لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

 چهار راز برای داشتن یک وان براق و تمیز

دسته بندی :خانه و ساختمان
تاریخ انتشار : 1401/06/31نویسنده: ثمین آقابالاییزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 90

یاد بگیرید که چگونه وان حمام خود را درخشان کنید و آن را به همین شکل حفظ کنید؛

تمیز کردن وان حمام؛ این یک کار طاقت‌فرسا است که به نظر می‌رسد بزرگ است، معمولاً به این دلیل که در هر حمامی، خود وان بزرگ به نظر می‌رسد. همچنین به نظر می‌رسد که نیاز به شستشوی زیاد و خم شدن و به‌طورکلی منحرف کردن خود در چند موقعیت عجیب‌وغریب دارد. درحالی‌که تمیز کردن وان حمام هرگز کاملاً بدون درد نخواهد بود، ترفندهایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای تمیز کردن راحت‌تر و براق نگه‌داشتن آن برای مدت طولانی‌تری استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: برداشتن درپوش تخلیه وان حمام

قبل از شروع تمیز کردن، باید بدانید که وان شما چه نوع پرداختی دارد. بیشتر روکش‌های وان از چینی، لعاب، آکریلیک یا فایبرگلاس هستند. اگر روکش پلاستیکی به نظر برسد، یکی از دو مورد آخر است. اگر وان شما از مواد غیرمعمول‌تری مانند سنگ یا مس ساخته‌شده است، برای دستورالعمل‌های تمیز کردن وان با سازنده وان خود مشورت کنید.

1. گزینه‌ های پاک‌ کننده 

1. گزینه‌های پاک‌کننده

پاک‌کننده‌های زیادی به همراه محلول‌های خانگی محبوب در بازار وجود دارد. خمیری که از ترکیب مقادیر مساوی جوش‌شیرین و آب درست می‌شود، برای هر نوع وان مناسب است و به‌ویژه روی کف صابون خوب عمل می‌کند. فراتر از آن، روکش وان تفاوتی در استفاده شما ایجاد می‌کند. شما گزینه‌های بیشتری برای پوشش چینی دارید که سخت‌ترین سطح است، ازجمله محلول مبتنی بر سرکه. لین بلر بروکر، یکی از مالکان (آنچه باید انجام شود)، یک شرکت خدماتی در سدار فالز، آیووا، می‌گوید:

ما سعی می‌کنیم تا حد امکان از محصولات شیمیایی بد استفاده کنیم. مخلوطی از سرکه گرم و کمی سحر و یک پد اسکراب کار بسیار خوبی روی کف صابون وان دارد. من همچنین می‌بینم که پارچه‌های میکرو فیبر و آب روی یک وان کار می‌کنند که خیلی کثیف نیست.

به گفته گری اوهل، مدیر آموزش برند در (استاندارد آمریکایی)، اگر یک پاک‌کننده تجاری را انتخاب می‌کنید، اولین قدم شما این است که برچسب را با دقت بخوانید، زیرا حتی برخی از پاک‌کننده‌های به‌ظاهر ملایم شبیه لوسیون می‌توانند ساینده باشند. برای روکش‌های چینی و مینا، پاک‌کننده‌ای که شامل یک جزء ساینده ملایم باشد خوب است. وان های آکریلیک به‌راحتی خراشیده می‌شوند. شما فقط باید از چیزی استفاده کنید که کاملاً غیر ساینده باشد.

2. پاک‌ کننده لکه 

2. پاک‌کننده لکه

آکریلیک: اینجا جایی است که روکش‌های آکریلیک جلوتر ظاهر می‌شوند، زیرا خود پوشش لکه‌ها را دفع می‌کند. اگر لکه‌ای روی سطح آکریلیک یا فایبرگلاس دارید، آن را با ½ تا ⅔ فنجان مایع ظرف‌شویی شفاف مخلوط با 2 فنجان آب داغ درمان کنید. اگر به‌اندازه کافی قوی نیست، خمیری از کرم تارتار و پراکسید هیدروژن یا جوش‌شیرین و آب را امتحان کنید، اما ابتدا در یک منطقه کم دید تست کنید. همچنین کسانی هستند که با استفاده از یک خمیردندان سفید ساده ارزان‌قیمت (بدون مواد روشن‌کننده یا ویژگی‌های اضافی) برای لکه‌ها استفاده می‌کنند

مینا: روکش‌های لعابی نیز ظریف‌تر هستند و سفیدکننده آن‌ها را لکه‌دار می‌کند. در عوض، همان راه‌حل‌هایی را که برای پوشش آکریلیک ذکر شد، امتحان کنید.

ظروف چینی: برای وان های چینی، سفیدکننده برای سال‌ها یک لکه بردار بوده است، اما درنهایت می‌تواند پوشش را از بین ببرد. در عوض، با محلول جوش‌شیرین و آب شروع کنید. محلول مایع ظرف‌شویی برای کف صابون خوب عمل می‌کند. اگر لکه ناشی از آب سخت است، سرکه و آب را مخلوط کرده و روی لکه اسپری کنید. برای لکه‌های زنگ، ممکن است نیاز به استفاده از زنگ زدای تجاری داشته باشید. اگر هیچ‌کدام از این‌ها روی یک روکش پرسلن کار نمی‌کند، مرحله بعدی سنگ‌پا، پاک‌کن جادویی یا لکه بردار تجاری خواهد بود. برای صرفه‌جویی در ساییدگی و پارگی روکش‌ها، با کمترین ساینده‌ها شروع کنید؛ و برخی از لکه‌ها، به‌ویژه روی وان‌های قدیمی‌تر که پوشش آن‌ها فرسوده یا آسیب دیده است، ممکن است هرگز از بین نرود. در این صورت، شیشه‌سازی مجدد ممکن است یک گزینه باشد. احتیاط: هرگز سفیدکننده و آمونیاک را باهم مخلوط نکنید.

3. تکنیک‌ های تمیز کردن وان 

3. تکنیک‌های تمیز کردن وان

پس از تصمیم‌گیری در مورد یک پاک‌کننده، وقت آن است که با وان روبرو شوید. با پاک کردن همه‌چیز از لبه‌ها شروع کنید تا صفحه تمیزی داشته باشید. در مرحله بعد، هرگونه لکه را پاک‌کنید. سپس پاک‌کننده انتخابی خود را بمالید، خمیر را با حرکات دایره‌ای پخش‌کنید یا پاک‌کننده را روی تمام سطح اسپری کنید، از لبه وان شروع کنید، در امتداد کناره‌ها کارکنید و در پایین پایان دهید. مرحله بعدی آسان است. به گفته مگ رابرتز، رئیس (مولی خدمتکار)، بیشتر مردم به‌جای اینکه به آن‌ها فرصتی برای کار بدهند، اشتباه می‌کنند که از پاک‌کننده و هر نوع درمان لکه‌ای استفاده می‌کنند و بلافاصله تمیز می‌کنند. او می‌گوید:

ما بیش‌ازحد کار می‌کنیم. او اشاره می‌کند که کارمندان (مولی خدمتکار) سطوح مرطوب مانند وان و ظرف‌شویی را اسپری می‌کنند و سپس به تمیز کردن سطوح خشک اتاق روی می‌آورند. ممکن است نیم ساعت طول بکشد تا آن‌ها به تمیز کردن وان برگردند. می‌توانید آن برنامه را دنبال کنید یا پیشنهاد رابرتز را دنبال کنید و ساعت بعدی را به بازی با سگ، پیاده‌روی یا استراحت صرف کنید. هنگامی‌که پاک‌کننده زمان کار را پیدا کرد، کناره‌ها و پایین وان را بشویید، از بالا شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید. برای کمترین ساییدگی، یکپارچه نرم یا پارچه میکرو فیبر را انتخاب کنید.

گزینه‌های دیگر عبارت‌اند از یک برس اسکراب با موهای نرم یا یکی از اسکرابرهای دوش و وان با دسته بلندتر که برای کاهش فشار به کمر طراحی‌شده‌اند. اگر وان آکریلیک دارید، از پارچه یا اسکرابر ساخته‌شده از نایلون استفاده کنید که سطح آن را خراش ندهد. Uhl می‌گوید:

محققان دریافته‌اند که حتی حوله‌های کاغذی نیز می‌توانند سطح پلاستیکی را خراش دهند.

یک مسواک قدیمی برای تمیز کردن اطراف فاضلاب و سایر سطوح سفت مفید است. مرحله بعدی این است که وان را کاملاً بشویید، یا با اسپری با نازل دوش یا شستشو با یک سطل آب تمیز. به گفته Uhl، این عمل اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما ضروری است. او خاطرنشان می‌کند که درحالی‌که ماندن یک پاک‌کننده برای یک ساعت خوب است، ماندن آن برای یک هفته می‌تواند به‌طور دائم به وان آسیب برساند. او همچنین پیشنهاد می‌کند درهای دوش را تمیز کنید تا هرگونه اسپری بیش‌ازحد از پاک‌کننده پاک شود. درنهایت وان را با یکپارچه نرم کاملاً خشک‌کنید (میکرو فایبر خیلی خوب کار می‌کند) تا بدرخشد. رابرتز می‌گوید این مرحله زمان زیادی نمی‌برد و برای داشتن ظاهری زیبا کلیدی است.

4. اقدامات پیشگیرانه 

4. اقدامات پیشگیرانه

شاید مهم‌ترین گام در داشتن یک وان تمیزکاری باشد که پس از تمیز کردن برای به حداقل رساندن مشکلات بعدی، به‌خصوص کف صابون همیشه حاضر، انجام دهید. همه متخصصان موافق هستند که پاک کردن وان و خشک‌کردن آن بعد از هر بار استفاده، کمک زیادی به حفظ ظاهر خوب آن و به حداقل رساندن زمان تمیز کردن شما می‌کند. بلر بروکر پیشنهاد دیگری دارد که اجرای آن آسان است. او می‌گوید: پس از تمیز کردن، به صاحب‌خانه‌ها پیشنهاد می‌کنیم که از ژل حمام استفاده کنند. این تالک موجود در صابون نواری است که کف را ایجاد می‌کند. اگر آن‌ها احساس می‌کنند که نمی‌خواهند این تغییر را انجام دهند، ما استفاده از صابون سخت را پیشنهاد می‌کنیم.

 

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است