لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

با 20 مورد از عجیب ترین میوه های دنیا آشنا شوید!

تاریخ انتشار : 1401/04/21نویسنده: فاطمه درگاهیزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 731

در حال حاضر، موز، پرتقال و کیوی جزو رایج‌ترین میوه‌ها در دنیا هستند. اما، میوه‌های زیاد دیگری در دنیا وجود دارد و بیزاپ 20 مورد از نادرترین میوه‌ها را در این یادداشت به شما معرفی خواهد کرد. کسی چه می‌داند؟ شاید روزی آنها هم روی میز ما قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید:   نحوه پرورش آووکادو در خانه و مراقبت از آن

چریمویا

چریمویا 

این میوه بیشتر از هر چیز دیگر بسیار شبیه بستنی است. درست مثل یک کرم نرم در دهان آب می‌شود و به دلیل خاصیت تب‌بری و درمان اسهال مشهور است. تنها بدی آن این است که تخم‌های این میوه سمی است.

دورین

دورین 

بزرگترین ویژگی دورین بوی وحشتناک آن همراه با مزه دلپذیر آن است. این میوه حاوی سولفور ارگانیک است که دلیل بوی بدش می‌باشد، اما مزه‌ش شبیه گردو و پنیر با رنگ میوه‌های مختلف است. چیز دیگر این است که باعث افزایش فشار خون می‌شود.

جکفروت

جکفروت 

درختان جکفروت میوه‌های بزرگی دارند که وزن‌شان در حدود 70 پوند و طولش در حدود 3 فوت است. مزه آن ترکیبی از موز، آناناس و انبه است، درحالیکه وقتی تخم این میوه پخته می‌شود، مزه‌اش شبیه شکلات است.

جابوتیکابا

جابوتیکابا 

مزه این میوه شبیه انگور است و بیشتر برای ژله، شراب و مایعات استفاده می‌شود. در برزیل  از پوست خشک آن برای درمان آسم استفاده می‌کنند.

مریکل بری

مریکل بری 

این میوه ظاهراً خاصیت جادویی دارد: یکی از آنها را بخورید، و هر چیزی که در ساعت بعد بخورید (هر چیزی!) برایتان شیرین به نظر می‌آید.

موز قرمز

موز قرمز 

مزه این میوه شیرین شبیه تمشک یا انبه است و نسبت به موز معمولی بیشتر حاوی پتاسیم، بتاکاروتن و ویتامین C است.

کیوانو

کیوانو 

این میوه به خربزه شاخدار و خیار یا خربزه شاخدار آفریقایی معروف است. مزه میوه رسیده آن شبیه ترکیبی از خیار، کیوی و موز است.

تاماریلو

تاماریلو 

این میوه ترکیبی از گوجه‌فرهنگی، بادمجان و فلفل تند است. شبیه میوه پشیون و گوجه ترش/شیرین است. تاماریلو هم برای دسر و هم برای چاشنی مناسب است.

دست بودا

دست بودا 

ارزش این میوه به خاطر پوست معطر آن همراه با بوی بنفشه است. ماده خمیرمانندی داخل آن وجود دارد و بندرت قابل خوردن است و مزه‌ی شبیه پوست لیمو دارد. انگشتان زرد این میوه اغلب برای پختن ماهی و در سالاد استفاده می‌شود.

سالاک

سالاک 

به سبب پوست زبر قهوه‌ای/قرمز آن، گاهی‌اوقات آن را میوه ماری می‌نامند. سالاک معطر ولی مزه‌ش غیرعادی نیست: مزه‌ش شبیه آناناس و موزه با آجیل است. بعلاوه، پوست این میوه خار دارد، پس بادقت پوستش را بکنید.

ساپوت سیاه

ساپوت سیاه 

ساپوت سیاه شاید تنها میوه‌ی است که این رنگ نشانه رسیده‌بودن آن است. مزه‌ی آن شبیه پودینگ شکلات است و بسیار سالم است.

ملوتریا اسکابرا

ملوتریا اسکابرا 

شکل ظاهریش خیلی بامزه است؛ شبیه هندوانه خیلی کوچک. علیرغم میوه بودن آن، ملوتریا شیرین نیست، مزه‌ آن بیشتر شبیه خیار با کمی آبلیمو است.

بیریبا

بیریبا 

میوه دیگری که وقتی می‌رسد سیاه‌ است، اگرچه در این مورد تنها تقریباً پوست است. مزه بیریبا شبیه پای لیمو است.

ساپودیلا

ساپودیلا 

ترکیب غیرمعمول از مزه‌ها: آبجو ریشه و شکر قهوه‌ای. دانه آن قلاب‌هایی دارد که می‌تواند در گلوی شما گیر کند اگر قبل از خوردن آنها را نکَنید.

بردفروت

بردفروت 

این میوه را می‌توان در چند مرحله خورد. وقتیکه می‌رسد، شیرین و کرمدار است درحالیکه وقتی نرسیده است، مزه‌ آن شبیه نان تازه پخته شده‌ است.

لیموی بند انگشتی استرالیایی

لیم فینگر استرالیایی 

از نظر ساختار داخل آن شبیه تخم ماهی است، از این رو اسمش غیررسمی این میوه لیموی خاویار است. وزیکول‌های کوچک آبمیوه که هنگام جویدن بیرون می‌آیند حاوی آبمیوه‌ای شبیه به لیموترش معمولی هستند.

کاپواچیو

کاپواچیو 

از خانواده‌ی درخت کاکائو یا گاهی‌اوقات جایگزین درخت کاکائو است. با کمی مزه پیچیده جایگزین جالبی برای شکلات است.

لونگان

لونگان 

بیشتر معروف به برادر کوچک لیچی است، لونگان شیرین و آبدار و با رایحه کپک غنی است. این میوه حاوی قند فراوان، ویتامین C، کلسیم، آهن و فسفات است.

آکبیا

آکبیا 

این میوه شیرین و خوش عطر است و مزه آن بسیار شبیه تمشک است. به عنوان دسر خورده می‌شود و پوست این میوه با گوشت پر شده‌ است.

هالا فروت

هالا فروت 

گونه‌ای از مارپیچ بومی پلینزی است. این میوه را می‌توان به صورت خام یا پخته خورد و حتی به عنوان نخ دندان استفاده کرد. از قطعات چوبی آن برای گردنبند استفاده می‌کنند، درحالیکه برگ‌ها برای ترمیم مفید هستند و گفته می‌شود خاصیت درمانی دارد.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است