لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

10 کار مهم هنگام بازسازی آشپزخانه!

تاریخ انتشار : 1401/02/22نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 493

ایده‌های زیادی برای بازسازی آشپزخانه وجود دارد، اما کدام یک از آن‌ها واقعاً ارزش هزینه کردن را دارند؟ طبق گفته مشاوران املاک، طراحان داخلی و پیمانکاران این‌ مواردی که در ادامه آمده است بهترین ارتقاءهایی هستند که باید در طول بازسازی آشپزخانه اولویت بندی شوند.

 امسال از هر مشاور املاکی بپرسید آن‌ها به شما خواهند گفت: بازار مسکن کاملاً دیوانه کننده بوده است. به لطف نرخ‌های بسیار بالای رهن مسکن و آگاهی بیشتر از اهمیت "خانه"، جایی که همه ما زمان بیشتری را در آن سپری می‌کنیم، خانه‌ها به راحتی و با قیمت‌های بالاتر به فروش می‌رسند. بهتر کردن خانه برای زندگی کردن یا فروش آن در ذهن همه بوده است، به علاوه‌ این سوال نیز همیشه وجود دارد: آیا بازسازی خانه ارزش هزینه کردن دارد؟

گفته می‌شود که بهترین سود سرمایه گذاری مسکونی در هنگام بازسازی در آشپزخانه و حمام منزل است. علاوه بر این، آشپزخانه قلب خانه است و به گفته بسیاری از مشاوران املاک، برای خریداران واقعی این قسمت از خانه می‌تواند عاملی جهت ایجاد معامله یا شکست آن شود. اگر قصد فروش دارید بازسازی آشپزخانه را شروع کنید. اما با وجود تعداد زیادی گزینه‌ی متنوع برای انتخاب، چگونه می‌دانید که اشتباه نمی‌کنید؟

بیشتر بخوانید:  10 ایده جالب با رنگ سبز برای طراحی خانه

 برای راهنمایی، ما از متخصصانی کمک گرفتیم: مشاورین املاک از دو تا از بهترین بازارهای فروش مسکن، یک طراح داخلی، و یک پیمانکار. در اینجا، آن‌ها جدیدترین‌ها در زمینه‌ی بازسازی آشپزخانه و چگونگی استفاده از آن‌ها برای به حداکثر رساندن ارزش خانه را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند.

کفپوش‌های کاربردی

وقتی صحبت از انتخاب خانه می‌شود، یکی از اولین چیزهایی که به آن نگاه می‌کنیم مسیر حرکت در آشپزخانه است. پس منطقی است که از جایی شروع کنیم که قرار است قدم بگذاریم. کاشی هم از نظر دوام و هم از نظر هزینه بهترین گزینه است. نیازی به تعویض کاشی نیست مگر اینکه از آن خسته شوید! بسیاری از صاحبان خانه‌ها پرداخت هزینه‌ی بیشتر برای کاشی‌های ضد آب را با ارزش‌تر از سرامیک می‌دانند.

اگر شما چیزی گرم‌تر را برای زیر پا ترجیح می‌دهید، تخته‌های کف پوش لمینت (LVP) یک راه حل عملی ضد آب است که محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. فناوری جدید این امکان را به وجود آورده است که این ماده‌ی جایگزین ظاهر و حسی همانند چوب سخت القا کند؛ بدون خطر تاب برداشتن و آسیب‌های ناشی از ریختن مایعات و رطوبت که مواد طبیعی را تهدید می‌کند.

اما حتی با وجود این ملاحظات کاربردی، چوب‌های سخت بادوام مانند بامبو یا بلوط جزو برترین انتخاب‌ها در بین خریداران خانه باقی می‌مانند. کف پوش‌‌های بامبو و بلوط در آشپزخانه اوپن به خصوص اگر با بقیه کف‌پوش‌های خانه مطابقت داشته باشد طرفدار بیشتری دارند.

افزودن جزیره آشپزخانه

            چیزی در مورد جزیره‌ی آشپزخانه وجود دارد که آن را تبدیل به عاملی برای  درنگ و تامل کردن می‌کند. اگر به دنبال فضای بیشتر برای کار در آشپزخانه یا نشستن هستید، این راه حل آن است.

            پریزهای برق را می‌توان به‌طور نامحسوس در جزیره، زیر پیشخوان‌ آن یا حتی درون آن به شکل پریزهای آسانسوری پنهان کرد، که همگی قابلیت اضافه شدن را دارند. گراف می‌گوید: "اضافه کردن فضایی برای وسایل و صندلی برای نشستن تعداد بیشتر و پریزهای برق مضاعف در حال حاضر ضروری است. حداکثر استفاده از هر متر مربع به ارزش خانه اضافه می‌کند. با یک سطح بزرگتر و وسیع‌تر، امکان بسیار بیشتری برای آماده سازی و سرو کردن غذا دارید.

            از بین بردن دیوار و جایگزین کردن آن با جزیره نیز راه حلی عالی برای خواسته‌ی رایج بولون است: داشتن یک آشپزخانه بزرگتر. تغییر در مرزهای اتاق‌ها‌، حس بزرگ‌‌تر بودن فضا و تصور داشتن آشپزخانه واقعی را افزایش می‌دهد. گراف نیز موافق است که این یکی از بزرگترین عامل فروش در بسیاری از خانه‌ها است. اشپزخانه‌های اوپن و باز که به قسمت خانوادگی خانه وصل می‌شوند بسیار محبوب هستند. مخصوصاً برای کسانی که می‌خواهند در حین کار مراقب بچه‌ها باشند، فضایی باز برای مهمانی داشته یا صرفاً آشپزخانه‌ای که در آن غذا می‌خورند حس محصور بودن را برای آن‌ها نداشته باشد.

روشنایی  کانتر (صفحه‌ی روی کابینت)

جزیره‌ها نیز راه دیگری برای نشان دادن کانترهای فوق‌العاده هستند که عامل دیگری برای جذب خریداران هستند. به عنوان مثال، جزیره مدل آبشاری، می‌توانند جذابیت را به نمایش بگذارد، حتی حس تمیزی، مینیمال و مدرن و امروزی را ارائه می‌دهد.همچنین می‌توان با طرح‌ سنگ‌های گرد حس حرکت را القا کرد، در حالی که سنگ‌های طرح خالدار می توانند عمق را ایجاد کنند. با این حال، برای همه‌ی طرح‌های ذکر شده، رنگ روشن جلوه را بیشتر می‌کند. سنگ‌های تیره‌تر معمولاً قدیمی‌تر به نظر می‌رسند. آشپزخانه‌های تمام سفید بیشتر متقاضی داشته و بیشتر مردم آن‌ها را دوست دارند، زیرا روشن هستند و حس فضایی وسیع را به فرد می‌دهند.

            خوشبختانه، داشتن چنین ظاهری در حال حاضر آسان‌تر از همیشه است، زیرا انتخاب گسترده‌ای از مواد طبیعی و مصنوعی وجود دارد. گزینه‌های بعدی در بودجه برای سطح روی جزیره شامل مواردی مانند لمینت (Formica) و کاشی‌هایی با سایز بسیار بزرگ و نمونه‌های گران‌تر مانند محصولات کامپوزیت و کوارتز با کیفیت بالا می‌شود. سنگ‌های طبیعی نیز شامل گرانیت، سنگ آهک، سنگ مرمر و کوارتزیت هستند. با این حال، صرف نظر از دسته بندی‌ها، گرانیت، بدون توجه به درجه کیفیت یا طرح آن، جز پرطرفدارترین‌ سنگ‌ها قرار می‌گیرد.

مشتریان چیزی کمتر از گرانیت را دیگر نمی‌خواهند، بنابراین رفتن به سراغ کاشی یا لمینت برای بازسازی ناامیدکننده و بی فایده است. گرانیت ساده برای بازسازی، تنها به یک بار در سال به آب بندی برای نگهداری نیاز دارد.

کاشی بین کابینت

            برخی از افراد از نصب کاشی بین کابینت صرف نظر می‌کنند یا به دنبال برچسب‌های سه بعدی ارزان‌تر می‌روند اما وشبختانه درصد این افراد رو به کاهش است. کاشی‌های بین کابینت قطعاً در بازسازی آشپزخانه مورد نیاز هستند، زیرا آن‌ها حس تکمیل بودن خانه را منتقل کرده و این باور‌ را القا می‌کنند که مالک به جزییات توجهی به خصوصی داشته و به خوبی از خانه مراقبت می‌کند. این حس و برداشت از کاشی‌ها ارزش هزینه کردن برای آن‌ها را دارد و  به ارزش داخلی منزل نیز می‌افزاید.

کابینت‌های با کیفیت

کابینت‌ها یکی از گران‌ترین اجزای یک آشپزخانه خوش ساخت هستند و بخش مهمی از عملکرد و جذابیت ظاهری هستند. ظاهرا جزئیات کوچک در این‌جا تفاوت زیادی ایجاد می‌کنند، مانند دستگیره‌های جدید و گچ‌بری‌های تکمیل شده در بالای کابینت‌ها. این موارد عمدتاً تزئینی به آشپزخانه شما زیبایی و ارزش می‌بخشند، بدون اینکه نیازی به تغییر اساسی چیزهایی باشد که قبلاً در آشپزخانه وجود داشته‌اند. رنگ آمیزی مجدد آن‌ها مرحله بعدی تعهد به کابینت‌ها است که سرمایه گذاری پرهزینه‌ای است اما همچنان ارزان‌تر نصب کابینت‌هایی کاملا جدید است.

            اگر مایل به پرداخت هزینه‌ای‌ برای جایگزین کردن کابینت‌ها هستید، این‌کار را زمانی انجام دهید که بتوانید یک کابینت اضافی دیگری را به ردیف کابینت‌های بالا اضافه کنید. با این‌ کار 25 درصد به فضای نگه‌‌داری وسایل اضافه می‌کنید. کابینت‌های ریلی راه‌حل‌های باورنکردنی هستند برای افراد با قد و سن‌های مختلف تا امکان دسترسی راحت‌تری به وسایل درون کابینت‌ها را داشته باشند. همچنین فضای قفسه‌های شما را به حداکثر می‌رساند و می‌تواند اقلام بیشتری را در خود جای دهد.

            بنابراین در بیشتر موارد، خلاقیت‌ در کابینت اغلب ارزش پرداخت هزینه را دارد. با این حال، همچنان نمی‌خواهید هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنید؟ کابینت‌های خود را با برچسب‌های طرح‌‌دار مخصوص کابینت پوشانده و نو کنید. گراف می‌گوید: "با وجود اینکه زیبا به نظر می‌رسد، اما دیگر لازم نیست کابینت‌های خود را پشت نمایی پنهان کنید که با سلیقه‌ی شما برای کابینت هماهنگی داشته باشد." این به خصوص در حال حاضر صادق است که اکثر کابینت‌ها تنها برای به رخ کشیدن طراحی شده‌اند، همانطور که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

وسایل آشپزخانه استیل ضدزنگ

ترمادور (Thermador) ظاهر ضد زنگ را در دهه 1950 معرفی کرد، اما حدود 15 تا 20 سال پیش بود که به راحتی در دسترس  قرار گرفت و برای مصرف کنندگان معمولی مقرون به صرفه‌تر بود. از آن زمان، رشد و پیشرفت سرآشپزها در فرهنگ پاپ، یک ترند و سبک را به یک پایه اصلی تبدیل کرده است. لوازم فولاد ضد زنگ همیشه با ارزش بوده‌اند به‌ویژه زمانی که دارای نام تجاری یا کیفیت حرفه‌ای باشند. "شما هرگز نمی توانید در آشپزخانه سرآشپزی که دارای اجاق گازی شش شعله است به مشکلی بر بخورید!"

            وسایلی که از استیل مرغوب ساخته شده‌اند یا اینطور به نظر می‌رسند به زیبایی کلی آشپزخانه می‌افزایند. اجاق گازهایی که به راحتی بین کابینت‌ها قرار می‌گیرند، همچنان به فروش می‌رسند و در بازار مسکن به خوبی طرفدار دارند- اغلب با مایکروویوهای تو کار و کم جا جفت می‌شوند- و بنا به گفته‌ی بولون به عنوان یک بازسازی گران، شیک و مجلل در نظر گرفته می‌شود. او همین نظر را برای یخچال‌های تو کار مخصوص نوشیدنی نیز دارد، حتی برای افرادی که زیاد نوشیدنی نمی‌نوشند، این یخچا‌ل‌های مجلل می‌توانند به عنوان خنک‌کننده نوشیدنی مورد استفاده قرار گیرند و  فضای بیشتری را برای غذاها در یخچال فراهم می‌کنند.

فضای نگهداری بیشتر

دسترسی و ذخیره سازی راحت نقطه‌ی قوت هر آشپزخانه‌ای است، به همین دلیل است که سینی‌های چرخان و کابینت‌های قابل استافده گوشه آشپزخانه همیشه متقاضی بسیاری دارند. قفسه‌های گردان داخل کابینت برای افراد مسن فوق‌العاده هستند" زیرا که به آن‌ها اجازه می‌دهد به راحتی به وسایل «پشت» کابینت خود دسترسی داشته باشند. کابینت‌های گوشه‌ی کشویی نیز همین کار را کرده و حتی از فضا استفاده‌ی بیشتری می‌کنند.هر چیزی که فضای نگهداری بیشتری ایجاد کند، به ارزش خانه اضافه می‌کند!

یک جزئیات به ظاهر کوچک که می تواند تفاوت بسیاری را ایجاد کند و ارزش بیشتری را به خانه شما بیافزاید، کمد‌ها و کشوهای آرام بند هستند. این لولاها و ریل‌های آرام بند می‌توانند بشکنند، اما با این وجود ارزش هزینه کردن را دارند.

فضاهای انباری آشپزخانه

فضاهای انباری همیشه یک گزینه خوب هستند. هر وقت که توانستید فضای انباری بیشتری در آشپزخانه داشته باشید، حتما این کار را انجام دهید! انباری آشپزخانه همراه با کشوهای متعدد درون آن و ایجاد دسترسی آسان به وسایلی که مدام نیاز ندارید، یک بازسازی عالی است.

اگر قصد دارید مدت طولانی‌تری در خانه خود زندگی کنید، اضافه کرن برخی موارد کاربردی ارزش هزینه کردن را دارند، اما در یک بازسازی سریع و لذت بخش، سطل‌های زباله کار شده درون کابینت بسیار محبوب شده‌اند و مشکل ناخوشایند وجود کیسه زباله‌های کوچک را برطرف کرده‌اند. آن‌ها برای استفاده بهینه از فضا و تمیز نگه داشتن آشپزخانه بسیار عالی هستند.

رنگ‌ها و الگوهای خنثی و ساده

هر متخصص خانه به شما خواهد گفت: یک لایه جدید از رنگ مناسب می‌تواند فصای شما را بسیار فوق‌العاده و محشر کند. آشپزخانه نیز از این قاعده مستثنی نیست. بولون می‌گوید: این کار می‌تواند حال و هوای یک اتاق را به شدت تغییر دهد. زیرا که باعث نو شدن اتاق شده و همچنین حس تمیزی را منتقل می‌کند. همانطور که گراف اشاره می‌کند، آشپزخانه‌های روشن‌تر در حال حاضر مد هستند. رنگ‌های خاکستری، سفید و خنثی که به‌عنوان انتخاب‌هایی عامه پسند در نظر گرفته می‌شوند، باعث افزایش ارزش خانه شما خواهند شد.   

آشپزخانه ساده و مدرن

            مهم نیست که چه اتفاقی می‌افتد، اما هنگام انتخاب، به یک قانون طلایی در مورد بازسازی آشپزخانه پایبند باشید: بگذارید یک چیز مرکز اصلی توجه باشد. اگر به دنبال کاشی بین کابینت پر زرق و برق هستید، برای کانتر و کابینت‌ها انتخابی بسیار ساده و خنثی داشته باشید و بالعکس. در غیر این صورت، چند وسیله‌ی پر زرق و برق جلوه‌ی یکدیگر را گرفته و سبب می‌شوند که هزینه‌ی سنگینی که پرداخت کرده‌اید اصلا به چشم نیامده و از بین برود. پس اجازه دهید عناصر مختلف بازسازی شما را کامل کرده و هماهنگی و تعادل بصری را ایجاد کنند.

نورپردازی

البته که نحوه نورپردازی فضا بر جلوه رنگ تأثیر می‌گذارد. نور سفید ملایم، رنگی گرم و درخشان را به همه چیز می‌بخشد در حالی که لامپ‌هایی با طیف رنگ آبی بسیار روشن و سفید خواهند بود. بسته به حال و هوای آشپزخانه خود، می توانید یکی از نحوه‌های نورپردازی را انتخاب کنید، مانند چراغ‌های آویزان شده از سقف، که اغلب مشتریان بولون خواستار آن‌ها هستند. چراغ‌های آویز بیشتر به دلیل ظاهرشان مورد استفاده قرار می‌گیرند تا کاربردشان. اما شکی نیست که آن‌ها سبکی دیگری از جذابیت را اضافه می‌کنند و در عین حال زیبایی قسمت‌هایی مانند جزیره آشپزخانه را چندین برابر می‌کنند. فقط مطمئن باشید چراغ‌ها به اندازه‌ای بلند بوده و از سقف آویزان شده باشند که مسیر دید را مسدود نکرده و هنگامی که مردم ایستاده‌اند به سرشان برخورد نکنند!

نورپردازی می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. به عنوان مثال، نورپردازی زیر کابینت بسته به نوع رنگ نور می‌تواند حسی گرم، مدرن یا دنج ایجاد کند. نه تنها به قسمت زیرین کابینت‌های بالایی خود نور را اضافه کنید، بلکه چند پریز برق و حتی سوکت USB را نیز قرار دهید. او می‌گوید: "حتی اگر در حال به برق زدن قهوه جوش یا سرخ کن خود باشید، با این نورپردازی، بهتر خواهید دید." علاوه بر تمام این‌ها، این کار یک راه ساده برای بازسازی است.

نکته آخر؟

متخصصان ما کانترهای سنگی، کابینت‌هایی با فضای کافی، جزیره‌ی آشچزخانه در صورت امکان، کف‌پوش‌های بادوام و هر چیزی که آشپزخانه را از نظر فیزیکی یا بصری بهتر می‌کند را در الویت قرار می‌دهند. همه این‌ها به ارزش خانه می‌افزایند، بنابراین چنین بازسازی‌هایی ارزشمندتر هستند.

 


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است