لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

در تعطیلات از سفر به کشور زیبای ایرلند لذت ببرید

تاریخ انتشار : 1401/05/02نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 10 دقیقهنظر: 0بازدید: 225

وقتی صحبت از یک فضای باز و طبیعت عالی می‌شود، باید گفت که ایرلند دارای مناظر چشمگیر و باورنکردنی است. در حالی که صخره‌های موهر و گذرگاه غول پیکر دو منطقه محشر برای بازدید هستند، و هزاران ماجراجویی‌های دیگر  که ممکن است درباره آن‌ها ندانید.

در این جا لیستی با طیف وسیعی از فعالیت‌هایی آورده شده است که می‌توانید در جزیره ایرلند از آن‌ها لذت ببرید؛ بهترین زمان برای تجربه آن‌ها از بهار تا اوایل پاییز است. ما آن‌ها را بر اساس میزان سختی تقسیم‌بندی کرده‌ایم، بنابراین می‌توانید نوع تفریح مد نظر خود را در جزیره زمرد انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:  باحال ترین جاهای تفریحی در تابستان برای مسافرت

تعطیلات آسان

زمانی که در ایرلند هستید، معنی اصطلاح "سر سبز" به نوع دیگری تعبیر می‌شود، زیرا ایرلند جایی است که هر کجا را که نگاه کنید بدون اغراق غرق در سر سبزی است. ایرلند یکی از مقاصد برتر گلف جهان در نظر گرفته می‌شود. این جزیره با بیش از 400 باشگاه گلف، از جمله یک سوم زمین‌های طبیعی گلف جهان، مقصدی است که گلف‌بازان باید از آن بازدید کنند. برای بازی نیازی به عضویت در باشگاه‌ها ندارید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از قبل رزرو کرده و لباس مناسب را بپوشید. فراموش نکنید که در ایرلند، آن‌ها لذت می‌برند به کافه‌ی کنار زمین رفته، استراحت کرده و در مورد بازی خود صحبت کنند.

سرزمین‌ های پنهان ایرلند 

در حالی که سبز رنگ مهمی برای ایرلند است، آبی نیز به لطف وجود آب بسیار مهم است. با گشت و گذار در رودخانه شانون (Shannon)، طولانی‌ترین رودخانه جزیره، احساس سرزمین‌های پنهان ایرلند (Ireland’s Hidden Heartlands) را دریافت می‌کنید. از لحاظ اهمیت تاریخی برای جابجایی کالاها و مردم در سراسر کشور، در سواحل رودخانه شهرهایی مانند آتلون و شانون بریج، قلعه‌ها، سکونتگاه‌های صومعه‌نشینی مانند کلون مکنویز (Clonmacnoise)، قلعه‌ها و پادگان‌ها در امتداد 259 کیلومتری آن قرار گرفته‌اند.

سکونتگاه‌ های صومعه‌ نشینی 

            در راه وحشی اقیانوس اطلس، سوار بر یک کشتی در پای صخره‌های موهر شوید تا دیدگاه متفاوتی از این ارتفاعات باشکوه داشته باشید، یا جلوتر رفته و به سمت سه جزیره صخره‌ای که جزایر آران را تشکیل می‌دهند، بروید. در ایرلند شمالی، برای تورهای قایق در امتداد ساحل شمالی آنتریم، به بندر بالینتوی (Ballintoy) بروید. دهکده سنتی ماهیگیری بالینتوی ممکن است آشنا به نظر برسد زیرا محل فیلمبرداری بندر پایک (Pyke) در سریال بازی تاج و تخت بوده است.

            یکی دیگر از راه‌های عالی برای دیدن مناظر ایرلند با سرعت خودتان، پیاده‌روی در یکی از نزدیک به 1000 مسیر در اطراف جزیره است. مبتدیان ممکن است مسیر پیاده‌وری صخره‌ای بالیکوتن (Ballycotton Cliff Walk) در کورک را نه تنها فقط به خاطر مناظر چشم‌انداز آن از چمنزارها در یک طرف و اقیانوس اطلس از سوی دیگر، بلکه همچنین به خاطر تماشای سرگرم کننده حیات وحش آن (دیدن شاهین‌ها، دلفین‌ها و نهنگ‌ها) دوست داشته باشند. برای پیاده‌روی‌هایی که دریا، تپه و کوه را در بر می‌گیرد، به شهرستان ویکلو (Wicklow) بروید. در کوه‌های ویکلو، می‌توانید دریاچه‌ی ‌ Lough Tay که به عنوان دریاچه گینس نیز شناخته می‌شود، را ببینید. اگرچه این دریاچه در مالکیت خصوصی قرار دارد، اما می‌توانید دیدی کلی از دوردست داشته باشید. این یکی از نقاطی است در ایرلند که به دلیل عجیب بودنش بیشتر از سایر قسمت‌ها از آن عکاسی شده است. (خانواده گینس ماسه سفید را در بخشی از ساحل ریختند تا دریاچه سیاه به نظر برسد.)

            اگر به دنبال لذت بردن بسیار هستید، حتما سری به مسیر پیاده‌روی چوبی کویلکا یا کویلکا لگنابروکی (Cuilcagh Boardwalk/Cuilcagh Legnabrocky Trail) در شهرستان فرمانا بزنید. ممکن است این مجموعه‌ی 450 پله‌ای را به‌عنوان "پلکانی به سوی بهشت" بشناسید و پیاده‌روی در این مسیر منجر به دیدن طبیعت کوه کویلکا می‌شود. راه دیگر برای قدم زدن در مناظر دیدنی ایرلند شمالی، از طریق مسیر سینت پاتریک: راه مسافر (Saint Patrick’s Way: The Pilgrim Walk) است. این یک مسیر پیاده‌روی 131 کیلومتری است که مکان‌های مهم میراث مسیحیت بین آرماگ و داون پاتریک را به هم متصل می‌کند.

پیاده‌ روی چوبی کویلکا یا کویلکا لگنابروکی 

            یکی از ساده‌ترین تعطیلات‌هایی که می‌توانید در ایرلند داشته باشید، بازگشت به طبیعت است. به بورن بروید، که در کانتی کلر (County Clare) مقرر شده است، منطقه‌ای صخره‌ای پر از پرتگاه‌های صخره‌ای، غارها، فسیل‌ها، تخته سنگ‌هایی با اشکال عجیب و مکان‌های باستان شناسی. بیش از 70 درصد از گونه‌های گل‌های ایرلند در اینجا یافت می‌شوند و پناهگاه طبیعی بورن مکانی عالی برای دیدن بسیاری از آن‌ها است.

            در حالی که در این منطقه هستید، در مسیرهای غذایی بورن (Burren Food Trails) که غذاهای محلی، سفرهای پایدار و فرهنگ همکاری بین تولیدکنندگان صنعتگر را ترویج می‌دهند، حس، طعم و مزه بومی را بچشید. در این گرو‌ه‌های غذایی، می‌توانید از بازارهای کشاورزان و مناطق پرورش زنبور دیدن کنید، با سازندگان ملاقات داشته باشید، به کلاس آشپزی بروید، در رویدادها شرکت کنید و از غذاهایی که مواد اولیه‌شان مستقیم از مزرعه و دریا آمده است، لذت ببرید. در هتل دوستدار محیط زیست Gregans Castle برای خوردن بره ارگانیک بورن یا غذاهای دریایی تازه توقف کنید یا حتی یک شب در این هتل تاریخی 4 ستاره با مناظر باشکوهش از خلیج گالوی بمانید.

تعطیلات متوسط

اگر تعطیلات خود را با فعالیت بدنی ترجیح می‌دهید، ایرلند خوشحال است که با راه‌های سبز خود میزبان شما می‌باشد. دوچرخه سواری نه تنها ورزش عالی است، بلکه راهی پایدار و دوستدار محیط زیست برای بازدید است. جاده سبز بزرگ در غرب (Great Western Greenway) در شهرستان مایو یک مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی 43 کیلومتری است که بر بالای یک راه‌آهن قدیمی که در سال 1937 بسته شد، قرار گرفته است. این مسیر از شهر ساحلی وست‌پورت آغاز می‌شود و تا آچیل ساوند (Achill Sound) ادامه دارد. شهرستان واترفورد محل جاده سبز واترفورد است، مسیری به طول 45 کیلومتر که در مسیر راه آهن سابق از شهر واترفورد به دانگاروان واقع شده است.

            شما می‌توانید به جاده سبز لیمریک (Limerick) در راتکیل (Rathkeale) یا ابیفیل (Abbeyfeale) در مرز لیمریک-کری (Limerick-Kerry) دسترسی داشته باشید. در حال حاضر یک مسیر 38 کیلومتری از طریق حومه محلی است، اما هدف این است که مسیر را دوبرابر، حدود 85 کیلومتر، کرده تا به ترالی (Tralee) برسد. در ایرلند شمالی، با افزایش آگاهی جوامع محلی در مورد سیستم‌های بدون ترافیک، راه‌ و جاده‌های سبز محبوب‌تر شده‌اند. جاده سبز کامبر (Comber)- از کامبر تا بلفاست- به عنوان الگویی برای تغییر استفاده شده است.

جاده سبز لیمریک 

با یک سفر قایق‌رانی در اطراف شهرستان دوبلین، از مناظر لذت ببرید. برای تماشای مناظر منحصر به فرد از خط افق در شهر، و همچنین فرصتی برای نزدیک شدن به جمع فوک‌های بازیگوش، در اطراف جزیره دالکی (Dalkey) کایاک سواری کنید. به سمت هوث و منطقه اطراف Ireland’s Eye بروید و در یک رستوران پر جنب و جوش از خود پذیرایی کنید. در کانال بزرگ دوبلین به طول 130 کیلومتر نیز می‌توانید گردش کنید. از بخش‌هایی که در واقع در مرکز شهر یا دورتر هستند شروع کنید. اگر به دنبال یک تجربه منحصر به فرد هستید، کایاک سواری شبانه در لچ هاین (Lough Hoyne) در غرب کورک، را امتحان کنید. ستارگان بالای سرتان تنها چیزی نیستند که می‌درخشند- پاروها موجودات آبزی شب‌تاب را تحریک می‌کنند و منظره‌ی بی‌نظیری از آبی براق و درخشان به وجود می‌آورند.

کایاک سواری شبانه در لچ هاین 

            در بازگشت به خشکی، می‌توانید مناظر ایرلند را بر پشت اسب، چه در حین سواری در حومه‌های شهر و چه در سواحل آن، تماشا کنید. اینجا در "سرزمین اسب‌ها" است که مسابقه اسب سواری با مانع آغاز شد، اما ماجراجویی سوارکاری شما می‌تواند بسیار آرام‌تر و ملایم‌تر باشد. مسیرهای اسب سواری در اطراف جزیره و اصطبل‌های زیادی در شرق باستانی ایرلند وجود دارند. در اصطبل هازل‌وود (Hazelwood) در شهرستان وکسفورد، حتی می‌توانید در ماه‌های تابستان با اسب‌ها به شنا بروید. هنگامی که از مرکز سوارکاری مونت جولیت (Mount Juliet) در شهرستان کیلکنی (Kilkenny)، یک مسیر سوارکاری رزرو می‌کنید، می‌توانید از میان مراتع و جنگل‌های باستانی در املاک مونت جولیت عبور کنید.

            از سوارکاری ساحلی با تور Bespoke Equestrian Ireland در ساحل شمالی ایرلند لذت ببرید و بهترین مناظر از معبد موسندن (Mussenden) و گذرگاه ساحلی را ببینید. حتی می‌توانید تعطیلات یک هفته‌ای اسب‌سواری را در امتداد راه وحشی اقیانوس اطلس (از شهرستان گالوی تا بورن) را رزرو کنید، همراه با تور اسب‌سواری ایرلندی یا تعطیلات ساحلی در اسلایگو و خلیج دانیگال.

سوارکاری ساحلی 

            حتی اگر هرگز نام این ورزش را نشنیده‌اید، می‌توانید در حالی که آن جا هستید، بازی باستانی ایرلندی هورلینگ- قدیمی‌ترین و سریع‌ترین ورزش زمینی در جهان- را امتحان کنید. در باشگاه کیلکنی وی (The Kilkenny Way) می‌توانید از موزه افسانه‌های هورلینگ (Legends Hurling Museum) دیدن کنید تا با تاریخچه و بازیکنان آن آشنا شوید. همچنین توری در استادیوم خواهید داشت که شامل فرصتی برای یادگیری مهارت‌های این بازی 3000 ساله و آزمایش توانایی پرتاب خود می‌باشد.

تعطیلات با هیجان بالا

تعطیلات خود را با برخی از هیجان‌انگیزترین و پر آدرنالین‌ترین تفریحات در ایرلند یک یا پنج درجه افزایش دهید. بدون توجه به سرعت خود، برای موج سواری به شهرستان اسلایگو بروید. مبتدیان ضمن یادگیری موج سواری، از آب‌های ملایم ساحل انیسکرون نیز لذت می‌برند. حرفه‌ای‌ها با اعصاب فولادی همچنین می‌توانند مولاگمور هد (Mullaghmore Head) را امتحان کنند، موجی بدنام در بین موج سواران که برای چالش‌انگیز و غیرقابل پیش بینی بودن شهرت دارد.

 مولاگمور هد  

            در حالی که مکان‌های بسیار خوبی برای غواصی اسکوبا در شهرستان‌هایی مانند کلر و کری وجود دارد، ایرلند شمالی فرصتی را برای کاوش در دو کشتی غرق شده در دهه ۱۹۴۰ ارائه می‌کند. به پورتافری بروید تا به بخشی از تاریخ نزدیک شوید. امپراطوری تانا (Empire Tana)، با نام مستعار The Inner Lee’s Wreck یک کشتی لیبرتی در جنگ جهانی دوم بود که به عنوان یک کشتی غرق شده در بخشی از بندر مالبری در سواحل بارگیری در نرماندی عمل می‌کرد. در نزدیکی سواحل جزیره راتلین، کشتی Lough Garry Wreck، یک کشتی مسافربری سابق که در سال 1942 در حالی که به عنوان یک کشتی حمل و نقل دولتی استفاده می‌شد، غرق شده‌ است.

کوهنوردی 

            شنا را با کوهنوردی، پریدن و شیرجه در اقیانوس اطلس ترکیب کنید تا ورزشی به نام کاسترینگ یا کرانه‌نوری داشته باشید. این ورزش فرصتی برای تجربه خط ساحلی ایرلند شمالی به شیوه‌ای متفاوت است. شرکت‌هایی مانند Coasteering NI و The Jungle تجهیزات و لیدر‌های باتجربه‌ای را برای کمک به افراد بالای 12 سال ارائه می‌دهند.

شهرستان داون 

به جای پایین رفتن، می‌توانید به ارتفاعات بروید و در برخی از بلندترین کوه‌های جزیره پیاده روی کنید. در شهرستان داون، کوه اسلیو دونارد (Slieve Donard) وجود دارد که بلندترین قله در کوه‌های مورن با ارتفاع 850 متر است. در شهرستان کری، می‌توانید در کارونتووهیل (Carrauntoohil)، مرتفع‌ترین کوه ایرلند با ارتفاع 1038 متر، پیاده‌روی کنید. در بالای آن، چشم اندازهای 360 درجه از حومه ایرلند و فرصتی عالی برای تنفس در آن هوای تازه در فضای باز در انتظار شما می‌باشد.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است