لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

راز ماندگاری یک کسب و کار چیست؟

دسته بندی :کسب و کارها
تاریخ انتشار : 1401/02/31نویسنده: زمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 619

 

تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه می‌توان کاری کرد که مشتری بعد از استفاده از کالا یا خدماتتان همچنان به شما فکر کند؟ عاملی که یک کسب‌وکار را خاص می‌کند تنها ارائه محصولات یا خدمات با کیفیت نیست. توجه به جزئیات و خدمات مشتری و ارائه محصولات با کیفیت هر کدام یک مقوله جدا از هم هستند. برای این‌که بتوانید در ذهن مشتری ماندگار شوید، باید تجربه مشتری در برخورد با خودتان را بهبود ببخشید.

رقابت

راهکارهای مختلفی وجود دارند که موجب جذابیت و خاص بودن یک کسب و کار می‌شود. برای مثال باید کارمندان خوش برخورد و فوق‌العاده‌ای داشته باشید، فضای مناسبی را فراهم کنید و محصول شگفت انگیزی را نیز عرضه کنید. شاید با خود بگویید اکثر کسب‌وکارها همین شیوه‌ها را در پیش گرفته‌اند. اما باید کاری کنید که از دیگران متمایز شوید. عاملی که باعث تمایز شما می‌شود، یک ترکیب ناب دارد: توجه به فرهنگ مشتری مداری.

فرهنگ مشتری مداری به این منظور است که هر شرکت و سازمان بر تقاضا و نیاز مشتریان خود متمرکز و برای هر کدام ارزش قائل شود و در کمترین زمان و به مؤثرترین روش به آنها پاسخ دهد. در ادامه این مقاله روش‌هایی را معرفی می‌کنیم که با استفاده از آنها بتوانید کسب و کار و برند خود را در ذهن‌ها ماندگار کنید.

 

بیشتر بخوانید: 9 مرحله تعیین کننده قبل از شروع یک کسب وکار

رازهای ماندگاری کسب و کارها

خلاق و متفاوت باشید

اولین تجربه مشتری هنگام تعامل اولیه با خود را بهبود ببخشید. کسب‌وکارهای بزرگ دنیا در تلاش‌اند تا به روش‌هایی منحصر به فرد، مشتری را مجذوب و شیفته خود کنند. باید به قلب مشتریان خود نفوذ کنید تا آنها به شما وابسته شوند.

رقیبان خود را زیر نظر بگیرید، ببینید برای مشتری مداری چه کارهایی انجام می‌دهند و شما کاری متفاوت و منحصر به فرد انجام دهید تا در اولین تجربه مشتری خوش بدرخشید. دقیقاً همین متفاوت شدن موجب ماندگاری در ذهن‌ها خواهد شد. برای مثال شرکت عرضه کننده هدبند Hope در آمریکا به ازای خرید هر هدبند، یک هدبند به کودکان سرطانی هدیه می‌دهد. چنین اقدامی محال است در ذهن مشتریان آن شرکت باقی نماند.

 با این وجود چه راهکارهای دیگری برای متفاوت بودن و درنهایت ماندگاری یک کسب‌وکار وجود دارد؟ در زیر به برخی از راهکارها که در منحصر بفرد بودن کسب و کار مؤثر است، اشاره خواهیم کرد.

رقبای خود را دست کم نگیرید و از بحث و درگیری‌های تبلیغاتی خودداری کنید و خود را پیشرو در رقابت ببینید.

عضو انجمن‌های صنفی و علمی حوزه کاری خود شوید.

به طور مستمر یاد بگیرید و توانمندی‌های خود را ارتقاء دهید.

همیشه به فکر خود نباشید و دائم به رضایت مشتری فکر کنید.

خدمات یا محصولات خود را به روش‌های منحصر به فرد و جذاب ارائه دهید.

خدماتتان را به امضای خود تبدیل کنید!

غیرممکن است شما رستورانی را که در یک شهر، غذایی خاص ارائه دهد فراموش کنید. برای اینکه بتوانید کسب و کار خود را در ذهن مشتری ماندگار کنید، سعی کنید خدمات یا محصولاتی را ارائه دهید که برچسب کسب و کار شما را داشته و به بیان دیگر امضای شما باشد. در این صورت تمام افراد مرتبط با کسب و کار شما منحصربه فرد بودن شما را احساس می‌کنند.

شگفتی آفرین باشید

می‌توان با استفاده از ترفندهای خاص و منحصر به فرد به راحتی در ذهن مشتریان خود بمانید تا بیشتر از شما خرید کرده و یا از خدماتتان استفاده کنند. به‌عنوان مثال در برخی از آرایشگاه‌ها برای اینکه حوصله مشتری در زمان انتظار سر نرود، یک گروه موسیقی زنده به اجرای موسیقی و سرگرم کردن مشتریان می‌پردازد. چنین اقداماتی فضای مفرح و دل انگیز را در زمان انتظار فراهم می‌کند و در ذهن مشتری ماندگار خواهد شد و مشتریان انگیزه بیشتری برای مراجعات بعدی خواهند داشت.

مشتریان را فراموش نکنید

اگر می‌خواهید مشتری شما را به یاد آورد، شما نیز باید مشتری را فراموش نکنید. به‌عنوان مثال می‌توانید اطلاعاتی نظیر نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد مشتری را ثبت کنید و در روز تولد آنها با اسم کوچک، تولدشان را تبریک بگویید. این کارها بدون شک باعث برقراری پیوندی خاص با مشتری خواهد شد و بعد از آن مشتری تا جایی که بتواند محصولات و خدمات خود را از شما تهیه می‌کند و وفاداری خود را به شما ثابت خواهد کرد.

کمترین زمان، بیشترین خدمات

با این روش نیز می‌توانید در ذهن مشتری، به عنوان یک کسب و کار یا برند خوب باقی بمانید. سعی کنید در کوتاه‌ترین زمان برای مشتریانی که از مسیرهای طولانی به شما مراجعه کرده‌اند، کالا یا خدمات خود را عرضه کرده و از اتلاف وقت جلوگیری کنید. «سرعت» و «دقت» دو معیار مهم در روند تحویل هستند که می‌تواند در اعتماد سازی و ماندگاری در ذهن مشتری به شما کمک کنند.

 کسب و کاری را در نظر بگیرید که باید محصولات خود را از طریق ارسال‌های درون شهری به مشتریان خود برساند. در صورتی که این کسب و کار نظم کافی در ارسال محصولات خود نداشته باشد، نمی‌تواند در ذهن مشتری به عنوان یک برند معتبر بماند و پس از مدتی اگر این روند را ادامه دهد با چالش‌ها و شکست‌های بزرگی روبرو خواهد شد. پس برای اینکه در ذهن مشتری بمانید خوش قول باشید.

جمع بندی

کسب و کار خود را با استفاده از این روش‌ها سر زبان ها بیندازید و در ذهن‌ها ماندگار کنید. در این مقاله سعی کردیم برخی از روش‌های مفید، برای ماندگاری یک کسب و کار را به شما معرفی کنیم. شما نیز اگر روشی را می‌شناسید که می‌تواند باعث ماندگاری یک کسب و کار در  ذهن مشتری شود به ما و خوانندگان این مقاله معرفی کنید.


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است