لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

۷ دلیل برای نخوابیدن با موی خیس

تاریخ انتشار : 1401/06/17نویسنده: صادق مالکیزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 145

عادت خوابیدن با موهای خیس، چندین عوارض جانبی دارد. اگر شبانه حمام می‌کنید، برخی از این عوارض جانبی ممکن است باعث شود که برنامه مراقبت از موی خود را تغییر دهید و قبل از اینکه سرتان به بالش برشد، زمان بیشتری برای خشک‌کردن موهایتان صرف کنید.
در این مقاله از وب‌سایت بیزاپ، عوارض جانبی خوابیدن با موهای خیس شرح داده‌ایم.

مطلب پیشنهادی: 7 اشتباه مهلک در برس زدن مو

۱. ممکن است باعث تحریک پوست سر شود

۱. ممکن است باعث تحریک پوست سر شود


آیا تابه‌حال احساس آزاردهنده خارش و تحریک پوست سر را تجربه کرده‌اید؟ معمولاً شامپوی خود را مقصر می‌دانیم، اما شاید دلیل این احساس ناراحت‌کننده، عادت خوابیدن با موهای خیس باشد. هنگامی که روی روبالشی مرطوب می‌خوابید، ممکن است دچار بیماری‌های پوست سر، مانند شوره سر، شوید. وقتی با موهای خیس می‌خوابیم، محیط مرطوب و گرم باعث رشد بیشتر باکتری‌ها می‌شود.
۲. موها را گره‌دار می‌کند

موهای خیس شکننده هستند. وقتی قبل از خشک‌کردن موهایتان به رختخواب می‌روید، ممکن است در طول خواب موهایتان گره بخورد. صبح‌، موهایتان نامنظم می‌شوند و به‌سختی می‌توانید گره‌های آن را باز کنید. این مسئله ممکن است باعث اضطراب صبحگاهی شما شود.
۳. ممکن است باعث سردرد شود

اگر با سر خیس بخوابید، این احتمال وجود دارد که با سردرد از خواب بیدار شوید. برخی از متخصصان مراقبت از مو می‌گویند که خوابیدن با موهای خیس دمای بدن را پایین می‌آورد. در مقابل بدن تلاش می‌کند دما را بالا ببرد و در نتیجه دچار سردرد می‌شود. سایر متخصصان معتقدند که خوابیدن با موهای پیچیده شده در حوله باعث سردرد می‌شود و حتی می‌تواند خواب شما را مختل کند.
۴. موهای شما وز می‌شود


۴. موهای شما وز می‌شود


خوابیدن با موهای خیس، سلامتی شما را به‌طورجدی به خطر نمی‌اندازد، اما روی ظاهر موهای شما تأثیر می‌گذارد. موی مرطوب اصطکاک قوی تری روی روبالشی ایجاد می‌کند و موهای شما را وز می‌کند. صرف زمان اضافی برای خشک‌کردن مو قبل از خواب می‌تواند هزینه‌های شما را برای خرید محصولات ضد وزِ مو کاهش دهد.

۵. اجازه نمی‌دهد موهای نازک حجم پیدا کنند


۵. اجازه نمی‌دهد موهای نازک حجم پیدا کنند


موهای نازک، ظریف و فاقد حجم هستند. خوابیدن با سر خیس برای این نوع موها مضر است. این نوع مو به‌سختی حجم می‌گیرد، به همین دلیل است که اگر مرتباً با موهای مرطوب بخوابید، کم‌حجم به نظر خواهند رسید.
۶. از دلایل اصلی موخوره است


۶. از دلایل اصلی موخوره است


هرچند وقت یکبار آرایشگرتان به شما می‌گوید که باید موخوره‌های خود را کوتاه کنید؟ عادت به خوابیدن با موهای خیس یکی از دلایل اجباری برای کوتاه‌کردن مکرر موها است. ازآنجایی‌که موهای خیس شکننده‌تر هستند، غلتیدن و چرخیدن در خواب ممکن است باعث موخوره شود.
۷. باعث تحریک پوست می‌شود

خوابیدن با موهای خیس، نه‌تنها روی پوست سر، بلکه بر پوست بدن شما نیز تأثیر می‌گذارد. وقتی در خواب می غلطید، موها ممکن است روی صورتتان بیفتند. ترکیبِ موهای خیس و دمای اتاق‌خواب شرایط را برای رشد باکتری‌های تحریک‌کننده پوست فراهم می‌کند.
چه زمانی موهای خود را می‌شویید؟ صبح‌ها یا قبل از خوابیدن؟ آیا از دیگر عوارض جانبی خوابیدن با موهای خیس خبر دارید؟


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است