لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

۷ نقطه‌ی فشار برای آرام‌کردن نوزاد و تسکین ناراحتی

دسته بندی :سلامتی و پزشکی
تاریخ انتشار : 1401/06/17نویسنده: صادق مالکیزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 148

بسیاری از مادران نمی‌دانند که اگر کودکشان ناخوش یا بداخلاق است، یک ماساژ سبک ممکن است او را آرام کند. نوزادان حساسیت ویژه‌ای به نوازش و انعکاس‌درمانی  - تحریک ملایم نقاط فشار در پاها - دارند. این حساسیت‌ها در بهبود سلامتِ کوچک شما اعجاب‌آور است. توصیه‌های پزشک اطفال خود را دنبال ‌کنید. متوجه خواهید شد که ماساژِ پا مکملی عالی برای برنامه روزانهٔ مراقبت از کودک است.
ما در وب‌سایت بیزاپ علاقه‌مندیم که برای حفظ سلامتی، روش‌های طبیعی را به شما معرفی کنیم و ازاین‌رو بود که نسبت به انعکاس‌درمانی کنجکاو شدیم.

مطلب پیشنهادی: مسمومیت نوزاد با غذاهای آماده

۱. دندان درآوردن

۱. دندان درآوردن

اگر کودک شما در حال دندان درآوردن است، به‌آرامی نوک انگشتان پاهای او را ماساژ دهید تا درد را تسکین دهید. نقاط مربوط به فکِ بالا و پایین و دندان‌ها در زیرِ بند انگشتان پا قرار دارند. اعمال فشار به انگشتان کوچکِ کودک، درمانی طبیعی برای دردِ دندان درآوردن است.
2. آبریزش بینی

2. آبریزش بینی

مالیدن انگشتان پای کودک ممکن است به رفع آبریزش بینی کمک کند. نقطه اصلی که مربوط به سینوس‌ها است، قسمت پنجه پا (به‌ویژه زیر انگشت بزرگ پا) است. با ماساژ ملایم این نقطه، می‌توانید علائم سرماخوردگی و درد سینوسی نوزاد را برطرف کنید.
۳. درد سینه

۳. درد سینه

اگر کودک شما با احتقان سینه دست‌وپنجه نرم می‌کند، سعی کنید به‌آرامی نقطه زیر ۳ انگشت میانی او را ماساژ دهید. با نرمهٔ شست خود فشار دهید و آن را به بالا و پایین ماساژ دهید. همچنین می‌توانید با دو دست، پای کودک را بگیرید و با انگشتان شست منطقه گفته شده را به‌آرامی فشار دهید.
۴. دل‌پیچه

۴. دل‌پیچه

ماساژ دادن قسمت میانی پای کودک ممکن است به رفع اسپاسم و ناراحتی شکم او کمک کند. ماساژ سبکِ مرکز پای کودک، روشی طبیعی برای کاهش درد معده است.

۵. سوءهاضمه

۵. سوءهاضمه

ماساژ ملایم پا می‌توانند مشکلات گوارشی  کودک شما را رفع کند. با فشار ملایم روی شکاف میانِ چهار انگشت پا و انگشت بزرگ، می‌توان مشکلات سوءهاضمه و شکم درد و حالت تهوع‌ را برطرف کند.
۶. مشکل باد معده

۶. مشکل باد معده

ماساژ دادن پاهای کودک برای مشکل نفخ معده عالی است. تحریک نقطه بین انگشت بزرگ و انگشت دوم می‌توانند حالت تهوع، استفراغ و نفخ را تسکین دهد.
۷. یبوست

۷. یبوست

بر اساس یک مطالعه، ماساژ پا می‌توانند یبوست را رفع کند. اگر کودک شکم درد دارد، پاشنه پا را به‌آرامی مالش دهید. این قسمت از پا به معده مرتبط است و به طور طبیعی می‌توانند مشکلات مربوط به یبوست را کاهش دهد.
آیا تابه‌حال انعکاس‌درمانی را امتحان کرده‌اید؟ مفید بوده است؟


بهترین و نزدیکترین 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است