لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

جلوگیری از قارچ و کپک لباس؛ با مطمئن ترین راه

تاریخ انتشار : 1401/04/07نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 586

آیا تا به حال وقتی که در حال انجام کاری بودید با خود فکر کرده‌اید که این بوی عجیب و غریب که باعث شده نتوانید تمرکز کنید دقیقا از کجاست؟ بعد تمام وسایل را زیر و رو کرده و علت را نیافته اما همچنان بوی عجیبی به مشامتان می‌رسد! کمی بعد متوجه می‌شوید که این بو ازخود شماست! تعجب نکنید چرا که شست و شوی لباس‌ها قاعده و قوانینی دارد که اگر رعایتشان نکنید باعث ایجاد بوی عجیبی که ناشی از رشد قارچ و کپک هاست می‌شود، در این مقاله با بیزاپ همراه باشید تا بدانید در صورت رشد کپک و قارچ چه باید بکنید!

بیشتر بخوانید:   راهنمای گام به گام مرتب کردن، شستشو و خشک کردن لباس‌ها

1. انتخاب مایع شوینده‌ی مناسب

به یاد داشته باشید که مایع شوینده‌ی مناسب نقش پر رنگی درجلوگیری از رشد قارچ‌ها دارد‌. وقتی مایع شوینده حاوی فرمولاسیون مناسبی باشد قطعا هر نوع آلودگی از بین خواهد رفت و جایی برای رشد قارچ و کپک روی لباس‌ها نمی‌ماند.

پیشنهاد بیزاپ برای شما استفاده از سرکه‌ی سفید است چرا که حتی وقتی آب مصرفی شما از نوع سخت باشد اسید سیتریک موجود در سرکه باعث شکسته شدن سختی آب می‌شود.

استفاده از بوراکس هم در صورتی که تجربه‌ی استفاده‌ی درست از آن را داشته باشید خوب است.

فراموش نکنید که همه‌ی این مواد باید تست حساسیت را گذرانده باشند چرا که در غیر این صورت باعث ایحاد حساسیت و خارش پوستی خواهد شد.

2.  شست و شوی مداوم لباس‌ها

هر بار که بوی بدی از لباس‌ها به مشامتان می‌رسد که مطمئنید بویی شبیه کپک و قارچ است باید لباس‌ها را با آب بسیار گرم بشورید، آب داغ باعث می‌شود هاگ قارچ از چرخه‌ی تولید مثل خارج شده و دیگر خبری از بوی بد نباشد‌.

3. آویزان کردن لباس‌ها در نور خورشید

دست طبیعت معجزه‌گر است! نور خورشید به علت داشتن اشعه‌ی مناسب و گرمای زیاد باعث می‌شود که قارچ و کپک فرصت رشد خود را بروی پارچه از دست بدهند. این یک روش سنتی است اما با این حال امتحان خود را پس داده و مورد تایید بسیاری از دانشمندان و محققان نیز هست.

۴. استفاده از الکل

استفاده از الکل با اینکه انتخاب خوبی است ولی یادتان باشد الکل برای پارچه مضر بوده و استفاده‌ی مداوم آن به هیچ عنوان توصیه نخواهد شد و در ضمن برخی از پوست‌های حساس به الکل واکنش نشان می‌دهند و از این جهت نیز باید حتما از اندازه‌ی متاسبی از الکل و در تعداد دفعات کم استفاده کرد.

۵. استفاده از مواد شوینده‌ی بدون آبکشی

 مواد شوینده‌ای در بازار یافت می‌شوند که بدون نیاز به آبکشی هستند این مواد به علت آنکه به عمق پارچه نفوذ می‌کنند فرصت رشد هاگ‌ها و اسپورهای قارچ و کپک را به طور کامل از بین خواهند برد.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است