لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

عوارض خوابیدن جلوی باد پنکه

دسته بندی :سلامتی و پزشکی
تاریخ انتشار : 1401/04/21نویسنده: مرضیه درگاهیزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 539

برخی افراد بدون پنکه روشن نمی‌توانند بخوابند. یا به خاطر گرمای هوا در شب است یا به خاطراینکه صدا باعث می‌شود تا خوابشان ببرد، و وزش مستقیم باد به سمت آنها یک ضرورت است. اما اگرچه پنکه خودش به تنهایی شی مضری نیست، استفاده از آن در شب می‌تواند باعث یکسری پیامد شود.

بر همین اساس، بیزاپ به شما توضیح خواهد داد که وقتی با پنکه روشن می‌خوابید، بدن شما چه واکنشی نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:  اهمیت خواب در بارداری

1. پنکه باعث خشک شدن دهان و مجرای بینی شما می‌شود

مطالعات نشان می‌دهد که روشن بودن پنکه در طول شب می‌تواند باعث تبخیر عرق و رطوبت در بدن شما شود که منجر به از دست دادن آب و خشک شدن دهان و مجرای بینی می‌شود. اگر در نواحی خشک زندگی می‌کنید، باید حواستان باشد، برایاینکه این پیامدها می‌تواند حتی سریعتر بروز کند. در کل، یک فنجان آب برای احیای آب مورد نیاز شما بیش از اندازه کافی است.

2. می‌تواند آلرژی شما را بدتر کند

2. می‌ تواند آلرژی شما را بدتر کند 

اگر آلرژی دارید، خوابیدن با پنکه روشن ایده خوبی نیست. با توجه به دیدگاه محققان، باد می‌تواند ذرات آلرژی را منتشر کند که موجب بدتر شدن آسم، خشکی چشم، آلرژی‌های چشمی و تب یونجه می‌شود.

3. این یکی از علت‌های گرفتگی عضلات است

3. این یکی از علت‌ های گرفتگی عضلات است 

دما در شب معمولاً سریع کاهش می‌یابد و درحالیکه یکی از علت‌های گرفتگی عضلات در معرض سرما بودن است، پنکه می‌تواند شما را بیشتر در معرض هوای سرد قرار دهد برای اینکه مستقیم به شما می‌وزد. از سوی دیگر، اگر شب‌ها بسیار گرم است، وزش باد از پنکه می‌تواند دمای مرکزی شما را افزایش دهد و منجر به بیماری‌های مرتبط با گرما مانند حالت تهوع یا سردرد شود.

در این قسمت چه کارهایی می‌توانید به جای روشن کردن پنکه انجام دهید.

1. خوابیدن با پنجره باز

1. خوابیدن با پنجره باز 

راه‌حل ساده برای شب‌های گرم باز گذاشتن پنجره است. باد سرد در صبح زود به خنک شدن هوای اتاق کمک می‌کند. اگر نگران پشه هستید، می‌توانید برای پنجره‌هایتان توری بگذارید.

2. یک حوله مرطوب یا یک سطل پر از آب را نزدیک تخت خود قرار دهید

2. یک حوله مرطوب یا یک سطل پر از آب را نزدیک تخت خود قرار دهید 

برای اینکه اتاقتان ضد کم‌آبی باشد، بالای رستان یک حوله مرطوب یا سطلی پر از آب قرار دهید و آن را کنار تخت‌تان قرار دهید. این راه‌حل‌ها موجب افزایش رطوبت در اتاق خوابتان می‌شود.

3. پنکه را در سمت دیگری روشن کنید

3. پنکه را در سمت دیگری روشن کنید 

اگر نمی‌توانید بدون پنکه بخوابید، مسیر آن را به سمت دیگری قرار دهید. با این کار پنکه دیگر مستقیم به سمت شما نمی‌وزد. شما هم‌چنین می‌توانید آن را کنار پنجره قرار دهید، بنابراین می‌تواند هوای بیرون را بگیرد و وارد اتاق کند.

 


بهترین و نزدیکترین 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است