لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

طرز تهیه بستنی کروسان

تاریخ انتشار : 1401/06/31نویسنده: مرضیه درگاهیزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 176

خیلی کار جالبیه! لایه‌های کره‌ای و پوسته پوسته از بیرون بسیار لطیف و ترد هستند. می‌توانید داخل نان را با بستنی، میوه و کرم خامه زده‌شده یا ماست، سس پیتزا با پنیر و تاپینگ، مرغ یا سالاد تخم مرغ یا تخم مرغ‌های همزده و بیکن پر کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی رولی تایلندی

خلاصه از دستور پخت

آماده‌سازی: 20 دقیقه

پخت: 15 دقیقه

زمان اضافی: 20 دقیقه

زمان کلی: 55 دقیقه

سرو: 6

چند عدد:   6 بستنی

مواد لازم:

612  x 6 اینچ تکه فویل آلومینیومی مخصوص کار سنگین

اسپری آشپزی

2 قوطی رول هلالی یخچالی

1 عدد سفیده تخم مرغ، همزده

2 قاشق چایخوری کره بدون نمک، آب شده

دستور پخت:

مرحله 1

فر را در دمای 375 درجه فارنهایت (190 سانتی گراد) تنظیم کنید. توری فر را در پایین فر قرار دهید. قالب ۱۲ فنجانی مافین را زیر و رو کنید. طرف بلند هر تکه از فویل را اطراف لبه پایینی ی فنجان مافین وارونه و برای استفاده به عنوان قالب به شکل مخروط بلند 6 اینچی بپیچید. همین کار را برای 6 قالب دیگر تکرار کنید؛ به آرامی مخروط‌های فویل و قالب مافین را با اسپری آشپزی اسپری کنید.

مرحله 2

ورقه‌های خمیر هلالی شکل را روی سطح کمی آردپاشی شده باز کنید و سوراخ ها را به آرامی به هم فشار دهید تا دو مستطیل 13x8 اینچی تشکیل شود. هر مستطیل را به صورت شش نوار 1 1/4 x 13 اینچ ببرید. هر بار با یک مخروط فویل کار کنید، 2 نوار خمیر را به سمت بالا و اطراف مخروط فویل بپیچید، از ابتدا و پایه، و کمی روی هم قرار گیرند. برای بستن نوار دوم خمیر به نوار اول درزها و سر خمیر را با انگشت نیشگون بگیرد تا خوب مهر و موم شود. این کار را با نوارهای باقیمانده و مخروط‌های فویلی تکرار کنید. سپس به مخروط‌ها سفیده تخم مرغ همزده شده بمالید.

مرحله 3

مواد را در فری که قبلاً گرم شده است قرار دهید تا به مدت 12 الی 14 دقیقه قهوه‌ای شود، با احتیاط نان را از فر خارج کنید، مخروط‌ها را از ظرف مافین جدا کنید و آنها را برعکس روی توری سیمی قرار دهید. بگذارید به مدت 5 دقیقه بیرون بماند تا سرد شود.

مرحله 4

به نان کره آب شده بمالید و اگر دوست داشتید چیزی روی نان بپاشید. بگذارید روی تور سیمی به مدت 15 دقیقه کاملاً سرد شود. با فشار دادن فویل به همدیگر، چرخاندن و کشیدن آنها به آرامی، از مخروط‌های بستنی جدا کنید. در صورت تمایل داخل آن را با مواد دلخواه پر کنید.

نکاتی در مورد پخت:

تاپینگ شیرین: (1/4 فنجان می‌شود) 1/4فنجان شکر سفید و 1/2 قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید.

تاپینگ مرزه: (1/4 فنجان می‌شود) 1/4 فنجان پنیر پارمزان رنده شده، 1 قاشق چایخوری ادویه ایتالیایی خشک شده 1/4  قاشق چایخوری نمک کوشر را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید.

حقایق غذایی

برای هر بار سرو

330 کالری، چربی 19.8 گرم، کلسترول 1.2 میلی گرم، سدیم 596.3 میلی گرم، کربوهیدرات 29.4 گرم، پروتئین 6 گرم.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است