لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

42 دستور پخت عالی پاستا برای شام پارت 2

دسته بندی :آشپزیغذای ملل
تاریخ انتشار : 1401/06/14نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 12 دقیقهنظر: 0بازدید: 217

پاستا با سس ماست و سیر و گوجه فرنگی کبابی

پاستا با سس ماست و سیر و گوجه فرنگی کبابی 

برای درست کردن این پاستا خامه‌ای و پر از سیر، هشت مواد اولیه لازم است. ماست یونانی که پروتئین را اضافه می‌کند وقتی با آب پاستا و کمی سیر ترکیب شود، سس خوش طعمی درست می‌شود. و گوجه‌فرنگی‌های گیلاسی در فر پخته می‌شوند تا زمانی که فقط طعم شیرین پیدا کنند. این را یک جایگزین سالم برای دستور پخت پاستا‌های معمولی خود در نظر بگیرید.

مطلب پیشنهادی:  42 دستور پخت پاستا برای شام پارت 1

دستور پخت

این یک دستور پخت سریع و ساده پاستا است که سبک و با طراوت است. ماست یونانی پروتئین اضافه می‌کند و وقتی با آب ماکارونی پخته شده مخلوط ‌شود، سس خامه‌ای درست  می‌شود. مطمئن شوید که واقعاً آب پاستا را نمک می‌زنید تا از همان ابتدا طعم لذیذی داشته باشید. گوجه‌فرنگی‌های برشته شده هنگام حل شدن در سس، طعم و مزه‌ای بی‌نظیر را به هر لقمه اضافه می‌کنند. درست است که برگ‌های پونه کوهی به این پاستا حس تازگی‌ می‌دهد، اما اگر جعفری در دست داشته باشید، می‌توانید آن را جایگزین کنید. پاستا معمولی را با یک گزینه غلات کامل مانند کاموت، فارو یا گندم کامل عوض کنید. یا برای بدون گلوتن بودن آن از برنج قهوه‌ای، نخود یا پاستا عدس استفاده کنید.

زمان آماده‌سازی: 10 دقیقه

مدت زمان کلی پخت: 35 دقیقه

مناسب برای: 4 نفر

مواد لازم:

2 پیمانه گوجه گیلاسی

1 قاشق غذا خوری روغن زیتون

1¼ قاشق چایخوری نمک دریایی دانه ریز

250 گرم برنج قهوه‌ای، پاستا سبوس‌دار، پاستا کاموت یا پاستا فارو

1 فنجان ماست یونانی ساده با شیر چرب

1 حبه سیر، رنده شده

⅛ قاشق چایخوری فلفل سیاه

برگ پونه کوهی تازه

طرز تهیه:

مرحله 1

فر را با دمای 325 درجه فارنهایت گرم کنید. گوجه فرنگی، روغن و نصف قاشق چایخوری نمک را در یک کاسه بریزید. گوجه فرنگی‌ها را در یک سینی فر لبه‌دار به طور یکنواخت بچینید. 25 تا 30 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید تا پوست گوجه فرنگی‌ها ترک بخورد و هر از گاهی نیز آن‌ها در سینی جابه جا کنید.

مرحله 2

در همین حال، یک قابلمه بزرگ از آب و نمک را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. پاستا را اضافه کرده و طبق دستورالعمل روی بسته‌بندی آن را آماده کنید. 3/1 فنجان از آب پاستا را نگه داشته و سپس آن را آبکشی‌ کنید.

مرحله 3

ماست، سیر، فلفل، آب پاستا پخته شده و 4/3 قاشق چایخوری نمک باقیمانده را در یک کاسه بزرگ پیرکس با هم مخلوط کنید. پاستا و گوجه فرنگی تفت داده شده را اضافه کنید؛ به آرامی هم بزنید تا مواد با یکدیگر مخلوط شوند.

مرحله 4

پاستا را به طور مساوی در 4 کاسه بریزید. با پونه کوهی تزئین کرده و گرم یا با دمای متعادل سرو کنید.

ارزش غذایی:

در هر وعده: 313 کالری؛ پروتئین 12 گرم؛ کربوهیدرات 51 گرم؛ فیبر 6 گرم؛ چربی 10 گرم؛ چربی اشباع 3 گرم؛ کلسترول 9 میلی‌گرم؛ شکر 8 گرم؛ سدیم 730 میلی‌گرم

لینگوین میگو با چوریتسو

لینگوین میگو با چوریتسو 

این یک پاستا میگو به سبک اسپانیایی است که به لطف چوریتسو خشک شده کمی متفاوت شده است. در این پاستا از سه حبه سیر، و پوست لیمو برای افزایش طعم بیشتر استفاده شده که طعمی فوق‌العاده را به وجود آورده است. با چنین تزئینات و طعم‌های دلچسبی، پاستا در این غذا- لینگوین- بیشتر وسیله‌ای برای چشیدن سایر مواد است، اما شما همچنان هر لقمه‌ای از آن را دوست خواهید داشت.

دستور پخت:

سفر به اسپانیا امشب غیر ممکن است، اما یک پاستا میگوی خوشمزه با چاشنی چوریتسو می‌تواند یک بلیط مناسب برای شما باشد. چوریتسو خشک شده یک منبع از طعم‌ها است که شما در این جا از آن به خوبی استفاده خواهید کرد. ابتدا قطعات خرد شده آن را در یک ماهیتابه تفت داده تا ترد شوند، سپس مقداری سیر برای طعم دادن به آن اضافه کنید و در آخر میگو را با روغن تفت دهید. سپس همه مواد را با پاستا و آرد سوخاری برشته شده مخلوط کنید. شام شما اساساً نان سیر و میگو و پاستا خواهد بود.

مدت زمان آماده‌سازی: 20 دقیقه

مدت زمان کلی پخت: 20 دقیقه

مناسب برای: 4 نفر

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

⅓ فنجان آرد سوخاری

1 ½ قاشق چایخوری پوست لیمو (از 1 لیمو)

1 قاشق چایخوری نمک کوشر

½ قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده

100 گرم چوریتسو خشک شده به سبک اسپانیایی، خرد شده

3 حبه سیر، نازک ورقه شده

450 گرم میگوی خام پوست کنده، پاک شده و درشت

1 بسته 250 گرمی پاستا لینگوین

2 قاشق غذاخوری کره بدون نمک

2 قاشق غذاخوری جعفری تازه خرد شده

طرز تهیه:

مرحله 1

یک قابلمه بزرگ از آب و نمک فراوان را روی حرارت زیاد بجوشانید. 1 قاشق غذاخوری روغن را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط گرم کنید. آرد سوخاری را اضافه کرده و بپزید، حدود 5 دقیقه مرتباً هم بزنید تا طلایی شود. سپس با پوست لیمو و ¼ قاشق چایخوری نمک و فلفل در یک کاسه مخلوط کنید.

مرحله 2

1 قاشق غذاخوری روغن باقیمانده را در همان ماهیتابه روی حرارت متوسط گرم کنید. چوریتسو را اضافه کنید و بپزید، حدود 5 دقیقه هم بزنید تا ترد شود. چوریتسو را درون بشقاب بریزید. سیر را به ماهیتابه اضافه کنید؛ بپزید، حدود 2 دقیقه هم بزنید تا طلایی شود. میگو را اضافه کنید و حدود 3 دقیقه بپزید تا صورتی شود. ¾ قاشق چایخوری نمک و ¼ قاشق چایخوری فلفل باقیمانده را اضافه کنید.

مرحله 3

در همین حین پاستا را طبق دستور روی بسته‌بندی بپزید. 1 فنجان از آب پاستا را نگه داشته و سپس آن را آبکش کنید. پاستا، آب پاستا، کره و چوریتسو را به ماهیتابه اضافه کنید. به آرامی هم بزنید تا ترکیب شوند. با ترکیب آرد سوخاری و جعفری روی آن را تزیین کنید.

ارزش غذایی

در هر وعده: 551 کالری؛ چربی 25 گرم؛ کلسترول 257 میلی‌گرم; فیبر 2 گرم؛ پروتئین 38 گرم؛ کربوهیدرات 41 گرم؛ سدیم 1084 میلی‌گرم; شکر 1 گرم

پاستا پستو کدو سبز

پاستا پستو کدو سبز 

احتمالاً یک پستوی آماده (یا حتی یک نسخه خانگی) را می‌شناسید و دوست دارید، اما نسخه موجود در این دستور پاستا پستو ممکن است نظر شما را عوض کند. این دستور پخت که با کدو سبز و بادام هندی تهیه شده است کمی پر مغز و بسیار منحصر به فرد است. این سس پستو را با اسپاگتی مخلوط کنید تا یک غذای گیاهی که در واقع سالم و پر از سبزیجات است، داشته باشید.

دستور پخت:

در اینجا یک برداشت تازه از پستو کلاسیک وجود دارد- یک نسخه کدو سبز با بادام هندی که ممکن است مورد علاقه شما باشد. پس از خرد کردن کدو سبز، آب اضافی آن را می‌گیرید تا مطمئن شوید که سس بافتی ابریشمی (نه آبکی) دارد. سپس آن را با بادام هندی بوداده و نمکی و ریحان فلفلی ترکیب کنید، تا نتیجه منحصر به فرد و ارزشمندی داشته باشید. در نهایت رشته‌های اسپاگتی را در مواد، که در آن آب پاستا به اندازه کافی ریخته شده است، مخلوط کنید، و به شما قول می‌دهیم که این غذای مورد علاقه‌ی گیاهخواران، بر سر میز شام حسابی مورد تشویق قرار می‌گیرد. این دستور پخت به خصوص برای بچه‌هایی که از سبزیجات دوری می‌کنند خوب است، زیرا کدو سبز در سس کاملا حل می‌شود. یک شیشه از این سس را نگه دارید برای پاستاهایی که سریع درست می‌کنید، یا برای سرو با مرغ کبابی.

مدت زمان آماده‌سازی: 20 دقیقه

مدت زمان کلی پخت: 25 دقیقه

مناسب برای: 4 نفر

مواد لازم:

1 کدو سبز، رنده شده (حدود 1 و ½ فنجان)

1 فنجان برگ ریحان تازه، به علاوه مقداری بیشتر برای سرو

50 گرم پنیر پارمزان، رنده شده (حدود ½ فنجان)، به علاوه مقداری بیشتر برای سرو

¼ فنجان بادام هندی نمکی بو داده

¼ فنجان روغن زیتون، به علاوه مقداری بیشتر برای سرو

2 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه (از 1 لیمو)

1 حبه سیر کوچک

1½ قاشق چایخوری نمک کوشر، به علاوه مقداری بیشتر برای آب

450 گرم اسپاگتی

¼ فنجان پنیر ریکوتا با شیر چرب

طرز تهیه:

مرحله 1

کدو سبز را در یک حوله آشپزخانه تمیز بریزید و فشار دهید تا آب اضافی آن تا حد ممکن گرفته شود. سپس کدو را درون غذاساز یا مخلوط کن بریزید. ریحان، پارمزان، بادام هندی، روغن، آب لیمو، سیر و نمک را اضافه کنید. آنقدر مخلوط کنید تا یک دست شوند.

مرحله 2

یک قابلمه بزرگ از آب و نمک فراوان را روی حرارت زیاد بجوشانید. پاستا را اضافه کنید و طبق دستورالعمل روی بسته‌بندی بپزید. ½ فنجان آب پاستا پخته شده را نگه دارید و سپس آن را آبکش کنید.  پاستا و پستو کدو سبز را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید و به مقدار لازم آب پاستا پخته شده را به آن اضافه کنید تا حالت کرمی به خود بگیرند.

مرحله 3

روی آن را با ریکوتا، ریحان، پارمزان و مقداری روغن تزئین کنید.

ارزش غذایی:

در هر وعده: 677 کالری؛ چربی 25 گرم؛ کلسترول 17 میلی‌گرم؛ فیبر 5 گرم؛ پروتئین 21 گرم؛ کربوهیدرات 91 گرم؛ سدیم 973 میلی‌گرم; شکر 6 گرم

پاستا بسیار باریک با میگو تند

پاستا بسیار باریک با میگو تند 

با که دستور پخت پاستا میگو بسیاری وجود دارد، اما این یکی، یک دستور کلاسیک است. ساده و سریع‌- فقط در 15 دقیقه آماده می‌شود- و از طعم‌های طبیعی میگو، سیر و روغن زیتون برای یک غذای پاستا خوشمزه و کامل استفاده شده است.

دستور پخت:

مدت زمان آماده‌سازی: 15 دقیقه

مدت زمان کلی پخت: 15 دقیقه

مناسب برای: 4 نفر

مواد لازم

350 گرم پاستا یا اسپاگتی بسیار باریک (4/3 جعبه)

1 قاشق غذا خوری روغن زیتون

2 حبه سیر، ریز خرد شده

450 گرم میگوی متوسط پوست کنده و پاک شده

¼ قاشق چایخوری فلفل قرمز خرد شده

نمک کوشر

2 قاشق غذاخوری کره

طرز تهیه:

مرحله 1

پاستا را طبق دستور روی بسته‌بندی بپزید. سپس آن را آبکش کرده و در قابلمه برگردانید.

مرحله 2

در همین مدت، روغن را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط گرم کنید. سیر را اضافه کرده و به مدت 1 دقیقه هم بزنید (اجازه ندهید قهوه‌ای شود).

مرحله 3

میگو، فلفل قرمز و ½ قاشق چایخوری نمک را اضافه کنید. 2 تا 3 دقیقه بپزید تا میگوها تیره شوند. کره را نیز اضافه کنید.

مرحله 4

پاستا را با مخلوط میگو مخلوط کرده و سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر وعده: 540 کالری؛ چربی 13 گرم؛ چربی اشباع شده 4 گرم؛ کلسترول 187 میلی‌گرم؛ کربوهیدرات 67 گرم؛ کالری حاصل از چربی 21%؛ سدیم 456 میلی‌گرم؛ پروتئین 34 گرم؛ فیبر 2 گرم؛ شکر 3 گرم

پستو صدفی با سوسیس مرغ

پستو صدفی با سوسیس مرغ 

این دستور پخت پاستا پستو از پستوی آماده و  خریداری شده از فروشگاه استفاده می‌کند، بنابراین می‌توانید پستو مورد علاقه خود را انتخاب کنید. با وجود سوسیس مرغ به عنوان کمی پروتئین و نخود و لوبیا سبز برای داشتن سبزیجات، این یک شام عالی است که به سرعت آماده می‌شود. بعلاوه، اگر اعضای خانواده شما نمی‌توانند بین دستور پخت‌های پاستا مرغ و آن‌هایی که پستو دارند تصمیم بگیرند، این یک گزینه عالی است.

دستور پخت:

مدت زمان آماده‌سازی: 20 دقیقه

مدت زمان کلی پخت: 20 دقیقه

مناسب برای: 4 نفر

مواد لازم:

350 گرم پاستا صدفی

250 گرم لوبیا سبز، خرد شده

1 فنجان نخود فرنگی منجمد

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

250 گرم سوسیس مرغ کاملاً پخته شده به سبک ایتالیایی، نازک برش‌ خورده

⅓ فنجان پستو

½ فنجان پارمزان رنده شده (50 گرم)

طرز تهیه:

مرحله 1

پاستا را طبق دستور روی بسته‌بدی بپزید و لوبیا سبز و نخود را در 3 دقیقه آخر پخت اضافه کنید. 1 فنجان از آب پاستا پخته شده را نگه داشته و سپس پاستا و سبزیجات را آبکش کنید و در قابلمه برگردانید.

مرحله 2

در همین مدت، روغن را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط گرم کنید. سوسیس‌ها را اضافه کنید و 6 تا 8 دقیقه بپزید تا قهوه‌ای شوند.

مرحله 3

سوسیس، پستو، پارمزان و ½ فنجان آب پاستا پخته شده را به پاستا و سبزیجات اضافه کرده و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند (در صورت نیاز آب پاستا بیشتری اضافه کنید تا سس شل شود).

ارزش غذایی

در هر وعده: 666 کالری؛ چربی 26 گرم؛ چربی اشباع شده 7 گرم؛ کلسترول 67 میلی‌گرم؛ سدیم 913 میلی‌گرم؛ پروتئین 32 گرم؛ کربوهیدرات 76 گرم؛ شکر 5 گرم؛ فیبر 9 گرم؛ آهن 4 میلی‌گرم؛ کلسیم 291 میلی‌گرم

پاستا پروانه‌ای با لیمو، میگو و کلم کیل

پاستا پروانه‌ای با لیمو، میگو و کلم کیل 

بله، این یک دستور پخت پاستا میگوی خوشمزه است که همه اعضا خانواده آن را دوست خواهند داشت، اما درست کردن آن نیز فوق‌العاده آسان است: می‌توانید کل غذا را تنها با یک قابلمه درست کنید، بنابراین تمیز کاری بعد آن آسان‌تر است و خطر انجام چندین کار و استفاده از چندین قابلمه و ماهیتابه به طور همزمان روی اجاق، شما را تهدید نمی‌کند.

 دستور پخت:

در اینجا یک دستور پخت پاستا میگو با کیفیت رستورانی آورده شده است که می‌توانید در خانه درست کنید، و نکته کثبت آن که همه آن در یک قابلمه درست می‌شود! به جای پختن پاستا در آب و میگو و کلم کیل در ماهیتابه، از آب پاستا برای انجام تمام پخت و پز استفاده خواهید کرد. این امر باعث می‌شود شام شما آسان‌تر و ساده‌تر آماده شود (در واقع استفاده از ظرف‌های کمتر). مخلوط کردن همه چیز با روغن زیتون و پوست لیمو و آب پاستا این اطمینان را می‌دهد که طعم‌ها به صورت جداگانه در آخر حس خواهند شد. با اضافه کرن فلفل قرمز یا رنده کردن پارمزان روی آن، پاستا را تکمیل کنید. اگر از این غذا چیزی در یخچال باقی ماند، بگذارید از سرمایش کم شود و بعد به عنوان سالاد ماکارونی بخورید!

مدت زمان آماده‌سازی: 20 دقیقه

مدت زمان کلی پخت: 20 دقیقه

مناسب برای: 4 نفر

مواد لازم:

350 گرم ماکارونی پروانه‌ای

450 گرم میگوی بزرگ، پوست کنده و پاک شده

1 دسته کلم کیل، خرد شده (5 فنجان)

½ فنجان روغن زیتون

2 قاشق چایخوری پوست لیمو به اضافه 3 قاشق غذاخوری آب لیمو تازه (از 1 لیمو)

 1 و ¼ قاشق چایخوری نمک کوشر، به علاوه مقداری بیشتر برای پخت پاستا

¾ قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده

⅓ فنجان پسته تفت داده شده و نمکی خرد شده

طرز تهیه:

مرحله 1

یک قابلمه بزرگ از آب و نمک فراوان را روی حرارت زیاد بجوشانید. پاستا را اضافه کنید و تقریباً 8 دقیقه بپزید. میگو و کلم کیل را به آب اضافه کنید و 2 تا 3 دقیقه بپزید تا میگوها تیره و کلم کیل نرم شوند. مخلوط را آبکشی کرده و در یک کاسه بزرگ بریزید.

مرحله 2

روغن، آب و پوست لیمو، نمک و فلفل را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. روی آن را با پسته تزئین کنید.

لازانیا کلم بروکلی با سه نوع پنیر

لازانیا کلم بروکلی با سه نوع پنیر 

تعداد کمی از دستور پخت‌های پاستا به اندازه لازانیا محبوب هستند. در این دستور پخت لازانیا، کلم بروکلی برای کمی تنوع اضافه شده است، اما طعم‌های مورد علاقه شما را از بین نمی‌برد: ریکوتا، موزارلا و پنیر پارمزان همان طعم لازانیا را که می‌شناسید و دوست دارید را حفظ می‌کنند. از همه مهم‌تر، این دستور پخت لازانیا فقط در 15 دقیقه آماده است، بنابراین تهیه آن به اندازه کافی آسان است و در حالی که غذا در فر است شما می‌توانید کارهای دیگر را انجام دهید.

دستور پخت:

مدت زمان آماده‌سازی: 15 دقیقه

مدت زمان کلی پخت: 1 ساعت و 10 دقیقه

مناسب برای: 4 نفر

مواد لازم:

1 ریکوتا 450 گرمی (حدود 1 و ¾ فنجان)

450 گرم از قسمت گل بروکلی، خرد شده

2 و ¼ فنجان موزارلای رنده شده (250 گرم)

½ فنجان پارمزان رنده شده (50 گرم)

نمک کوشر و فلفل سیاه

1 شیشه 450 گرمی سس مارینارا

½ فنجان خامه غلیظ

8 عدد ورق لازانیا نپخته

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون، به علاوه مقداری بیشتر برای چرب کردن فویل

4 فنجان از سبزیجات مخلوط

1 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه

طرز تهیه:

مرحله 1

فر را با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید. در یک کاسه بزرگ، ریکوتا، کلم بروکلی، 2 فنجان موزارلا، ¼ فنجان پارمزان، ½ قاشق چایخوری نمک و ¼ قاشق چایخوری فلفل را با هم مخلوط کنید. در یک کاسه کوچک، سس مارینارا و خامه را با هم مخلوط کنید.

مرحله 2

یک لایه نازک از سس را در کف یک ظرف ترجیحا مربعی بریزید. روی آن 2 ورق لازانیا، یک چهارم از سس باقیمانده و یک سوم مخلوط کلم بروکلی را بریزید. این لایه‌ها را دوبار تکرار کنید.  2 ورق لازانیا باقیمانده و سس آخرین لایه‌ها هستند. ¼ فنجان باقیمانده موزارلا و ¼ فنجان پارمزان را روی آن بپاشید.

مرحله 3

روی آن را محکم با یک تکه فویل، که به روغن آغشته شده است، بپوشانید و 35 تا 40 دقیقه در فر بگذارید تا لازانیا نرم شود. سپس روی آن را باز کرده و دوباره 10 تا 15 دقیقه بپزید تا روی آن طلایی و برشته شود.

مرحله 4

سبزیجات را با روغن زیتون، آب لیمو و ¼ قاشق چایخوری نمک و فلفل ترکیب کنید. سپس سالاد را با لازانیا سرو کنید.

ارزش غذایی:

در هر وعده: 833 کالری؛ چربی 56 گرم؛ چربی اشباع شده 27 گرم؛ کلسترول 155 میلی‌گرم؛ سدیم 1502 میلی‌گرم؛ پروتئین 39 گرم؛ کربوهیدرات 41 گرم؛ فیبر 7 گرم

پاستا پاپاردل با میگو و مارچوبه

پاستا پاپاردل با میگو و مارچوبه 

پاپاردل یک رشته پاستا بلند و پهن است که با سس‌های سبک ترکیب خوبی درست می‌کند. در این دستور پخت پاستا میگو، پاپاردل با میگو و مارچوبه، تنها با تعداد انگشت شماری از مواد اولیه برای چاشنی، به خوبی ترکیب شده است که همین غذا را سبک و تازه کرده است. این پاستا را در بهار یا تابستان سرو کنید.

دستور پخت

مدت زمان آماده‌سازی: 30 دقیقه

مدت زمان کلی پخت: 30 دقیقه

مناسب برای: 4 نفر

مواد لازم:

300 گرم پاستا پاپاردل یا فتوچینی

1 قاشق غذا خوری روغن زیتون

250 گرم میگوی متوسط پوست کنده و پاک شده (خام)

نمک کوشر و فلفل سیاه

2 عدد پیاز کوچک، ورقه شده

½ قاشق چایخوری فلفل قرمز خرد شده

1 دسته بزرگ مارچوبه (حدود 450 گرم)، خرد شده

3 قاشق غذاخوری کره بدون نمک

1 قاشق چایخوری پوست لیمو ریز رنده شده به اضافه 2 قاشق غذاخوری آب لیمو

طرز تهیه:

مرحله 1

پاستا را طبق دستور روی بسته‌بندی بپزید. ¾ فنجان از آب پاستا را نگه داشته و سپس آن را آبکش کنید.

مرحله 2

در همین مدت، روغن را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط گرم کنید. میگوها را با ¼ قاشق چایخوری نمک و فلفل سیاه مزه‌دار کنید. 2 تا 3 دقیقه تا زمانی که یک طرف آن قهوه‌ای شود بپزید.

مرحله 3

پیازهای کوچک و فلفل قرمز را اضافه کنید. 30 ثانیه تا 1 دقیقه پخته و مرتب هم بزنید تا پیازها ترد شوند.

مرحله 4

مارچوبه‌ها را اضافه کنید و 3 تا 4 دقیقه بپزید، هر از گاهی هم بزنید تا ترد شوند.

مرحله 5

پاستا، کره، پوست لیمو، آب لیمو و ½ فنجان از آب پاستا پخته شده را به میگو و مارچوبه اضافه کنید و هم بزنید. (در صورت نیاز آب پاستا بیشتری اضافه کنید تا سس شل شود.)

مرحله 6

گرم سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر وعده: 433 کالری؛ چربی 13 گرم؛ چربی اشباع شده 6 گرم؛ کلسترول 109 میلی‌گرم؛ سدیم 229 میلی‌گرم؛ پروتئین 22 گرم؛ کربوهیدرات 54 گرم؛ شکر 2 گرم؛ فیبر 4 گرم؛ آهن 6 میلی‌گرم؛ کلسیم 48 میلی‌گرم

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است