لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

10 باور غلط درباره رنگ کردن ساختمان

تاریخ انتشار : 1401/02/15نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 572

وقتی پای رنگ کردن ساختمان به میان می‌آید قوانین و باورهای نانوشته ای وجود دارد که شامل انتخاب رنگ و حتی نحوه رنگ زدن می‌شود کههیچ کدام از آن‌ا پایه و اساس علمی ندارند! نه تنها برای رنگ کردن خانه تان بلکه برای هیچ کار دیگری اجازه ندهید که افسانه های بی پایه و اساس تصمیم گیری را برای شما سخت کند. در این مقاله با ۱۰ نمونه از این افسانه ها رو به رو خواهیم شد که دیدگاه شما را راجع به طراحی داخلی فضای ساختمان به طور قطعی تغییر خواهد داد.

10 باور غلط درباره رنگ کردن ساختمان که باید آنها را تغییر دهید

افسانه شماره‌ی اول: هرچقدر رنگ دیوارها تیره تر باشد فضای منزل کوچک تر به نظر می رسد

اگر چه رنگی که شما انتخاب می‌کنید می تواند بسیار تاثیر گذار باشد اما یک رنگ به تنهایی نمی‌تواند تعیین کننده‌‌ی به نظر رسیدن فضای منزل باشد. این که رنگ تیره تا حدودی باعث می‌شود فضای منزل کوچک تر به نظر برسد را کاملاً قبول داریم اما اگر شما از طرفداران انتخاب رنگ های تیره برای منزل هستید می‌توانید با نورپردازی مناسب این خطای دید را از بین ببرید.

 افسانه شماره دوم:قرنیز باید از جنس چوب و یا حتماً باید به رنگ سفید باشد

 درست است که انتخاب قرنیز حتی می‌تواند چهره کاغذ دیواری شما را کاملاً متفاوت کند اما انتخاب رنگ هرگزقاعده وقانون خای ندارد و شما آزادانه می‌توانید هر رنگی را که می‌پسندید برای قرنیز ها انتخاب کنید تنها چیزی که مهم است عمل به این نکته است که این قرنیز‌ها حتماً به رنگ‌دیوار بیایند.

دکور اتاق خواب با رنگ آبی و زرد 

 افسانه شماره سوم رنگهای جیغ باعث براق تر به نظر رسیدن اتاق شما می شود

 این یک باور غلط است زیرا اگر حتی تمام اتاق را به یک رنگ جیغ درآورید پس از مدتی چشم های شما از نگاه کردن به دیوار‌ها خسته می‌شود. برعکس آنچه که در ذهن عموم است علم طراحی ساختمان روز به روز به سمت انتخاب رنگ‌هایی با تناژ ملایم تر می‌رود.

 افسانه شماره چهارم این که همه دیوارها سفید باشند باعث می شود که فضای خانه زیباتر به نظر برسد

 این تفکر فقط باعث می شود که شما در انتخاب رنگ دیوار شجاعانه عمل نکنید. هر رنگی که در ذهن شما به وسیله های شما و به روحیات شما بیاید می‌تواند رنگ بسیار مناسبی باشد و حتما نیاز نیست که از رنگ سفید استفاده کنید در نظر داشته باشید که رنگ سفید یکدست به نگهداری بسیار زیادی نیاز دارد و دوده را به آسانی جذب خواهد کرد بنابراین انتخاب رنگ سفید شاید خیلی هم هوشمندانه نباشد.

 

بیشتر بخوانید: نحوه صحیح پاک کردن رنگ از روی پوست

افسانه شماره پنجم اگر سقف را رنگ سفید بزنید اتاق وسیع تر به نظر می رسد

این یک باور غلط است زیرا آنچه که در ابتدا به چشم بیننده می آید دیوارها ست ونه سقف! اتفاقاً استفاده از رنگ های متفاوت با رنگ دیوارها باعث ایجاد عمق در فضا می شود مثلاً تصور کنید که دیوارها را به رنگ بنفش ملایم در آورده اید اگر سقف را با تناژ آبی یخی انتخاب کنید به فضا عمق می بخشید.

دکور خانه با رنگ روشن 

افسانه شماره ششم هر اتاق خانه باید یک رنگ باشد

 این قانون نانوشته از قدیم که دیوارها از جنس گچ بودند و رنگ خاصی به آنها زده نمی‌شد تا کنون وجود داشته ما با این افسانه به شدت مخالفیم چرا که قطعاً حتی اگر تمام اتاق ها یک رنگ باشند باز هم خانه‌ای زیبا خواهیم داشت.

 افسانه شماره هفتم استفاده از رنگ‌هایی که در نهایت جلایی براق دارند برای انتخاب رنگ دیوارخانه مناسب ترهستند

این واقعا فقط یک افسانه است چرا که امروزه در بسیاری از خانه‌ها دیوارهای ماتی می‌بینیم که از لحاظ زیبایی شناختی از دیوارهای براق جلوتر هستند.

افسانه شماره هشتم رنگ های ملایم یا سفیدند یا خاکستری و یا بژ!

 این یک افسانه غلط در ذهن مردم است که شاید حتی باور بسیاری از ما شده باشد. هر رنگی که شما انتخاب کنید (حتی قرمز که به رنگی جیغ و تند شناخته می‌شود) می‌تواند به ملایم ترین حالت خود استفاده شود درست است که رنگ های خنثی امروزه بیشتر در طیف سفید، استخوانی و یا خاکستری دیده می‌شوند اما حتی در طیف رنگ‌های آبی و صورتی نیز رنگ های خنثی را به راحتی می توانید پیدا کنید.

 افسانه شماره نهم اگر قرار باشد دیوارها را به رنگ تیره درآورید نیازی به استفاده از پیش رنگ نیست

 حتما می‌دانید که برای داشتن ظاهر مناسبی که پس از رنگ شدن از دیوار ها انتظار دارید حتماً باید از یک رنگ پیش زمینه استفاده کنید این رنگ را متخصصان به شما پیشنهاد می‌کنند اما این تصور اشتباهی است که اگر رنگ تیره را دوست داشته باشید و آن را برای رنگ دیوارها انتخاب کنید دیگر نیازی نیست که از رنگ پیش زمینه استفاده کنید. نه تنها برای رنگ های روشن و تیره بلکه حتی برای کاغذ دیواری نیز شما نیاز دارید از رنگ پیش زمینه استفاده کنید تا در نهایت ظاهر دیوار مطلوب و چشم نواز به نظر برسد.

 افسانه‌ی شماره‌ی دهم تمام دیوارهای یک اتاق الزاماً باید از یک رنگ پیروی کنند

هر چقدر بیشتر با طراحی امروزه ساختمان ها آشنا باشید خواهید دید که طراحان داخلی هرگز اعتقادی به استفاده از یک رنگ برای تمام دیوار ها ندارند بلکه معتقدند دیوارها می توانند از رنگ های متفاوتی باشند و این گوناگونی می‌تواند بر زیبایی اتاق بیفزاید.


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است