لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

آموزش تعویض لوله‌ P شکل سینک ظرفشویی

تاریخ انتشار : 1401/02/22نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 693

اگر شما تا به حال مجبور به پاک کردن یا تخلیه سینک شده باشید، احتمالا قبلا با این نوع لوله‌ها آشنا هستید که انتقال از سینک به سیستم تخلیه را تشکیل می دهند. این لوله‌ها زیر سینک تعبیه شده و به علت ظاهری که دارند این اسم را گرفته‌اند.

این لوله ها در بازار بسیار شایع هستند و شناخته شده‌ترینشان لوله‌های پی وی سی بوده که تقریبا برای تمامی لوله‌کشی ها کاربرد دارند.

به طور معمول این لوله‌ها خیلی خوب در هم چفت می‌شوند که همین باعث می‌شود کار نصب و تعمیرشان آسان باشد.

آناتومی لوله‌های پی شکل

هر لوله‌ی پی شکل از 2 بخش اصلی تشکیل شده است:

یک بخش منحنی که شکلی شبیه به U دارد و در واقع پلی میان سینک و قسمت دیگری از لوله می‌باشد. این بخش به گونه‌ای طراحی شده که در صورت گرفتگی یا نشتی بتواند به راحتی جدا شود و کار را برای تمیزکاری آسان کند.

قسمت دیگر که شکلی شبیه به J دارد و اکثرا به دیوار متصل می‌شود و آب فقط تا قسمتی معین از آن عبور می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: آموزش تعمیر و عیب‌یابی فن دریچه حمام

2 بخش اصلی لوله‌ی پی شکل

خم شدن لوله و شکل منحنی مانندش برای این است که هر بار لوله تخلیه مقدار کمی از آب را به دام اندازد. این آب یک مهر و موم تشکیل می دهد که مانع از انتقال گازها از داخل سیستم فاضلاب به خانه می شود. همچنین این خم شدگی باعث می شود که لوله  حساس به مسدود شدن باشد.

لوله‌های تخلیه به طور معمول در کیت هایی با تمام قطعات لازم ارائه می شود. اطمینان حاصل کنید که کیت شما درهنگام خرید تمامی این قطعات را دارد چرا که به هنگام نشتی یا خرابی اگر دسترسی به لوله‌کش نداشته باشید باید خودتان دست به کار شوید و از راهنمای کیت، لوله‌ها را تعمیر کنید.

مراحلی که باید طی کنید تا لوله‌ی پی شکل را تعمیر کنید:

  • لوله‌ی قدیمی را جدا کنید
  • یک سطل را زیر لوله‌ی قدیمی قرار دهید تا آب را بگیرد. با استفاده از انبر دست قفلی قسمت U شکل را از دیگر قسمت‌ها جدا کنید.
  • حتما از روی نقشه‌ی کیت قسمت‌های مختلف را به یک‌دیگر نصب کرده و بعد با کمک واشر آن را جایگذاری کنید.
  • قسمت‌های اصلی لوله ممکن است نیاز به مهر و موم کردن بیشتری داشته باشند بنابراین قبل از اتصال آن‌ها حتما محل نصب را بررسی کنید تا دوباره مجبور نشوید که از ابتدا نصب را انجام دهید.
  • وقتی قسمتی که باید به دیوار نصب کنید محکم شد وقت آن است لوله را به سینک متصل کنید و با انبر دست قفلی آن را محکم کنید .
  • در طی نصب و در هر مرجله‌ای که به مشکل خوردید کافی است به بیزاپ سر بزنید و از یک لوله کش کمک بگیرید.

موفق باشید.


بهترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است