لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

9 دلیل برای شروع خوردن کره بادام‌زمینی

دسته بندی :تغذیه و رژیم
تاریخ انتشار : 1401/06/19نویسنده: ثمین آقابالاییزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 140

کاهش وزن، پیشگیری از سرطان سینه، کاهش بی‌خوابی و موارد دیگر، کره بادام‌زمینی یک گنج طبیعی است که می‌تواند تغییرات مثبت زیادی را در بدن ایجاد کند! سرشار از ویتامین‌های مفید، مواد معدنی، چربی‌های سالم و عناصری است که بدن شما هوس می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در حد اعتدال از آن لذت ببرید و به‌زودی نتیجه آن را خواهید دید. بیزاپ با داستانی درباره محصول شگفت‌انگیز دیگری آماده است که خوانندگان ما را سالم‌تر می‌کند؛ بنابراین، یک قاشق بردارید و بیایید وارد آن شویم!

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه کوکی‌ کورن فلکس کره‌ بادام زمینی

1. به کاهش احتمال ابتلا به سرطان سینه کمک می‌کند
پروتئین‌های طبیعی و چربی‌های طبیعی موجود در بادام‌زمینی ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های سینه مانند سرطان را کاهش دهد. این توسط یک مطالعه که توسط بنیاد تحقیقات سرطان سینه و موسسه ملی بهداشت ایالات‌متحده انجام‌شده بود، تائید شد. خوردن روزانه این محصول تأثیر مثبتی بر بدن و به‌ویژه سینه‌های شما دارد؛ بنابراین، اگر به آن حساسیت ندارید، حتماً آن را به منوی خود اضافه کنید.
2. سرعت کاهش وزن را افزایش می‌دهد
به نظر می‌رسد که کره بادام‌زمینی به‌طور ناعادلانه از بسیاری از برنامه‌های غذایی حذف‌شده است، زیرا افراد آن را خیلی چرب می‌دانند. در عوض، کره بادام‌زمینی منبع خوبی از پروتئین، فیبر و مواد مغذی است. سطح قند خون را تغییر نمی‌دهد و همچنین عناصر سالمی را برای بدن شما فراهم می‌کند. مصرف 2 قاشق غذاخوری در روز می‌تواند منجر به کاهش وزن شود.
3. سطح استرس را کاهش می‌دهد
حاوی یک استرول گیاهی به نام بتا سیتوسترول است که می‌تواند به عادی‌سازی سطوح هورمون استرس کورتیزول کمک کند. چربی‌های سالم، آنتی‌اکسیدان‌ها، آهن، منیزیم، کلسیم و ویتامین E موجود در آن به شما کمک می‌کند کمبود این عناصر را در بدن خود جبران کنید که باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید. همچنین، همراه با میان وعده موردعلاقه شما، حتی تأثیر بهتری بر روحیه شما خواهد داشت.
4. فعالیت مغز و حافظه را تقویت می‌کند

4. فعالیت مغز و حافظه را تقویت می‌کند

ویتامین E موجود در بادام‌زمینی از فعالیت مغز پشتیبانی می‌کند. این کار می‌تواند حافظه را به‌ویژه برای افراد مسن تقویت کند. حتی مشخص شد که به افراد مبتلا به بیماری آلزایمر خفیف تا متوسط کمک می‌کند؛ بنابراین، یک شیشه کره بادام‌زمینی می‌تواند یک میان وعده خوب برای پدربزرگ و مادربزرگ عزیزتان باشد!
5. به ریکاوری عضلات بعد از تمرین کمک می‌کند
این یک غذای عالی قبل و بعد از تمرین است. چربی‌ها و کربوهیدرات‌های آن شما را با انرژی کافی برای کل جلسه پر می‌کند. همچنین سرشار از پتاسیم است که نقش کلیدی در سلامت عضلات ازنظر ریکاوری دارد.
6. فشارخون شما را کنترل می‌کند

6. فشارخون شما را کنترل می‌کند

یکی دیگر از خواص عالی پتاسیم این است که می‌تواند فشارخون شما را کاهش دهد. این اثر با منیزیم پشتیبانی می‌شود، یک عنصر دیگر که بادام‌زمینی سرشار از آن است. برای اطمینان از اینکه برای شما مفید است، باید به دنبال نسخه بدون نمک این محصول باشید.
7. احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد
یکی دیگر از خواص شگفت‌انگیز کره بادام‌زمینی این است که می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. بله بادام‌زمینی حاوی مقدار زیادی چربی است، اما آن‌ها چربی‌های اشباع‌نشده هستند و برای شما مفیدند. آن‌ها قادر به بهبود پایداری گلوکز و انسولین هستند. در تحقیقات انجام‌شده توسط دانشگاه هاروارد، آن‌ها به نتایج شگفت‌انگیزی دست یافتند، زنانی که به‌طور منظم کره بادام‌زمینی مصرف می‌کردند، در مقایسه با کسانی که هرگز آن را نخوردند، 21 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت بودند.
8. به شما کمک می‌کند بهتر بخوابید
اسیدآمینه موجود در بادام‌زمینی به نام تریپتوفان، هورمون خواب، ملاتونین و هورمون شادی، سروتونین را تقویت می‌کند. شما را آرام می‌کند، فرآیندهای بدن شما را کند می‌کند و خواب خوب شبانه را تقویت می‌کند. اگرچه، نیازی به خوردن مقدار زیادی از آن نیست فقط چند قاشق غذاخوری کافی است.
9. برای مادران باردار خوب است

9. برای مادران باردار خوب است

به نظر می‌رسد خوردن کره بادام‌زمینی در دوران بارداری نیز می‌تواند تأثیر مثبتی بر روی جنین داشته باشد. به‌طور طبیعی سرشار از اسیدفولیک است که ممکن است به کاهش خطر نقص لوله عصبی در کودک در حال رشد شما کمک کند. همچنین، عناصر مفید بادام‌زمینی برای سلامت مادر مفید است. آیا از خوردن کره بادام‌زمینی لذت می‌برید؟ چه موارد شیرین دیگری در لیست شیرینی‌های شما وجود دارد؟ بیایید ترجیحات خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذاریم!


بهترین و نزدیکترین 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است