لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

6 راه برای جلوگیری از رشد بی رویه موهای صورت

تاریخ انتشار : 1401/05/12نویسنده: مسعود سلجوقیزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 211

داشتن اندکی موی صورت امری عادی و طبیعی است. اما در برخی موارد، موهای تیره و درشت روی صورت شما رشد می‌کنند و ممکن است متوجه شوید که تقریباً هرروز نیاز به استفاده از موچین دارید. این وضعیت ناخوشایند هیرسوتیسم نامیده شده و اغلب به دلیل عدم تعادل هورمونی ایجاد می‌شود. اگرچه اپیلاسیون و لیزر موهای زائد می‌تواند به خلاص‌شدن از شر موهای زائد کمک کند، اما راه‌های طبیعی برای کاهش موهای زائد صورت وجود دارند که ممکن است به همان اندازه مؤثر باشند.

ما در اینجا با جستجو در اینترنت، راه‌هایی برای کاهش رشد بیش‌ازحد موهای زائد صورت را یافته‌ایم.

بیشتر بخوانید:   دلایل آکنه

چای نعناع بنوشید

چای نعناع بوی و طعم بسیار خوبی دارد و علاوه بر آرامش اعصاب، می‌تواند تعداد هورمون‌های مردانه‌ی خون شما را کاهش دهد. ازآنجایی‌که هورمون‌های مردانه مسئول موهای تیره زائد صورت هستند، کاهش سطح آن‌ها ممکن است رشد موهای ناخواسته را کاهش دهد. مطالعات نشان داده است که نوشیدن 2 فنجان چای نعناع در روز می‌تواند رشد موهای صورت را کند نماید.

روغن‌های اسطوخودوس و درخت چای را امتحان کنید

اسانس‌ها سال‌هاست که در مراقبت از پوست و برای زیبایی استفاده می‌شوند و برخی از آن‌ها می‌توانند در برابر موهای زائد صورت بسیار مؤثر باشند. ثابت شده است که استفاده از روغن‌های اسطوخودوس و درخت چای به‌صورت موضعی باعث کاهش موهای زائد می‌شود.

سعی کنید چربی‌ های ترانس را حذف کنید

سعی کنید چربی‌های ترانس را حذف کنید

خریدن شیرینی‌های شکلاتی خوشمزه از نزدیک‌ترین شیرینی‌پزی محل شما ممکن است شما را خوشحال بسازد، اما به‌احتمال‌زیاد، مانند اکثر محصولات پخته‌شده تجاری، حاوی چربی‌های ترانس هستند. چربی‌های ترانس علاوه‌بر افزایش سطح کلسترول و افزایش خطر بیماری قلبی، ممکن است به رشد موهای زائد کمک کنند. قطع کردن آن‌ها تصمیمی است که بدن شما قطعاً از شما به خاطر آن تشکر می‌کند. 

تمام تلاش خود را بکنید تا زمانی برای ورزش پیدا کنید

فعال‌ماندن یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای سلامت کلی خود انجام دهید.  صرف حدود 30 دقیقه در روز برای ورزش با شدت متوسط به شما کمک می‌کند وزن خود را کنترل کرده و موهای آزاردهنده صورت را از بین ببرید. ازآنجایی‌که اضافه‌وزن به رشد بیش‌ازحد موهای صورت کمک می‌کند، از دست‌دادن تنها 5 درصد از وزن بدن می‌تواند هورمون‌های شما را متعادل کرده و موهای صورت را کاهش دهد. اما ورزشی را انتخاب کنید که سطح تستوسترون را افزایش ندهد، مانند کاردیو، و همچنین از تمرینات با شدت بالا مانند وزنه‌برداری اجتناب کنید.

طب سوزنی را در نظر بگیرید

طب سوزنی یک راه عالی برای آرامش و از بین بردن استرس است و علاوه بر ایجاد حس شادابی، می‌تواند به کاهش رشد موهای زائد نیز کمک کند. مطالعات نشان داده‌اند که طب سوزنی می‌تواند تراکم و طول موهای زائد را کم کرده و سطح هورمون مردانه را کاهش دهد.

آب کافی بنوشید

آب کافی بنوشید

هیدراته‌بودن برای سلامتی و زیبایی شما کاملاً حیاتی است. نوشیدن آب کافی متابولیسم شما را بهبود بخشیده و به پوست کمک می‌کند تا برای مدت طولانی‌تری جوان‌ بماند. همچنین، نوشیدن آب کافی مزایای سلامتی دیگری ازجمله جلوگیری از رشد بیش‌ازحد موهای صورت را به همراه خواهد داشت. مصرف روزانه 6 تا 8 لیوان آب تصفیه‌شده می‌تواند به بهبود وضعیت کمک کند.

آیا در مورد این روش‌ها برای جلوگیری از رشد موهای صورت شنیده‌اید؟ آیا راه‌های دیگری می‌شناسید که می‌تواند به خلاص شدن از شر آن کمک کند؟

 


بهترین و نزدیکترین 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است