لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

4 ترفند از بین بردن لکه‌ های عرق از روی لباس

تاریخ انتشار : 1401/04/23نویسنده: فاطمه عالمیزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 755

لکه‌های عرق، به‌ویژه لکه‌های زرد زیر بغل، زمانی اتفاق می‌افتند که نمک‌ موجود در عرق با ترکیبات موجود در دئودورانت (عمدتاً آلومینیوم) یا ضد تعریق شما واکنش نشان می‌دهند. این واکنش شیمیایی، لکه‌های عرق زردرنگی را روی لباس به‌جا می‌گذارند. بسته به نوع پارچه و مدت‌زمانی که از ایجاد لکه می‌گذرد، لکه‌های عرق می‌توانند سرسخت باشند یا به‌راحتی پاک شوند. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا نکات مفیدی را در مورد نحوه پاک کردن لکه‌های عرق از روی پارچه را آموزش می‌دهیم.

بیشتر بخوانید:   خداحافظی با بوی بد لباس ها

در سرکه سفید بخیسانید

سرکه خاصیت سفیدکنندگی ملایمی دارد و به همین دلیل می‌توانید از آن برای از بین بردن لکه‌های لباس خود استفاده کنید. برای این کار به مقدار مساوی آب و سرکه را مخلوط کرده و اجازه دهید لباس‌ها حدود یک ساعت در این محلول خیس بخورد. این روش برای از بین بردن لکه‌ها به‌خصوص لکه‌های کمرنگ از روی لباس‌های سفید مؤثر است. شایان‌ذکر است که سرکه باوجوداینکه نوعی اسید (اسید استیک) است، برای لباس مضر نیست. بااین‌حال، نباید سرکه و سفیدکننده را مخلوط‌کنید زیرا هیپوکلریت سدیم موجود در سفیدکننده می‌تواند با سرکه واکنش داده و گاز کلر تولید کند که برای انسان مضر است. علاوه بر این، گاز کلر یک سفیدکننده قوی است، به این معنی که باعث می‌شود لباس‌های رنگی شما کم‌رنگ شود.

از خمیر لکه‌ بر استفاده کنید

از آنجایی‌ که لکه‌برها حاوی مواد سفیدکننده قوی هستند، به‌ویژه برای لکه‌های سرسخت خوب عمل می‌کنند. بر اساس گزارش مرکز ملی اطلاعات زیست‌فناوری (NCBI)، لکه بر حاوی هیدروژن پراکسید است که یک سفیدکننده قوی است. علاوه بر این، این خمیر حاوی مواد لکه‌بر قوی دیگری ازجمله جوش‌شیرین (سدیم بی‌کربنات) و نمک است. برای تهیه خمیر لکه‌بر، یک قاشق غذاخوری هیدروژن پراکسید (آب‌اکسیژنه) و نمک و نصف فنجان جوش‌شیرین را مخلوط‌کنید تا خمیری به دست آید. با استفاده از یک برس آن را مستقیماً روی ناحیه دارای لکه بمالید و حدود یک ساعت صبر کنید تا لکه حل شود. سپس لباس خود را بشویید و خشک‌کنید. به یاد داشته باشید، به دلیل مواد سفیدکننده قوی موجود در خمیر لکه بر، باید از آن فقط برای تمیز کردن لباس‌های سفید استفاده کنید.

در محلول آب و صابون بخیسانید

اکثر شوینده‌های موجود در بازار، ازجمله صابون‌های ظرف‌شویی، حاوی مقداری مواد سفیدکننده هستند. به همین دلیل می‌توانید از هر صابون تمیزکننده‌ای برای از بین بردن لکه‌های عرق استفاده کنید. به‌ عنوان‌ مثال، صابون ظرف‌شویی را با هیدروژن پراکسید مخلوط کرده و محلول را در آب بریزید. مخلوط را خوب هم بزنید تا صابونی شود. سپس پارچه‌های لکه‌دار خود را حداقل یک ساعت قبل از شستشوی معمولی در این محلول بخیسانید. شایان‌ذکر است که این روش به‌طورکلی در مورد لکه‌های عرق قدیمی بی‌اثر است و بنابراین فقط برای از بین بردن لکه‌های تازه می‌توان از آن استفاده کرد.

از آب‌لیمو استفاده کنید

آب‌لیمو هم ضدعفونی‌کننده خوبی است و هم لکه بر خوبی برای مواد و سطوح مختلف است. بنابراین می‌توانید از آن برای پاک کردن لکه‌های زرد عرق از روی لباس خود استفاده کنید. برای شروع، 2/3 قسمت آب و 1/3 قسمت آب‌لیمو را باهم مخلوط کرده و روی قسمت لکه‌دار لباس خود بمالید. به‌آرامی مالش دهید و قبل از شستن یک ساعت بگذارید بماند. از طرف دیگر، می‌توانید نصف فنجان آب‌لیمو را با مواد شوینده روزانه خود مخلوط‌کنید و از این مخلوط در ماشین لباسشویی خود استفاده کنید.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است