لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

10 تمرین کششی که متابولیسم شما را بیشتر می‌کند

تاریخ انتشار : 1401/06/20نویسنده: ثمین آقابالاییزمان مطالعه: 8 دقیقهنظر: 0بازدید: 108

اگر همیشه به خود می‌گویید "شنبه آینده، من به باشگاه می‌روم" و درنهایت این قول را بارها و بارها زیر پا می‌گذارید، امیدتان را از دست ندهید. مخصوصاً برای شما، مربیان یک سری حرکات کششی ساده ارائه کرده‌اند که عضلات شما را خوش‌فرم نگه می‌دارد و می‌توانید همه آن‌ها را درست در خانه خود انجام دهید. ما در بیزاپ می‌دانیم که بهای تمام کلوچه‌هایی که خورده‌ایم و سبک زندگی کم‌تحرک، وزن اضافی است. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم بلند شوید، حرکات کششی انجام دهید تا بدن شما آن‌طور که باید کار کند.

بیشتر بخوانید: 10 حرکت کششی برای تسکین ستون فقرات پس از یک روز کاری

1. کشش گردن

1. کشش گردن 

این تمرین انعطاف‌پذیری را به عضلات گردن بازمی‌گرداند و چربی‌های اطراف این ناحیه را از بین می‌برد. چگونه انجامش بدهیم: به پشت دراز بکشید و زانوهای خود را خم‌کنید. یک حوله را مانند تصویر بالا تا کنید و آن را پشت سر قرار دهید. حوله را به سمت بالا بکشید، سعی کنید گردن را بکشید. آرنج‌ها را به طرفین نگه‌دارید تا به خودتان اجازه دهید آزادانه نفس بکشید. 3 نفس عمیق بکشید و تمرین را 3-4 بار تکرار کنید.

2. کشش شانه

2. کشش شانه 

تنش در ناحیه شانه تأثیر منفی بر بینایی دارد و باعث سردردهای مکرر می‌شود. چگونه انجامش بدهیم: با شانه به دیوار تکیه دهید. بازو را از آرنج خم کرده و بالا بیاورید تا قسمت بالایی بازو موازی با زمین باشد و انگشتان به سمت پایین باشند. بدن را از دیوار بچرخانید و از هرگونه احساس دردناکی اجتناب کنید. این وضعیت را برای 30 ثانیه نگه‌دارید و سپس همین کار را با بازوی دیگر انجام دهید.

3. کشش بازو

3. کشش بازو 

این تمرین برای افرادی که اولین نشانه‌های افتادگی پوست را دارند مفید است. همچنین گردش خون را بهبود می‌بخشد و تخلیه لنفاوی را افزایش می‌دهد. چگونه انجامش بدهیم: با شانه خود به یک تخته عمودی، مانند یک تیرک تکیه دهید. میله را از طرف مقابل نگه‌دارید. بدن خود را بچرخانید تا احساس کنید عضلات پشت بازو کشیده می‌شوند. اطمینان حاصل کنید که بازو افقی و مچ دست در راستای شانه‌ها باشد. تمرین را به مدت 30 ثانیه در هر طرف انجام دهید.

4. کشش کمر

4. کشش کمر 

عضلات منقبض در ناحیه ستون فقرات قفسه سینه به شما اجازه نمی‌دهند آزادانه نفس بکشید و می‌تواند باعث تنگی نفس شما شود. برای انجام این کشش به یک بلوک مخصوص یوگا یا یک پتوی ضخیم نیاز دارید. چگونه انجامش بدهیم: روی شکم خود دراز بکشید، شانه‌های خود را بالا بیاورید و دست‌ها را زیر سینه خود ضربدری کنید. پیشانی خود را روی پتو قرار دهید. با انگشتان خود به طرفین بکشید، اما نه بیش‌ازحد. چشمان خود را ببندید و 8 نفس عمیق بکشید. این تمرین را دوباره تکرار کنید و این بار بعد از یک استراحت کوچک، بازوی پایینی را در بالا قرار دهید.

5. کشش شکم

5. کشش شکم 

این تمرین از ظاهر شدن چربی در ناحیه کمر جلوگیری می‌کند. چگونه انجامش بدهیم: چمباتمه بزنید و یک پا را به پهلو بگذارید. به دست خود تکیه کنید و دست دیگر را از پاهای خود دور کنید. به‌طورمعمول نفس بکشید و این حالت را برای 30-40 ثانیه نگه‌دارید، سپس در سمت مخالف این حرکت را تکرار کنید.

6. کشش باسن

6. کشش باسن 

این تمرین برای هرکسی که رانندگی می‌کند یا تمام روز خود را پشت میز می‌گذراند ضروری است. این می‌تواند به شما کمک کند پوست روی باسن خود را تقویت کنید و با سلولیت مبارزه کنید. چگونه انجامش بدهیم: وارد لانژ شوید، به‌طوری‌که زانوی شما زیر سینه باشد. پای دیگر خود را خم‌کنید و پای خود را روی دیوار قرار دهید. اگر این کار را درست انجام دهید، کشش را در قسمت جلویی باسن احساس خواهید کرد. این وضعیت را به مدت 30 ثانیه نگه‌دارید، سپس با پای دیگر تکرار کنید.

7. کشش ران

7. کشش ران 

این تمرین می‌تواند به رفع تورم و درد ناشی از سبک زندگی بی‌تحرک کمک کند. چگونه انجامش بدهیم: زانوهای خود را به سمت صورت خود بکشید و مچ پاهای خود را روی هم قرار دهید. پاهای خود را با دستان خود بگیرید. پشت خود را گرد نگه‌دارید و سعی کنید با بینی خود به پاهای خود برسید، اما بدون افزایش بیش‌ازحد آن‌ها. این وضعیت را به مدت 30 ثانیه حفظ کنید، سپس مچ پاهای خود را به سمت دیگر ضربدری کنید و تمرین را تکرار کنید.

8. کشش ساق پا

8. کشش ساق پا 

این ورزش تورم و درد ناشی از راه رفتن با کفش پاشنه‌بلند را برطرف می‌کند. چگونه انجامش بدهیم: روی زمین دراز بکشید و به آرنج خود تکیه دهید. پاهای شما باید زیر باسن باشد. اطمینان حاصل کنید که پشت شما آویزان نیست و قفسه سینه شما را به سمت بالا قوس نمی‌دهد. موقعیت را برای 30-40 ثانیه نگه‌دارید.

9. کشش پا

9. کشش پا 

این تمرین به کاهش تنش در مچ پا کمک می‌کند و از شر درد پا خلاص می‌شوید. چگونه انجامش بدهیم: کف دست خود را روی دیوار قرار دهید. فاصله بین پاها و دیوار باید 20-25 اینچ باشد. قسمت جلوی پای خود را روی دیوار قرار دهید و زانوی خود را خم‌کنید. پای دیگر شما باید روی زمین بماند (آن را بلند نکنید). این حالت را به مدت 30 ثانیه نگه‌دارید و سپس همین کار را روی پای دیگر انجام دهید.

10. کشش کامل بدن

10. کشش کامل بدن 

این کشش ماهیچه‌های پاهای شما را فعال می‌کند و ماهیچه‌های بالای بدن شما را آزاد می‌کند. چگونه انجامش بدهیم: با پاهایتان روی زمین بایستید. بالاتنه خود را به سمت جلو خم‌کنید و کف دست‌ها را جلوی پاهایتان روی زمین بگذارید. مطمئن شوید که ستون فقرات و پاهای شما صاف هستند. این وضعیت را برای 50-60 ثانیه نگه‌دارید.

هر چند وقت یک‌بار بدن خود را کش می‌دهید؟ لطفاً تمرینات کششی موردعلاقه خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است