیه:

مرحله 1

پاستا را طبق دستور روی بسته‌بندی بپزید.

مرحله 2

در همین حین، بیکن را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط سرخ کنید. روی دستمال کاغذی گذاشته و روغن اضافی  آن کنار بگذارید.

مرحله 3

در یک کاسه بزرگ، زرده‌های تخم‌مرغ را با هم بزنید. همان طور که مداوم هم می‌زنید، 2 قاشق غذاخوری از روغن بیکن‌ها را نیز اضافه کنید. خیلی سریع، ماکارونی آبکش شده و پارمزان را به مخلوط زرده اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با یکدیگر مخلوط شوند. نمک، فلفل، جعفری و بیکن را اضافه کنید. و بلافاصله سرو کنید. (حرارت پاستا زرده تخم‌مرغ‌ها را می‌پزد، اما نه به طور کامل. ممکن است برای کودکان خردسال، افراد مسن و هر کسی که سیستم ایمنی ضعیفی دارد، توصیه شود که از خوردن این غذا خودداری کنند.)

ارزش غذایی

در هر وعده: کلسیم 275.6 میلی‌گرم؛ 607 کالری؛ کالری حاصل از چربی 23%؛ کربوهیدرات 86.6 گرم؛ کلسترول 232.9 میلی‌گرم؛ چربی 15.8 گرم؛ فیبر 3.9 گرم؛ آهن 4.9 میلی‌گرم؛ پروتئین 29.5 میلی‌گرم؛ چربی اشباع شده 6.8 گرم؛ سدیم 683 میلی‌گرم

سوپ دامپلینگ مرغ و برگ چغندر

سوپ دامپلینگ مرغ و برگ چغندر 

در حالی که از نظر فنی این یک سوپ است، اما این دستور پخت پاستا مرغ از نوکی (Gnocchi) یک کوفته آرد خوشمزه ایتالیایی- با مرغ و برگ چغندر برای یک پاستا عالی استفاده می‌کند. آن را به عنوان یک سوپ رشته فرنگی مرغ مدرن با مقدار زیادی پاستا در نظر بگیرید.

دستور پخت

این دستور پخت روش جدیدی برای تهیه سوپ مرغ بوده که تا آن جا که ممکن است راحت و خوشمزه می‌باشد. به علاوه، این یک راه عالی برای استفاده از سبزی‌هایی است که در فریزر پنهان شده‌اند. نوکی‌های جویدنی در کنار تکه‌های مرغ لطیف و آب‌پز و برگ چغندر شناور هستند که هارمونی زیبایی را در کاسه به ارمغان می‌آورند. پوست پنیر پارمزان در سوپ و پنیری که روی غذا ریخته شده است، نشان می‌دهند که انواع طعم‌ها در هر قاشق وجود دارد، در حالی که مقداری آب لیمو این ترکیب را کامل می‌کند. برای یک سوپ گیاهی و مقوی مرغ را حذف کنید. نکته برای خرید: همانطور که از نام آن پیداست، در نوکی گل کلم به جای سیب زمینی، از گل کلم استفاده شده است. البته نوکی سیب زمینی در این غذا بهتر می‌باشد. اما توجه داشته باشید که نوکی گل کلم جایگزینی بدون گلوتن برای نوکی سنتی نیست زیرا حاوی گندم است.

مدت زمان آماده‌سازی: 30 دقیقه

مدت زمان کلی پخت: 45 دقیقه

مناسب برای: 4 نفر

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 بسته 300 گرمی نوکی گل کلم

1 پیاز زرد، خرد شده

1¼ قاشق چایخوری نمک کوشر

2 حبه سیر، ریز خرد شده

سینه مرغ 450 گرمی بدون استخوان و بدون پوست

1 بسته 300 گرمی برگ چغندر، اسفناج، یا سایر گیاهان با برگ‌های سبز

پوست 1 لیمو، به اضافه لیمو‌های برش خورده برای سرو

1 پوست پنیر پارمزان 5 تا 7 سانتی‌متری به اضافه پنیر رنده شده برای سرو

1 عدد برگ بو خشک

فلفل سیاه تازه آسیاب شده

طرز تهیه

مرحله 1

۱ قاشق غذاخوری روغن را در یک قابلمه روی حرارت متوسط ​​ گرم کنید. نوکی را اضافه کرده و 3 تا 4 دقیقه هر از گاهی هم بزنید تا طلایی شود. آن‌ها را درون بشقاب ریخته و کنار بگذارید.

مرحله 2

1 قاشق غذاخوری روغن باقیمانده را گرم کنید. پیاز و ¼ قاشق چایخوری نمک را اضافه کنید و بپزید، حدود 4 دقیقه هم بزنید تا پیازها طلایی شوند. سیر را اضافه کنید و حدود 1 دقیقه مدام هم بزنید تا عطر سیر بلند شود. 7 فنجان آب، مرغ، برگ چغندر، پوست لیمو، پوست پارمزان و برگ بو را اضافه کنید. با حرارت زیاد به جوش بیاورید و هر از گاهی هم بزنید. حرارت را تا کم کنید و با درب بسته بجوشانید تا مرغ‌ها کاملا پخته شوند. کف را از سطح آب جمع کنید.

مرحله 3

مرغ را از قابلمه خارج کرده و با چنگال ریش ریش کنید. پوست لیمو، پوست پارمزان و برگ بو را نیز از ظرف خارج کرده و دور بریزید. با مقداری فلفل و 1 قاشق چایخوری نمک غذا را مزه‌دار کنید. نوکی و مرغ ریش شده را داخل سوپ بریزید. روی آن را با پارمزان رنده شده تزئین کرده و با تکه‌های لیمو سرو کنید.

یادداشتی از سرآشپز

پوست پارمزان را در یک کیسه زیپ‌دار در فریزر نگه دارید و آن‌ها را یکی یکی در سوپ بریزید تا تنوع طعمی را تقویت کنید.

اگر سینه‌های منجمد شده‌ مرغ به هم چسبیده‌اند، آن‌ها را قبل از اضافه کردن به قابلمه از یکدیگر جدا کنید تا  به طور یکنواخت بپزند. (و بله، آشپزی با مرغ منجمد بی خطر است!)


بهترین و نزدیکترین 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است