لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

گیاهانی که به نور خورشید نیاز ندارند!

دسته بندی :خانه و ساختمان
تاریخ انتشار : نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 10 دقیقهنظر: 0بازدید: 198

شاید اتاق نشیمن شما نور طبیعی مورد نظر شما را دریافت نکند یا دفتر شما به تزئینات سبز رنگ نیاز داشته باشد و شما به فکر داشتن چند گیاه افتاده‌اید. خبر خوب این که، تعداد زیادی از گیاهان آپارتمانی مرسوم و زیبا وجود دارند که به نور خورشید نیاز ندارند  برای پیدا کردن بهترین گیاهان سرپوشیده با نور کم برای این فضاهای پیچیده در خانه‌هایمان، با متخصص به نام پول فیبی از Weatherlow Florals صحبت کردیم. در اینجا او بهترین گیاهان برای اتاقی که نور خورشید در آن کم است، را معرفی کرده‌است.

1- گیاه مار

گیاهان مار که به طرز باورنکردنی در برابر بی توجهی و نرسیدگی سالم می‌مانند، به خوبی در آن گوشه‌ی نامناسبی که دور از پنجره است، قرار می‌گیرند. برگ‌های نوک تیز آن‌ها با رنگ‌های متنوع در یک گلدان کوچک یا یک گلدان بزرگ زیبا به نظر می‌رسد. پول توضیح می‌دهد: "زمانی آن را آبیاری کنید که لایه‌ی بالایی خاک کاملاً خشک شده است که معمولاً حدود دو تا سه هفته طول می‌کشد."

گیاه مار

2- گیاه عنکبوت

احتمالاً برگ‌های رنگارنگ سبز یا سبز و سفید این گیاه آویزان را در بسیاری از محیط‌های اداری دیده‌اید. او می‌گوید: " اگر گیاهان عنکبوتی را کوتاه کنید و نگذارید پوسیده شوند مانند علف‌های هرز رشد می‌کنند. "

شما همچنین باید تکه‌ها و برگ‌های مرده را از گلدان بیرون بکشید. بهتر است یک برگ یا پیچک در حال مرگ را قطع کنید؛ زیرا در این صورت گیاه به جای این که سعی کند آن برگ را زنده نگه دارد، انرژی بیشتری برای رشد جدید می‌گذارد.

گیاه عنکبوت

3- پوتوس

زیاده روی در تلاش برای مراقبت از پوتوس در واقع می‌تواند آن را به طور قطعی بکشد. اگر این گیاهان نور خورشید را بیش از حد واقعی دریافت کنند، ممکن است آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. آن‌ها تقریباً باید کمی تشنه بمانند؛ بنابراین بگذارید بین دو آبیاری خاک آن‌ها خشک شود. من فکر می‌کنم یکی از دلایلی که آن‌ها در محیط های اداری خوب عمل می‌کنند این است که مردم فراموش می‌کنند به آن‌ها آب بدهند. پول می‌گوید: "برای بررسی، انگشت خود را به خاک بچسبانید تا متوجه شوید خشک است یا گلدان را بلند کنید تا ببینید چقدر سنگین است. گیاهی که به آب نیاز دارد کم وزن خواهد بود".

اگر پوتوس شما نیاز به هرس دارد، می‌توانید با قرار دادن بریده‌ها در یک فنجان آب روی قفسه تا زمانی که ریشه‌های جدید شروع به رشد کنند، گیاهان کوچک جدیدی ایجاد کنید.

پوتوس

4- سرخس دوشیزه

سرخس‌ها که مراقبت از آن‌ها زیبا، اما پیچیده است، همیشه می‌توانند کمی بداخلاق باشند. پول می‌گوید: "مشکل اینجا این است که نمی‌توان آن‌ها را زیاد یا کم آبیاری کرد. این گیاهان فقط می‌خواهند مرطوب باشند نه خیس." شما باید آن‌ها را در یک گلدان سفالی قرار دهید (تا بهتر نفس بکشند) و از بالا به آن آب ندهید. به جای آن، سنگ‌های کوچک را در نعلبکی زیر گلدان قرار دهید. آب را مستقیماً در ته گلدان قرار دهید تابه خوبی جذب گیاه شود. ​​ نگه داشتن سرخس در اتاقی که رطوبت کمی دارد، مانند حمام، هم راه بسیار خوبی‌ست.

سرخس دوشیزه

5- پیچک

پیچک که برای باغ‌های فضای باز و کناره‌های ساختمان‌ها محبوب است، همچنین یک گیاه عالی در محیط داخلی کم نور است. هزاران گونه پیچک وجود دارد. برخی از آن‌ها سبز خالص هستند، در حالی که برخی دیگر دارای رنگ‌های سفید و سبز هستند. امواج آبشاری برگ‌های آن‌ها در برابر غفلت بسیار تحمل می‌کنند و فقط زمانی باید به آن‌ها آب بدهید که کاملاً خشک شوند.

پیچک

6- پرنده‌ی بهشتی

پرنده‌ی بهشتی ظاهری استوایی دارد، اما نیازی به مراقبت زیادی ندارد. باید توجه کنید که خاک آن مرطوب باشد، اما هرگز خیس نباشد؛ بنابراین مطمئن شوید که زهکشی مناسب در محل(گدان گیاه) وجود دارد. زمانی که خاک بالای آن خشک به نظر می‌رسد، آن را آبیاری کنید.

این گیاه سرپوشیده با نور کم پنج سال یا بیشتر طول می‌کشد تا شکوفا شود، اما در این بین، برگ‌های بزرگ آن حال و هوای گرمسیری را به فضای شما می‌بخشند.

پرنده‌ی بهشتی

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است