لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

9 نکته انتخاب شلوار جین مناسب بدون پرو

تاریخ انتشار : 1401/06/12نویسنده: ثمین آقا بالاییزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 181

هنگامی‌که شلوار جین برای اولین بار ابداع شد، جایگزین مناسبی برای "شلوارهای کمری" بسیار محبوب بودند؛ اما امروزه تقریباً همه این لباس را در کمد لباس خود دارند و در بیشتر موارد به‌مراتب بیشتر از یک جفت. علیرغم دسترسی به آن‌ها، انتخاب شلوار جین مناسب هنوز بسیار دشوار است، آن‌ها به‌راحتی می‌توانند شکل خود را از دست بدهند یا خیلی بزرگ یا کوچک شوند؛ بنابراین درنهایت، احساس ناامیدی و ناراحتی می‌کنیم. بیزاپ متوجه شد که چگونه شلوار جین مناسب را انتخاب کند تا از هزینه‌های غیرضروری و حتی بازدید از اتاق پرو دور بماند.

بیشتر بخوانید: روش شستشوی صحیح شلوار جین

اندازه‌گیری با بازوها

 اندازه‌ گیری با بازوها

آخرین چیزی که می‌خواهید این است که یک شلوار جین خوب بخرید تا متوجه شوید که خیلی بلند یا خیلی کوتاه است؛ بنابراین لازم است طول آن را با گرفتن لبه‌ها و کشش بازوها به طرفین بررسی کنید. ایده آل است که قسمت میانی شلوار جین درست زیر چانه و در سطح گردن قرار بگیرد.

اندازه‌گیری در امتداد خط کمر از ناف تا ستون فقرات

برای اینکه بفهمید شلوار جین از نظر سایز به شما می‌آید یا نه لازم نیست در صف اتاق پرو بایستید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دکمه‌های آن‌ها را ببندید و از ناف تا ستون فقرات روی کمرتان فیکس کنید. اگر شلوار جین این فاصله را به‌طور کامل پوشش می‌دهد، این اندازه شماست. این روش برای اکثر فرم‌های بدن کار می‌کند، اما کلی نیست، بنابراین باید ویژگی‌های فردی را نیز در نظر بگیرید.

اندازه‌گیری با شانه‌ها

می‌توانید بفهمید که شلوار جین چگونه به باسن شما می‌آید، بدون اینکه امتحان‌های غیرضروری داشته باشید. برای این کار گشادترین قسمت شلوار جین را در ناحیه باسن پیدا کنید و با این قسمت روی شانه‌های خود اندازه بگیرید. اگر شلوار جین کمی گشاد تر از شانه‌های شما باشد، کاملاً به شما می‌آید. اگر شلوار جین خیلی باریک‌تر یا پهن‌تر از شانه‌های شما باشد، به این معنی است که اندازه شما نیست. این شلوار جین خیلی تنگ خواهد بود یا برعکس، خیلی آویزان به نظر می‌رسد. این روش برای کسانی که شانه‌ها و باسنشان متناسب با یکدیگر است مناسب است. برای کسانی که شانه‌هایشان از باسنشان باریک‌تر است یا برعکس، این روش ممکن است جواب ندهد.

ترکیب

ترکیب 

بسیاری از مردم به دنبال شلوار جین پنبه‌ای هستند. بااین‌حال، اگر 100٪ از این مواد تشکیل شده باشد، برای مدت طولانی دوام نمی‌آورند. وقتی مدتی با شلوارهای جین مانند این بنشینید، شکل خود را از دست می‌دهند و شروع به کشیده شدن می‌کنند. به همین دلیل ترکیب شلوار جین باید دارای الاستین باشد و مقدار آن به سبک خاص شلوار جین بستگی دارد. مقدار پذیرفته‌شده الاستین برای شلوار جین کلاسیک 2 تا 3 درصد و برای شلوار جین تنگ 10 درصد (از الاستین یا لایکرا) است. در غیر این صورت، آن‌ها می‌توانند در زانو کشیده شوند و در ناحیه باسن آویزان شوند. در این صورت، شستن شلوار جین شکل اولیه خود را برنمی‌گرداند.

پارچه جناغی

پارچه جناغی 

اغلب، جین دارای جناغی در سمت راست است، الیاف پارچه به‌صورت مورب به سمت راست هدایت می‌شوند. جناغ چپ نیز وجود دارد. مورد دوم گزینه بسیار خوبی است زیرا نخ‌ها به سمت یکدیگر هدایت می‌شوند و در مرکز ساق پا جمع می‌شوند که از پیچ خوردن پاها در حین راه رفتن جلوگیری می‌کند.

کمر

هنگام انتخاب شلوار جین، تعیین اندازه مناسب برای کمر شما ممکن است سخت باشد. یک روش ساده وجود دارد که می‌توانید از آن برای پیدا کردن آن در اتاق پرو استفاده کنید. اگر 1 تا 2 انگشت به‌راحتی پشت خط کمر شلوار جین شما قرار می‌گیرد، به این معنی است که اندازه آن برای شما مناسب است. اگر بتوانید تمام کف دست خود را در این فضا قرار دهید، به این معنی است که شلوار جین برای شما خیلی بزرگ است. اگر حتی نمی‌توانید انگشتان خود را پشت خط کمر قرار دهید، بهتر است این جین را نخرید، در غیر این صورت، وقتی آن‌ها را می‌پوشید به شکم شما فشار می‌آورند.

کفش

برای اینکه شلوار جین مناسبی را انتخاب کنید و از پولی که برای خرید آن خرج کرده‌اید پشیمان نشوید، با کفشی که قصد دارید آن را بپوشید، یک شلوار جدید را امتحان کنید. این به شما کمک می‌کند تا درک کنید که پاشنه و قسمت پنجه کفش شما چقدر باز است و همچنین طول پاهای شلوار جین و ظاهر کلی آن را ارزیابی می‌کند. به‌هرحال، طول پاهای شلوار جین به استایل بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال، شلوار جین گشاد معمولاً بسیار دراز است، فاصله از زمین تا لبه ساق باید حدود 1 تا 10 سانتی‌متر باشد، درحالی‌که شلوار جین تنگ باید فقط تا مچ پا برسد.

جیب‌ها

سبک جیب‌های پشتی نقش مهمی ایفا می‌کند. اگر فرم بدنی چاق دارید و نمی‌خواهید آن را تقویت کنید، بهتر است به هرگونه گلدوزی، لبه یا سایر جزئیات روی جیب‌های پشتی نه بگویید. برعکس، اگر حجم کافی در پشت شما وجود نداشته باشد، این عناصر به‌راحتی مقداری را اضافه خواهند کرد.

عرض ساق پا

این پارامتر به شکل ظاهری و مدل شلوار نیز بستگی دارد. بااین‌حال، اگر شلوار کوتاه است، مطمئن شوید که ساق آن بیش‌ازحد گشاد نباشد. در این صورت، از نظر بصری قد شما را کاهش می‌دهد و نسبت‌های شما را به هم میزند. هرچه پاچه شلوار جین گشادتر باشد، فرم بدن حجیم‌تر به نظر می‌رسد. اگر شلوار کمی گشادتر از پاها باشد بهتر است.

چه مدل شلوار جین را ترجیح می‌دهید؟ اجناس جین موردعلاقه خود را با چه می‌پوشید؟

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است