لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

6 ایده مرتب کردن اتاق به سبک ماری کوندو

تاریخ انتشار : 1401/02/31نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 648

این روزها تقریباً نمی‌توانید جایی بروید بدون آنکه نام Marie Kondo، یا کلمات KonMari را از دهان مردم نشنوید- یا آن را در وبلاگ‌های طراحی، اینستاگرام، قفسه‌های کتابفروشی و قسمت پیشنهادهای Netflix نبینید... تقریباً در همه جا اسمی از او را می‌شنوید. او روشی مخصوص به خود را دارد که در آن برای حذف کردن وسایلی که دیگر جایشان در سطل زباله است تشویق و هیجان‌زده می‌شوید، که این روش به ویژه در مورد ایده‌هایی جهت سازماندهی اتاق خواب کوچک موثر است.

            و از آن جایی که اتاق خواب شما را مهمانان نمی‌بینند، می‌تواند به راحتی به مکان اصلی برای انبوهی از لباس‌ها، قفسه‌های کتاب پر از مربا و کشوهای میز پاتختی پر از وسایل مختلف تبدیل شود. و چه کسی به آن عامل استرس‌زا نیاز دارد؟ اگر می‌دانید زمان مرتب کردن اتاق خوابتان فرا رسیده است، می‌توانید مسیر KonMari را طی کنید یا به سادگی خود را متعهد به حذف وسایل کنید و همزمان برای وسایلی که نگه می‌دارید قسمت‌های مشخصی را درست کنید.

            برای کمک به شما در شروع سریع نظافت بهاره، در اینجا شش ایده کوچک سازماندهی اتاق خواب وجود دارد که حتی سبب افتخار ماری کوندو می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: ۵۰ ترفند تمیز کردن خانه که احتمالا نمیدانستید

1. وسایل شل را در سبدها قرار دهید.

وسایل در سبدها

            در روش Marie Kondo همه چیز در مورد پیدا کردن مکانی مناسب برای همه وسایل است و سبدها راهی عالی برای انجام این کار هستند. همچنین، آن‌ها کاملاً مد هستند، فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند و مواد طبیعی و گرما را به اتاق می‌آورند. در این فضا، یک سبد ساده در گوشه، یک وسیله‌ای ایده‌آل برای قرار دادن پتو، حوله و سایر منسوجات در آن است.

2. کتاب‌هایی که در کتابخانه پیدا هستند را انتخاب کنید.

کتابخانه اتاق خواب

            اگرچه جدا شدن از کتاب‌ها می‌تواند واقعاً سخت باشد (این یکی از جنبه‌های KonMari است که اغلب باعث شروع بحث‌ می‌شود)، فقط چند کتاب ارزشمند را انتخاب کنید تا در اتاق خوابتان به نمایش بگذارید. در فضایی دلپذیر و مینیمال متعلق به کریستینا لین (Kristina Lynne)، چند کتاب دوست داشتنی بین وسایل ضروری کنار تخت، یعنی ساعت و شمع، قرار دارند. با انتخاب تنها یک یا دو عدد کتاب برای میز پاتختی خود، فضایی را که ممکن است توسط یک کتابخانه اشغال شود را از بین خواهید برد.

3. پارچه‌ها و وسایل تا شدنی را در کمد لباس نگه‌داری کنید.

کمد لباس

            بله، کشو در اتاق خواب نوعی ایده سازماندهی اتاق خواب است، اما برای عملکرد بیشتر، چرا به جای آن کمد لباس را انتخاب نکنید؟ کمد از کشو بلندتر است و این به معنای فضای بیشتری برای لباس‌های تا شده و لحاف‌های زیبای شماست. کمد لباسی به خوبی در گوشه‌ای از اتاق قرار می‌گیرد، همانطور که در این اتاق خواب جذاب متعلق به مردیت رایناس نشان داده شده است.

4. لوازم اکسسوری خود را به دیوار آویزان کنید.

کلاه روی دیوار

خوب، پس شما همه آن کلاه‌ها و گردنبندهایی را که دیگر نمی‌پوشید را هدیه داده‌اید، اما آن‌هایی که دوست دارید را نگه داشته‌اید. این لوازم اکسسوری خاص را با آویزان کردن آن‌ها به دیوار اتاق به نمایش بگذارید (و همچنین مرتب نگه دارید). اینجا، در اتاق خواب ملانی فیشر، کلاه‌های مورد علاقه او به زیبایی در کنار کمد بسیار مرتبش روی دیوار نمایش داده شده‌اند.

5. میز پاتختی خود را با یک کتابخانه کوچک جایگزین کنید.

قفسه

اگر ترجیح می‌دهید به جای انداختن همه چیز در کشوهای میز پاتختی، وسایل را در فضای باز نگه دارید، یک قفسه کتاب کوچک به جای آن در نظر بگیرید. قفسه‌های رو باز ممکن است شما را مجبور کنند که همه چیز را مرتب‌تر نگه دارید، و این یک راه دوست‌داشتنی برای نشان دادن دکور مورد علاقه‌تان است، در عین حالی که وسایل ضروری را در دسترس نگه می‌دارید. این زیبایی محصور کننده در اتاق خواب Jem Juthamat مثالی از یک سازماندهی باشکوه است. برای صرفه جویی در فضا، همیشه می‌توانید گزینه‌ای را انتخاب کنید که کوچک‌تر از میز پاتختی باشد.

6. دکوراسیون مینیمال را در بپذیرید.

اتاق خواب مینیمال

در Marie Kondo همه چیز در مورد نگه داشتن وسایلی است که دوستشان دارید. بعد از اینکه همه چیز را کنار گذاشتید، گنجینه‌های خود را مرتب کنید و آن‌ها را در دکوراسیون خود اضافه کنید، کاری که امی از Homey Oh My در اتاق خواب خودش که در اینجا نشان داده شده است به زیبایی انجام داده است.


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است