لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

42 دستور پخت عالی پاستا که می‌خواهید برای شام امشب (و هر شب) درست کنید

دسته بندی :آشپزیغذای ملل
تاریخ انتشار : 1401/06/14نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 10 دقیقهنظر: 0بازدید: 193

پاستا پریماورا زعفرانی برشته

پاستا پریماورا زعفرانی برشته 

این پاستا خیره کننده از چند تکنیک هوشمند برای افزایش طعم استفاده کرده است. برشته کردن اسپاگتی حالت تردی به غذا داده است و اسیدی بودن آب لیمو به کاهش چربی کره کمک می‌کند. زعفران حس و حال زیبایی به غذا می‌بخشد اما اگر آن را پیدا نکردید، پاپریکای شیرین را جایگزینش کنید. در زمان صرف غذا، شما یک دستور پخت پاستا پریماورا سبک، با طراوت و سالم برای سرو، و به اشتراک گذاشتن با دیگران خواهید داشت.

مطلب پیشنهادی: 42 دستور پخت پاستا برای شام پارت 2

دستور پخت:

پیدا کردن یک روش جدید برای پختن پاستا ممکن است غیرممکن به نظر برسد، و با این حال، در اینجا در این دستور پخت، دو راه جدید برای استفاده از مواد اولیه در آشپزخانه وجود دارد. ابتدا اسپاگتی نپخته را در روغن زیتون با زعفران معطر برشته می‌کنید، که نه تنها طعم فوق‌العاده‌ای به رشته‌ها می‌دهد، بلکه به پاستا رنگ طلایی بسیار زیبایی نیز می‌بخشد. سپس، پاستا را در همان ماهیتابه با آب ‌بپزید، اما بر خلاف دستور پخت پاستا در یک قابلمه، مرحله بعدی آبکشی و مخلوط کردن پاستا داغ با کدو زرد خام و گوجه‌فرنگی تازه است. لیمو و ریحان را اضافه کنید تا نتیجه یک چیز جدید و مدرن باشد.

مدت زمان آماده‌سازی: 15 دقیقه

مدت زمان کلی پخت: 25 دقیقه

مناسب برای: 4 نفر

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

350 گرم اسپاگتی، از وسط نصف شده

2 حبه سیر، ریز خرد شده

¼ قاشق چایخوری زعفران یا پاپریکا

2 و ¾ قاشق چایخوری نمک کوشر

2 کدو زرد کوچک که از طول به صورت نوارهای باریک برش خورده (حدود 2 فنجان)

2 فنجان گوجه فرنگی گیلاسی (حدود 350 گرم)، نصف شده

3 قاشق غذاخوری کره بدون نمک

½ قاشق چایخوری پوست لیمو به اضافه 2 قاشق چایخوری آب لیمو تازه (از 1 لیمو)

½ قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده

1 فنجان برگ ریحان تازه

طرز تهیه:

مرحله 1

روغن را در یک ماهیتابه بزرگ با دیواره‌های بلند روی حرارت متوسط گرم کنید. اسپاگتی، سیر و زعفران را اضافه کنید و حدود 3 دقیقه با هم زدن مرتب تفت دهید تا اسپاگتی کمی برشته شود. 4 فنجان آب و 2 قاشق چایخوری نمک اضافه کنید. بگذارید به جوش بیاید و 8 تا 10 دقیقه بپزید تا اسپاگتی نرم شود. 1 فنجان از آب پاستا را نگه داشته و سپس آن را آبکش کنید.

مرحله 2

اسپاگتی داغ را در یک کاسه بزرگ بریزید و کدو، گوجه فرنگی، کره، آب و پوست لیمو، فلفل و ¾ قاشق چایخوری نمک را اضافه کنید. به آرامی هم بزنید و هر بار مقداری آب پاستا را اضافه کنید تا به قوام دلخواه برسید. ریحان را اضافه کرده، هم بزنید تا مخلوط شود.

پاستا زیتی پخته شده به سبک لازانیا

پاستا زیتی پخته شده به سبک لازانیا 

این دستور پاستا پنیری با طعم زیتی پخته شده اما به سبک لازانیا، مطمئناً کل خانواده را خوشحال می‌کند. زمان آماده‌سازی بسیار کوتاه است، فقط 20 دقیقه، و افزودن گوشت چرخ کرده بدون چربی و اسفناج به این پاستا کمک می‌کند تا مقداری ارزش غذایی داشته باشد.

دستور پخت

مدت زمان آماده‌سازی: 20 دقیقه

مدت زمان کلی پخت: 40 دقیقه

مناسب برای: 4 نفر

مواد لازم:

350 گرم پاستا زیتی (حدود 4 فنجان)

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 پیاز بزرگ، خرد شده

2 حبه سیر، ریز خرد شده

250 گرم گوشت چرخ کرده بدون چربی

نمک کوشر و فلفل سیاه

1 شیشه700 گرمی سس مارینارا

1 دسته اسفناج، قسمت‌های ضخیم را بردارید (حدود 4 فنجان)

½ فنجان ریکوتا

½ فنجان پارمزان رنده شده (50 گرم)

1 فنجان موزارلای رنده شده (100 گرم)

طرز تهیه:

مرحله 1

فر را با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید. پاستا را طبق دستور روی بسته‌بندی بپزید. آن را آبکش کرده و در قابلمه برگردانید.

مرحله 2

در همین حین، روغن را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط گرم کنید. پیاز و سیر را اضافه کنید و 4 تا 5 دقیقه و هر از گاهی هم بزنید تا نرم شوند.

مرحله 3

گوشت گاو، ¾ قاشق چایخوری نمک و ¼ قاشق چایخوری فلفل را اضافه کنید و بپزید، گوشت را 5 تا 6 دقیقه هم بزنید تا دیگر صورتی رنگ نباشد.

مرحله 4

پاستا را با مخلوط گوشت، سس مارینارا، اسفناج، ریکوتا و ¼ فنجان پارمزان مخلوط کنید.

مرحله 5

مواد را در یک ظرف پیرکس بریزید. موزارلا و ¼ فنجان باقیمانده پارمزان را روی آن بپاشید. 12 تا 15 دقیقه، تا زمانی که پنیر آب شود، در فر بپزید.

ارزش غذایی

در هر وعده: 792 کالری؛ چربی 30 گرم؛ چربی اشباع 11 گرم؛ کالری از چربی 36% کلسترول 60 میلی‌گرم؛ سدیم 1765 میلی‌گرم؛ پروتئین 41 میلی‌گرم؛ کربوهیدرات 93 گرم؛ فیبر 10 گرم

لازانیا ریکوتا و اسفناج در آرام پز با سالاد سزار

لازانیا ریکوتا و اسفناج در آرام پز با سالاد سزار 

یک دستور پخت پاستا در آرام پز که همه را خوشحال می‌کند. این دستور پخت پاستا در آرام پز که خوشمزه است با کمترین زمان و زحمت پخته می‌شود، بنابراین می‌توانید به سایر کارهای خود رسیده و همچنان یک وعده غذایی کامل و عالی داشته باشید. به سادگی مواد را در آرام پز خود در عرض چند دقیقه آماده کنید و سپس اجازه دهید تا آرام پز کار خودش را بکند.

دستور پخت

مدت زمان آماده‌سازی: 15 دقیقه

مدت زمان کلی پخت: 4 ساعت و 15 دقیقه

مناسب برای: 6 نفر

مواد لازم:

2 بسته 280 گرمی اسفناج

1 فنجان ریکوتا

¾ فنجان پارمزان رنده شده (85 گرم)

سس مارینارا 3 فنجان

6 ورق لازانیا معمولی (نپخته)

1 و ½ فنجان موزارلای رنده شده (170 گرم)

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

2 قاشق چایخوری سرکه

نمک کوشر و فلفل سیاه

1 بوته کوچک کاهو، خرد شده (حدود 8 فنجان)

1 عدد خیار، نازک برش داده شده

½ پیاز قرمز کوچک، نازک خرد شده

طرز تهیه:

مرحله 1

در یک کاسه، اسفناج، ریکوتا و ½ فنجان پارمزان را با هم مخلوط کنید. در یک کاسه دیگر، سس مارینارا و ½ فنجان آب را با هم مخلوط کنید.

مرحله 2

¾ فنجان از مخلوط مارینارا را در کف یک آرام پز 4 تا 6 لیتری بریزید. 2 ورق لازانیا، ¾ فنجان از مخلوط مارینارا باقیمانده، نصف مخلوط اسفناج و ½ فنجان موزارلا را روی آن بریزید. همین لایه‌ها را تکرار کنید. باقیمانده ورقه‌های لازانیا، مخلوط مارینارا، موزارلا و پارمزان را به عنوان آخرین لایه قرار دهید.

مرحله 3

درب آن را ببندید و 3 و نیم تا 4 ساعت روی دمای کم بپزید تا لازانیا‌ها نرم شوند.

مرحله 4

در یک کاسه بزرگ، روغن، سرکه، ½ قاشق چایخوری نمک و ¼ قاشق چایخوری فلفل را با هم مخلوط کنید. کاهو، خیار و پیاز را اضافه کرده و هم بزنید تا مواد همگی با یکدیگر مخلوط شوند. سپس سالاد را با لازانیا سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر وعده: 472 کالری؛ چربی 24 گرم؛ چربی اشباع شده 10 گرم؛ کلسترول 53 میلی‌گرم؛ سدیم 1321 میلی‌گرم؛ پروتئین 27 گرم؛ کربوهیدرات 40 گرم؛ شکر 15 گرم؛ فیبر 7 گرم؛ آهن 5 میلی‌گرم؛ کلسیم 640 میلی‌گرم

نوکی و سیب زمینی شیرین با فندق

نوکی و سیب زمینی شیرین با فندق 

اگر برای درست کردن نوکی‌های سیب‌زمینی شیرین خود وقت ندارید، می‌توانید بهترین گزینه بعدی را تهیه کنید: نوکی بالشی با تکه‌های خامه‌ای سیب‌زمینی شیرین و فندق خرد شده ترد روی آن. این غذا ساده به نظر می‌رسد فقط در 20 دقیقه آماده می‌شود، اما اگر به چیزی نیاز دارید که بتوانید برای دوستتان، همسایه یا همکارتان با عجله بپزید، هنوز این غذا بسیار مناسب است.

دستور پخت:

به لطف نوکی‌های خریداری شده از فروشگاه، این شام شبیه چیزی است که در یک رستوران سفارش می‌دهید، اما مقداری زمان می‌برد. اگرچه فقط چند مواد اولیه در دستور پخت وجود دارد، اما هر مرحله‌ی آن طعم غذا را بیشتر می‌کند. به عنوان مثال، این دستور پخت از شما می‌خواهد که مقداری سیر و مریم گلی را در کره بپزید تا طلایی شود. مریم گلی پخته شده بسیار معطر و به طرز فوق‌العاده‌ای ترد است، گویی سرخ شده است. تفت دادن سبزی‌های معطر یک ترفند فوق‌العاده برای آشپزی شما است: فقط چند دقیقه طول می‌کشد، اما طعم چشمگیری دارند. توصیه می‌کنیم مغزیجات را خودتان بو دهید تا آن‌ها تردتر و معطر شوند.

مدت زمان آماده‌سازی: 15 دقیقه

مدت زمان کلی پخت: 20 دقیقه

مناسب برای: 4 نفر

مواد لازم:

2 عدد سیب زمینی شیرین متوسط، خرد شده

4 قاشق غذاخوری کره سرد و بدون نمک

3 حبه سیر، ورقه شده

1 قاشق غذاخوری برگ مریم گلی کوچک و تازه

1 بسته 450 گرمی نوکی‌ سیب‌زمینی

1 فنجان آب سبزیجات پخته

½ قاشق چایخوری نمک کوشر

½ قاشق چایخوری فلفل سیاه

⅓ فنجان فندق برشته شده، خرد شده

طرز تهیه:

مرحله 1

یک قابلمه بزرگ آب و نمک را به جوش بیاورید. سیب‌زمینی شیرین را اضافه کرده و حدود 8 دقیقه بپزید تا نرم شوند. آبکش کرده و کنار بگذارید.

مرحله 2

1 قاشق غذاخوری کره را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط  آب کنید. سیر و مریم گلی را اضافه کنید؛ حدود 1 دقیقه بپزید تا طلایی و معطر شوند. سپس آن‌ها را روی دستمال کاغذی بگذارید. نوکی را به ماهیتابه اضافه کرده و بپزید، حدود 3 دقیقه هر از گاهی هم بزنید تا طلایی شوند. آب سبزیجات پخته شده، نمک و فلفل را اضافه کنید و حدود 5 دقیقه بپزید. از روی حرارت بردارید. سیب‌زمینی شیرین و 3 قاشق غذاخوری کره باقیمانده را اضافه کرده و هم بزنید تا کره آب شود.

مرحله 3

نوچی را با فندق، سیر و مریم گلی سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر وعده: 512 کالری؛ چربی 19 گرم؛ چربی اشباع شده 9 گرم؛ کلسترول 39 میلی‌گرم؛ فیبر 7 گرم؛ پروتئین 11 گرم؛ کربوهیدرات 72 گرم؛ سدیم 1268 میلی‌گرم؛ شکر 13 گرم

پنه گندم کامل با فتا و آروگولا مزه‌دار شده

پنه گندم کامل با فتا و آروگولا مزه‌دار شده 

ماست موجود در این پاستا آن را به اندازه‌ای خامه‌ای می‌کند که به نظر زیاده‌روی می‌آید ، اما غذا را خیلی سنگین نمی‌کند. همه مواد اولیه به زیبایی با هم کار ترکیب می‌شوند: پوست لیمو، فلفل قرمز تند، آروگولای فلفلی، پاستا گندم کامل و سس ماست تند.

دستور پخت

ماست طعم این پاستا را خامه‌ای می‌کند. علاوه بر این، افزودنی‌های تند به خوبی با پنیر فتای نمکی هماهنگ می‌شوند. فلفل قرمز تند طعمی می‌دهد که ارزش آن را دارد تندی آن را تحمل کنید. می‌توانید از فلفل قرمز معمولی که کمتر تند باشد نیز‌، استفاده کنید.

مدت زمان آماده‌سازی: 15 دقیقه

مدت زمان کلی پخت: 15 دقیقه

مناسب برای: 4 نفر

مواد لازم:

50 گرم پنیر فتا، خرد شده (حدود ½ فنجان)

½ قاشق چایخوری پوست لیمو به اضافه 1 قاشق غذاخوری آب لیمو تازه (از 1 لیمو)

½ قاشق چای خوری فلفل قرمز خرد شده

3 قاشق غذاخوری روغن زیتون

⅔ فنجان ماست یونانی ساده با شیر چرب

1 حبه سیر کوچک، رنده شده

1 قاشق چایخوری نمک کوشر

½ قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده

350 گرم پنه گندم کامل

50 گرم آروگولا (حدود 2 فنجان)

پیازچه تازه خرد شده برای سرو

طرز تهیه:

مرحله 1

در یک کاسه کوچک، فتا، پوست لیمو، فلفل قرمز خرد شده و 1 قاشق غذاخوری روغن را با هم مخلوط کنید. کنار بگذارید تا مزه‌دار (مرینیت) شوند.

مرحله 2

ماست، آب لیمو، سیر، نمک، فلفل سیاه و 2 قاشق غذاخوری روغن باقیمانده را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید.

مرحله 3

پنه را طبق دستورالعمل روی بسته‌بندی بپزید. ½ فنجان آب پاستا را نگه داشته و سپس آن را آبکشی کنید. پنه داغ را به مخلوط ماست اضافه کنید. هم بزنید و هر بار 2 قاشق غذاخوری آب پاستا را اضافه کنید تا به غلظت دلخواه برسید. آروگولا را به آرامی اضافه کنید. روی آن را با پنیر فتا و پیازچه مزه‌دار شده تزئین کنید.

مک اند چیز

مک اند چیز 

اگر قصد دارید مک اند چیز را از اول درست کنید، باید خیلی زحمت بکشید. این بدان معناست که قرار است از انواع مواد بسیار خامه‌ای تهیه شده از شیر و شش فنجان پنیر تازه رنده شده لذت ببرید. و بله، این شامل پنیر آمریکایی نیز می‌شود.

دستور پخت:

برخلاف اکثر دستور پخت‌های مک اند چیز موجود، این دستور پخت نیازی به تهیه سس سفید ندارد. معمولاً سس سفید یک قوام خامه‌ای بی‌نظیر اضافه می‌کند. اما در اینجا کمی شیر تغلیظ شده، مک اند چیز را غلیظ کرده و کار را برای شما انجام می‌دهد. هر نوع پاستا کوچک و ریزی برای این دستور پخت جواب می‌دهد. ما از کاواتاپی استفاده کردیم زیرا عاشق فرم آن هستیم. سه نوع پنیر ممکن است زیاد به نظر برسند، اما همه آن‌ها لازم و ضروری هستند. پنیر گرویر پیچیدگی می‌افزاید، چدار طعمی تند به ارمغان می‌آورد، و پنیر آمریکایی حالتی لطیف، لذیذ و فوق‌العاده را که در دوران کودکی دوست داشتیم، به وجود می‌آورد.

مدت زمان آماده‌سازی: 20 دقیقه

مدت زمان کلی پخت: 50 دقیقه

مناسب برای: 8 نفر

مواد لازم:

3 فنجان پاستا کوچک نپخته (مانند ماکارونی یا کاواتاپی)

4 قاشق غذاخوری (½ قالب) کره بدون نمک

2 قوطی (350 گرم) شیر تغلیظ شده

⅓ فنجان شیر بدون چربی

2 عدد تخم‌مرغ بزرگ

1 قاشق چایخوری نمک کوشر

¼ قاشق چایخوری جوز هندی آسیاب شده

مقدار خیلی کم فلفل هندی تند

250 گرم پنیر آمریکایی خرد شده (حدود 2 فنجان)

250 گرم پنیر گرویر، رنده شده (حدود 2 فنجان)

250 گرم پنیر چدار، رنده شده (حدود 2 فنجان)

طرز تهیه:

مرحله 1

فر را با دمای 375 درجه فارنهایت از قبل گرم کنید. پاستا را طبق دستور روی بسته‌بندی  بپزید. سپس آبکش کرده و پاستا داغ را داخل قابلمه برگردانید. کره را اضافه کرده، هم بزنید تا آب شود.

مرحله 2

شیر تغلیظ شده، شیر بدون چربی، تخم‌مرغ، نمک، جوز هندی و فلفل هندی را در یک کاسه متوسط ​​با هم مخلوط کنید. در یک کاسه دیگر، پنیر آمریکایی، گرویر و چدار را با هم مخلوط کنید.

مرحله 3

⅓ از پاستا را در کف یک ظرف مخصوص فر بریزید. ⅓ از مخلوط پنیر را روی آن پخش کنید. این کار را با باقیمانده پاستا و پنیر تکرار کنید، سپس مخلوط شیر را روی لایه‌ی آخر بریزید. 20 تا 30 دقیقه تا زمانی که گرم و طلایی شود بپزید.

نحوه فریز کردن و گرم کردن مجدد

پس از پخت بگذارید کاملا خنک شود، سپس ظرف غذا را محکم در پلاستیک و فویل بپیچید و فریز کنید. قبل از گرم کردن مجدد صبر کنید یخ آن باز شود. پلاستیک را بردارید و دوباره با فویل بپوشانید، سپس در فر 350 درجه فارنهایت به مدت 25 تا 30 دقیقه قرار دهید تا کاملا گرم شود.

ارزش غذایی

در هر وعده: فیبر 2.2 گرم؛ 914 کالری؛ شکر 12 گرم؛ چربی 56.6 گرم؛ کلسترول 176.3 میلی‌گرم؛ چربی اشباع شده 32.7گرم؛ آهن 2.4 میلی‌گرم؛ سدیم 1737.6 میلی‌گرم؛ پروتئین 42.6 گرم؛ کلسیم 1199.3 میلی‌گرم؛ کربوهیدرات 57.9 گرم

پاستا با سوسیس مرغ، ذرت، تره فرنگی و قارچ

پاستا با سوسیس مرغ، ذرت، تره فرنگی و قارچ 

هیچ چیز بهتر از یک پاستا نیست که بتوانید آن را از موادی که از قبل داشته‌اید، درست کنید. این پاستا که در عرض چند دقیقه آماده می‌شود، از بهترین‌های کتاب‌های ما هستند. این دستور غذا به راحتی می‌تواند تبدیل به یک غذای خوب شود. این دستور پخت یک لیست مواد اولیه بسیار کوتاه دارد زیرا سوسیس مرغ ایتالیایی طعم و ادویه‌های خوش مزه‌ای را اضافه می‌کند. به علاوه سوسیس از قبل پخته شده است، بنابراین فقط باید آن را گرم کنید. هر نوع پاستای کوچکی که دوست دارید را می‌توانید استفاده کنید. گرچند ما عاشق فرم‌های پیچ خورده مانند پاستا پیچی هستیم زیرا که در گوشه‌هایشان سس را به دام می‌اندازند.

دستور پخت:

مدت زمان آماده‌سازی: 20 دقیقه

مدت زمان کلی پخت: 20 دقیقه

مناسب برای: 4 نفر

مواد لازم:

250 گرم پاستا کوچک

1 قاشق چایخوری نمک کوشر، به علاوه مقداری بیشتر برای آب پاستا

3 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 بسته 350 گرمی سوسیس مرغ ایتالیایی، خرد شده

250 گرم قارچ، نازک برش خورده

2 و  ½ فنجان دانه ذرت تازه (از حدود 4 ذرت)

2 عدد تره فرنگی متوسط، خرد شده

2 قاشق غذاخوری کره بدون نمک

1 قاشق چایخوری پوست لیمو به اضافه 2 قاشق غذاخوری آب لیمو (از 1 لیمو)

¼ فنجان ریحان تازه خرد شده

طرز تهیه:

مرحله 1

پاستا را به مدت 8 تا 10 دقیقه در یک قابلمه بزرگ با آب جوش و نمک بپزید. نصف فنجان از آب پاستا را نگه داشته و سپس آن را آبکشی کنید.

مرحله 2

در همین حین، روغن را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط گرم کنید. سوسیس و قارچ را اضافه کرده و حدود 5 دقیقه بپزید و گهگاهی هم بزنید تا زمانی که شروع به قهوه‌ای شدن کنند. ذرت، تره فرنگی و نمک را اضافه کنید و حدود 4 دقیقه بپزید و هم بزنید تا ذرت  و تره فرنگی نرم شود.

مرحله 3

کره، پوست لیمو و آب پاستا پخته شده را اضافه کرده، بپزید و حدود 3 دقیقه هم بزنید تا آب مواد کم شود. آب لیمو را اضافه کنید و با مواد مخلوط کنید. سپس روی آن را با ریحان تزئین کرده و سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر وعده: 648 کالری؛ چربی 31 گرم؛ چربی اشباع 11 گرم؛ کلسترول 97 میلی‌گرم؛ فیبر 5 گرم؛ پروتئین 27 گرم؛ کربوهیدرات 70 گرم؛ سدیم 963 میلی‌گرم؛ شکر 11 گرم

پاستای صدفی درشت پر شده با  قارچ وحشی و اسفناج

پاستای صدفی درشت پر شده با  قارچ وحشی و اسفناج 

این پاستا پخته شده در فر دلچسب و خوشمزه است، آن هم به لطف ریکوتای خامه‌ای و قارچ‌های وحشي خوراكي. یک سس مارینارای خانگی همه را با هم مخلوط می‌کند و اسفناج و لایه‌ای از پنیر مانع خشک شدن پاستا‌ها در حین پخت می‌شوند.

دستور پخت

این غذایی است که طعم دلچسب و فوق‌العاده‌ای دارد بدون آن که احساس سنگینی کنید. قارچ‌ها جایگزینی برای گوشت چرخ‌کرده هستند که اغلب در برخی از دستور پخت‌های پاستای صدفی شکم پر دیده می‌شود، و با اسفناج سرخ‌شده، طعم خوبی از سبزیجات را ارائه می‌دهند. از آنجایی که زمان پخت پاستای صدفی می‌تواند بر اساس مارکی که استفاده می‌کنید متفاوت باشد، در حین پخت مراقب آن‌ها باشید تا به موقع آبکشی کنید. به این ترتیب پس از آن که پر و پخته شدن، پاستا از هم نپاشیده و خراب نمی‌شود.

مدت زمان آماده‌سازی: 25 دقیقه

مدت زمان کلی پخت: 1405 دقیقه

مناسب برای: 4 نفر

مواد لازم:

170 گرم پاستای صدفی بزرگ (20 عدد)

1 و ¾ قاشق چایخوری نمک کوشر، به علاوه مقداری بیشتر برای پختن پاستا

3 قاشق غذاخوری روغن زیتون، به علاوه مقداری بیشتر برای پختن غذا

1 پیاز متوسط زرد، خرد شده

3 حبه سیر، خرد شده

1  قوطی 800 گرمی گوجه فرنگی خرد شده

¾ قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده،

250 گرم قارچ وحشی خوراکی

150 گرم اسفناج، تقریباً خرد شده (5 فنجان)

1 پنیر ریکوتا 450 گرمی با شیر چرب

1 فنجان پنیر پارمزان رنده شده

طرز تهیه:

مرحله 1

فر را با دمای 400 درجه فارنهایت از قبل گرم کنید. پاستاهای صدفی را در آب و نمک در حال جوش طبق دستورالعمل روی بسته‌بندی بپزید و سپس آبکشی کنید.

مرحله 2

1 قاشق غذاخوری روغن را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پیاز و سیر را اضافه کنید؛ حدود 5 دقیقه پخته و مرتباً هم بزنید تا نرم شوند. گوجه فرنگی، ½ قاشق چایخوری نمک و ¼ قاشق چایخوری فلفل را با هم مخلوط کنید. 6 تا 8 دقیقه بپزید و مرتباً هم بزنید تا کمی غلیظ شود. ½ فنجان سس را برداشته و کنار بگذارید. با قاشق باقیمانده سس را در یک ظرف پیرکس کمی چرب شده بریزید.

مرحله 3

ماهیتابه را پاک کنید و 1 قاشق غذاخوری روغن را روی حرارت متوسط ​​ گرم کنید. قارچ‌ها و ¼ قاشق چایخوری نمک و ½ قاشق چایخوری فلفل را اضافه کنید. حدود 5 دقیقه بپزید و گاهی اوقات هم بزنید تا زمانی که قهوه‌ای شوند. درون یک کاسه بریزید. 1 قاشق غذاخوری روغن باقیمانده را به ماهیتابه اضافه کنید. اسفناج را اضافه کنید و حدود 1 دقیقه تفت دهید تا نیم پز شود.

مرحله 4

پاستاهای صدفی را با ریکوتا، قارچ و اسفناج پر کنید و در ظرف پیرکس بچینید. روی آن را با ½ فنجان سس کنار گذاشته شده و پارمزان تزیین کنید. 12 تا 15 دقیقه بپزید تا پاستاها نرم شده و پنیر آب شود.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است