لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

نکات ساده اما مهم در برس زدن مو

تاریخ انتشار : 1401/04/07نویسنده: مسعود سلجوقیزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 721

برس‌زدن موها شاخ غول شکستن نیست، اما انجام نادرست آن درواقع می‌تواند به موهای شما آسیب زده و باعث گره‌خوردن و شکافتن انتهای موها شود. همیشه یک راه اشتباه و یک راه درست برای بازکردن تارهای موی شما وجود دارد، و این موضوع وابسته به بافت موهای شما است.

ما در اینجا، می‌دانیم که ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین تشریفات زیبایی می‌توانند پیچیده‌ترین باشند. با درنظرگرفتن این موضوع، تحقیقاتی انجام دادیم تا بفهمیم بسته به نوع موهایتان، چند بار باید موهای خود را شانه کنید. فراموش نکنید که نکته کلیدی را در انتهای مقاله مطالعه کرده تا بدانید چرا در مورد برس‌زدن موها، حتی کمترین نکات هم مهم هستند.

بیشتر بخوانید:  چندوقت یک بار مو ها را بشوییم؟

موهای مجعد یا فر دارید

اگر موهای مجعد یا حلقه‌دار و فر دارید، می‌دانید که صاف‌کردن و بازکردن این گره‌ها اصلاً کار راحتی نیست. خوشبختانه، مجبور نیستید چندین بار در روز یا حتی هرروز آن را انجام دهید. اگر موهای وز طبیعی دارید، فقط باید هر چند روز یک‌بار یک برس روی آن بکشید و اگر به موهای مجعد و فر خود افتخار می‌کنید، تنها یک‌مرتبه در هفته و یا حتی یک هفته در میان برس‌زدن برای شما کافی است تا از آسیب موهای خود جلوگیری کنید.

موهای بلند یا خشکی دارید

موهای بلند مطمئناً زیبا به‌نظر می‌رسند و به‌راحتی می‌توانند نگاه‌ها را به سمت شما بکشانند. اما مراقبت از آن یک کار تمام وقت است. جدا از شامپوها، ماسک‌های مو و نرم‌کننده‌ها، به یک شانه، یک برس حالت‌دهنده و یک برس بازکننده نیاز دارید تا موهایتان بدون گره و تاب‌خوردگی باشد. اگر موهای شما بلند یا بیش‌ازحد خشک است، توصیه می‌شود برای جلوگیری از گره‌خوردن و تحریک تولید روغن طبیعی سر که تغذیه طبیعی موهای شما کمک می‌کند، ، موهای خود را 3 بار در روز برس بزنید.

موهای بلند یا خشکی دارید

موهای شما آسیب‌دیده یا نازک شده است

اگر موهای شما نازک و مستعد شکستن است، به این معنی است که برای برس‌زدن آن باید رویکرد آرام‌تر و ملایم‌تری داشته باشید. گره‌زدایی بیش‌ازحد موهای نازک می‌تواند لایه محافظ کوتیکول مو را از بین برده و این امر موها را آسیب‌پذیرتر می‌کند. برای جلوگیری از شکستگی، به‌آرامی موهای خود را در انتهای آن برس بزنید و به سمت ریشه حرکت کنید تا از گره‌خوردن و تاب‌خوردگی موها جلوگیری کنید.

موهای شما آسیب‌ دیده یا نازک شده است

تازه از حمام بیرون آمدید

در وقت بیرون‌آمدن از حمام شاید وسوسه‌انگیز به‌نظر برسد که سریع شانه را روی موهای خیس خود بکشید تا سریع‌تر خشک شوند، اما انجام این کار می‌تواند به موهای شما آسیب برساند. درواقع موهای مرطوب شکننده‌تر هستند. اگر می‌خواهید موهایتان برای مدت طولانی‌تری براق و سالم بمانند، با دقت و آرام برس‌زدن آن‌ها بسیار مهم است. از یک شانه با دندانه پهن برای بازکردن موهای خیس خود استفاده کنید و هرگز آن را فشار ندهید تا از شکستگی و آسیب مو جلوگیری کنید.

اگر بیش‌ازحد موهای خود را برس بزنید چه اتفاقی می‌افتد.

برس‌زدن موها اگر به روش صحیح انجام شود فواید چشمگیری دارد.  باور اینکه چیزی به نام برس‌زدن بیش‌ازحد مو به زیبایی و سلامت مو کمک می‌کند، کاملاً اشتباه است. استفاده زیاد از شانه درواقع می‌تواند باعث شکستگی و آسیب جدی موهای شما شده که این دلیل به‌تنهایی منجر به ریزش مو می‌شود. وقتی صحبت از برس‌زدن مو به میان می‌آید، بهتر است در این کار زیاده‌روی نکنید و با ضربه‌های ملایم برس به موهایتان کمک کنید سالم و ابریشمی باقی بمانند.

چند بار در روز موهای خود را برس می‌زنید؟ به نظر شما بهتر است آن را کمتر یا بیشتر شانه کنید؟

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است