لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

10 پارک ملی دیدنی و زیبا در مکزیک

تاریخ انتشار : 1401/01/22نویسنده: مومنیانزمان مطالعه: 10 دقیقهنظر: 0بازدید: 653

10 پارک ملی دیدنی و جذاب در مکزیک

مکزیک دارای 67 پارک ملی در سراسر کشور است که به دلیل زیبایی طبیعی، ویژگی‌های زمین شناسی منحصر به فرد، اکوسیستم‌های غیر معمول و فرصت‌های تفریحی انتخاب شده‌اند. در اینجا انتخاب‌های ما درمورد زیباترین پارک‌های ملی مکزیک را می‌خوانید.

پارک ملی مکزیک

پارک ملی ایزتاسیواتل پوپکاتپل (Iztaccihuatl Popocatepetl)

دو آتشفشان باشکوه و دومین و سومین قله‌ی مرتفع مکزیک، در محل اتصال پوئبلا (Puebla)، مورلوس (Morelos) و ایالت مکزیکو در کنار هم قرار دارند، اما می‌توان در یک سفر یک روزه از مکزیکو سیتی از آن‌ها بازدید کرد. از مناظر کوهستانی لذت ببرید و ببینید آیا می‌توانید تپورینگو (teporingo) را که در حال حاضر در خطر انقراض است، و به عنوان خرگوش آتشفشانی نیز شناخته می‌شود را ببینید؛ تپورینگو در دامنه‌ی آتشفشان‌ها قرار دارد. برخی از فعالیت‌هایی که قادر هستید انجام دهید عبارت‌اند از: اسب سواری و پیاده‌روی، مشاهده‌ی طبیعت و صعود به قله‌ی ایزتاسیواتل پوپکاتپل که به دلیل فعال بودن، برای پیاده‌روی بسته است. برخی از قسمت‌های این کوه کمی لغزنده است؛ بنابراین توصیه می‌شود با یک راهنمای محلی بروید. اگر با یک تور سازماندهی شده همراه نیستید، یک راهنما در مرکز بازدیدکنندگان پاسو د کورتس (Paso de Cortes) برای خود درخواست کنید.

نکته‌ی سفر: دیدن آتشفشان‌ها در اوایل روز بهتر است؛ بنابراین سعی کنید در صبح زود کوهنوردی را شروع کنید. چند لایه لباس بپوشید و حتما ژاکت یا لباس گرم به همراه داشته باشید؛ زیرا دما بسته به ارتفاع متفاوت است. اگر قرار است کوهنوردی کنید، بهتر است چند روزی را در مکزیکو سیتی یا پوئبلا بگذرانید تا قبل از رفتن به قله‌ها به ارتفاعات عادت کنید.

پارک ملی ایزتاسیواتل پوپکاتپل

جزیره‌ی مریاتاس (Islas Marietas)

گروهی از جزایر خالی از سکنه که زیبایی‌های طبیعی بکر و مناظر دیدنی حیرت‌انگیز را ارائه می‌کنند، در سواحل ایالت نایاریت (Nayarit)، در 5 مایلی (0485/8 کیلومتر) جنوب غربی پونتا د میتا (Punta de Mita) قرار دارند. زندگی دریایی جذابی در اطراف جزایر وجود دارد و با انواع مختلف مرجان و ماهی‌های رنگارنگ استوایی مواجه می‌شوید. دیدن نهنگ‌های گوژپشت در طول ماه‌های زمستان و دلفین‌هایی که اغلب از آب بیرون می‌پرند یا در کنار قایق‌ها شنا می‌کنند، بسیار معمول و زیبا است.

بسیاری از گونه‌های پرندگان دریایی، از جمله بوبی‌های پا آبی و پرندگان استوایی نوک قرمز، از این جزایر به عنوان محل تغذیه و پرورش استفاده می‌کنند. آزمایشات نظامی در اوایل دهه‌ی 1900 در جزایر انجام شد و غارها و صخره‌هایی را ایجاد کرد که قبلاً وجود نداشتند. این امر، همراه با فرسایش، "ساحل مخفی" (که گاهی اوقات به عنوان "ساحل پنهان" یا "ساحل عاشقان" نیز شناخته می‌شود) یک دهانه‌ی زیرزمینی زیبا را ایجاد کرد که فقط در هنگام جزر قابل دسترسی بود و در سال‌های اخیر شهرت اینترنتی زیادی به دست آورد. بازدیدکنندگان آن به تدریج افزایش پیدا کرد که سپس دولت را بر آن داشت تا اقداماتی را برای کاهش تعداد بازدیدکنندگان انجام دهد. گشت و گذار در جزایر با پای پیاده مجاز نیست و تنها چند شرکت توریستی اجازه دارند بازدیدکنندگان را به ساحل معروف ببرند. غواصی، کایاک سواری، و پارو سواری در اطراف جزایر از فعالیت‌های محبوب هستند.

نکته‌ی سفر: می‌توانید در یک سفر یک روزه از ریوریا نایاریت (Riviera Nayarit) یا پوورتو والارتا (Puerto دیدن کنید.  همچنین این مکان یک تور یک روزه برای کشف جزیره را ارائه می‌دهد که بسته به شرایط دریا، ممکن است شامل بازدید از "ساحل مخفی" باشد، اما توجه داشته باشید که باید از قایق تا ساحل شنا کنید. موج‌ها گاهی قوی و خطرناک هستند.

جزیره‌ی مریاتاس

پارک ملی لگوناس د مانتبلو (Lagunas de Montebello)

این پارک که در جنگلی همیشه سبز در ایالت چیاپاس (Chiapas) در نزدیکی مرز گواتمالا (Guatemala) واقع شده است، بیش از 50 دریاچه را در خود جای داده است که هر کدام حاوی رنگ آبی با تناژهای متفاوت، از زمردی درخشان تا فیروزه‌ای خیره کننده است. گفته می‌شود که تنوع رنگ به دلیل عوامل متعددی از جمله عمق آب، نوع خاک در کف، پوشش گیاهی در حال رشد در داخل و اطراف آن و نحوه‌ی شکست نور از آب است. بیش از 150 گونه ارکیده در جنگل‌های کاج و بلوط اطراف و همچنین حدود 93 گونه قارچ رشد می‌کنند. سه مکان باستانی مایا در اطراف این پارک وجود دارد: چینکولتیک (Chinkultic)، تنم پونتو (Tenam Puente) و ال لاگترو.

نکته‌ی سفر: هوا معمولاً مه آلود است و در این منطقه مرتب باران می‌بارد؛ بنابراین یک ژاکت بارانی یا پانچ همراه خود داشته باشید. شرکت‌های تور در سن کریستوبال (San Cristobal) سفرهای یک روزه را ارائه می‌دهند، اما این باعث می‌شود یک روز بسیار طولانی با رانندگی طولانی داشته باشید و زمان زیادی در مقصد سپری نشود.

پارک ملی لگوناس د مانتبلو

پارک ملی آریسیفس د کازمل (Arrecifes de Cozumel)

این پارک ملی که در سواحل جزیره‌ی کازمل در ایالت کوئینتانا رو (Quintana Roo) قرار دارد، بخشی از دومین صخره‌ی مرجانی بزرگ جهان، سیستم مرجانی مزوآمریکایی (Mesoamerican) را تشکیل می‌دهد و از حدود 30 هکتار خط ساحلی تشکیل شده است. این پارک صخره‌های ضلع جنوبی جزیره را در بر می‌گیرد و شامل صخره‌های مرجانی کم عمق و مزوفوتیک است. در حال حاضر بیش از 100 نوع مختلف مرجان و 262 گونه ماهی در آن وجود دارد. شما همچنین می‌توانید لاک پشت‌های دریایی و ستاره‌های دریایی و همچنین وزغ ماهی بومی زیبا را که پوستی درخشان دارد ببینید. می‌توانید از پارک طبیعی چانکاناب (Parque Natural Chankanab) و همچنین منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی زیست‌محیطی پارک پونتا سور (Parque Punta Sur)  برای غواصی استفاده کنید یا برای گردش دورتر به یک سفر غواصی بروید. معروف‌ترین محل غواصی غارهای پالانکار (Palancar Caves) است که مرجان‌های مغزی بزرگی دارد و در تونل‌ها شنا می‌کنند.

نکته‌ی سفر: این مکان‌ها بین دسامبر و آوریل که هوا آفتابی و گرم است، شلوغ‌ترین هستند. در طول فصل طوفان (از ماه می تا اکتبر) جمعیت کمتری وجود دارد، اما ممکن است بارانی باشد و با خطر طوفان‌های استوایی مواجه شوید؛ بنابراین قبل از سفر گزارش‌های آب و هوا را بررسی کنید.

پارک ملی پالنکه (Palenque)

هنگامی که معماری به خوبی ساخته شده و هنر مجسمه سازی زیبای سایت باستان شناسی پالنکه را کاوش کردید، تازه شروع به کشف شگفتی‌های این پارک ملی می‌کنید که بیش از 4300 هکتار از جنگل‌های انبوه استوایی در ایالت چیاپاس را پوشش می‌دهد. مسیرهای پیاده روی و رودخانه‌ها، نهرها و آبشارهایی با رنگ آبی شفاف وجود دارد. حیات وحشی که ممکن است بتوانید ببینید شامل میمون‌های عنکبوتی، توکان و ماکائوهای صورتی مایل به قرمز است. مسیر بانو د لا رینا (Baño de la Reina) را انتخاب کنید، جایی که مجموعه‌ای از آبشارهای کوچک را خواهید دید که به پایین سقوط می‌کنند و استخرهای حمام طبیعی را تشکیل می‌دهند. شنا در این قسمت مجاز نیست، اما پس از آن مسیر آبشار موتیپا Motiepa)) را پیدا کنید که در آن شنا مجاز است. هر دوی این مسیرها به خوبی مشخص شده‌اند و می‌توانید بدون راهنما آن‌ها را مشاهده کنید.

پارک ملی پالنکه

نکته‌ی سفر: در پالنکه معمولاً هوا گرم و مرطوب است. لباس‌های خنک بپوشید، آب به همراه داشته باشید و همراه داشتن کرم ضدآفتاب و دافع حشرات را فراموش نکنید.

پارک ملی نوادو د تولوکا (Nevado de Toluca)

درست خارج از شهر مرتفع تولوکا در ایالت مکزیک، یک آتشفشان استراتو نهفته است که چهارمین قله‌ی مرتفع مکزیک است. صعود به قله حدود دو ساعت با مناظر دیدنی در طول مسیر طول می‌کشد، اما این کار فقط باید توسط مسافرانی که شرایط فیزیکی خوبی دارند انجام شود. در قله دهانه‌ای همراه با دو دریاچه‌ی آرام وجود دارد. بقایای باستان‌شناسی نیز سالها پیش در این مکان یافت شد، از جمله اشیاء سرامیکی و سنگ‌های حجاری شده که نشان می‌دهد این مکان در دوران باستان مکانی دارای اهمیت آیینی بوده و احتمالاً به عنوان رصدخانه‌ی اخترشناسی نیز از آن استفاده می‌شده است.

نکته‌ی سفر: در طول سال ممکن است در آن ارتفاع بسیار سرد باشد؛ بنابراین حتماً یک ژاکت گرم، شال، دستکش و کلاه به همراه داشته باشید، چند روزی را در مکزیکو سیتی یا تولوکا بگذرانید تا به صعود در ارتفاعات بالاتر عادت کنید.

پارک ملی کابو پولمو (Cabo Pulmo)

ژاک کوستو (Jacques Cousteau) از دریای کورتس مکزیک به عنوان "آکواریوم جهان" یاد می‌کند و این در کابو پولمو که خانه‌ی 226 گونه ماهی و همچنین لاک پشت‌های دریایی، دلفین‌ها، ببرها و کوسه‌های گاو نر، کوهان‌دار و آبی مهاجر است بسیار مشهود است. نهنگ‌ها را در این منطقه‌ی طبیعی فوق‌العاده زیبا، می‌توانید در حین غواصی، شنا و ماهیگیری ورزشی (خارج از مرزهای پارک) ببینید و لذت ببرید یا ممکن است فقط از سواحل بکر و مناظر زیبا استفاده کنید.

پارک ملی کابو پولمو

نکته‌‌ی سفر: به منظور حفاظت از پارک دریایی، قوانین و مقررات سختگیرانه‌ای برای همه‌ی کسانی که از آن بازدید می‌کنند، وجود دارد. ماهیگیری در پارک ممنوع است. غواصان برای غواصی باید دارای گواهینامه از انجمن‌های شناخته شده در سطح بین المللی باشند.اگر در حال زیر پا گذاشتن این قوانین دست‌گیر شوید، ممکن است توسط مقامات تحریم شده و از منطقه خارج شوید.

پارک ملی کاسکادا د باساسیاچی  (Cascada de Basaseachi)

دومین آبشار بلند مکزیک جاذبه‌ی اصلی این پارک ملی است که در ایالت چیهواهوا (Chihuahua) در قلب رشته کوه سیرا مادره (Sierra Madre) غربی قرار دارد. این منطقه به ‌خاطر جنگل‌های بلوط کاج، صخره‌ها و مناظر دیدنی از صخره‌های مرتفع شناخته شده است. آب و هوای این پارک بسته به ارتفاع زمین متفاوت است که باعث ایجاد انواع ویژگی‌های اقلیمی می‎شود که مجموعه‌ای از گیاهان و حیوانات را در خود جای داده است. برخی از حیواناتی که می‌توانید در اینجا مشاهده کنید عبارت‌اند از: سنجاب مکزیکی، روباه قلاده‌دار، خرگوش آنتلوپ و گربه. بازدیدکنندگان از پارک از فعالیت‌هایی مانند پیاده روی، کمپینگ، عکاسی از طبیعت و همچنین راپل و صخره نوردی لذت می‌برند.

پارک ملی کاسکادا د باساسیاچی

پارک ملی سومیدرو کانیون (Sumidero Canyon)

این دره‌ی عمیق و طولانی با دیوارهای عمودی بلند در ایالت چیاپاس در نزدیکی پایتخت، تاکسلا گوتیرز واقع شده است. محبوب‌ترین راه برای لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی آن قایق سواری در رودخانه‌ی اوسوماسینتا (Usumacinta) است که از میان دره می‌گذرد یا با تأکید بر مناظر از نقاط دیدبانی واقع در بالای دره عبور می‌کند. شکل‌های صخره‌ای جالبی مانند درخت کریسمس و غار رنگ‌ها را خواهید دید و احتمالاً با میمون‌های عنکبوتی و تمساح‌ها روبرو خواهید شد.

نکته‌ی سفر: بیشتر تورهای سازمان‌دهی شده برای بازدید از دره‌ی سومیدرو، از نقاط دیدبانی بازدید نمی‌کنند؛ بنابراین حتماً مشخص کنید که آیا قصد دارید این کار را انجام دهید یا می‌توانید ماشینی را برای بازدید خود اجاره کنید. در مورد قایق‌ها، آن‌ها طبق برنامه‌ی مشخصی حرکت نمی‌کنند؛ پس خوب است که نسبتاً زودتر به آنجا برسید تا مطمئن شوید که مسافر یکی از آن‌ها خواهید بود.

پارک ملی گروتاس د کاکائومیلپا (Grutas de Cacahuamilpa)

این پارک ملی که در ایالت گوئررو (Guerrero) در نزدیکی تاکسکو (Taxco) قرار داشته و یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های غار جهان را دارد. این یک غار زنده است که آب‌های زیرزمینی از آن گذر می‌کنند.  بنابراین استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌ها هنوز در حال شکل گیری هستند. چندین اتاق بزرگ با ارتفاع بین 100 تا 250 فوت (5/30 تا 76 متر) و دو رودخانه‌ی زیرزمینی در این غار وجود دارد. گشت و گذار با راهنما در غارها حدود دو ساعت طول می‌کشد و شما می‌توانید انواع عظیمی از صخره‌ها را مشاهده کنید که بسیاری از آن‌ها نام دارند. اگر به دنبال ماجراجویی بیشتر هستید، پس از گشت و گذار در غارها، از دره‌ی لیمونتیلا (Limontitla) دیدن کنید تا صخره نوردی و راپل انجام دهید.

نکته‌ی سفر: غارها را فقط وقتی عضوی از یک تور باشید می‌توانید بازدید کنید. آن‌ها تقریباً هر روز بین ساعت 10 صبح تا 3 بعد از ظهر حرکت می‌کنند، اما پس از پایان تور می‌توانید کمی به تنهایی کاوش کنید، البته به شرطی که یک چراغ قوه‌ی فعال به همراه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: 11 مکان دیدنی شگفت‌انگیز شهر آدانا ترکیه

پارک ملی گروتاس د کاکائومیلپا

برای پیدا کردن   بهترین آژانس مسافرتی  در تهران به   بیزاَپ  سر بزن!

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است