لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

7 عادت بد که خانه شما را ویران میکند

دسته بندی :خانه و ساختمان
تاریخ انتشار : 1401/02/08نویسنده: مومنیانزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 1284

تمیزکاری جزو آن دسته از کارهایی نیست که با علاقه انجامش دهیم! قطعا بین تمیزکاری و وقت گذرانی با دوستانمان دومی را انتخاب می‌کنیم و این عجیب نیست. از آن‌جا که همه چیز در زندگی ما بسته به تعادل است، عیبی ندارد که گاهی دست از تمیزکاری بیش ازحد بکشیم ولی در هر حال تمیزکاری را باید انجام داد.

در این مقاله 7 کاری که قطعا اشتباه است اما انجامش می‌دهیم را با هم مرور می‌کنیم.

بی توجهی به لوله‌ها

چند وقت یک بار چک می‌کنید که لوله‌ها نشتی نداده باشند؟ چکه نکنند؟ پوسیده نباشند؟ تقریبا سالی یک دفعه آن هم در بهترین حالت. بی توجهی به لوله‌ها قطعا عواقب خطرناکی قطعا خواهد داشت ممکن است گاهی برای اینکه توجه نکرده‌اید مجبور باشید کل لوله‌کشی را عوض کنید. حتی گاهی یک ترک کوچک مستعد جذب میکروب‌هاست.

راه حل این است که هر بار که سینک را تمیز می‌کنید لوله‌ها را نیز چک کنید. اجازه ندهید ذرات غذا وارد لوله شده و لوله‌ها به اصطلاح بگیرند. برای تمیز کردن لوله‌ها از مواد شوینده‌ی مخصوص استفاده کنید و طبق دستورالعمل پشت محصول جلو بروید.


بیشتر بخوانید: بهترین کارها برای تمیز کردن ماهانه خانه



انتخاب اشتباه محصولات

زنده باد تمیزی! عطر خوش تمیزی که باعث می‌شود هر خانه‌ای زیباتر به نظر برسد حاصل محصولاتی است که استفاده می‌کنیم اما نه هر محصولی.

یک شوینده‌ی مناسب برای همه جا جوابگو نیست. قطعا هرجایی در منزل ، شوینده‌ی خودش را می‌طلبد! نمی‌شود که شما با شوینده‌ی کفپوش چوبی سرامیک‌ها را تمیز کنید چرا که نه تنها تمیز نمی‌شوند بلکه آسیب می‌بینند پس درست انتخاب کردن یک محصول هم در وقت و هم در هزینه‌ها صرفه جویی می‌کند.

بی نظمی قفسه‌ها تا جای ممکن!

تقریبا هر قفسه‌ای که در خانه‌تان داشته باشید را تا حد انفجار پر می‌کنید. مثلا قفسه‌ی لباس‌ها حاوی کتاب‌ها نیز هست چرا؟ چون حوصله ندارید هر وسیله را در جای خود قراردهید. این یکی از مهلک‌ترین اشتباه هاست چون هم ظاهری کاملا شلخته به خانه می‌دهد و هم مرتب کردنش بسیار سخت است.

بهترین راه حل این است: هر چیز را پس از استفاده سرجای خودش بگذارید! مداوم مواد اضافه را دور بریزید و قفسه‌ها را بیش از حد پر نکنید.

تمیز نکردن کامل یک قسمت

در حالی که هر نوع تمیزکاری معمولا یک گام در جهت ساماندهی منزل است اما اگر تمیزکاری را نصفه نیمه رها کنید منزلتان از شلوغی منفجر خواهد شد. به عنوان مثال، هنگامی که شما لکه های روی فرش را پاک نکرده رها می‌کنید این لکه‌ها به داخل فرش نفوذ کرده موجب می‌شود که تا مدت زیادی ماندگار شوند. یا مثلا تصور کنید قفسه‌ی کتاب‌ها را بیرون ریخته‌اید گه تمیزشان کنید، اما کار را  نصفه کاره‌ رها می‌کنید، چه می‌شود؟ شاید ماه‌ها سهل انگاری کنید و قفسه همان‌طور بماند.

بی توجهی به صدای وسایل الکترونیکی

تقریبا هر دستگاه الکترونیکی هشدارها و بوق هایی را منتشر می‌کند. برخی از آنها مفید هستند، اما بسیاری از آنها آزار دهنده هستند، و برخی حتی می توانند زندگی شما را نجات دهند. نادیده گرفتن بوق دستگاه‌هایی نظیر فر و ماکروفر یک اشتباه رایج است. دستگاه‌ها خودشان به شما زنگ خطر را اعلام می‌کنند اما اگر شما نادیده‌شان بگیرید مقصر اتفاق‌ها شمایید!

نادیده گرفتن نقاط مخفی

پشت هود را تمیز می‌کنید؟ پشت یخچال را چطور؟ زیر فرش‌ها، بالای کابینت‌ها، زیر تخت، و ... ؟

نادیده گرفتن این مکان‌ها به این معنی نیست که وجود ندارند! تمام تلاشتان را بکنید که به طریقی انرژیتان را تقسیم کنید که برای تمیز کردن این نقاط هم زمان و انرژی داشته باشید.

توجه فقط به درون خانه

یک خانه هم حیاط دارد و هم سالن، هم بالکن دارد و هم اتاق خواب! اینکه همیشه فقط یک قسمت را تمیز کنید و از دیگر قسمت‌ها غافل شوید یکی دیگر از اشتباهاتی‌ست که می‌کنید.

هر هفته برای خود برنامه‌ی تمیز کاری بنویسید و به آن پایبند بمانید. تمیزکردن برگ‌های ریخته شده کف حیاط یا روغن ماشین از کف پارکینگ هم باید جزو الویت‌های تمیزکاری برای داشتن یک خانه‌ی تمیز باشد.


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است