لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

مزایا و معایب استفاده از روغن نارگیل روی تتو

تاریخ انتشار : 1400/08/27نویسنده: آتنا سعادت پورزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 606

دلایل خیلی زیادی وجود دارد که شما باید از روغن نارگیل روی پوست تتو شده استفاده کنید. مطالعات اخیر نشان دادند که نارگیل خواص آنتی باکتریال دارد و می‌تواند از پوست شما در مقابل عفونت کردن محافظت کند. همچنین دانشمندان پی بردند که این میوه به خوبی پوست را مرطوب می‌کند. تحقیقات بیشتر نشان داده است که روغن نارگیل می‌تواند عملکرد موانع پوستی را بهبود بخشد و باعث ترمیم زخم شود. این روغن همچنین دارویی مقرون به صرفه است که می‌توانید آن را به راحتی پیدا کرده و بخرید.

فواید روغن نارگیل

به طور کلی روغن نارگیل، قبل یا بعد از تتو استفاده می‌شود و دارای مزایای متعددی است که آنها را در ادامه خواهیم دید:

  • مرطوب کننده: مطالعات نشان دادند که استفاده از روغن نارگیل بکر به عنوان مرطوب کننده برای افراد دارای پوست خشک کاملاً موثر و بی‌خطر است.
  • ضدالتهاب: در یک مطالعه هشت هفته‌ای که شامل بیماران کودکان مبتلا به درماتیت آتوپیک بود، استفاده موضعی روغن نارگیل بکر در سه زمینه مختلف از جمله میزان و شدت اگزما، از دست دادن آب ترانسپیدرمال و ظرفیت پوست برای آب و رطوبت فواید مثبتی را نشان داد. این مطالعه نشان داد که اثرگذاری روغن نارگیل بکر به دلیل خاصیت ضدالتهابی آن است.
  • ضدمیکروب: برای مقایسه درمان با روغن نارگیل بکر در مقابل روغن زیتون بکر، به صورت تصادفی روی 52 نفر انجام شد. این مطالعه نشان داد که روغن نارگیل بکر در کاهش ابتلا به عفونت ناشی از استافیلوکوکوس اورئوس از روغن زیتون بکر بهتر عمل می‌کند.
  • بهبود زخم: یک مطالعه درون تنی و برون تنی نشان داد که روغن نارگیل بکر تخمیر شده، قدرت بالایی در ترمیم زخم دارد.

نحوه استفاده از روغن نارگیل روی پوست تتو شده

به یاد داشته باشید که بعد از انجام تتو، پوست شما تحریک شده و قرمز می‌شود (در واقع زخم می‌شود) و شما باید پوست آسیب دیده خود را برای جلوگیری از عفونت تمیز کنید. چند ساعت بعد از انجام دادن تتو، ناحیه تتو شده را با صابون ملایم و آب گرم بشویید. سپس می‌توانید یک لایه روغن نارگیل روی پوست تتو شده خود بزنید.

با این حال توجه داشته باشید که چندین محصول مراقبت از پوست حاوی روغن نارگیل و مواد دیگر هستند که می‌توانند پوست را تحریک کرده یا منجر به واکنش آلرژیک شوند. برای جلوگیری از این مسئله، از یک روغن نارگیل بکر استفاده کنید که فاقد مواد نگهدارنده یا مواد معطر اضافه هستند. به دلیل محبوبیت روغن نارگیل در آشپزی و لوازم آرایشی، می‌توانید روغن نارگیل بکر را در سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی ارگانیک و بخش لوازم آرایشی بسیاری از داروخانه‌ها پیدا کنید.

مزایای روغن نارگیل برای استفاده روی تتو

عوارض جانبی و خطرات مصرف روغن نارگیل روی تتو

- عوارض جانبی روغن نارگیل نادر است اما یک واکنش آلرژیک شناخته شده به عنوان درماتیت تماسی ممکن است به دلیل قرار گرفتن در معرض محصولات موضعی مانند پاک کننده‌ها، مرطوب کننده‌ها، مواد آرایشی و شامپوهایی که حاوی مواد مشتق شده از نارگیل هستند، مانند کوکونات دی اتیل آمید (کوکامید DEA یا CDEA) و سولفات کوکامید، به وجود بیاید. خطرات خوردن روغن نارگیل شامل ناراحتی معده یا آنافیلاکسی، یک واکنش آلرژیک شدید است.

- علائم درماتیت تماسی ممکن است شامل پدیدار شدن بثورات قرمز یا رگه‌دار شدن  روی ناحیه تتو شده‌ باشد که روغن نارگیل روی آن استفاده شده است. این بثورات ممکن است به صورت برجستگی‌های قرمز و تاول ظاهر شوند و پوست را حساس کنند. بثورات همچنین ممکن است ترشح داشته، تخلیه و پوسته پوسته شود یا فلس مانند و ناهموار، دردناک یا ضخیم شود. علاوه بر این، ممکن است در پوست خود احساس سوزش، خارش و درد کنید.

- این عوارض جانبی ممکن است یک یا دو روز پس از استفاده از روغن نارگیل روی محل تتو رخ دهد و خوب شدن آن ممکن است چند روز طول بکشد.

- بهتر است قبل از استفاده از محصول روی پوست، اطمینان حاصل کنید که پوست شما هیچ عکس‌العمل منفی نسبت به آن نشان نمی‌دهد. توصیه می‌شود قبل از اولین استفاده، تست پچ را انجام دهید. تست پچ روشی است که از آن برای تعیین علت تحریک شدن پوست یا واکنش نشان دادن آن استفاده می‌شود.

- اگر اولین بار است که قصد انجام تتو را دارید، از دیگران که این کار را انجام دادند، بپرسید که چگونه از آن قسمت مراقبت کردند. مطمئن شوید که به سراغ یک تتو آرتیست ماهر می‌روید که در محیطی تمیز و استریل کار خود را انجام می‌دهد. از آنها بپرسید چه کرم‌هایی را برای روند بهبودی توصیه می‌کنند و آیا روغن نارگیل را هم توصیه می‌کنند یا نه.

- برای احتیاط بیشتر، با یک متخصص پوست مشورت کرده و از او بپرسید که آیا روغن نارگیل را برای بهبود محل تتو توصیه می‌کند یا نه و بپرسید که برای تسکین پوست و تمیز نگه داشتن آن چه کار دیگری می‌توانید انجام دهید.

بیشتر بخوانید5 دلیل برای این که بیشتر نارگیل بخورید!


بهترین خدمات تتو رو در بیزاَپ جستجو کن.



 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است